Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • OpenTTD je nepřekonatelná, ale z poslední doby mě z budovatelských strategií opravdu nadchlo české FACTORIO. Ta hra je zas něco nového a je vypiplaná téměř k dokonalosti. Neskutečný žrout času. *1*
    • Factorio je super a jsou v nem i pekne udelane vlacky.
      • madPav3L
        A s novou verzí 0.15 budou ještě hezčí :)
    • Tak sem se na Factorio podival, pred tim sem o nem neslysel.
      A vypadato teda dost ujete *1*
    • kostejnesmrtelny
      Miluju Factorio - má něco, co mi v (open)TTD vždycky chybělo a nedokážu to přesně pojmenovat. Nejbližší termín by byl asi "výzva", ale je to nepřesný. Ve Factoriu vlastně hrajete sami proti sobě - veškerý problémy, který tam řešíte jsou následky předchozích vašich rozhodnutí, což funguje mnohem líp, než sebegeniálnější AI konkurentů v OpenTTD, protože si tak sami vlastně dodáváte herní náplň a definujete to, co bude za pár hodin řešit a dělat. Je to naprostý naplnění definice sandboxu, dokonalej příklad syndromu "ještě jeden tah (v tomhle případě teda spíš úkol) a jdu spát!" a dá se na tom zabít neskutečný množství času.

      Moje první "dohraná" hra mi zabrala cca 40 hodin, momentálně jsem na 140 celkem a rozhodně neplánuju přestat. Asi to není pro každýho, ale ti, co měli rádi TTD nemůžou udělat chybu a pro mě je to jednoznačnej přírůstek do TOP5 - za posledních deset let teprve druhej!

      Jo a 98% positive na Steamu taky o něčem vypovídá. A je to česká hra! *14* (games.cz ji samozřejmě statečně ignoruje a raději se přenáší přes trapné postavy a nudný příběh)
      • Naprostý souhlas... až na tu ignoraci ze strany games.cz. Já jsem se například o Factoriu dozvěděl právě zde, když byli kluci v TeaClubu a ještě v půlce pořadu jsem už stahoval ze Steamu... :)
        • kostejnesmrtelny
          OK, já všechny ty podcasty srdnatě ignoruju, ale na tenhle bych se podíval. Nevzpomeneš si, kdy to zhruba bylo?

          Svůj původní nejapnej komentář jsem upravil.
          • V pohodě :)
            zde je odkaz na youtube https://www.youtube.com/watch?v=jIaBTSXQ9_Q&list=PLDmZhPdI8SkfMpfe8D1y4nC2i88mj3N9j&index=19
      • nightborne
        V Levelu článek byl =).

        (a souhlasí s tebou)
    • Ou. Ta hra vypadá neskutečně úžasně. Jsem zvědavý, až ji dodělají. A pak budu mít problém, kde vzít stovky hodin času :)
      • Ta hra je masterpiece už teď, jejich pojetí early acces je jen takový že nemají uplně perfektní UI a mutliplayer jak by chtěli. Vše funguje absolutně bez bugů, vše ozkoušené a nastavené k dokonalosti.
        • zas bych neprehánel
        • Nevím co máš za problém v Multiplayeru, ale nám po lanu jel. Jen mě napoprvé trochu zarazilo, proč je tam volba "umělé" latence. Takže i po LANu jsem měl ping přes 100ms. Proč tam to hejblátko proboha je? Nebo ho už zrušili?
          • Mozna pro developery a testery na zkouseni, jak se multiplayer chova pres internet?
          • Aby jste všichni mohli jet se stejnou odezvou :D
        • K dokonalosti. A proto teď např. budou měnit balance soubojů...

          Nepřehánějme.
  • Opravdu se ho herní průmysl snaží překonat? Toho jsem si nějak nevšiml, že by vycházelo tolik her, aby se to dalo nazvat snahou. Train and Truck Tycoon (3DTT) měl k tomu v roce 2002 blízko, ale co jsem se dočetl, tak tam byly určité spory mezi vydavatelem a vývojáři, kdy to co se vydalo byla nějaká raná fáze hry (alfa nebo beta) bez vědomí autorů a pak už se jen soudili a hru nedodělali. Pak 2004 Locomotion, reskin RollerCoasteru - oproti původnímu TT o něco lepší, ale v té době už fungoval OTT, který ale nabízel daleko víc možností. Transport Giant byl zajímavý velkým časový rozpětím, ale stavba cest nebo železnice byla utrpením. Herní plocha byla placka bez výškového členění. Křižovatky brzdily dopravu a vozidlům nešlo nastavit body, kudy mají projíždět, aby se předešlo zácpám. No a až teď vychází Transport Fever (Train Fever byl spíš prototyp, navíc bez lodí a letadel). + nezávislá scéna, ale tam se snad drží jen OTT a SimuTrans, zbytek buďto umřel nebo ještě není hotový a pár facebookových srand, které nestojí za řeč. Takže zase takové terno to bohužel není.
    • Genialni prispevek. Herni prumysl se vubec nesnazi prekonat TT. Staci se podivat na dobre budovatelske / transportni strategie vydane za posledni roky. Cities Skylines, Prison Architect, Factorio, Transport Fever nebo planovane Mashinky - vsechno od nezavislich vyvojaru nebo mensich studii! Proc neudela Tycoon Ubisoft nebo treba Blizzard? Protoze se jim to financne nevyplati, Tycoon nikdy nevygeneruje takovy zisk jako kazdorocny reskin teze strilecky s predrazenym season passem. Ono to neni o tom jenom vzit OpenTTD a dat tomu moderni engin, vyskytla by se spousta problemu, ktere by bylo treba vyresit. Pro priklad: Napriklad v starych Sim City nikoho netrapilo jake pruhy vyuzivaji AI auta. Ale v modernejsim Cities Skylines to uz je podstatne. Hromada podobnych situaci by nastala pri vyvoji noveho TT. Proto se do toho jikomu nechce. Navic Tycoon neni zrovna tak mainstream zanr jako strilecky, nemel by takove prodeje. Ale presto osobne neprestavam doufat, ze je jednoho dne dockam hry, ktera Transport Tycoon prekona.
      • Zrovna TT hraje poměrně hodně lidí, za to že "Tycoon" je dneska pomalu sprosté slovo a synonymum nudné jednoduché hříčky ze supermarketu můžou ti co tohle slovo ve velkém jistý čas zneužívali ve snaze vézt se na úspěchu TT případně RCT. Nicméně tím, že dlouho nic nevychází tak je po těchto hrách hlad, jenže většinou to dopadne tak, že se dlouho nic neděje a pak se najednou vyloupnou 2-3 tituly (Caesar IV, Planet Coaster, RTS z WW2), které rozmělní trh, nebo jeden bere vše, což se velkým studiím nechce riskovat. Takže si jedou s minimem inovací nebo ještě hůř osekáváním herních mechanik. Dokud není konkurence tak je to ok, ale Sim City krásně ukázalo, jak pak může překvapit menší studio a dát jim totálně na frak (rozpuštění části Maxisu po vydání Cities Skyline) pokud serie upadá. Otázka času kdy se ta snaha osekávat a zjednodušovat strategie vymstí i dalším velkým hráčům. (nové Anno, Tropico, ...). Pěkne je to vidět u Supreme Commader 2, kde s cílem přiblížit hru masám tvrdě narazili. Původní hráče hodili přes palubu a nové (kterým se SC nelíbilo) nenalákali, tím že se to na první pohled tvářilo jako pokračování SC. Kdyby změnili název, tak by to možná tolik neschytali.
        • KrPa
          Ono taky jedine Tycoon hry, ktere staly za hrani jsou: Transport, Rollercoaster a Zoo
          • ještě Railroad tycoon. Zbytek už je jen znásilnění názvu asi jako "Simulator" "kvalitní" německou produkcí.
    • Mart9
      To je zajímavé. Položili jsme stejnou otázku, ale já mám namínusováno a ty naplusováno. *4* Jsem ale rád, že byl můj názor správný, akorát jsem ho nemohl líp podložit, protože to není můj oblíbený žánr.
      • Fordzy
        Nehledej v tom žádné konspirace. Prostě tě zdejší návštěvníci nemají rádi, ale neklesej na mysli, časem si zvykneš a přestaneš ty mínuska vnímat.
        • Mart9
          Naopak si cením toho, že když napíšu něco kvalitního, návštěvníci to objektivně zplusují.
      • Na techto diskuzich nezalezi na tom, co rikas, ale jak to rikas. A obcas je lepsi se vyhnout nepopularnim nazorum "laicke" vetsiny.
        A ted doufam alespon pro tricet minusek.
  • Psal se rok 94 nebo 95 a já jsem nějakým zázrakem přesvědčil rodiče, aby koupili počítač.. 486 DX33, 4 MB Ram, 40MB HDD.. stálo to kolem 40 000 - tenkrát to byly neskutečné peníze. A první 2 hry, které jsem si přinesl od kámoše na disketách byly Doom 2 a právně Transport Tycoon. Neskutečná pařba :)
  • ja nedam dopustit na industry giant, koordinace vyroby, prodeje a dopravy...proste super
    • IG2 je super, jediné co by to chtělo je jemnější nastavení produkce - po 25% + v kombinaci se 3 stupní mzdy se ne vždy trefím do toho kolik bych chtěl vyrábět + nastavení u dopravních prostředků frekvence i na X za rok. X za měsíc se je dobrá u aut, ale u vlaků je většinou cesta delší, tak bych uvítal mít nad nimi větší kontrolu, pokud mám jeden závod a z něho vozím do několika měst, tak pak posílat vlaky ideálně plné podle poptávky aniž bych musel výrazně nadoprodukovat často nejde.
    • Tohle je nyní v novém Transport Fever.
  • Zas tak špatné to není, Transport Fever se docela povedl, jen chce lepší železo a pár patchů pro vybalancování.
  • Tak ještě byl kdysi Transport Giant 1 a 2, které taky měli komplexni dopravu, ale nesahaly TTD ani po palec u nohy :)

    Transport Fever mám nyní nainstalovaný, mám v něm odehráno cca 12 hodin, ale že by to bylo něco super to tedy rozhodně ne. Hra není optomalizovana, převážet cokoliv kromě lidí je hrozně komplikované, jelikož každá produkční budiva vyžaduje minimálně 2 vstupní suroviny a zároveň odbyt pro svou výrobu. Za sebe bych ho možná i doporučil, ale rozhodně ne za cenu, za kterou se nyní prodává.

    Každopádně, co se týče budování po dlouhých letech mě nadchla česká hra Factorio, která zábavností a propracovaností a takovým tím "Už udělám jenom tohle a jdu spát" TTD může konkurovat.
    • S Factoriem souhlasim. Párkrát jsem na tom taky "vytuh" trochu dýl, než bylo plánováno. Každá hra (OTTD/Factorio) je o něčem jiném, ale základ je mechanismus je v podstatě stejný. Intuitivně a jednoduše odněkud něco, to dopravit do výrobny něčeho, ta vyrobí něco, to se spojí s dalším něčím a na konci vypadne baterie. *4* Ale baví mě to.
      U Factoria je to pak o optimalizaci "výroby", u OTTD je to o optimalizaci využití kolejí. Jak se v OTTD někdo naučí pracovat se semafory, rázem jsou to megalomanský orgie. *14*
  • jsem zvedav na recenzi na TF. Zatím to podle videí vypadá, že v pozdejších fázích hra hodne laguje. Ani se není čemu divit vzhledem na detailní grafiku. Imo ta hra je delana místo hraní a manažování spíš na koukání jak ty vláčky hezky jezdí... *7*
  • v 90. jsme to hráli opravdu hodně a zkusil jsem většinu co je zmíněno. A ano, mě by úplně stačilo to jen vylepšit graficky a to je vše. Ale to platí i o jiných hrách, kdy se v předělávkách autoři snaží to vše "vylepšit"..
    • Kdyby pro OpenTTD udělali nějaký robusní 3D engine do kterého by celé OTTD převedli, nezlobil bych se. Jenže sám nevím jestli bych to chtěl. Mám problém i s tou "novou" grafikou co tam jde přihrát a ta stará grafika, ačkoliv při přiblížení kostičkatá, se mi zdá hezčí...možná jsem si na ní jen prostě zvykl a jinak bych to nechtěl.
  • Mashinky ho překonají!:-)
    • ravux
      Skoda, ze vyvojar Mashinek neposlechl Pavla Dobrovskeho a nezvolil pro svoji hru jiny nazev. Tento je fakt nestastny, nevyrazny, neoriginalni a na hranicemi CR navic nez jakekoliv konotace.
      • janzeleny
        To by se to jmenovalo Maschinen. Což také není úplně mezinárodní :) Mashinky je risk, ale pokud to vyjde (jako třeba Spelinky), tak může vzniknout o to silnější IP. Za pokus to stojí...
  • KrPa
    hele autore, na jakem RollerCoaster Tycoon tedy pracuje? dvoja uz vysla hodne davno, 3 taky a posledni je RollerCoaster tycoon wordl, ktery nedavno vysel!
    • RollerCoaster Tycoon World je pokračování RTC asi podobně jako u Operace Flashpoint její "druhý" díl. Distributor vlastní značku, tak si za levno nechá udělat pokračování a teží ze zavedené značky a obsah je mu ukradený. Planet Coaster je něco jako Arma. Původní tvůrci RTC3, ale bez nároku na značku RTC. Proto to taky uspěchaně vydali, když jim bylo jasné, že proti Planet Coaster nemají šanci až vyjde, ale pár lidí se jim na to zjevně chytlo.
      • KrPa
        co treba odpovede na tu otazku, kde je otaznik? pises tu veci, ktere jsou zname a nevim, ze by byla v planu dalsi roler hra na rok 2017
      • rct

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit