Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • smajdal
    Na Polácích obdivuji, že se nesnaží kopírovat to, co fungovalo v předchozích dílech a snaží se inovovat, vyhnout se stereotypu...soubojový systém, herní svět, příběh, vývoj postav, ani jeden aspekt hry nepošlapuje na místě, nezjednodušuje se a nesnaží se zavděčit uplně všem. Možná bych dal jako špatný příklad AC sérii, ale tam je to diskutabilní...určitě však hlavně Diablo1=2=3 (a vsadím se, že "=4")
    • To je pravda a je to super. Na druhou stranu mi přijde, že ta firma (resp. její vedení) má tak trochu až moc explicitní "juchů, doženeme a přeženeme ty Amíky!" přístup. Např. do dvojky dali hodně prvků, které zrovna frčely (masseffectovství, QTE, něco z Demon's Souls). Je to taky vidět ze stylu komunikace - oficiálními kanály sdělované nadšení z toho, že "my Poláci" jsme jako AAA západní hry, že jsme se dostali s odhalením do Game Informeru s poznámkou, že úplně stejně jako západní produkce (i když z toho "embarga" v prvních dnech celosvětově hráči nebyli moc nadšení). Tohle všechno je spíše sympatické a obě hry byly super, bojím se ale, že s tou rozlohou 120% Skyrimu (s vysvětlením, že přece všichni milujou open world, tak to tak udělají) na sebe možná pletou mohutný bič, udělat takový svět se zachováním "hustoty" blížící se dvojce je dost šílený úkol. Navíc se najednou prudce rozrůstají - Cyberpunk, nějaké šuškandy o dvou dalších projektech - což ne vždy firmy dobře ustojí. Samozřejmě už párkrát ukázali, že mají na hodně, tak snad jsou ty obavy plané.
    • Přesně tak, zatím to vypadá že každý díl téhle trilogie bude dost odlišný od svého předchůdce, což je v dnešní době opravdu unikátní.
  • michelangelo
    Obutim se do popularnich open world her si na sebe vyvojari pletou bic, anebo bude treti zaklinac nejlepsi, co jsme v tomhle zanru zatim videli. Ja se tesim :)
    • Vobec by som nepovedal, ze sa obuvali do tiech hier. Na zaklade svojich skusenosti ako hracov danych hier hodnotili klady a zapory danej hry. Oni maju svoju viziu, co by mal Witcher 3 splnat a inspiruju sa velkymi open world hrami a beru si ponaucenie z ich nedostatkov, nic na tom nie je.
      • michelangelo
        Rict, ze si ze hry nevzpomene ani na pet postav, ze vedlejsi ukoly jsou az tak vedlejsi, ze nudi povazuju za obuti se do nich. Plus je zajimavy, ze z dlouhodobe tvorby "open world games studia" Bethesdy, se nepouci Bethesda, ale prave CD Projekt. Teda, doufejme *4*
        • Ja stale neviem co na tom vidis ako obuvanie sa do tych hier. Proste konstatuju zname fakty, ktorym daju zapravdu aj fanusikovia hry, napriklad aj ja, ktory som pri Skyrime zabil peknych par desiatok hodin. Ak by to formuloval stylom "Ten trapny Skyrim ma taketo a taketo nedostatky a my to spravime ovela lepsie, uvidite" tak by som s tebou suhlasil. Na mna teda posobia ti vyvojari velmi seriozne az pokorne, nekritizuju prehnane, vyzdvihuju aj to, co ostatni robia dobre a nie len (podla nich) nie ulpne dobre.
          • michelangelo
            Obout se do neceho = kritizovat to. A kritizovat se da i bez nadavani. Kazdopadne pointa je, ze paklize se ve tretim Zaklnici vyskytnou nedostatky jako na kritizovanych prikladech, tak se budou moci zaradit mezi ostatni velkohube slibujici vyvojare = usit si na sebe bic. Ale to se snad nestane :)
  • Takova sanboxova Mafia mela podle me jeden z nejlepsich hernich pribehu vubec, v RPG by to slo taky, ale muselo by se chtit na tom pracovat a ne tocit debaty o vymluvach ..
  • Vrook
    Osobně bych teda taky uvítal ty omezení pohybu, který byly v prvních dvou dílech. Úplně otveřený svět mi tam vůbec nechybí a upřímně mě ani nikdy nenapadlo, že by to tak mohlo být. Spousta her nabízí otevřenej svět proto, že nemá moc dalších propracovanejch prvků, kterýma by se mohla pochlubit. Ale to rozhodně neni případ Witchera, kterej (alespoň dosud) dokáže zaujmout příběhem, atmosférou, postavama a spoustou dalších věcí, takže na nějakej otevřenej svět vážně moc zvědavej nejsem.
    btw. po dohrání dvojky teď hraju jedničku a je to minimálně jedna ze tří nejlepších RPG her, co jsem hrál.. ne li nejlepší. A to i přes výtečnou dvojku. Ale zatim jsem nedohrál, tak uvidíme. *4*
  • V nebezpečí je moje peněženka. Kooupím si Z3 a k tomu i nový comp, protože svému železu moc nevěřím, že to utáhne alespoň na minimum :). Čekám Tě, "Wjedmině".
    • Jeff
      "Wjedmině" zní, jako když Yoda varuje na jed v mině. :D
      Né, nebudu hnidopich. Jsem polák a tak mi to nedalo.
      Ale jinak mám stejný plán jako ty. Už u zaklínače 2 vycházely z mýho notebooku dost šílený zvuky. U trojky by to už nemuselo dopadnout dobře. :D
      • V pohodě :). Žiju u hranic s Polskem (chtěl jsem tu větu napsat doslovně, ale někteří by se mohli divit jistému výrazu:D). Asi zainvestuji i do knížek.... a možná půjdu znova zkouknout Michala Žebrowského. Ten byl fakt machr :D.
        • Jeff
          Asi spíš myslíš výraz "Hledám tě, Zaklínači", n? To by ten překlad totiž byl o dost kontroverznější, než "čekám tě".
          Kor, kdybys to napsal stejně foneticky, jako toho Wjedmina. *1*
          Jinak na seriál jsem se moc nekoukal, ale sehnal jsem si knížky od Sapkowskiego do kindla a tak to asi zkusím. Abych řekl pravdu, tak fantasy mě bralo spíš v těch hrách, než ve knížkách.
        • Tikov
          Seriál nebyl špatný (narozdíl od filmu) a Żebrowski se skutečně povedl (proti vkusu ostatních si to myslím i o Zamachowském), ale na knihy (jako většinou) nemá.
          Pár povídek z Meče osudu a první dvě knihy (a pár kapitol ze 3.) existují i v českém "amaterském" audiu. ;)
  • zrovna hraju 1 (2 uz jsem dohral) a fakt se tesim.. vyborna serie.. abych se taky vyjadril k tomu skyrimu tak za me ma urcite 10/10, ma spoustu chyb to urcite uznavam, ale i po 60 hodinach me porad bavil, skyrim/oblivion patri mezi nejlepsi hry ktere jsem kdy hral.. ale to uz se dostavam dost od tematu
    • for TheGGG, tak z fleku by som vedel vymenovat desiatky lepších soundtrackov, naozaj je tamten z DS najlepší?
      • nejlepší ne, první co mě napadl. navíc každý OSTčko perfektně ladí s atmosférou a bossem ze kterým bojuješ
        • PS: Jinak proti Witcherovi nic nemám, pár chyb by se v něm však našlo a i když je to hra jinak perfektní nebudu před vývojáři padat na kolena jen proto že na mne dýchla slovanská atmosféra.
      • rhaegar
        Panebože Dark Souls má nádherný podmanivý soundtrack a z poslední doby mě nejvíce učaroval. Dark Souls je hra, která si tu 10/10 zaslouží. A přesně jak píše GGG ten příběh tu je a daleko lepší než vykradačka ME!
    • Menttor
      Tak tos toho buď moc nehrál, anebo máš opravdu příšernej vkus. Pochopil bych ještě kdybys napsal Morrowind, ale oblivion a skyrim? *7*
      • Robotron3
        Andrej Anastasov je taky velkej fanda Skyrimu a to je herní polobůh. *3*
        • Menttor
          Možná pro tebe *3*
          • Robotron3
            Pro mě rozhodně. A pro každýho, kdo pamatuje nejlepší léta herních časopisů a herní scénu před internetem, která ještě za něco stála *3*
            • TheGGG
              Pierre, ach ty jsi vážně vzácný příklad totálního bezmozka. Zaprvé, grafika je v DS skvělá, není můj problém že na to čučíš z půl metru a hraješ to na kompu. Já jsem si koupil PS3 verzi a pěkně si užíval na své 42 palcové SONY. Za druhé, asi ani nevíš že se dá o každém bossovy zjistit ve hře spousta zajímavých informací a že některá NPCčka mají své příběhy propletené z jinými postavami. Tak to hold dopadá když nečteš popisky u zbrojí a zbraní.
              Red wyvern, Undead dragon, Mecha boar, Giant cat, Titanite demon, Golden crystal Golem, Butcher, royal Sentinely... Todle nejsou bossové kamaráde, bossové jsou ti z vééélkou červenou čárou života a ty ustřílet z dálky nešlo *5* .
              Přes zeď? možná že se mohou rozmáchnout v úzké chodbě, to je tak vše. Šípy dráhu nemění to ale patří spíš k takovým vtípkům co vypotil že? Měnit dráhu letu ve skoku? A co na tom Artorias prostě za letu máchl mečem aby změnil směr, to žes nestačil uskočit není můj problém. Jinak já měl před dohráním nahraných nějakých 150 hodin, a to i díky PvP tos, ale asi ani nezjistil že tam je hmm? Možná proto že nemělo žádnou vysvětlovací Cutscenu
            • Drahe dite, pokud povazujes grafiku v DS za "luxusni grafickou podivanou", tak doporucuji si zajit na ocni, protoze je treba koupit bryle - aspon 5 dioptrie. Hra bez DSfixu vypada jako vyrobena v roce 2002. A i po aplikaci fixu to neni zadna slava.
              Dale pribeh je nasledujici - utec z vezeni, ingame demo, Pocestny Ti rekne - jdi a zazvon na 2 zvony. Ingame demo= otevira Sens fortress, Frampt rekne najdi princeznu v Anor Londo. Gwynevere Vam preda misu a rekne, ze je zemi zbavit prokleti nemrtvych a vice rekne Frampt, ingame demo, Frampt Vas posle zabit 4 bosy. Dohromady Vam reknou cca 15 vet a maji 3 dema, ktere se tykaji hlavni dejove linky po 45 odehranych hodinach. Diablo 1 a 2 mely vice ukecane NPC a nikdo nerekl, ze se ma pribeh vypravet jako v ME, ale mohli se inspirovat v BG, Falloutech, Planescapovi atd.
              Co jde vsechno ustrilet z dalky? napr. Red wyvern, Undead dragon, Mecha boar, Giant cat, Titanite demon, Golden crystal Golem, Butcher, royal Sentinely...
              Pres zed, stromy, sloupy utoci skoro vsechno - napr. stone knight, silver a black knight, Sentinely, nemrtvi v undead burgu, hriby, golemove, titan demon a skoro vsichni bosove, kde nejake steny jsou - napr. Ceaseless Discharge, Wolf Sif, Seath, O+S atd. Pokud jak pises sis toho vsiml parkrat, pak je treba mit aspon 10 dioptrie. Jeste jsem zapomel - nepratele meni smer ve skoku a maji navadene sipy. To je u hry, kde se vlastne jenom bojuje, naprosto nepripustne.
            • TheGGG
              Pro pierre
              Ty si se s prominutím po*ral ne? V dark souls že stojí grafika za prd? Vážně nevím jak na PC, ale na velký televizi pro kterou je hra dělaná jsem si užil luxusní grafickou podívanou. Hudba to snad ani nebudu komentovat, najdi si na YT nějaký OSTčka z DS, neznám o moc lepší soundtracky. Ovládání je na gamepadu také naprosto v pohodě.
              Příběh ve hře je, jen ti ho hra nepodává stylem retar*ovaného ME pro děti, ale musíš si ho najít v popiscích zbrojí, zbraní a drobných narážek které postavy mají. Souboje jsou perfektní, zajímalo by mě jak jsi 1/3 bossů ustřílel z dálky aniž by reagovali? Velice rád bych to viděl zvlášť u Smotha a Ornsteina, Kalameeta, Manusa, ale vlasntě skoro u všech.
              Atmosféra hry, prostředí, originalita nepřátel atd. je nadpozemská to se v žádné jiné hře nevidí. Stejně tak jako PvP souboje. Přes zeď rodzhodně neútočí všichni nepřátelé, za hru jsem si toho všiml snad je párkrát.
              PS: Jestli jsi trolloval gratuluji, tvé hloupé názory mě hned poránu pěkně nass.
              PS2: http://www.youtube.com/watch?v=8tuWvGee4T0 Najdi mi lepší OST
              PS3: Zaklínač 2 jistě dobrá hra... Pro masy co chtějí mít pocit že hrají HC RPG a moc se při tom nezapotit *5*
            • Recenze je subjektivní útvar, tudíž těžko čekat naprostou objektivitu. Z principu věci to ani není možné :)
            • Konverze DS na PC je jedna ku jedne a to vcetne rozliseni - to opravil az jeden fanousek a diky nemu se da na to aspon koukat. Ovladani se bohuzel podarilo zafixovat pouze castecne. Takze, kdyz srovnam akcni RPG Zaklinac 2, ktere ma 9, s akcnim radoby RPG Dark Soul, ktere ma 10, tak mam pocit, ze Jejdaska, Epica a tu lamu, co dala DS 10, pujdu slusne receno vykuchat, pokud mi neschladne zaha. Proto rikam, ze lide, kteri hry recenzuji, by se meli snazit o maximalni objektivitu a nezavirat oci pred chybami jednotlivych her.
            • Robotron3
              Tak to já nevim. Já hrál Dark Souls na PS3 :)
            • Takze, napr. kdyz vynecham v DS - grafiku, ovladani, hudbu, ktere stoji za prd. Tak mi tady zbyva "RPG", ktere v podstate nema zadny pribeh, zadne logicke problemy a rozhovory s temi par NPC pripominaji domluvu s retardovanymi jedinci. Takze zbyva hra, ve ktere tvori 95 casu souboje ve kterych - protivnici sekaji a kouzli pres zed, ve kterych se pravidelne zasekavate o male vystupky, protivnici, kteri v cca 1/3 jdou ustrilet lukem z dalky aniz by jakkoliv zareagovali a to vcetne bosu. Jinak je to jasna 10 vcetne systemu windows live *16*
            • Robotron3
              Tak jako když se to bere schválně na truc doslovně... Pravda je, že Dark Souls, Deus Ex Human Revolution, i Skyrim, jsou přesně ty současný představitele žánru, s kterými se další hry toho žánru srovnávají a budou srovnávat. A o tom to je.
            • Citace:" 10 - Excelentní

              Nejvyšší hodnocení udílíme zřídka a pouze hrám, které v době svého vydání jasně vyčnívají nad ostatními. Posouvají hranice obecné představy o dokonalosti ve svém žánru i v obecném slova smyslu. U takových her je velmi pravděpodobné, že se o nich bude dlouho hovořit, dostanou se do pomyslné síně slávy a budou dávány za pozitivní příklad kvality i v době, kdy už budou technologicky a ideově dávno zastaralé."
              Ja se ptam,v cem ze byly vyse zminene hry prelomove. V cem posouvaly hranice. Tu stupnici si urcili sami a dodrzuji ji?
              Navic tu nejde jen o desitky. Petku(tudiz prumerne hodnoceni) nikdo zadne AAA hre neda,i kdyby skutecne prumerna byla. A petkovymi hrami opovrhuji i sami hraci
            • Robotron3
              A proč ne? Když na toho recenzenta ta hra zapůsobila tak moc, že tu desítku dal? Dark Souls i Deus Ex HR, jsou přesně ty z nejlepších her, co jsem minulý rok hrál, takže ta orientace na stupnici za mě odpovídá. Někdy mám pocit, že vadí prostě to, že je to 10. I na desítkový hře se dají najít chyby, to by pak nesměla 10 dostat žádná hra a to by byla desítková stupnice celkem k ničemu, když by stačilo 9 :)
            • No nevim jak letos, ale v roce 2011 se v RPG zanru udelila 10-tka Skyrimu, Dark Soul a Deus ex. A svete div se ani jedna si ji nezaslouzi
            • Robotron3
              To je blbost. Se schválně podívej, kolik her dostalo tady desítky za poslední rok. Vsadim se, že pár.
            • No, ja si Andreje pamatuji jak z Excalibru, tak i ze Score. Recenze mel vzdy velmi dobre, ale ze by byl herni polobuh o tom nic nevim. Nicmene problemem je to, ze dnes se rozdavaji 10 jak na bezicim pasu a autori se ani nesnazi o objektivitu.
            • Menttor
              Ne.
  • Cahir
    Konečně je minoritní skupina hráčů, která kriticky poukazuje na totální lineárnost, generičnost a plochost zápletek a charakterů Skyrimu, zastoupena i někým ze strany vývojářů... Aneb, když za mým Mirkem Dušínem přijde NPC a řekne, že vidí, že jsem si nevydělal svoje peníze poctivě a že někoho jako jsem já by mohla guilda zlodějů využít, načež já nemůžu a) říct mu, že jsem Mirek Dušín b) napráskat ho strážným c) pokusit se celou guildu zlodějů potopit, jde můj role-play nutně k šípku... Tak hlavně, že si můžu vykovat zbroj...

    Obsidiani hernímu světu ukázali, že to jde jinak. Neposlouchal. Tak snad mu to hoši z CDP konečně omlátí o hlavu a Bethesda před dalšími díly projde nějakou sebereflexí...

    EDIT: A zase starej profil...
    • Souhlasím, po zahrání Fallout: New Vegas má tolerance k povrchnosti TES také dost silně poklesla. Teď ještě aby se zadařilo i CDP.
  • MrSanta
    Koukám, kritika Skyrimu se nám nějako stává módním. Zatím jsem ale neviděl stejně velkou hru od někoho jiného, které by se chybky vyhnuly.
    Samozřejmě se nebudu zlobit, až se to někomu povede.
    • Nedostatky Skyrimu ukázali sami fanoušci, které tyto nedostatky odstraňují. Takže pokud Skyrim a všechny ostatní novější TES hry (Oblivion a Morrowind), tak v dnešní době už jen s modifikacemi.

      Co si budeme povídat, Bethesda umí jediné: Vytvořit základ hry, ten naprosto nedodělat a nechat to na komunitě.
      • Presne, TES serie je velmi znama tim, ze se da hrat cca az 2 roky po vydani, az si ji fanousci opravi.
        • Já pořád hraju Morrowind. A kdy ten vyšel? *3*
    • smajdal
      U Skyrimu se nedá mluvit o chybkách, ale opravdu několika zásadních chybách a spousty běžných, které ovšem není nemožné, ani příliš těžké odstranit. Skyrim je dobrá hra, ale nedostatek konkurence ji dělá něco víc, než opravdu je. Vývojáři budoucích "skyrim killerů" ví, v čem Bethesda zaostává a snaží se toho využít, stejně tak vědí o tom pytli peněz, který se z TES her nechutně plní.
    • O "chybkách" by sa dalo hovoriť, keby bol skyrim prezentovaný ako turisický simulátor a nie rpg.
      • MrSanta
        Kurnik, já ty chybky snad editnu na chyby *1*
        Osobně beru Skyrim (a vlastně i ostatní TES hry či nový Fallout) jako simulátor dobrodruha.
        • NEDĚLEJ TO! Pak můj koment nebude dávat smysl a já nemůžu editovat! *1*
          • MrSanta
            To nemůžu dopustit, nechám to jak to je *15*
            • Děkuji ti hodný pane. *2*
    • Keyz
      Gothic 3 byl dost velký a postavy a úkoly bylo dobře hodnocené. Ostatních chyb bylo hodně a tohle bylo dobré.
      • Je videt, ze staci par let a z paskvilu se stane legenda. G3 byla spatna hra a nezachranil ji ani community patch. Proste proti G2+Notr datadisk nemel nikdy sanci na uspech
    • langustyn
      já CDP i Danu Vávrovi věřím, takže myslím, že si můžou dovolit kritizovat :)
      • MrSanta
        Kritizovat může každý, já bych ale rád konečně viděl taky nějakou hru, která TES hrám nakope sedínku.
        Doufám, že se někomu podaří spojit princip otevřeného světa s pořádným příběhem, kde hráčovo činy budou poznat. Kéž by onou perfektní hrou byl Cyberpunk 2077.
        • Red Dead Redemption to dokázal.
          • Vrook
            +1!
            To máš recht. Teď mi došlo, že tu je řeč o propracovanosti open world her a snad nikdo tu RDR nezmínil. *7*
        • Cahir
          New Vegas to dokázal.
    • Chybky? On mluví o nudných charakterech, generických questech a nudném příběhu což u RPG hry rozhodně nepovažuju za "Chybky". *1*
  • ,,Vedoucí pozici mezi jemnovanými tituly zaujímá Skyrim, který se lidé z CDP nebojí kritizovat."
    A proč by se měli bát kritizovat Skyrim, je to sra*ka a je jen dobře, když na to mezi těmi zmagořenými videoherními žurnalisty někdo poukáže.
    • Tvůj pohled je sotva aspoň trochu objektivní. Skyrim je jen sotva to, co tu píšeš. Takové hodnocení je prostě nesmyslné. Absolutně nechápu, jak si vůbec mohl dostat plusko... vlastně moment, chápu. *7*
      • Ano, je mi jasné, že si ve Skyrimu někdo možná zábavu najde, ale takový člověk má povětšinou ve hře spoustu modů, protože vanilla verze Skyrimu je přesně to, co jsem napsal.
        Nehledě na to, že TES hry nejsou nic moc a pouze s Morrowindem, zdá se, se Bethesda trefila do černého (Arenu a Daggerfal nerozebírám, každý jsem hrál pouze něco kolem hodiny a celkově se nedají se zbytkem série srovnat, protože jsou prostě jiné a staré).
        Hrozný engine, trapný svět, 5 dabérů, hrozné animace, hromada bugů, glitchů, trapné, velice trapné questy, celkový dojem - je to sra*ka.
        14 hodin mě o tom přesvědčilo.
  • CDPR je jedine studio ktoremu plne verim. Zaklinac 2 boli najlepsie "vyhodene" peniaze za hru. Ak bude Zaklinac 3 tak ultinatna hra ako 2ka, zaplatim im s velkou radostou. Oni si zasluzia. Snad asi najviac.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit