Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Morlang

    :(

  •  

    Recenzenta ale hra zjavne nebavila, tak nedával pozor.

    -----První setkání s domorodou hrdinkou a členkou hráčovy party nedopadá pro autory nejlíp. Reálně totiž neřekne hlavnímu hrdinovi vůbec nic. Ten se ale stejně rozhodne zapojit po hlavě do dění na ostrově a začne se angažovat v mezikmenových vztazích, odhalování minulosti a dalších tradičních příběhových motivech, které lze v podobném RPG očekávat. ///////////////////////////  Povie mu, že jej kmeň sa chystá na útok proti osadníkom. My ponúkeme pomoc, preto sa ona pridá k nám. A my sa zapojíme do diania, pretože je to naša práca. Hráč je diplomat, urovnávať spory a udržiavať mier (keďže patríme k oficiálne neutrálnej frakcii) je povinnosť, preto sme vôbec prišli na ostrov. 

    ----Postavy tak většinou jen stojí na místě a čekají na interakci s vámi, aby mohly dál pokračovat v nehybném postávání.  ////////////////////////////////////  Áno, to sa mi nepáči. Ale žiaľ nie každý dokáže byť Gothic, či TES. Toto mali aj KOTOR, či Mass Effect a mnoho ďalších RPG. 

    ----Aby v malé městské komunitě polovina obyvatel nevěděla, kdo je vlastně místní honorace, to mi přijde jako zvláštní tah. Obzvlášť v případě, kdy jedna postava hráči projevuje příslušný respekt, zatímco druhá jen o pár kroků dál se na něj oboří se slovy: „Co to tu jako chceš, ty jeden vandráku!“ A opět jsme u oné nekonzistentnosti.  /////////////////////////////////    Som na konci hry a tato sa nestáva. Mnohí vedia kto som a tí čo nie sú si aspoň vedomí, že sú v prítomnosti šľachty. Áno, ak ma prepadnú banditi v uličke, netušia či som len nejaká šľachta čo si užívala v krčme, alebo či som aj šarža, ale to je normálne. Obchodníci sú úslužní, papaláši vyjadrujú aspoň formálny rešpekt k titulu diplomata a vojaci salutujú. 

    -----I když se postavy snaží tvářit, že se zajímají o dění okolo, málokdy je to pravda. Krajané vás nepoznávají, naprostí cizinci, kteří vás patrně nikdy neviděli, se k vám hlásí. ////////////////////////////////////////  Prečo by ma mali poznať obyvatelia cudzích miest? Alebo aj miestni, keď som na ostrov prišiel teraz a oni tam žijú už 15 rokov? A domorodci? Keďže nosím znamenie rovnaké, ako ich členovia, ktorí sú spojení s duchmi zeme, tak je pochopiteľné, že majú tendenciu mi veriť. Hoci mnohí nie, keďže som cudzinec, čo nehovorí ich rečou a nosí cudzie šaty a má cudzie zvyk. Treba hrať a stretnuť viac tých cudzincov. 

    ------ako největší blbec jsem například restartoval hru, když jsem zjistil, že charisma je mi úplně k ničemu a měl jsem si vzít páčení zámků.  //////////////////////////////////////// Stačilo použiť kryštál na prerozdelenie všetkých bodov. 

    ------Vůbec nejmenší pochopení jsem měl pro Vigor , který nikdy neměl spatřit světlo světa. GreedFall má totiž zvláštní zvrácenou radost z toho, když hráči může blokovat cestu – například akrobatickými překážkami, na jejichž využití je třeba právě talent Vigor, respektive jeho pokročilejší verze.  ////////////////////////////////////////////// tieto akrobatické prekážky sú skratky. Ak vedú tam kam treba, tak sa dajú obísť. Ak sa tam nedá ísť inak, tak je za nimi bonus (zbraň, výbava, rastliny). K schovaným truhliciam vedú obvykle aj dve cesty, napríklad lezecká stena pre Vigor a z druhej strany rozbiteľná stena pre Alchýmiu (opäť stačí kúpiť achymistický odev čo pridá 1 bod). A skratky - padnutý kmeň stromu vám umožní prejsť rieku. Ak to nezvládnete, tak pôjdete 30 sekúnd vyššie a nájdete brod a na druhej strane ešte obídete nejaké skaly a ste na tom istom mieste, kam vedie padnutý strom. 

    ------Autoři by si zasloužili vytahat za uši i kvůli získávání nového vybavení, které je stejně jako akrobacie a podobné prvky skryté za nutností odemykat plno různých talentů. A tak se mi stalo, že po osmi hodinách jsem stále využíval základní pistoli a nemělo smysl se snažit utrácet zlaťáky za nějaký novější model, který měl ve výsledku horší statistiky. /////////////////////////////////////////  Ono je to tak akosi štandardom väčšiny RPG, že pre použitie rôznej výbavy potrebuje hráč príslušné vlastnosti a schopnosti. Ak sa hráč sústredí na streľbu a investuje do Firearms, tak môže používať lepšie zbrane. Ak sa sústredí na meče, či mágiu, tak je pochopiteľné, že stvrdne pri základnej pištoli. Nechápem čo je na tom čudné Mág nenosí zbroj, mrštný zlodej nezdvihne obojručák a barbar toho veľa nenačaruje. To je klasika. 

  • TheSuffering

    To je snad patrné ze všech těch komentářů, možná jediný člověk tady to viděl z vlaku a má k tomu co říct.

    Kdyby to totiž někdo z těch uplakánků tady hrál, tak bych očekával konstruktivní kritiku a argumentaci proti autorovi recenze, skutek ale utek, že...


    Navíc mě samotného recenze vyloženě neodradila od toho, abych to vyzkoušel. To zvládli již dávno samotní autoři hry všemi těmi vydanými videi atd. Ale nehážu flintu do žita a šanci tomu dám, rozhodně ale ne za plnou cenu.😉

  • Jasné. Predaje, popularita, neustále porovnávanie tej hry s novými titulmi, stále objavovanie detailov fanúšikmi, predlžovaný záujem seriálom, stále aktívna komunita okolo hry - to je objektívne čo nemôžu vyvrátiť ani odporcovia Zaklínača. 
  • suhlasim, recenzista by to nemal opravovat, je to jeho vizitka
  • redicius

    "Recenze jsou subjektivní, ale Zaklínač je podle mě objektivně nejlepší." :D

  • redicius

    jak špatné pojmenování doby mění všechno ostatní v recenzi? připomínky k hratelnosti a ostatnímu? jak se změní výsledné bodové ohodnocení, pokud se v textu opraví viktoriánské na barokní?

  • Recenzente, styď se! Ani sis nezjistil, jakou dobou to je inspirováno! 17. století prosím pěkně a žádné viktoriánské období OMFG. Upravte si tu hloupost...

  • KIMCID

    ne nechybí je mě u zadele

  • Recenzentovi chýba nejaké vzdelanie. Hra je podľa tvorcov výrazne inšpirovaná 17. storočím, čo je barokové odbobie, viktoriánske rpg by sa malo odohrávať cca v druhej polovici 19. storočia, fail roka. 

  • Bumtaratabumbumbum

    Zlatá slova, ta by se měla tesat.

  • meister_kosa

    A tim chces rici co?

  • Recezie sú subjektívne, takže sa ani nemôžu hodnotiť objektívne 🙂

    Vcelku objektívne sa dá považovať Zaklínač 3 za jednu z najlepších hier, ale vždy sa nájdu ľudia, ktorí si nedopustia kritizovať, aká je tá hra zlá a akí sú milióny ľudí blbí, že si ju kúpili a tešia sa z nej. 

    Po Zaklínačovi to majú RPG všeobecne ťažké. Toto nie je Zaklínač, nie je to diera do sveta, ani hra roka. Ale rozhodne je to dobrá hra. Príde mi to ako mix KOTOR, Risen a Neverwinter Nights. Ale dobre prevedený. 

    https://www.ign.com/articles/2019/09/09/greedfall-review  toto je napríklad z iného súdka. Tiež tu kritizujú, že všetky mestá vyzerajú rovnako (čo je pravda), ale vyzdvihujú zas že charakter majú všetky výrazne odlišný. Ale vyzdvihujú napríklad úlohy (s čím súhlasím, žiadne "dones 3 rastliny" ale všetky majú svoj príbeh), súbojový systém, detailné a rôznorodé zbrane a brnenia; bohatý a rozličný svet (kým tu recenzent vraví, že je neatraktívny). Dabing domorodcov kritizujú obaja, ale kým tu považujú svet za plochý, IGN ho prezentujú ako dôkladne premyslený svet dôkladne pretkaný politickými machináciami, hĺbkou a jemnými odlišnosťami, kde vyzdvihujú, že rôzne strany, vrátane domorodcov nemajú všetci jednotný pohľad na všetko okolo nich a že aj domorodci nie všetci sú proti kolonizátorom a chvália, že hra nemoralizuje, ale keď poskytne možnosť rozhodnúť, tak netrestá hráča za rozhodnutie, ktoré spraví. 

    Áno, nie všetko môžete ovplyvniť. Ale veľká väčšina hier má dialógy bez vplyvu na dej, tak je trochu zarážajúce, že tu to kritizujú, ako keby to bol prípad len tejto hry. 

    S talentami to nie je také hrozné, ako autor píše. Charizma má využitie a buď ušetrí boj, alebo peniaze na podplácanie. Nie je dôležitá tak, že by to bez nej nešlo, ale nie je bez využitia. A tri body pre maximalizáciu jedného talentu nie sú tak hrozné. Prvé levely sa naozaj vlečú, ale keď už má hráč trochu lepšiu výbavu a skočí na vedľajšie úlohy tak postúpi na vyššiu úroveň celkom rýchlo. Nie každá úloha končí bossom, takže sa dajú nahrabať skúsenosti a postúpiť vyššie a keď má človek všetky tri tam kde chce (napríklad to páčenie zámkov), tak potom môže experimentovať s čím chce (ako je spomínaní Vigor, Intuícia, či charizma). Alebo si zvoliť vylepšovanie a alchýmiu, hoci tie tiež nie sú nevyhnutné. U kováča si môžete platiť za vylepšenia a u alchymistu si môžete zaplatiť miešanie ingrediencií, takže ak do nich nedáte body, nie ste o tie veci pripravení. Taktiež sú odevy a vylepšenia na odevoch, ktoré poskytujú body jednotlivých talentov. Takže možnosti nie sú tak limitované, ako je tu prezentované. 

    Príbehovo je to dobré a pútavé takže by som si určite prial aby hru rozvinuli ešte dokonalejšie, viac volieb, hlbšie vzťahy, viac slobody, väčšia previazanosť. Ale nie všetko môže byť Zaklínač. Hra ale rozhodne nie je nudná, či plytká a  dokáže zabaviť, kým čakáme na RDR2, Cyberpunk, GTA6, či niečo iné čo považujete za špičku. 

  • dworkin

    Konečně někdo další, kdo to pochopil.

  • maros.goc

    ono je to celé zvláštne, akože poznám hry, ktoré dávajú možnosť odpovede, no nech už vyberieš akúkoľvek odpoveď, napokon sa to vždy zvrtne len jedným tým istým smerom...lenže GreedFall má mať 4 konce, čiže niekde sa tie rozhodnutia a dialógy predsa musia prejaviť, nič?

  • maros.goc

    Z recenzie B3 na PC Gamer je ta politika citit az prilis :)

  • Carnage666

    Od začátku jsem tvrdil že pokud si chce člověk udělat obrázek o tom jak zhruba bude tahle hra udělaná měl by se podívat na Bound by Flame, béčková, krátká hra s tupou AI a repetetivní hratelností. Hned jak jsem viděl že to dělají Spider tak jsem zpozorněl a můj hype spadl hodně nízko takže jednou ve slevě za 15 euro možná koupim. Spíš nechápu proč tu do teď není recenze na Remnant From the Ashes...

  • lito

    "Hmm, ty asi budeš jeden z té trollí komunity, co se chová úplně stejně jako ti, které tu teď kritizuješ."


    Píše Femt0.😂 Fail. 


    Fabulace? Určitě můžeš dokázat svým PSN nickem, že jsi TLG hrál, abych tedy o tobě nevytvářel fabulace. Pak ti napíšu do zprávy přes PSko, pokud zareaguješ, tak se ti tu veřejně omluvím klidně týden vkuse.


    Příště si dej pozor na lži, trolling a fabulace, protože jsi v tom docela průhledný.


    Rozdíl mezi tebou a mnou je v tom, že já jsem Bound By Flame hrál několik hodin, ty jsi TLG viděl max na youtube. Takže příště to zkus lépe ten trolling. 

  • Femt0

    Hmm, ty asi budeš jeden z té trollí komunity, co se chová úplně stejně jako ti, které tu teď kritizuješ. Moment, vlastně ještě hůř, protože lidi tady jen nesouhlasí s nízkým hodnocením, zatímco ty ve snaze si obhájit svůj subjektivní názor vytváříš fabulace o mé osobě, co já vlastním nebo ne - prostě jako správný fanatik. Tak tomu říkám ironie.

    No nic, příště si určitě dám pozor, co píšou odborníci (fanboys) na diskuzi Games.cz - budu se prostě jen řídit tvojí vlastní moudrostí. Nechci se opět spálit, tak, jako ses ty spálil u BbF.

  • tomekbobek

    Mně též!

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit