Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Pre hracov Call of Duty, Battlefieldu a Halo museli byt Bioshock a Fallout 3 fakt ako zjavenie, inak si fakt neviem vysvetlit tu obrovsku chvalu, hlavne hratelnosti...
  • Žvásty jsou to jenom když se nad tím nedokážeš zamyslet, nebo je to tvůj případ. *15* Ale i tak díky za hodnotný protiargument, fakt si mě setřel.
  • Jack1947
    Kéž by i dneska vvycházeli rakovéhle nové hry které byli nečím vyjímečné pamatuji si jak jsem to furt hrál a nechtěl přestat za zečátku ten svět podvodou byl nesmírně kouzelný a atmosféra byla parádní a konekonců ( až na posledního bosse) byli ostaatní dobře napsané vykreslené a měli co dát. 2jka už byla slabší racel se člůověk zpátky a nebylo to úplně ono a 3jka byla už úoplně o ničem jiném. Kdyby bylo pokračování kéž by se vrátilo zas pod vodu... to byla doba která přála novým neprozkoumaným věcím.
  • Proboha, to jsou žvásty ...
  • MickeyMutant
    Ravuxi, na doučování hrdobců nemám čas ani chuť, proto jsem doporučoval ověřit informace od někoho, komu budeš věřit. Tebou odkazovaný výčet možností by byl třeba "piš laskavě česky nebo maďarsky", věta "piš laskavě česky, nebo táhni zpět na východ" už není prostým výčtem možností, ale zřejmým protikladem.

    Ještě doporučím kontakt na Ústav pro jazyk český:
    jazyková poradna, tel.: 257 531 793
    oddělení gramatiky, tel.: 225 391 430

    Jsem zvědavý, jestli se ještě ozveš*4*
  • zatracene, jsem zvykly na moznost editu prispevku a ono to tu nejde
    - vojaci nenasavaji kulky bez reakce, vzpominam si, jak casto po zasahu zakopli a ztezka vstavali (coz uz vetsinou nestihli ;) ) Ale bylo mi jak milic, tak revolucionaru docela lito, v tom byli spliceri a BD's lepsi. Nelidske pak bylo hubeni velkych sester, nu ale co uz.
  • Do jiste miry ano. Ale:
    -nekdy je navrat nemozny (odjela lanovka, sestrelili letoun kde B&E leteli)
    -zbrane jsem prilis netunil, ale mam pocit, ze (opet trochu proti logice) se vylepseni tyce typu, nikoli kusu. Ale asi nejaka Finkova genialni featura.
    -2 zbrane nastvou, ale holt Booker je jen obycejny vojak a ne Delta nebo steroidy vyhnany Jack
    -hodne aren jde v boji opustit, kdyz to nejde, tak to ma logiku (prijede se vytahem, seskoci se z vzducholodi na dvorek). U mensich aren to pak nuti do rychlych komb a masakru, holt to neni Gears of War.
    -propojit komplet cele mesto kolejnicemi by asi neutahl hardware a dost mozna by se hrac ztracel
    -vojaci se chovaji docela moderne takticky (na to, ze jdou proti cloveku a na urovni taktiky cca v dobe prvni svetove). Seskakuji z clunu, prchaji do krytu, nekdo je jisti RPG a maji sebou ty lepsi bojovniky (pyro, vrana...) Vzdyt jdou jen proti jednomu "banditovi"! Tohle je slabina, ale ktera hra, kde je hrdina clovek a bojuje proti lidem to ma udelano lepe...
    -s Handymanem souhlasim. Oblud skoci tesne pred hrace a nejde uteci po kolejich :(
    -o osudu Songbirda rozhodl Levine jak rozhodl. Vzdyt Booker s nim bojoval tolikrat a nikdy nevyhral.
  • Ne. SS2 není akční RPG. Je to spojení RPG a FPS, spoustu věcí ovlivňujou tvoje statistiky, skilly a implantáty Tohle je snad úplnej základ, ledaže bys to hrát 5 minut...
  • @Astaroth: Já mluvím o System Shocku 2, ne Bioshocku 2.
  • Infinite úplně kašle na většinu kvalit předchozích Bioshocků. Pryč je důmyslný level design se spoustou skrýší a pastí, což by zas tak nevadilo, kdyby Infinite dostál svého slibu obřího města, jenže průchod Columbií je hrozně lineární, často s nemožností vrátit se do předchozích lokací, a cestování na háku se kromě skriptovaných částí odehrává na velmi malém prostranství mezi maximálně třemi platformami. Většina soubojů se pak odehrává v primitivních arénách, kde nepřátelé často okamžitě naběhnou na hráče, takže odpadá možnost plánování útoku a obrácení prostředí proti nepřátelům, která byla tak důležitá v jedničce a dvojce.

    Souboje ale mají daleko víc problémů, než špatný level design. Jednak je tu to příšerné rozhodnutí omezit arzenál na 2 zbraně, což zabíjí experimentaci a nutnou improvizaci z předchozích dílů. Navíc to jde úplně proti úpravě zbraní, protože po nějakém čase se ve hře přestane objevovat munice k nejvytuněnější hráčově zbrani a on ji musí vyměnit za nějakou základní špuntovku a přijít o veškerá vylepšení, která si zaplatil.

    Pak je tu příšerná AI, která nesahá jedničce ani po kolena. V jedničce dokázali spliceři hráče překvapit, maskovat se v prostředí a utíkat z boje, když byli na pokraji smrti. V Infinite se zdánlivě daleko normálnější nepřátelé vrhnou na Bookera bez nejmenšího pudu sebezáchovy nebo náznaku taktiky. Rozhodně nepomáhá, že protivníci nasávají kulky bez jakékoliv reakce a člověk do nich často musí vystřílet skoro celý zásobník. Handyman je v tomhle nejhorší. Zatímco u Big Daddyho musel hráč naplánovat útok, kombinovat zbraně a využívat prostředí nebo přítomné splicery, u Handymanů může tak akorát utíkat a zoufale střílet vším co má, dokud ten nezničitelný magor po 10 minutách nepřetržité palby nepadne.

    Songbird, ten mechanický strážce, který byl hypovaný skoro v každém propagačním videu před vydáním, se ve hře objeví asi na 15 minut a ani jednou s ním hráč nebojuje. Bylo by super, kdyby to byl jediný větší rozdíl oproti reklamě, ale sám se můžeš přesvědčit, že není. Z živého, interaktivního světa se stal tupý koridor: https://www.youtube.com/watch?v=muJYTeQlvC4&t=2s
  • ravux
    To neni vec viry, ale gramatiky, viz korekturacestiny.cz. Cituji:

    "Výčet možností (uskutečnit se může pouze jedna) — bez čárky!

    Můžu ve středu nebo ve čtvrtek.

    Dostaneš se tam jenom pěšky nebo na kole."
  • Vzdyt tam meli vsude kamery a alarmy. Spliceri videli hrace, Sofia je burcovala do boje z ostatnich casti mesta a hlasila jim kde delta je. Jsem na podobne nesmysly haklivy, ale tady to skutecne nebylo.
    Jedina opravdu drobna vytka byla, ze kdyz spliceri zalidnili dlouho nenavstivenou cast Rapture, tak tam nejak zevlovali, nez hrace spatrili. Ale to je jen nutna dan za respawn. Mi to nevadilo, aspon bylo co likvidovat.
  • U infinitu mi vadila jedina vec: v 1 a 2 byl neco jako "predkonec", po nemz jeste bylo finale v cca 1/5 delce hry. Tedy golfova hul v 1 a duseni polstarem v 2.
    Krest v potucku jsem mel za neco podobneho, po nemz se teprve pujde definitivne na vas a proto jsem to napoprve vubec nepochopil.
  • Dvojka je kvalitni remeslne dilo. Presto, ze nema tak sokujici momenty jako jednicka, se mi hrala lepe a lokace jako chudinska ctvrt, nebo vezeni mi utkvely v pameti vic.
    Levine dvojku udajne nesnasi.

    Infinite je pak kapitola sama pro sebe, hrat ho podruhe je kvuli pochopeni co se vlastne stalo, nutnost.
  • Bioshocky muzu hrat neustale dokola, je to srdecni zalezitost. Rad bych se zeptal tech, kterym se nelibi gameplay ve smyslu strelby a podobne, co je tedy jejich etalonem dobre akcni hry?
    Gameplay mi vyslovene vadil az ve druhem Burialu, stealth nenavidim, ale na lehkou obtiznost sel i ten hrat akcne.
    Hra je udajne inspirovana knihou Ayn Randove "Atlas shrugged" mnohem vice, nez jen prochazkou kolem Rockefellerova centra a hospodarskou krisi. Ale neb jsem knihu necetl, tak netusim. I v knize pry podnikatele odchazeji "nekam"?!

    Zasazeni do historickeho prostredi je genialni, nudnych zakladen budoucnosti je vsude plno, nacisticka zakladna je taky klise, ale mezivalecna era je mimoradne opomijena. U nas by slo par scen z Bioshocku natocit tak v Lucerne, ale New York je pres demolice v 70. letech stale podobnou (a Columbijskou taky) architekturou presycen.
    Zajimave by tak bylo, nakolik mel Levine ono zacykleni vsech Bioshocku promyslene uz od pocatku ;)
    Spise myslim, ze ne.
    Az ve druhem Burialu si vymyslel, ze budovy Raptury jsou z hliniku(!), montovane na povrchu, privezene naplocho na lodi(!!) a spustene na dno do kotviciho prstence.
    Kazdopadne je to mistrovsky kus a doufam, ze se nekde nasly zapomenute dvere, za kterymi muze pribeh pokracovat.
  • MickeyMutant
    Ale má. Jsou to dvě možnosti (buď psát česky, nebo jít na východ), které stojí proti sobě, stojí v jasném protikladu. Jestli mi nevěříš, tak se zeptej někoho, kdo dával ve škole pozor.
  • mne bioshock nikdy extra neučaroval. jednotka je síce skvelá hra, ale niekdy som nemal nutkanie pustiť si ju opäť a k dvojke, resp. trojke som sa ani nedostal. ale podľa nadšených reakcií hráčov je to asi veľká chyba a diera v hernom vzdelaní, ktorú by som mal zaplniť.
    Vďaka za článok, dobré čítanie.
  • Bioshock mne nudil gameplayem. Atmosfera genialni, v kazdem pripade
  • ravux
    Ty si asi pletes jazyk a gramatiku. To, ze nekdo udela gramaticke chyby neznamena, ze neumi dany jazyk. Jinak by cesky umel tak jeden clovek z 10 000. A mimochodem - pred tim prvnim "nebo" carka byt nema. Pri vyctu moznosti, kdy se muze uskutecnit pouze jedna, se carka nepise. Kdyz uz opravujes, tak se to nejprve sam nauc.
  • Já gameplay u Infinite moc neposoudím, střílečky mě obecně moc nebaví a nevyhledávám je, nelíbil se mi gameplay ani u původního Doomu, prostě to není můj oblíbený žánr. Podle mě jsou hry, které mají hratelnost nic moc, ale stanou se legendou třeba díky příběhu - viz Planescape: Torment. S Infinite je to podobné, hratelnost jsem moc neřešil, ale užíval jsem si příběh a svět, který je podle mě nabitý nápady, zajímal mě od začátku až do konce, těšil jsem se, co ve hře uvidím dál, a závěrečná pointa se mi hodně líbila. To zase o tolika hrách říct nemůžu, většinu her dohrávám spíš z povinnosti, abych je viděl až do konce. Prostě jakmile jsem viděl toho chlapíka, jak se modlí k soše Bena Franklina, věděl jsem, že ta hra bude hodně zajímavá - a pro mě byla.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit