Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Pro papi. Taky jsem se tam zastavil, ale po chvilkovém kroužení se mi zobrazila interakce a tudíž jsem zmáčkl "E" a objevil se zadavatel půlčík dal mi klíč a vymalováno. Jo hraju to s patchem 1.5.
  • Jde nejde... film taky stál za starou belu. *1*
  • Díky všem, mám toho ještě dost na objevování a na vylepšení zbroje a chci se na finála pořádně připravit.
  • Magister_Peditum
    Tak hlavně, jakmile by se v tom začali vrtat malazský sapéři, tak by stejně porazili sebesilnější starší božstvo...nebo by stačil jeden Karsa Orlong. *15*

    Nicméně, ta hra by teoreticky vzniknout mohla, když uvážíme, že Erikson s Esslemontem svět Malazu původně vymýšleli jako stolní hru. Nikdy neříkej nikdy. Pána prstenů taky dokázali zfilmovat a to se tvrdilo, že to nejde. *15*
  • Magister_Peditum
    Tak větvit se už nebude, ale konec hry to zdaleka není.
  • Právě proto nemá smysl mluvit o PT jako o áčkové hře. A jsme zase na začátku: Zaklínač je nejlépe napsaná AAA hra vůbec.
  • del0
    "Víc obsahu než BG (první ani druhé) rozhodně nemá + engine už byl hotový."

    1. Argument "engine už byl hotový" se dá aplikovat i na rozpočet BG2 vs první BG. *7*
    2. PT měl 4 CD. BG2 4 CD. BG1 5CD.

    Ale tak, hlavně, že PT nebyl áčkovou hrou, přesto, že označení A/B se u her nepoužívá, pojem AAA v té době neexistoval a o rozpočtu nevíš nic. KK. *7*
  • Víc obsahu než BG (první ani druhé) rozhodně nemá + engine už byl hotový. Tudíž výše nákladů by neměla být podobná BG hrám. Ale o to nejde, v devadesátkách je herní trh ještě tak malý, že imo nemá moc smysl mluvit o AAA hrách. (Přestože se tak tehdy některé hry začaly označovat a Half-Life nebo Daikatana :D si takové označení asi zaslouží.)

    Narozdíl od filmů se u her označení A/B nepoužívá, používá se AAA/anything else. Rozlišení A/B filmů klasického hollywoodu vzniklo v rámci soupeření "Majors" vlastně v návaznosti na předchozí praxi spojování "feature" filmu a několika kraťasů do jednoho večerního programu. Následně kina kupovala celé balíky filmů (to trvá dodnes, zejména na TV trhu). Později se začalo rozlišení A/B filmu používat pro hlavní taháky studií a méně významné, jak říkáš levnější, filmy. To ale není pejorativní označení proboha, vždyť třeba Hodný, zlý a ošklivý je vastně béčko a zároveň je to vrchol westernového žánru.

    Na druhou stranu pojem béčko časem pejorativní nádech získal, proto jsem nepsal, že Torment je béčko, ale že není áčko (ve smyslu AAA). *4* (Asi nejlepší ve smyslu "dotažení všech produkčních hodnot do dokonalé souhry" hra jakou jsem kdy viděl je Neverhood, nikoliv W3 *1*.)

    Chápu proč obdivuješ Torment (máš pravdu, jeho základní příběhová linie - příběh snahy poznat svou vlastní podstatu jako podstatu člověka - je obdivuhodná a ve hrách ojedinělá). Ale nerozumím, proč mi tak intenzivně bráníš obdivovat scénáristiku W3, která je prostě výjimečná. Blood Baron je například naprosto obdivuhodná postava. A v jaké jiné AAA hře je ti líto, že musíš zabít monstrum? (Například Gryf v úvodu hry.) Kde jinde mají monstra tak významnou narativní roli? (Polednice - vždyť její příběh se podobá hlavnímu bossovi Tormentu, s tím rozdílem, že Polednice není příběh tvůj, ale někoho jiného a tudíž zapájí empatii?)

    Witcher má svoje chyby, bezpochyby. (Hlavní příběh není tak silný.) Ale nezdá se mi, že by to byly chyby zásadní. (W3 o hlavním příběhu není, alespoň pro mne ne.)
  • Jen další z mnoha chyb, kterými Witcher 3 bohužel oplývá.

    https://steamcommunity.com/app/292030/discussions/0/613958868361299822/
    http://www.gamefaqs.com/boards/702760-the-witcher-3-wild-hunt/71847940

    Mně většinou reload starší pozice v podobných případech pomohl.
  • ales.smutny
    Já snad radši ani ne :) Podlě mě by bylo velmi obtížné předat to, čím MBoF vyniká do počítačové hry. Velkou část kouzla série ostatně tvoří Eriksonův sloh. Určitě ne RPG, možná by šla nějaká strategie, kde by člověk nutně neočekával podobnou kvalitu vyprávění a soustředil by se víc na technikálie, kterých SE dodal víc než dost.
  • Zdar potřebuju poradit, zrovna dělám zakázku Včelí fantom. Sleduju stopy až ke dveřím do sklepa nedokončené budovy. Podle questu mám otevřít dveře do sklepa ale to se mi bohužel nedaří. Zkoušel jsem i různá znamení ale bez výsledku. V průzkumném modu se dveře zobrazují jako normalní, tudíž by měli jít otevřít pomocí interakce. Prosím poraďte někdo už nevím co s tím.
  • V podstatě tím začíná poslední fáze hry (příběhu o Ciri), ale ještě budeš moct udělat spoustu věcí včetně vedlejších questů, takže to není úplně finální část hry.
  • del0
    "Torment mimochodem áčková hra nikdy nebyla."

    Pominu-li, že je rozdíl mezi klasickou A hrou (hra, která má většinou nějakého vydavatele a výši nákladů podobnou jiným mainstreamovým hrám - samozřejmě v rámci té doby) a AAA hrou (pojem AAA se začal používat až po PT pro herní blockbustery), tak máš nějaký důkaz, kolik vývoj PT stál, že tohle tvrdíš? *7* Jelikož pak mi logicky vychází, že PT by byl béčkovou hrou a béčková hra rovná se nízký rozpočet - o dost nižší, než oproti běžné mainstreamové produkci a pochybuju, že PT byl nějak méně nákladný, než třeba BG2 nebo podobné hry v té době - a že BG2 byla regulérní A hra. Znovu opakuji - v té době, což ti asi uniká.

    Jediné, co o PT víme s jistotou, že se moc dobře neprodával (stejně jako se neprodával třeba System Shock 2 nebo Deus Ex - jaká to ironie po těch letech), ale to samozřejmě neznamená, že nebyl Áčkový, protože označení A/B/C se používá čistě pro náklady. O nákladech PT ale nevíme zhola nic, ale ty asi ano, tak mi pověz, jak byl levný, přesto, že je podobně komplexní jako BG2 a možná má dokonce i více renderovaných lokací/map plus více dialogů, questů a NPC. *15*
  • "d) možnost FORMOVÁNÍ osobnosti na základě rozhodnutí (alignment systém z D&D)" k tomu snad jen... rofl *5*

    Nepochopil jsi mne. To je v pořádku. Ale nemáš pocit, že jsi trochu jako uřvaný děcko, kterýmu někdo sáhl na oblíbenou hračku? Žádáš po mně argumentaci a sám používás argumenty typu "stokrát lepší kvesty", "nesahá ani po kotníky" a "nedá se srovnávat, protože PT je weird a tudíž je originální". Přitom tohle já akceptovat prostě nemžu, protože weird je dejme tomu žánr, jenže žánr je jen soubor pravidel ve kterých stejně funguje stejná fabule, stejný syžet a příběh, samotný akt narace nebo samotné zaujetí estetického postoje (jazykem strukturalistů) či recepce uměleckého díla (jazykem postmoderní estetiky) je vždy znovu jen a jen akt komunikace o člověku. V tormentu máš "zmatené ďáblíky ženského pohlaví" nebo Morta, ale v čem jsou tyto postavy čímkoliv jiným než tím, co jsem popisoval, tj. alegoriemi jednotlivých způsobů vztahu NO ke skutečnosti, alegoriemi jednotlivých facet formujících jeho osud?

    Ve skutečnosti je myslím srovnání prosté: Torment je lyrika, Witcher dramatika. Podstatné je, že Witcher nesklouzl do prosté epiky a proto je lepší, než jakákoliv jiná AAA hra (nebo jakákoliv jiná AAA hra kterou znám); qed.

    Torment mimochodem áčková hra nikdy nebyla.

    A problém žánrového zařazení RPG / adventura? Vždyť mi zase dáváš v podstatě za pravdu. :)
  • Vis kulovi.Co ja hraju,ale rpg a gta,mi zrovna nevyhovujou.Mam rad multiplayer,auta,btf4,uncharted,The last of us,Trebas in famous s.s.jsem skousnul,ponevadz to bylo dlouhy tak akorad.
  • Jo, je to konec. Bez spoilerů.
  • Lidi, chci se zeptat zda cesta na ostrov mlh je finální část hry, nebo se hra bude ještě nějak větvit ? prosím bez spoilerů
  • Viděl jsem teď Zaklínače 3 u kamaráda na Pc a je to celkem pěkné. Ovládání je asi lepší pomocí Pc verze 360 ovladače.
  • martin.mares.984
    Docela povedeny special, ale skoda, ze tak brzo odesel Ales Smutny. Uz dlouhodobe mi prijde, ze dokaze hodnotit hry s nadhledem a byt takrikajic "nad veci". Je mu jedno jestli je to americke, nemecke, polske, slovanske nebo kdovijake RPG... Taky me mrzelo, ze tam nebyl Pavel Dobrovsky, ten by k te diskuzi urcite prispeo nemalo, vzhledem k jeho zkusenostem s danym tematem a Zaklinacem obecne.

    Nechapu ten "hate" na Alzbetu Trojanovou... me jeji ucast prisla jako dobre oziveni a zase mela moznost nabidnout jiny nazor - jak vidi spoustu temat zenskou optikou. Jeji projev mi teda neprisel nic strasnyho... resit jestli rekne Alzbeta Trojanova jakozto zena sprosty slovo mi prijde stejne uhozeny jako kdyby nekdo resil, ze Martin Bach jakozto otec obcas mluvi sproste. Navic Fightclub byl snad od zacatku mysleny jako uvolneny, pohodovy pokec o hrach....

    Jinak Martin Bach mluvil taky hodne rozumne - bez "ruzovych bryli" narozdil od totalne nekriticke vetsiny hernich novinaru a hracu. Lukas Grygar to dobre vystihl prirovnanim k tomu, jak hraci resili nedostatky u Skyrimu a nad nedostatky u Zaklinace 3 se zaviraji oci, protoze je "slovansky" a je "proste nas"...

    Milos Bohonek mi prisel asi tak... "Zaklinac 3... kdyz ho milujes, neni co resit"
  • del0
    To ani ne. To si spíš jen pleteš jinej názor s popíráním faktů. Výrok, že NPC slouží jen k osvětlování charakteru, je samozřejmě nepravda, protože ve hře jsou TUNY NPC a s nimi spojené velmi originální questy (proti kterým jsou questy z W3 jen ohranným klišé), které mají svůj vlastní příběh, potřeby, zájmy a interakce s nimi nijak nesouvisí s hlavním příběhem Bezejmenného. Dále. To, že je příběh hlavně o Bezejmenném, nijak neshazuje jeho kvality, jak se tu snažíš neobratně naznačit. Ono je snad nějaké pravidlo, že v příběhu musím zachraňovat nebo ovlivňovat svět, jinak je ten příběh méněcennější? Není. Vyčítat to PT je stejná zhovadilost asi jako vyčítat World of Warcraftu, že nemá singleplayer. Další fabulací našroubovanou na tvé předchozí tvrzení je výrok "ale jeho rozhodnutí opět ovlivňuje jen základní příběh Nameless One", což je opět kardinální nepravda, viz nahoře. Neexistuje RPG (včetně W3), kde by se volby tolik projevovaly na hře a měli tak viditelné následky, jako v PT. Spousty těch voleb vůbec nesouvisí s hlavním hrdinou, to jsou fakta pěkně prosím. Možná by sis tu hru fakt měl zahrát, protože mám dojem, že ztrácím čas.

    Dále tu mám tvé nepochopitelné tvrzení o "neživosti postav", kde vytvářiš nesmyslné analogie ke klasické literatuře, odkazuješ se na "živé" NPC ve Falloutu, zatímco PT versus W3 potažmo Fallout jsou jako jablka a hrušky. Zatímco ve Falloutu je svět založen častečně na tom reálném (W3 na středověku), plný lidí a mutantů, svět PT je vrcholem bizarnosti a zváštních, záhadných míst a bytostí. Pokud máš problém s "živostí" postav v PT, tak je to problém TVŮJ a tvé fantasie, ne problém PT. Zapínám sarkasmus - já totiž zapomněl, že tu máme na výběr z hromady herních příběhů, kde se běžně vyskytují levitující lebky, succuby s obráceným systémem hodnot, mluvící brnění, ohniví lidé apod, takže můžeme srovnávat to, jak jsou tyto postavy a jejich chování napsané, protože víme, jak se takové bytosti mají chovat, že ano. A to vše na základě srovnávání s klasickou literaturou. Lolík.

    Co se týče tvého neustálého popírání toho, že PT je RPG, tak se konečně pojďme zasmát tvým argumentům. Tvoje logika "většinu času kecáš" a PT nemá boj a vývoj postavy "který by stál za řeč" je chybná. Na základě téhle nefaktické (bez které se v debatě neobejdeme - to aby jsme dosáhli nějaké objektivní pravdy) a jen na dojmech a pocitech založené (tvůj problém) argumentace, bych potom mohl tvrdit, že prakticky všechny nebo většina akčních RPG nepatří pod RPG, ale pod arkády a beat'em upy, protože většinu času jen mlátíš potvory a příběh plus možnosti roleplayingu většinou "nestojí za řeč". Pokud teda nechceš tvrdit, že vývoj postavy a combat je důležitější prvek RPG, než roleplaying, což samozřejmě není a což by si, pokud by si někdy hrál stolní RPG, asi věděl. PT je na tom stejně jako akční RPG, jen je na druhé straně spektra. Je zaměřen na příběh a roleplaying. Nicméně pořád spadá pod RPG.

    Teď pojďmě na fakta. PT obsahuje a) boj založený na statiskách, b) vývoj a vytvoření postavy (statistik), c) sběr zkušeností za boj i plnění questů, d) možnost FORMOVÁNÍ osobnosti na základě rozhodnutí (alignment systém z D&D), e) STATISTIKY A OSOBNOST POSTAVY MAJÍ VLIV na dialogy a řešení různých situací plus následky. Bod d) a e) je v tomto případě pilířem skutečně roleplayingové hry a PT ho obsahuje v maximální možné míře, která dodnes nemá obdoby a vedle čehož vypadá W3 jako pokus o hraní role. Co je důležité, že všechny tyto body (které dohromady prakticky definují plnohodnotné RPG) se ve většině adventur (minimálně v těch klasických) nevyskytují. Když k tomu připočtu, že tvoje snaha o napasování "plnění hádanek" na náplň PT je holá fabulace, jelikož hádanky jsou v PT jen okrajovým prvkem, hra na nich vůbec nestojí, tak mi vyjde, že tvoje argumenty jsou jen neobratným pokusem utápějícím se v dojmech a pocitech, jak napasovat PT do škatulky adventura. Bye. *7*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit