Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Amylee.Anderson
    Dle mého názoru tohle video má větší informační hodnotu https://www.youtube.com/watch?v=0qTZ1AZS5NA *1*
    • karullova recenze má rozhodně vetší vypovídací hodnotu ... a proč ten jouza testoval takovy debility ?..Warthunder hra okulus podporuje už dlouho..a je to v podstatě hotová hra a v kokpitu letadla je okulus ideal ..Dobrovský todle bylo hodně smutný testovaní. a nic neříkající video
    • Mart9
      *1* *1*
  • Na takových zařízeních se mi vůbec nechce hrát střílečky a cokoli podobného - upřímně, nechce se mi vidět válku až tak realisticky. Ale strašně moc bych si s tím zahrál hru, která by ze mě udělala toho potápěče a ještě více pak astronauta. S podobnými zařízeními by člověk mohl prožít třeba kus letu na Měsíc, nějakou misi na ISS apod. Taky by se mi líbilo projít si s něčím takovým a plně funkčním modely různých starověkých měst a památek.
  • Z toho žraloka bych měl asi infarkt! Tohle je moje jediná výtka OR. Vývojáři prostě nemohou odolat něčím na člověka bafnout, jenže tohle není monitor, ale oblbovák mozku a takovýhle šok nemusí vydržet ani zdravé srdce. Pokud se nebudou krotit, tak OR během prvního roku způsobí víc smrtí, než všechny PC/konzolové hry od počátku doteď. OR by měl fancinovat, ne děsit.
    • souhlasim...a tohle video ukazuje ty reakce na to docela dobře :D http://www.youtube.com/watch?v=L65fPvrrSuQ
  • Mám obavu že pokud na tom člověk bude hrát pravidelně a zvykne si na to, tak si mozek zároveň zvykne že nemusí vyrovnávat pohyb. Člověk co na tom stráví 2h a pak sedne na kolo nebo o něco zakopne si zákonitě musí rozbít hubu. Porotože oculus mu musí otupit smysl pro rovnováhu a motoriku.
    • To už by se dávno musely po světě potácet hordy (střízlivých) námořníků, nebo pilotů. *4*
      • walltar
        To je taky pravda ... já jsem osobně strávil 5let 2hodiny denně čtením v autě/autobuse. Je to podobné jako používání riftu v tom, že pohyb registrují jen některé centra. Zezačátku sem u toho měl mírně nepříjemný pocit, ale zachvíli mě to ani nepřišlo.

        A problémy z toho taky žádné nemám.

        Ono asi by to byl problém dávat kojencům a možná i hodně mladým dětem, ale jak máš všechny senzorické centra plně vyvinuté, tak asi nebude tak lehké je "přeprogramovat". Navíc maximálně člověk může přidat nové nastavení toho centra, které si na to zvykne. A stejně jako když člověk sleze po týdnu z lodě tak má nějakou dobu divný krok tak budeš si muset počkat když sundáš rift. Ale tady se nebojím, že by ho někdo měl na očích týden.
        • no celkem pravidelne travim nejaky cas na lodi a muzu rict, ze kdyz pak po par dnech vlezu na pevninu, tak je tam takovy neprijemny pocit, kdy se s clovekem ,,houpe,, zeme, ale trva to tak den nez se vse vrati do normalu....
    • walltar
      Já si prostě myslím, že pro hry, kde chodíš to nebude nikdy nic moc ... pokud nemáš nějaký ten trenažér jako omni.

      Já si osobně OR chci koupit jen kvůli hrám, kde stejně sedím v kokpitu, takže se tohohle nebojím.

      FPS bych na tom asi nehrál ...
  • Inquisitor
    Potenciál to má, uvidíme co z toho ve výsledku bude. Ale asi to ještě nějaký čas potrvá než to bude běžnou součástí hraní. Je to jenom začátek a doufám že se z toho nakonec všichni nepoblijem :)
  • Problém s kinetózou asi nebude ještě hodně dlouho vyřešen, tedy do tý doby, než k HUDu bude i nějakej exoskeleton nebo sytém umožňující pohyb hráče, přenášející tento na pohyb hlavní postavy.

    Nicémě na nějaký ty erotický hry typu Real Kanoyo či Premium Play Darkness si OculusRift dovedu docela dobře představit. Za těch pár minut se jistě jednomu nestihně udělat špatně. Naopak se mu (=si ;)) udělá velice dobře ;)
  • Hm, neskloňuje se to náhodou jako Oculu?
  • Podle me by to bylo super i na filmy. Priznam se ze nemam predstavu jak to udelat, ale treba snimat scenu z prostredku, pripadne z hlavy hlavnich protagonistu a promitat to zkrz OC. Stat v koloseu a cumet jak se tri metry odeme porcuji gladiatori a me od toho strika krev do xichtu. Nebo treba sedet uprostred vylodeni v normandii a cumet kolem sebe jak tam valci a rvou vojaci. Byt s vesmirnymi marinaky na LV426 . No proste akcni a trikove sceny by na to byly jak delane. Milovnici psychotrileru by si treba uzili roli blazna v ustavu z vlastniho pohledu se vsemi temi doktory a dalsimi blazny kolem atd - kazdemu podle gusta:-) Osobne bych si to koupil radeji na tohle, nez na hry.
    • V tom, určitě neni problém. 3D filmy už se točej, technologie je stejná, jen během zpracování se nebude výslednej obraz skládat do klasickýho 3D (anaglyph, prokládaný řádky nebo střídání celejch snímků) a prostě to bude klasicky "split image" tak jak to sbaští OR. Ale s podporou 360° scény si asi eště počkáme, pár panoramatických videí jsem viděl, ale to jsou spíš jen takový hračky, ve vyšších rozlišeních (HD, FullHD, o 4K se nebavím, to je těžká hudba budoucnosti úplně ve všech ohledech, jakkoli se nám spousta firem a jejich marketing snaží namluvit opak) si asi ještě hodně dlouho počkáme. Je to obrovská hromada dat ke zpracování a to nejen při natáčení a střihu, ale i při přehrávání.

      P.S.: hlavní protagonista je kdo? Protagonista = hlavní představitel. Tedy hlavní protagonista = hlavní hlavní představitel? :DDDDDDDDDDDDDDDDD
    • Při té stříkající krvi mě tak napadlo, že by jednoho dne mohl mít oculus dotykovou plochu vepředu jako má třeba vita nebo dualshock 4. Stříkne ti něco do očí, musíš si je otřít apod. *4*
      • jo a pri zimnich sportech se ti budou furt mlzit brejle a co teprv pri potapeni *1*
  • když natáčíš video, aspoň si utři zbytky toho koksu ze stolu
    • Luke
      Ten je zažranej, nenadělám nic.
  • Je to pecka samozřejmě... ale asi nejvíce zajímalo jakej názor na to mají doktoři. Myslím, že to nebude moc dobrý na tom pařit celej den např. War Thunder nebo jakoukoli jinou hru.
    • No, jako neurolog, co má v péči poměrně dost pacientů s poruchami rovnováhy a měl by tedy o závratích něco vědět, sice OR držím palce, ale obávám se, že půjde o komerční propadák právě kvůli nedořešené kinetose, která bude při jeho použití ve hrách vznikat a jeho použití značně limitovat.
      Rovnováhu obecně zajišťuje hned několik systémů, tedy v podstatě snímačů, které dodávají mozku informace o pohybu těla. Konkrétně jde o zrak, rovnovážný aparát vnitřního ucha a čidla pohybu ve svalech a šlachách. Impulsy z těchto systémů se shromažďují a vyhodnocují v mozku a musí být ve vzájemném souladu. Pokud jeden ze systémů podává informace nesprávně, mozek neví co tím a vzniká pocit závratě s nevolností, pocením se, zvracením atd. Říká se tomu kinetosa - klasický příklad je mořská nemoc, kdy se loď houpe, což detekuje vnitřní ucho (to je funkčně soustava gyroskopů a kyvadélek, snímajících nejen rotaci, ale i pohyb po linii), jenže zrak žádný pohyb nevidí (je v kabině, nebo na palubě vnímá blízký horizont, tvořený také lodí...). Někdo je na ni citlivější, někdo méně... Opačně to bude u OR, tam bude zrak detekovat pohyb (jedno jestli v rozlišení 640x400 nebo 4K), ale vnitřní ucho se bude v hlavě hýbat jen minimálně a bude do hlásit, že hráč stojí či se přinejlepším trochu naklání. Tohle podle mě v tuhle chvíli nejde technicky dostupně vyřešit vůbec: buď by se rovnovážný aparát vnitřního ucha musel stimulovat taktéž - to umíme sice nespecificky třeba nalitím studené či horké vody do zvukovodu, ale přesně a cíleně ani náhodou; nebo podobně jako ve starém filmu Lawnmower Man (doporučuji shlédnout na youtube), což je sice možné, ale nikoli levné a tedy komerčně zajímavé...
      Možná se mýlím a autoři nějak ucho ošálí, ale obávám se, že ne a OR skončí jako před několika lety předpovídaný boom her na 3D televizích, tedy v propadlišti dějin...
      • Opravdu děkuji za odpověď...
      • Luke
        Myslíš, že tedy každá VR, která nestimuluje vnitřní ucho, je tedy odsouzená k neúspěchu (při hraní her)? Nebo by se to dalo optimalizovat právě tím, jakou roli hráč na sebe vezme - pilot ve vesmíru, který sedí v křesle atp?
        • Upřímně řečeno, ano, v tomto směru jsem skeptikem (pokud se mýlím, budu jedině rád). Role jakou bude ve hře hráči přisouzena bude jasně vznik kinetosy ovlivňovat - hra na chirurga, který se bude sklánět nad operačním polem ji prostě nevyvolá, se simulací pilota kosmické lodi to bude o něco horší, protože zde iluzorní pohyb bude přeci jen přítomen, ale absence pevného horizontu jeho vnímání trochu utlumí. Nejhorší to bude při FPS, závodních či jiných hrách , při níž se bude simulovat pohyb hráčova těla... To se pak všichni sejdeme nad WC mísou ;)
          Já vývoj OR se zájmem sleduji, jen mám z autorů pocit, že problém vestibulárního ústrojí moc neřeší, a když, tak ho bagatelizují s tím, že vyšší rozlišení displejů ho vyřeší, což je dle mého mínění předpoklad veskrze mylný. Ale jak jsem již psal výše - pokud se mýlím, budu jedině rád.
      • walltar
        Lawnmower Man sem neviděl, ale pokud tam používali Galvanickou Vestibulární Stimulaci, tak to zase tak drahé není. Zařízení jako takové se dá postavit za docela nízkou cenu. Ale u něj už bych se asi trochu bál že si něco udělám.

        Zrovna Palmer Luckey říkal, že má několik těch zařízení doma a že by nebylo problém je vyrábět, ale asi by měli legální problémy s tím to prodávat + elektrodu, kterou si člověk musí přilepit za uši si asi hned tak někdo nekoupí.

        Lidi si to dneska staví doma ... http://i.imgur.com/7QAd7ij.jpg
        • Ne, nepoužívali - tam byli herci zavěšeni v něčem, co připomínalo obrovský gyroskop, který se s nimi skutečně pohyboval v prostoru :)
          Galvanická vestibulární stimulace je jedna z metod nespecifické stimulace vestibulárního aparátu, stejně jako mnou zmiňovaná aplikace teplé či ledové vody do zvukovodu, která irituje celý aparát, kdežto při VR bychom potřebovali stimulovat vestibulár tak, aby to co nejpřesněji odpovídalo optickému vjemu. Navíc je iritace vestibuláru a) obecně velmi nepříjemná a b) tělem interpretována jako přítomnost pohybu a ke kompenzatornímu postavení hlavy a trupu - pokud člověk neleží, tak padá nebo ho to přinejmenším táhne a otáčí do stran... Ale na druhou stranu bych řekl, coby technologický laik, že nějaká podobná stimulace je zřejmě cestou, jakou by se měly pokus o VR vydat.
    • To neni ani bez OR *4*
      • Souhlasím, ale ještě se to dá asi vydržet ? :D

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit