Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • dworkin

    Je těžká ostuda Valve, že nechali lidi zaplatit za cliffhanger epizody 2 a bylo jim zatěžko udělat trojku. Nikdo od nich nečekal novej engine ani revoluční mechaniky, stačilo ve stejném duchu dokončit to, co začali, a především ukončit příběh. Prodávalo by se to jako housky na krámě tehdy a troufám si tvrdit (protože jsem to nedávno hrál celé znova), že by se to dobře prodávalo i teď. Je to jak Martin se Hrou o truny, kterymu jsme vydelali na knizkach majlant, ale teď dělá všechno jinýho, než aby to dopsal. 

    • Zaprvé si dovolím tvrdit, že EP2 není cliffhanger, jedná se naopak o nejlépe uzavřený díl v celé sérii HL. Jediné, co jde proti tomu je fakt, že vyloženě naznačili další vývoj událostí. Ovšem mnohem větší cliffhanger byl určitě první Half-Life, nebo Half-Life 2 na konci v Citadele. Komentáře lidí na internetu úplně nesouhlasí s tím, že nikdo nechtěl nové technologie. Navíc po tom, co jsem četl zamýšlený příběh pro EP3, sám jsem si řikal, že to už by chtělo ten engine vylepšit. Se Source enginem pracuju, takže vim, že některé scény by v jeho tehdejší verzi nebyly úplně reálné a nebo by vypadaly fakt amatersky. A samozřejmě, Valve jde spíš o to, udělat zas nějakou revoluci a někam se posunout. Nejde jim o to, aby se to prodávalo jako housky na krámě...

      • Derp_1337

        Omyl. Kdy nějaké velké herní korporaci nešlo o to, aby se jejich produkt neprodával jako housky na krámě???

        Děláš z Valve nějaké svaté revolucionáře, ale faktem je, že Valve dost zatuchlo a současnému vedení jde především jenom o rýžování peněz.

        • Valve má ale větší ambice než prodeje té hry. Oni chtějí rozjet VR a ideálně být leaderem v oboru (což jim zatim jde). Takže ne, kdyby jim šlo o to, aby se hra prodávala, tak to nevydají. Nemají šanci zaplatit x let vývoje a výzkumu (který byl fakt dost intenzivní a drahý) hry, kterou si pustí ani ne 1% uživatelů. I kdyby si to koupil každý z nich, hra bude silně prodělečná. I když si další 4% lidí koupí VR, tak stále bude prodělečná. Nedělám z Valve svatoušky, ale Valve vidí peníze v budoucnosti. Teď prodělají (a můžou si to dovolit), ale v budoucnu na tom vydělají, pokud jim to vyjde (což věřím, že časem asi i ano). A Valve rýžovalo peníze vždycky, jsou v tom pomalu průkopníci. Třeba i DLC zdarma dělali jen proto, že jim to prostě neslo královské peníze (DLC pro hru jim v dobách Team Fotress 2 naboostovali prodeje i o tisíce % ). A já jsem realista, Valve jsem nikdy neměl za charitu. Každá firma chce (a musí) umět vydělávat peníze. Ale říkat, že tahle hra má generovat nějaké zisky je rozhodně utopie a Valve si to určitě spočítalo, to mi věř ;)

          • Derp_1337

            O ceně vývoje hry bych moc nespekuloval. Kdyby vyvíjeli hru čistě pro PC (a konzole), tak tam se moc výzkumu nemuselo dělat a bylo by to jednodušší.

            Pokud chcou ale vydat hru pro VR, tak tam skutečně budou muset investovat dost navíc. V tomhle případě se jim to vyplatí kdesi v budoucnosti, a to ještě jenom v případě, pokud se jim podaří rozjet trend VR a ideálně ještě boostnout prodeje jejich varianty VR hardware.

            • Nespekuluju, protože tohle vim. Ten výzkum/vývoj prostě udělali a tohle není žádná nízkorozpočtová hra. Je to jen a pouze VR a zkoumali i to, jak budou fungovat banální věci jako dveře (už jsem kdesi zmínil, že jen o dveřích ve VR mluvil okolo hodiny a bylo to mimochodem překvapivě docela zajímavý). Jdou do toho s tím, že hodně investují a nevydělají na tom. Hra jako taková prostě bude prodělečná a nezaplatí se.

              • Derp_1337

                Reakce na příspěvek:

                Kecáš. To mě fakt zajímá, jak můžeš "vědět" o výzkumu a vývoji k nové hře od Valve, když doteď platilo informační embargo a teprve teď se lidi dozví první informace.

                Přesné informace ví jenom interní zaměstnanci Valve, ostatní můžou jenom spekulovat.

                • Reakce na příspěvek:

                  Vůbec není pravda. Valve třeba hostovalo mnoho uzavřených konferencí pro studenty a pro vývojáře. Na některé jsem třeba vyslal kolegy z mého projektu a pořídili záznam, s pár lidmi s Valve jsem se třeba i viděl živě. Je pravda, že nemluvili nikdy o konkrétní hře, ale všem nám bylo jasné, že to bude Half-Life. A dále děláme na remaku datadisků, máme s Valve určitý vztah, licenci na engine (kde při kdejakém updatu také Valve "zapomene" něco z jejich rozdělaných her (část toho někdy vytýhne VNN z projektů jako je The Lab, ale my máme kompletní kód k enginu a tam se dá najít ještě trochu víc). Takže asi tak. Kdo Valve sleduje fakt dobře, případně je s nima v nějakém kontaktu a čte mezi řádky, tak mu je i docela jasné, jak další Half-Life zhruba může vypadat...  A třeba i to, že Valve nečeká nějaký výdělek z prvních AAA VR her řekli na plnou hubu a bez obalu.

                  • Derp_1337

                    Reakce na příspěvek:

                    Ok, dík za info.

                    Jinak ten nulový zisky z prodeje VR her jsou jistá věc. V současné době má VR cca 0,8% hráčů Steam, což dost omezuje nákupní sílu.

                    • Reakce na příspěvek:

                      Uvidíme, každopádně bude zajímavý vidět, jak se číslo pohne. Naposledy ještě minulý rok tvrdili, že dělají tři velké hry, jednu na Source enginu a dvě na unity. Tam je I otázka, jestli je Valve nezruší, protože kolem nich je prakticky úplně ticho (a jsou na unity, takže ani zdrojové kódy se nikam moc nedostávají). Já sám nevím, jestli tomu přeju úspěch. Na jednu stranu mě ten hl nahlodava, na stranu druhou za tyhle peníze to asi fakt nechci. 

  • Hra na VR me tak nejak nechava chladnym. I kdyz se jedna o HL

  • cumpi3

    To je paráda. Člověk přes 12 let čeká alespoň na třetí episodu, ne-li regulérní trojku...a dostane nějakou VR píčičinku, kterou si většina fanoušků ani nezapne, protože většina VR nemá a ani nechce...

    • Foxtrot_cz

      A teď přesunu tvůj komentář  15 let do minulosti:

      "To je paráda. Člověk přes 6 let čeká alespoň na druhou epizodu, ne-li regulérní dvojku...a dostane nějakou Steam píčičinku, kterou si většina fanoušků ani nezapne, protože většina Steam nemá a ani nechce..."

      • Butters

        Lžeš! Zapnul sis ho i bez steamu. HL2 se prodávalo normálně na DVD (dokonce i snad CD), steam si nepotřeboval.

        • Foxtrot_cz

          Spíš lžeš ty, nebo o tom nic nevíš :)"

          Q. Will the boxed versions of HL2 require any sort of Steam installations?

          Doug Lombardi: During installation the user will be prompted to authenticate the copy and create a Steam account. After that is complete, the single-player and LAN games do not require an Internet connection.

          http://pc.gamespy.com/pc/half-life-2/558931p1.html

          • Butters

            ovšem vytvoření účtu neznamenalo nutnost instalace Steam aplikace

      • Jojo, přesně. I když ruku na srdce, VR asi nebude mít tak lehký rozjezd. Za tu investici mi ani ten HL (ať bude sebelepší) stát nebude a to nemluvím o tom, že třeba i s místem pro VR mám trochu problém... Steam bylo jen o internetu a vůli si ho nainstalovat, nic víc. Tady to bude složitější.

      • cumpi3

        V tom ja vidim rozdil. V dobe HL2 se internet masivne rozsiroval do domacnosti a naklady spojene se Steamem se rovnaly nule. VR je mozna rozsirenejsi, ale ne masove, spouste lidem to nic nerika, investice do vr je velka a kvuli jedne hre do toho investovat nebudou. 

        • Foxtrot_cz

          Jasně, je v tom rozdíl a VR není zrovna levné. Já osobně si ho kupovat taky nebudu. Ale jen chci říct, že tohle není poprvé, co Valve použilo hru (Half-Life) k tomu aby protlačilo nějaký svůj jiný produkt. Poprvé lidé taky nadávali, že Steam nechtějí a teď si bez něj neumíme představit život. Je možné, že to bude podobné i s VR a je třeba akorát do toho lidi dotlačit, aby se to rozšířilo. Jako tehdy Steam. Alespoň Valve si to asi myslí.

          Minimálně ale mrknu na YouTube na nějaký lets's play t´é hry :D

          • Přesně, chce to čas. Osobně považuji současnou VR něco jako internet na přelomu milénia. Takže do 10-20 let bude VR naprosto samozřejmou a běžnou záležitostí, téměř jako že dnes má každý doma klávesnici a myš. Lidi co tvrdí že je to blbost co za chvíli zmizí v propadlišti dějin si absolutně neuvědomují obrovský potenciál této technologie. Počínaje novým přístupem k vzdělávání, zábavě a celkové interakci v propojenosti lidstva.

            • Ten nástup VR tu ale měl proběhnout už několikrát, pamatuji si Invex v devadesátých letech, blembák stál 40.000.

              Za 1100€ za Index jim lidi IMHO ruce neurvou.


            • SalemCZ

              Když vezmu že 11% populace Steamu má rozlišení 1366 x 768 tak si ještě pár let počkáme, chce to aby byl vyloženě standartní PC který to rozběhne a aby přístroj nestál přes 20000.

  • Amylee.Anderson

    Jedna facka do xichtu za ten Blizzard mobile Diablo styl a druhá facka, jestli to bude čistě na VR. Way to go Valve, way to go... 

    • Maxianimal

      Á, tady žil někdo v jeskyni...

    • SalemCZ

      Jak by sis HL představoval v dnešní době? Tak HL byla vždycky revoluční hra, teď se revoluce dělá blbě, takže musíš jít do extrému a když vezmeš že ani dělají i Valve Index tak je jasný že to musí nějak prodat.

      • Amylee.Anderson

        Možná bych byla ráda, kdyby se nevysrali na hlavu těm lidem, co na pokračování čekají přes deset let. Furt nevím, jestli jsem z toho šťastná nebo ne...

        • SalemCZ

          Tak snad když se Alyx bude dobře prodávat tak že udělají už konečně HL3

    • Valve už ale roky říká, že přesně tohle dělá, takže jaká facka? Poprvé to potvrdilo už v roce 2017...

      • SalemCZ

        taky si říkám, vid se vědělo že se bude dělat něco jako HL:0 to že to není 0, ale spíš 1,5. Je asi jedno.

  • SalemCZ

    To tedy znamená Borderlands co nejdřív na Steamu 😀 😀 Randy říkal že když udělá Valve další HL tak že se pokusí co nejdřív dát Borderlands 3 na Steam

    • Vojtzech

      Randy nemá morální zábrany lhát, ukrást cizí nápad a koukat na péčko s nezletilýma. Nějaký nedodržení slova už pro něj bude jen taková maličkost, kterou zvládne bez mrknutí oka.  :-D

      • SalemCZ

        Tak on řekl že když bude HL3, takže vlastně Alyx není HL3, takže se může bránit. Jako on je křivák nejvyššího kalibru. Když vezmu že vlastně bez Valve by byl nic, viď právě Valve  a jejich HL nastartoval Gearbox.

  • Přesně to jsem si myslel... Že pokračování tohoto titulu čeká na něco, v čem by mohlo být revoluční. Stejně jako hl1 i hl2 byly ve své době něco nevídaného. Kdyby teď vyšlo klasické hl3 na PC, bylo by to prakticky odsouzené k neúspěchu, protože očekávání hráčů by byla extrémní. Proto tu je HL ve VR. Podle mě prostě chystá Valve další revoluci a přesně na tento účel legendární hl celou dobu čeká. Podle mě to co představí, bude buď něco nevídaného, přelomového nebo těžký propadák. Nic mezi tím. Za mě to vymysleli dobře, i když mě též mrzí že si to nejspíš jen tak nezahraju..  Je to totiž jediná cesta jak z legendy udělat opět legendu. PC verze by byla blbost.

    • BlackenedHalo

      A v com je akoze hranie vo VR revolucne? Okej, mas tu ponorenie sa do sveta, no dalej? Pravda je ze VR hry su oproti normalnym o dost zjednodusene, a HL3 by bol o dost zjednoduseny oproti HL2, tak aka revolucia

    • x_ander

      Kdyby to mělo být až tak revoluční, tak to bude zkrátka Half-life 3. To, že to nebude plnohodnotný díl, ale nějaký odbočka, spíš vypadá na to, že to zkráka bude nějaké rozsáhlejší tech-demo.

      • Tech demo to není. Je to plnohodnotná AAA VR hra... Prequel je to hlavně proto, že nechtěli vydat pokračování po kterém všichni touží na platformu, kterou vlastní necelé procento hráčů.... To by pak byl hate vcelku asi i pochopitelný a Valve to dobře ví.

        • x_ander

          No rád se nechám ve čtvrtek vyvést z omylu, ale teď ani náhodou nevěřím tomu, že to bude plnohodnotná AAA hra. Myšleno v podobě klasické střílečky s příběhem na 15 - 20 hodin, jako byl HL 1 a 2.  Vidím to na nějakou menší hru, kdy jejím účelem bude hlavně předvést technologie. Zkrátka moc nevěřím tomu, že by pro minimální procento hráčů tvořili klasickou velkou hru. Pokud by to tak bylo, tak by to rovnou mohl být HL3. No uvidíme.

          • Technologie už jsou předvedeny, Valve chce předvést, že se s tím dá udělat právě velká hra. Technologických her a to jen ze stáje Valve už máme několik... Valve samo řeklo, že dělá 3 velké hry, jednu na Source, dvě na Unity engine a pro VR. Navíc to bylo i zmíněno v přepisu interview, který den před oznámením na twitteru utekl (a taky už se někdo postaral, aby zmizel :) ) 

             Dnes AAA hra nutně neznamená, že má 20 hodin. Tuším, že se odhadovalo okolo 10-12 hodin, což už rozhodně není ani technologické demo nebo malou hru. A to zejména v kontextu ještě vlastně úplně nových a neprobádaných technologií. Za mě třeba VR hra by měla být okolo 8 hodin, protože hrát VR x desítek hodin (a to i přerušovaně) se mi asi chtít nebude. Ale to už je moje .


            Dělají velké hry pro malé procento hráčů, ale oni chtějí, aby to díky tomu trochu rozhýbalo trh. Samo Valve to asi nedokáže, ale ostatní se snad brzy přidají, protože jestli ne, bude to pro VR asi konec. A to Valve prostě nechce, protože v tom už mají fakt šílené prachy. Valve prodělá, pravděpodobně si to ani moc lidí fakt nezahraje,možná to někdo zmóduje, že to půjde hrát bez VR ;). Každopádně, HL3 to není z několika důvodů. Zeptám se třeba tebe. Nemáš VR, jsi velký fanda HL... Nemyslíš, že by bylo dost velkým plivnutím do tváře všem fanouškům, vydat pokračování na které čekají od roku 2007 a to jen pro nějakých 0,8% hráčů? I Valve ví, že tohle je už za hranou. Takže tenhle prequel je docela pěkný kompromis, který ani mě nenaštval. Naopak si myslim, že to pojali dost zodpovědně a citlivě vůči fanouškům. Pokud bude další HL jako pokračování, bude to až když bude VR plně rozběhnutá a bude ho mít fakt víc lidí. A nebo až bude VR pod drnem, tak možná jako klasická hra.

        • BlackenedHalo

          Priprav sa na to ze to nebude FPS

          • Bude to simulátor Ala the Sims o životě v combine diktature

    • Taronyu

      Úplne by mi stačila obyčajná FPS a kľudne by to aj dnes mohlo byť v source engine. Veď sa stačí pozrieť na Black Mesa, čo s tým enginom dokážu ešte dnes. Jediné čo chcem, je vedieť ako to skončí. 

      • Jakože já mám stejný názor, mnohem raději bych uvítal plnohodnotné pokračování/zakončení na PC. Jen tímto postem chci říct že Valve docela chápu. Oni chcou podle mě udělat díru do světa, Ne uspokojit úzkou skupinu oldschool hráčů co ještě pamatují.

      • Nikde se nepíše, že to neběží na Source enginu ? ;)

    • Phillios191

      Deset let čekám na květ u mého kaktusu, nicméně po přečtení tohoto komentáře, jenž číší nadpozemskou inteligencí mohu s potěšením oznámit, že jsem se přeci jen dočkal a květ jsem spatřil.

  • uher

    Tak regulérní trojku už stejně nikdo nečeká...

  • Jen bych upřesnil, že není exkluzivita pro Valve Index, ale půjde to na všem, co podporuje SteamVR. Tedy i Rift a další zařízení jsou zcela ok. A jinak je dost možné, že teď to oznámí a na GA přijde Gabe a řekne, že můžeme jít nakupovat. Ostatně původně Valve avizovalo, že hra vyjde na konci tohoto roku. Tedy buď ji odložili, nebo ji vydají na Game Awards. 

    • SalemCZ

      Spíš čekám že zítra bude teaser a na GA vydají plnohodnotný trailer.

  • Jack1947

    Hahaha to se dalo čekat já to vlastně i předpověděl.

    "Další díl bude HL3 VR" a there we go 😛( vyjma té trojky)

    Zase plus pro vr nadšence že si něco zahrají no.

  • celoush

    Tady by se dal citovat admirál Ackbar 🙂

    • victor

      Traap?

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit