Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Osobne mam rad prislovi: Co je universalni, to stoji za houno. Vsude jakysi ficuryny. Entertainment pro celou rodinu. Jeste tomu chybi, kdy jsem hral, kde jsem surfoval, co jsem si poustel, fejsbuky, profily, personalizace, vsechno snadne, na miru a uz to skoro vsem prijde normalni. Hodiny u kretenske TV vystridaji hodiny u techle hraj si nezlob center. Lidi, me se to prestava nejak libit. Nejak citim, ze ty vsechny technologie pujdou proti nam. Jakoby nastavala jina doba, ta skalni s tou radosti a ocekavanim je pro mne pryc a to kam to jde a kdo urcuje smer mne skoro desi. Dalsi mladicke generaci to ani neprijde a bojim se, ze se molokdo z nich staci v te rychlosti ohlednout. Myslim, ze ve vysledku za par let nepujde o nejaky kazual, hardkor plejery, ci co se to tu resi V tech masinkach bude o nas vsechno a to je teprv zacatek. Ono uz ted je to celkem viditelne nalajnovany. Hmm tak teda jo..freedom. Hmm stop acta. Tak na me taky doslo, jak na spravnyho fotra. nechapu, jak se ti babi muze libit dechovka *9*
    • Tohle uz si rikali staresinove v jaskyni pracloveci tlupy, kdyz ty jejich mladosi prisli s lepsimi pazourky a jinymi podivnymi novotami :)
  • Kdyz se podivame, co Microsoft ukazal na E3, provazani Xboxu360 s tablety a telefony a jak bude treba vypadat Windows 8, diky metru hodne prapodivne reseny uzivatelsky prostredi cileny na naprosty laiky, tak je jasny, ze Xbox720 i kdyz bude mit treba vykonny hardware, bude se snazit byt takovou holkou pro vsechno a bude cilen na mnohem sirsi okruh hracu a uzivatelu nez ted. To samozrejme neznamena, ze tam nebudou porad hardcore hry, ale uz to bude urcite spise takoveto multimedialni centrum pro vsechny, o coz se snazili firmy vlastne uz davno. Proto jsem zvedav s cim prijde Sony a tak trochu cekam, ze Sony zustane jedinou konzervativni konzoli cilici vylozene na hardcore hrace, kde ty casual veci budou stale jakysi doplnek. Verim, ze bude z konzoli nejvykonnejsi a pri standradni architekture by uz nemel byt problem s odlisnym vyvojem. Jestli to takhle bude, opet sahnu po konzoli od Sony.
  • Zkrátka doufám, že větší výkon bude využit ve prospěch podstatnějších věcí, než je větší textura, na to jim sere pes. Dnešní hry potřebují uplně něco jiného. Když se ale dívám, co ti dnešní spratci kupují za maminčiny peníze za tupé hry, tak se nějakého obratu k lepšímu jen tak nedočkáme... příštích několik let budeme asi opět jen víc a víc čumět na větší textury, ultra hd a z her uplně vymizí tlačítko "restart mise" protože chcípnout bude naprosto nemožné.
    • Podle me v prvni rade bude vetsi vykon vyuzit pro FullHD rozliseni a 60 FPS. Jinak se ty hry budou delat uplne stejne jako dneska a vyvoj pude spis pozvolna kupredu. Ale rad bych se pletl :)
      • Bohužel máš nejspíš pravdu.
  • Opět tu srovnáváte hrušky(PC) s jabkama(konzole). Konzole mají jinou architekturu, takže tam kde PC potřebuje 2gb ram, tam konzoli stačí 512 sdílené(Xbox360) nebo 256 superrychlé nesdílené(PS3). Zkuste si postavit PC s 512mb ram a hrát třeba takový Crysis alespoň na low detaily a to pouze z DVD mechaniky bez instalace:-) Díky PC architekture to je prostě nereálné. Jestli bude nová generace konzolí mít 4gb nesdílené RAM a 2gb VRAM na grafické kartě podporující DX11+, tak nám ta čelist asi opravdu spadne:-) Peace.
  • To jsou zase žvásty. Opět si tu někteří neuvědomují základní věc, nejde srovnávat cokoliv co se hw týče PC a Xbox, jelikož Xbox nemá systémy jako je windows apod, čili když tu byla řeč o RAM .... pokud by bylo 4 GB RAM u nextgenu, tak je to 8x ! víc oproti současné generaci (Xbox má 512mb), to si uvědomte. Konzole mají mnohem výkonnější architekturu. Tam kde při stejném nastavení hry (velikost textur apod) PC potřebuje 8GB Ram (ukažte mi takovou hru ???), tam si konzole vystačí se 2 GB ...
    • Hardware se již dnes (karty vydané v 1. čtvrtletí 2012) posunul na více než 20 násobek toho, co bylo v době vydání xboxu. Další xbox vyjde kdy? Vánoce 2013 jako nejbližší termín? Už na začátku 2014 budou karty minimálně na 40x výkonnosti karet při vydání konzolí. Stejně by se měly posunout i ty konzole, ne vzhledem k PC, ale vzhledem ke své předchozí generaci. 8x je směšné, jenom přechod na 1920x1080 sežere 2,25x, přechod z trapných 30FPS na 60FPS sežere další 2x, tudíž dohromady 4,5x a zbude nějakých 1,78x (78%) na to, aby se hry někam posunuly. A s tím chtějí vydržet 10 let. Všichni vývojáři, co o tom nextgenu něco vědí, tak říkají, že to nedosáhne ani na dnešní herní PC, architektura/nearchitektura.
      • To si nemyslím, nextgen konzole natrhnout nejnovějším pc těžce zadek... ale to je stejně uuuuuuuuuupplně jedno, protože je pc za nějakou dobu doženou.... a to je taky NAPROSTO jedno ....... jak jsem psal, dokud se ten výkon nezačně pořádně využívat pro hry samotné (a tím nemyslím jen větší texturu) tak je naprosto u prdelee jestli bude v tu nebo tu dobu 100x rychlejší pc nebo konzole.
        • Spades
          Jenže tobě nedochází podstaný fakt. Výkon zařízení nemá s kvalitou hry vůbec nic společného. Já kdybych si měl vybrat mezi dobrou hrou se špatnou grafikou, a dobrou hrou s dobrou grafikou, tak hádej co bych si radši koupil?
        • Myslet si můžeš, co chceš. Faktem je, že vývojáři si to nemyslí. Nějakej nýmand na fóru je nepodstatnej.
          Jinak u současné generace byl vidět jednoznačný trend, kde kvůli tomu, aby hra vypadala vizuálně pěkněji než předchozí, šel výkon primárně do tohoto. Veškerá hra kompletně statická a sterilní, ale hlavně, že to na screenshotu vypadá pěkně. S příchodem HL2 to vypadalo, že prostředí konečně budou interaktivní. Hovno, všechno je ještě méně interaktivní než kdykoliv předtím.
          • Pod tohle se podepisuju.
          • Ještě si pamatuju, jak před 6 lety byla úchvatná technologická dema na fyzikální enginy, a jak budeme mít dedikovaný hardware na fyziku. To hodně rychle vzalo za své.
            • Spades
              Jestli myslíš Aegia PhysX, tak tu firmičku odkoupila nVidia a jejich čip narvali do svých karet :D Takže buď rád, že to udělali, jinak bysme museli ke grafice ještě kupovat PhysX kartu.
            • Veskoslav
              Konzole by to nezvládly a neměly by zisky z konzolí. Nic víc bych v tom nehledal no.
          • Možná ještě na začátku další generace ty hry půjdou krapet nahoru, ale jakmile narazí na výkonnostní strop těch konzolí, tak všechno ostatní půjde stranou vizuální stránce.
          • Veskoslav
            HL2, pak přišel Crysis. Ale pak už nic.
        • Veskoslav
          Proboha tvůj zaslepeý konzolový pohled je poněkud mimo s prominutím. Pc jsou naprosto mimo dosah konzolí. A rozhodně to, co dokáží pc (už cenou kolem 15 000) o tom se konzolím může jenom zdát.
    • Veskoslav
      To není pravda. Pokud by hry měly na konzoli a PC vypadat naprosto stejně, tedy třeba full HD rozlišení, dejme tomu 60 fps s maximálním vyhlazováním a nastavením grafiky, tak ty 2 GB by bylo už na pokraji hratelnosti:)
      • Tomu věříš? Podívej se na současný Xbox, 512 ram a naprosto sračková (z dnešního pohledu) grafika .. a dívej se co předvádí... takže 4gb ram + keppler a myslím, že budeme mít otevřené huby všichni až to někdo trochu využije.
        • jenom zvětšení textur ze současných 256x256 na 512x512 ti sežere 4x tolik paměti. Ještě ty příšerné komprese... Tam musí skutečně počítat s tím, že to budou streamovat z nějaké farmy, jinak ta grafika bude vypadat za chvíli neadekvátně.
        • Veskoslav
          Já nevím, v současnosti mám celkem slušnou špičku v pc a na ni Xbox nebude mít ani kdyby chtěl:)
          • Ale tady nejde o to co je lepší, měj si špiček třeba 10 v čem chceš. Já mám Xbox a booohatě mi stačí, když večer zalehnu k velké plazmovce... víc mě trápí kvalita her... a tam ti nepomůže ani padesáti jádro s 10ti superšpičkama :)
            • Spades
              Jenže tohle je téma o HW a tím pádem o grafice. Bohužel xbox má horší grafiku než PC, a já se bojím toho, aby ten další netrpěl stejnou chybou.
  • Ale to je stejně jedno, dokud se ten výkon nezačne používat na lepší AI, fyziku apod, tak to stejně všechno bude tam kde teď, na mrtvém bodě, v prdeli .. nazvěte to jak chcete... jen to bude vypadat líp, nic víc.
    • Lepsi AI neni otazkou vykonu, tak jako grafika, nebo fyzika.
      • A co počítá AI ? Počet větráků ?
        • Vzdyt jakou AI melo takove Elite? Nebo podobne hry na ZX Spectrum a Commodore 64? Uplne dostacujici a skoro nicim menecennym oproti soucasnym hram. A pameti se tehdy pocitaly na kilobajty a frekvenze CPU na par jednotek MHz :)
          • Protože udělat opravdu pořádnou AI by sebralo hromady výkonu, aby byl celý mechanismus vč. reakcí na okolí apod. funkční .. jenže to už by nezbylo nic na grafiku... já bych raději uplně obyčejnou grafiku s pořádnou AI než pořád větší textury, který jsou stejně k hovnu a pořád stejně dementní AI. Dneska ti mladí pakoši jen posuzují kvalitu hry podle toho která líp vypadá, ale oponent s lepší AI by jim znemožnil projít první chodbou....
            • Obdobny problem ako u simulator vs arkada. Simulator sa sustreduje na fyziku a ma nic moc grafiku. Arkada presny opak. Ci je AI skutocne narocne na vykon to neviem. Ale napr. u simulatorov je AI tiez problem a grafika pokroci az u teraz vykonnejsich pc a novych enginov. Osobne si myslim, ze poriadna AI by musela odkusnut urcite nejaky kus z kolaca. Niektore strielacky su na tom s AI este stale dobre, ked to porovnam so simulatormi, kde clovek skutocne musi jazdit online aby si to uzil.
            • Spades
              On myslel, ze by nezbyly PENIZE na vyvoj grafiky, ne vykon...
            • Ale to neni problem udelat kvuli malemu vykonu, to je proste problem to udelat.
            • Nesouhlasim. Kdyz to vezmu na 90% zanru her, a tak jak se delaji, AI zabira minimalne vykonu a i kdyby se delala nejaka uzasna AI, co tu predtim nikdy nebyla, strasne propracovana, porad by to nemohlo brat tolik vykonu jako treba realisticke graficke zpracovani.
        • A co si myslis, ze je v pocitacovych hrach AI? To co si lidi mysli, ze je nejaka pokrocila umela inteligence, jsou jen cesty, kudy ma postava chodit, a co ma udelat, kdyz se neco dostane do jejiho okruhu zorneho pole, pak kdyz samozrejme jedna postava reaguje na tu druhou, ale zase preddefinovanym stylem stane se tohle a tohle, postava udela to co ma preddefinovane. Na to nepotrebujes nejaky extra vykon. Az budou nove konzole, tak AI bude uplne stejna jako dnes, protoze to neni o vykonu, jak si lidi uplne spatne mysli, i kdyz nechapu proc.
          • Hra, kde je nějaká AI a jeji inteligence závysí na výkonu je série ArmA, rozdíl mezi inteligencí AI na slabé sestavě a výkoné sestavě je nezanedbatelný.
            • Ano, ale to je zrovna spis ojedinely pripad, kdy se postavy a hodne objektu musi umet pohybovat po obrovske krajine. Tohle moc her zase nema.
          • V tom případě teda nevím, proč jsou všechny hry dnes tak polodementní , hm?
            • Spades
              Udelat AI je softwarova zalezitost. Bohuzel vyvojari jsou lini s tim oduvodnenim, ze hrace to stejne nezajima - hotl maintream je cod, kde to stejne nema vyuziti.
              Bohuzel se to objevuje i jinde... Treba Skyrim na tak vypatlanou AI, az to boli, ale stacilo par tweaku modama a hned se chovaji inteligentneji.

              Prave nove enginy se snazi udelat AI primo, aby se tvurci her nemuseli obtezovat, bohuzel to znamena, ze kdyz se to nevyvede v enginu, budou nepratele stejne retardovani vsude... tzn budou delat uplne stejne chyby.
            • Protoze se mnohem vic soustredi na graficke zpracovani, nez aby udelali ty vnitrnosti her poradne. Protoze to cemu rikame dobra AI se musi hodne testovat a ladit, a na to dneska vsichni kaslou.
  • rancor1223
    To jsem na Microsoft a Sony hodně zvědavý *15*. Opravdový nextgen by nastal pouze v případě výkonnostní nadvlády konzolí nad PC (jak tomu bylo u předchozí generace). Dejme tomu, že konzole umějí lépe nakládat s výkonem. Pak je ale pořád minimem 8GB paměti, zvlášť pokud má vše běžet ve FullHD. Osobně bych ale za optimální považoval 12-16GB s ohledem na budoucnost. Procesor dnes nehraje zdaleka tak významnou roli a 4-6 jader by mělo bohatě stačit. Musíme ale počítat s tím, že kromě her bude muset pracovat také s tím milionem služeb, které v dalších konzolích (dejme tomu X720 mají být), augmentovanou realitou a několika externími zařízeními (mobil, tablet,...). Grafika je záludnější, ale viděl bych to na výkon GTX680. Dle mého odhadu (a dosavadního vzrůstu výkonu) bych čekal, že do mainstreamu se její výkon dostane za 2-3 roky. To ale moc nextgen není, že? Pochybuji ale v osazení nějakého z dosud nevydaných chipů, nebo dvoučipovou kartu.
    Už jen proto, že celková částka za takovou konzoli by byla nad úrovní Mainstream PC (15-20k). A to není zrovna to co konzolisté očekávají, že?
  • Pro zajemce, jak je to s tou AI ve hrach sem nasel bezva vypadajici clanek http://www.bit-tech.net/gaming/2009/03/05/how-ai-in-games-works/1 (teprve si ho du celej precist). To co sem psal byly moje zkusenosti herniho programatora spis zacatecnika, tak doufam, ze jsem se tolik nesek. (Jako ze je jasny, ze u strategii je Ai podstatna cast a bere urcite hodne vykonu oproti FPS a akcnim adventuram, ale o kterych jsem mluvil prevazne, kdyz jde o konzole).
    • Na co jsi teda přišel?
      • Strucne receno, narocnost AI na CPU se nasobi jedine s poctem objektu kontrolovanych AI na obrazovce, coz jsou ty strategie (realtime), kde kazda jednotka se musi zvlast rozhodovat podle urcity struktury statemachine, ktera je zvlast u strategii narocna. Takze pak kdyz je na obrazovce takovych objektu stovky, tak AI narusta do vysin az treba k 50% vytizenosti CPU. (Serie Total War). Ovsem takovy velky mnozstvi "samostatne myslicich" objektu na obrazovce se vyskytuje jen u strategii a snad mozna nejakych RPG, ale asi ani to ne, takze vsechno ostatni je tak jak jsem psal.
      • Ze je to tak jak jsem psal :)

        A taky jsem zjistil jeste zajimavy informace, i kdyz teda zastaraly, co psaly v jinym clanku, ze v roce 2000 prumerne hry vetezovaly CPU AIckem 5% - 10%, u beznejch zantu jako FPSka. U strategii 10% - 50%. A to si myslim je porad stejny.
  • Hovorilo sa o 8 nasobnom vykonu oproti Xboxu 360 v tom dokumente. Ak by sa to potvrdilo bolo by to tragicke. Preco? Pozrime sa na to tak ze dnes ide vela hier ci na PS alebo na Xboxe pri cca 30FPS a 720P. Cize ak chceme 60FPS potrebujeme 2x taky vykon ako dnes (neriesme ze vela hier slo aj pod 30FPS) ale ak to chceme vo fullHD co je o nieco viac ako 2x tolko pixelov tak uz nam to vychadza ze potrebujeme na to 4x taky vykon ako dnes a to nam zostane scena rovnaka po texturovej...efektovej aj polygonovej stranke... a s tym chcu vydrzat dalsich 7-10 rokov? Cize ak by ponukli dajme tomu 8x vacsi vykon tak v praxi to znamena len cca 2x tolko polygonov .... pritom pocet polygonov je uz dnes v hrach nedostatocny vzhladom na vykon PC. A to ani nehovorim co bude o 7-10 rokov od uvedenia a to ani nehovorim ked pride 4k rozlisenie do TV a PC. Co sa behom 10 rokov ododneska uz urcite stane a ludia na konzolach budu musiet hrat v "zastaralom" 1080P alebo mozno aj 720P. Proste podla mojho nazoru vykon nextgen konzol musi ist hore OVELA VIAC ako napr 8x.
    • Hele to co píšeš dává smysl, ale taky bych bral s rezervou ty údajné násobky výkonu současných konzolí. Připadá mi to trochu jako markeťácky povídání, kdy se prostě podívaj na takt, počet jader procesorů/gpu, velikost pamětí a podle čísel to je osmkrát víc, ale jde taky o architekturu, která může dělat divy. (teselace u grafiky nutně neznamenala 30x výkonnější kartu)
      Viz třeba procesory u PC, takt se už pěknejch pár let nijak drasticky nezvyšuje (rozhodně to nejsou 2x 4x ... násobky jako to bylo před deseti lety) a výkon jde nahoru díky inovacím architektury.
    • Spades
      Kamo ty tady nesir klamave informace :D
      60FPS sice vyzaduje 2x vic TFLOPS nez 30FPS, Full HD vyzaduje taky dalsich 2.25x vic TFLOPS, nez HD Ready, ale 2x vic polygonu by chtelo fakt o HOOOOOODNE vic TFLOPS, nez ma aktualne nejrychlejsi grafika :D

      Proc myslis, ze je ve hrach DX11 Tesselation? Umnele to zvysuje pocet polygonu, protoze normalnim vykonem to proste udelat nejde...

      8x vic vykonu je docela zavadejici informace. Musis totiz rozdelit 3 veci. CPU, GPU a RAM.
      RAM podcenili uz v x360 a PS3, takze pokud v MS nejsou certifikovani retardi, tak uz tuto chybu opakovat nebudou. Dale CPU muze mit sice vic jader, ale zas tak velke skoky ve vykonu necekej... Nejvetsi narust vykonu bude v graficke karte, ale jelikoz x360 podporoval jen DX9, kdezto pristi generace bude podporovat bud DX11.1, nebo dokonce DX12, tak bych se stejne grafiky vazne nebal. S DX11 je spousta veci o dost jednodussi, takze nepotrebujes tak velky narust vykonu.
      Pokud se vsak podivas na aktualni grafiku od nVidia jmenem Keppler, tak uvidis, ze ma tak 10x vice TFLOPS, nez grafika v dobe vydani x360. Opet rikam, pokud MS nejsou vazne banda tupych kriplu, tak niz nez na kepplera nepudou.
      • DangerousDave
        "ale 2x vic polygonu by chtelo fakt o HOOOOOODNE vic TFLOPS, nez ma aktualne nejrychlejsi grafika :D "

        a k tomu si sa ako dopočítal ?
        • Spades
          Ktomu neni treba nic pocitat. Staci davat pozor u prezentaci nVidie...
          • DangerousDave
            tak to si teda objasnil *1*
    • tyvole ty si teoretik... já tu někdy opravdu žasnu *8*
    • Souhlasim. Je mozne, ze novy Xbox bude preci jen o neco vykonnejsi nez zde uvedene (snad realne informace), ale PS4 urcite bude jeste dale... Kazdopadne jestli pri uvedeni novych konzoli budou mit vykon jako tehdejsi PC, tak to bude opravdu trochu spatne a konzole by pak brzdili technologicky vyvoj her jeste vice nez dnes. Uvidime.
  • ze se vubec temahle kramama zabejvate

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit