Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Díky za tento speciál. Naprosto souhlasím s Milošem Bohoňkem a s jeho názory, mluví mi z duše. I jeho recenze je super. Trochu mě překvapil Aleš Smutný, čekala jsem, že bude víc pozitivní a nadšený, nicméně jsem si kvůli jeho článku o Zaklínači koupila Level a toto číslo je úplně parádní. Co se týče DA:I byla to moje zatím nejoblíbenější hra a srdcovka a opravdu jsem nečekala, že ji Zaklínač 3 překoná. Ale musím říct, že nikdy jsem nehrála lepší hru. Zaklínač 3 je pro mě něco neuvěřitelného.
    • Tak si dejte pusinku *14*
    • Keyz
      "Co se týče DA:I byla to moje zatím nejoblíbenější hra a srdcovka a opravdu jsem nečekala, že ji Zaklínač 3 překoná."
      *15*

      Na to se snad nedá co říci. To opravu nikdo nečekal, že generické RPG založené na komické romanci něco kvalitativně překoná. A "Ejhle!". Ono se to stalo....

      A rozdílem třídy.
    • ales.smutny
      Tak jestli jsi četla Level, tak vis, ze jsem pozitivní a nadšený byl. Ale gauč skeptiku, je gauč skeptiků :) Ani Zaklínač není dokonalý a tak neškodí poukázat na věci, které mi vadily. A kdybychom si jen notovali, byla by to nuda :) Ze je to vynikající, pohlcující hra je bez debat.
      • Jsem rád, že na takové věci vůbec někdo poukázal. Od vydání W3 mi totiž přijdou všichni jako hluší a slepí a nikdo o žádných chybách nechce nic slyšet. Pro mě jsou nejzásadnější tři - neschopný a neskutečně hloupý kůň, nejhorší plavání (ovládání) v dějinách herního průmyslu (společně s GTA), automatické zapínání a vypínaní combatu (pro mě fakt nepochopitelná debilita). No a pak by se dalo pokračovat s ne příliš povedeným UI (v pozdějíšch fázích hry při hromadě alch. receptů a receptů na výrobu je neskutečně otravné cokoli tam hledat, to nemluvím o polovičatém třídění v inventáři), interaktivita s prostředím téměř žádná. Kamera se také moc nepovedla, nevím proč při používání zaklínačových smyslu musí být tak blízko. Dále když bojuji s něčím létavým, tak se na to ani nepodívám, protože kamera prostě má nastavený limit a já se orientuji jen podle červených teček na monitoru (Aard FTW). Level questu? Jsem po cca 50 hodinách level 22 (včera korunovace ve Skellige), hlavní příběhové questy jsou level 14 a ostatní zaklínačské level 29+ a k tomu mi zbývá cca 6 questů o Gwentu, který nesnáším. Jestli je cap 100, jsem zvědavej, jak se tam dostaneme, když za questy je minimum expů (mimo ty zaklínačské). *1* Kdybych chctěl, krásně bych na W3 mohl aplikovat Vávrovo 100+1...
  • 1) "V jedničce je Geralt ošklivej" - No na druhou stranu si říkám, jestli takový neměl být. V knihách žádný krasavec nebyl.

    2 ) Soubojový systém - Mně se libí dvojka tou přípravou lektvarů před bitvou. Dává my to takový rituální smysl. Co jsem viděl na videích, tak trojka šla směrem k instant effect, bez animace. To se mi moc nelíbí...

    3) Neutralita - "Nejtemnější místa v pekle jsou vyhrazena těm, kdo si v časech mravní krize zachovávají neutralitu.“ Pak to stejně dopadne tak, jako v případě Švýcarska, že ekonomicky kolaburují s nacistickým Německem. Takže jsem rád, že Geralt volí.
    • S tým prvým bodom neviem no.. áno, v knižkách sa nepíše že by bol krásavec, ale škaredý taktiež nebol, napríklad, keď bol Geralt na bále či kde to bol s Yennefer, tak ostatné čarodejnice jej povedali, že prečo ho tak dlho skrývala, že sa nemá za čo hanbiť a niektoré čarodejnice ho považovali za príťažlivého

      Inak súbojový systém, je podľa mňa istotne o niečo lepší ako v dvojke.. áno, v dvojke sa mi tiež páčila tá príprava na súboj, ale ten systém by nemal použitie v otvorenom svete trojky.. proste aby každú chvíľu si meditoval, každú chvíľu aby si behal po bylinky, ktoré potrebuješ, spraviť elixíry, a tak stále dookola každých pár metrov.. a taktiež v trojke na najťažších úrovniach tiež musíš používať elixíry, bomby, riadne využívať znamenia, atď. a čo sa mi ale strašne páči na trojke je, že vďaka Zaklínačským zmyslom sa naučíš rozpoznávať už na diaľku potvory, každý jeden druh má svoj špecifický zvuk a tak preto mi to príde, ako keby sa sám hráč učil a nielen Geralt žiť v tom svete.. a ku tomu ak si človek vypne minimapu, tak to totálne zmení atmosféru hry - až fakt taký "dark souls" hororový nádych to dostane.. a súboje teraz fakticky vyzerajú tak ako sú popísané v knihách - ako tanec, tzv."death dance" :) kotúle už chvalabohu nie sú tak účinné ako v dvojke, ale teraz je na rade úskok a keď má človek odomknuté nové schopnosti s narábaním s mečom, tak to je úplne lahôdka ako aj taký celkom obyčajný súboj môže vyzerať :).. ja napríklad ten systém prípravy na súboje som v podstate nezmenil v trojke od dvojky - keď viem proti komu idem bojovať, použijem nejaký olej na meč, pripravím si elixíry, ktoré mi bude treba a ide sa na vec.. ešte si prečítam, čo platí pre ten konkrétny druh príšery alebo zvery a človek má v tomto diely asi najsilnejší pocit, že je skutočným zaklínačom.. sa mi páčia zmeny v systémoch, menej zbytočných vecí na starosti, hlavne, že súboje sú teraz vďaka týmto novinkám rozmanitejšie, zábavnejšie, viac zaklínačske :) hra má stále na dnešné pomery veľmi veľa systémov, ktoré sú pre obyčajného hráča príliš mätúce a komplikované, čiže pre RPG harcovníkov je to stále viac hardcore RPG ako iné (napríklad Skyrim, Fallout 3, Mass Effect, DAI, atď.)..
      • Jo jo to máš recht. V tom otevřeným světe je to asi takhle lepší. Ale animace na pití lektvaru tam mohla být. To mne šíleně štvalo ve Skyrimu. Tam stačilo naklikat kolik chceš lektvarů a hned jsi měl zase full HP.

        A úskoky se v trojce dají používat? Viděl jsem, že to někdo předváděl, ale stejně pak používal kotouly.
        • Ja osobne 90 % času v bojoch používam úskoky.. oproti kotúľom vytvoria menšiu vzdialenosť medzi Geraltom a nepriateľom, takže Geralt môže hneď po spravení úskoku zasiahnuť nepriateľa, zatiaľ čo pri kotúľom sa niekedy tá vzdialenosť vytvorí až tak veľká, že musíš pobehnúť bližšie k nepriateľovi aby si ho mohol seknúť a väčšina nepriateľov ten čas využije nato, aby sa pootočili ku tebe a tak buď mohli tvoj útok zablokovať alebo zaútočiť ako prví... ale jednoznačne pri veľkých nepriateľoch sa oplatí používať kotúľ, ale pri menších a štandartných sa istotne viac oplatí úskoky.. a to nehovorím ešte o tom, že vďaka tým úskokom tie súboje potom vyzerajú fakt skvelo ak ich vie človek fakt efektne využívať :)
  • Nic proti ostatním, ale je fajn že tam je aspoň jeden "Ne-Nerd" . Bohunek má dobrý připomínky a líbí se mi jeho pragmatismus.
  • jsem jediný,koho zajímá co na třetího zaklínače říká Dan Vávra? rád bych od něho slyšel nějaké výtky nebo porovnání různých mechanik s jejich KC ...díky jeho věčné nespokojenosti (a mnohdy oprávněné) se vším možným by to určitě bylo zajímavé čtení/poslouchání :)
    • Keyz
      Si přečti jeho Twitter. Většinou to vychvaloval. Jen poukázal na nějakou budovu která byla blbě udělaná a nezapadala do ostatních.

      Také se ptal lidí co si myslí o tom 2 hodinovém hraní kde utíkáš z nějakého místa a je tam tma. Z nějakého dungeonu. To ho asi moc nebavilalo. 2 hodiny hrát v dungeonu. Zase to neviděl jako problém když hra je hodně dlouhá.

      Tedy asi spokojenost. Jinak souhlas. Hodil by se tam. Hodil by se tam někdo kdo má obecně kritický pohled. Jako speciál o hře nemá být podlé mého názoru chvalozpěv, kde se sejde parta lidí kteří danou hru milují. Já chci slyšel to co tam je a bylo super a také co tam mohlo být jinak a lépe. Atd... Oba názory.
      • Magister_Peditum
        Nebyl to ten šikmej barák v Novigradu, co tam bydlí Triss? *15*
        • Keyz
          https://twitter.com/DanielVavra/status/601357955523551232

          Já tam ještě nejsem ale píše " sense Chinese outsourcing here ;) "
          Tedy asi to bude ono *15* Navíc ty dveře jak tam narvali *15*. Naštěstí toho je ve hře minimum. Skyrim byl na tom postaven.
          • Já doufám, že až za 20 let vyjde Vávrovo Kingdome Come, někdo se do něj pustí kvůli podobným hovadinám stejně ostře a dají mu to v recenzích pořádně sežrat.
    • Vávra by jim tam nejspíš celej pořad říkal co je tam špatně, tak je tam raději trojka. Se jednou oblíkla jako Geralt, tak je teď z ní nejspíš odbornice... Asi nám řekne jakou nosí bílej vlk podprdu.
  • martin.mares.984
    Docela povedeny special, ale skoda, ze tak brzo odesel Ales Smutny. Uz dlouhodobe mi prijde, ze dokaze hodnotit hry s nadhledem a byt takrikajic "nad veci". Je mu jedno jestli je to americke, nemecke, polske, slovanske nebo kdovijake RPG... Taky me mrzelo, ze tam nebyl Pavel Dobrovsky, ten by k te diskuzi urcite prispeo nemalo, vzhledem k jeho zkusenostem s danym tematem a Zaklinacem obecne.

    Nechapu ten "hate" na Alzbetu Trojanovou... me jeji ucast prisla jako dobre oziveni a zase mela moznost nabidnout jiny nazor - jak vidi spoustu temat zenskou optikou. Jeji projev mi teda neprisel nic strasnyho... resit jestli rekne Alzbeta Trojanova jakozto zena sprosty slovo mi prijde stejne uhozeny jako kdyby nekdo resil, ze Martin Bach jakozto otec obcas mluvi sproste. Navic Fightclub byl snad od zacatku mysleny jako uvolneny, pohodovy pokec o hrach....

    Jinak Martin Bach mluvil taky hodne rozumne - bez "ruzovych bryli" narozdil od totalne nekriticke vetsiny hernich novinaru a hracu. Lukas Grygar to dobre vystihl prirovnanim k tomu, jak hraci resili nedostatky u Skyrimu a nad nedostatky u Zaklinace 3 se zaviraji oci, protoze je "slovansky" a je "proste nas"...

    Milos Bohonek mi prisel asi tak... "Zaklinac 3... kdyz ho milujes, neni co resit"
  • Dan (Vávra) těžko bude kritizovat polské kolegy tak jako tvůrce Skyrimu, Warhorse jde ve šlépějejích CD Projektu, sbírá od nich zkušenosti, kontakty a spolupracuje s nimi, nemá důvod vytvářet na jejich stranu negativní kampaň, proto se nedočkáte článku 100 + 1 výtek Zaklínače 3 od Dana Vávry.
    • Keyz
      Pochybuji.

      Witcher se mu asi libí a když si vezmeš W3 a ten článek o Skyrimu, tak to co tam psal, většinou není ve W3. Proč by tedy psal něco co tam není? Nebo si to má vymyslet.

      Ke Skyrimu se to hodilo. Většina z toho ujížděla a on poukázal na vady. I když často řešil drobnosti jako ten hajzl, tak řada věci bylo trefná a ve hře chybná. Jako reakce NPC a ty budovy. Z venku malé a v budově máš stadión... Zde asi nemá nemá ten pocit, že by lidi ujížděli z nej RPG a přitom to bylo celé lajdácké jako ten Skyrim.

      Tedy asi tak.
    • nechápu proč tady řešíš Vávru, šlápl ti na kuří očko nebo z tebe mluví jen závist?
      Navíc měl Vávra pravdu - Skyrim byla/je kravina, kterou nezachrání ani 200 modů. O kvalitě hry svědčí již to, že ty mody vůbec potřebuje.

      Witcher 3 > DA:I >> Skyrim
      • Witcher 3 je super, ale bude potřebovat docela dost oprav, namátkou si vybavím duplicitní postavy v cutscénách a místy evidentní teleportace aktérů.

        A taky (ze se pouštíme do osobních preferencí) by podle mne bodlo, aby pití lektvarů a otevírání truhel doporvázela animačka. Jednak by to opepřilo boje a druhak takovéhle "drobnosti" měl už první Gothic.
        • Magister_Peditum
          Tak fakt, že mají málo ksichtů postav, bych za technickou chybu fakt nepovažoval.
          • Takže opravdu u AAA projetku nevadí, že v cutscéně je 2x dějová postava? Opravdu to není technická chyba? S jednou kopií Geralt mluví, druhá stojí opodál a přehrává idle animaci. Až skončí cutscéna tak se jedna z těch kopií vypaří před očima a zbude jenom kopie která přehrává idle animaci.

            Opravdu je to naprosto normální a není to chyba?
            • Magister_Peditum
              PreidaQ: Opravdu? Pročpak?
            • PreidaQ
              No z diskuze jasně vyplývá, že Magister_Peditum začal o hruškách mluvit jako první..
            • tanbou si kokos, nebo ho ze sebe jenom delas. ty mluvis o jabkach a on o hruskach
  • Mopped
    Bohoněk kupodivu super, celkem házel hlody. Slečna mě zase pobavila svým kejčem a obhroublou mluvou. Je vidět, že ty konzole mají opravdu na lidi špatný vliv:-)
    Jinak dobrý speciál. S Elite bombou se to srovnat nedá, ale to už nikdo nepřekoná.
    • Magister_Peditum
      Bětka chvílema ty vulgarity používala opravdu zbytečně. *9*
    • Taky nemám rád vulgarity, obzvlášť z úst něžnějšího pohlaví. Alžběta je s tou svojí kombinací pražské mluvy a vulgarit dlouhodobě neposlouchatelná. Nemám ji rád, podcasty s ní přeskakuju.
    • ringmancz
      skousnu toho hodně, ale kejč? to jako fakt někdo říká?
      • Lima
        "Kejč" existuje. Ňákej herec. Nicolas Kejč.
      • Ristoro
        Pražský slang je to nejhorší co znám. A bohužel převažuje jak v dabingu, tak v titulkách.
        • Počkej, to chceš tvrdit, že je "horší" než hantec třeba? *1*
      • 13_11
        Slýchám i ,,vejkend'' :-)
        • To pozor mám v práci kolegu pražáka a ten říká: Přijdu dýlejc. Tady to chápem, že nejspíš přijde později ale ono to může znamenat cokoliv :D
          • Chim
            Už jste si někdy dali rejži s hermelejnem?
            • -ej- se v cestine pouziva misto dlouhyho y, takze pokud nekdo u vas rika hermelejn bude nejspis jenom obycejnej hidiot
              • Chim

                Reakce na příspěvek:

                Já tak naštěstí nemluvím, ale do té stověžaté občas bohužel zavítám a už jsem tam slyšel i tohle.
  • Hra je to fakt skvělá, účastníci fight clubu mají dobrý postřehy, jenom by opravdu neměla v pořadu tohohle typu buchta mluvit jak dlaždič, nejsem žádnej pokrytec, mimo kamery ať si mluví jak chce, ale tohle mi přijde zvláštní, v re-playi mluví slušně. A Martin Bach, to je kapitola sama pro sebe, občas má zajímavý názory, nic proti němu nemám, ale jeho sociální inteligence asi nebude na závratný úrovni, to , jak neustále skáče lidem do řeči a překřikuje je, to je na facku. Jinak nesouhlasím s Alešem, v DAI jsem nahrál nějakejch 30 hodin, než mi došlo, že je to dost nudná a sterilní hra, questy pořád o tom samým (když je porovnám s qestama v třetím Zaklínačovi, tak je to jak nebe a dudy), kromě vlastního hradu a jednoho pidiměstečka žádný sídla, brutálně neinteraktivní svět a naprosto pitomej hack’n’slash combat alá diablo.
  • jakub.horsky.7
    Proč je Alžběta tak sprostá ? Mluva jak dlažďič *11* *10* *16* *16*
    • někdo tam musí být jako protiváha těm slečinkám
      • jakub.horsky.7
        Takže máme začít všichni mluvit jako h .o .v. a .d.a. ? To snad ne, to nemyslíš vážne, že ne ? *16* *16* Ty vole flame na tebe
  • blixa
    Info k soutěži

    Moc se omlouvám, ale zjistil jsem, že na Hadejhru.cz nefunguje radne prihlaseni uzivatelu. Behem zitrka to opravime, nicmene pokud chcete soutezit do te doby, vyplnte kviz a pak poslete screenshot se zaverecnou obrazovkou na podcast@games.cz. Diky za pochopeni.
    • blixa
      Tak update - prihlasovani je opravene. Jen se prosim prihlasujte jeste pred tim, nez zacnete plnit test. Je tam jeste jedna chyba, kterou zvladneme opravit az pristi tyden.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit