Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • nejak nechapu ty narazky na herni dobu rozpocet byt 1,8m dolaru baldurs gate v roce 1998 melo rozpocet 4.5m fallout v roce 1997 mel rozpocet 3m prozajmavost Final fantasy 7 1997 stalo 45m Skyrim 2011 85m takze 10-12hodin kvalitni zabavy za 1.8m si myslim je celkem dost
    • Asi na tom makalo moc lidi a dohromady toho moc neudělali.

      Chtěl bych vidět co těch 25 lidi (jestli to bylo tolik) dělalo. Kecy, že tam je super editor a je to vlastně celé strašně pokročilé a 3D hra kde jsou pokročilé efekty a animace je vlastně stejně náročná udělat jsou logicky špatné. Hlavně když člověk čte jak je složité udělat aby 3D model se pohyboval, aby se pohybovali hadry, xicht atd.

      Když člověk čte blogy během vývoje her anebo vidí co dokázalo podobná skupina lidí za zruba stejný čas, tak tohle vypadá opravu, hůře. Proč tam není více NPC, když mají modely? Proč se NPC na ulici nehýbou, když mají animace? Proč hrdina nemění vzhled po výměně kybervylepšení, když to NPC mají?...
      Zde bych čekal zrovna více textů, když nemají prachy na jiné věci.
      Jestli někde maká 30 lidí a mají 100M anebo 10M je celkem jedno. Když těch co mají 100M to bude dělat celkem mnohem déle a využijí řadu externích společností. Ale prográmátor, grafik tam stejně musí makat. Tedy za 25M korun, když vezmu, že použili zhruba 70% je vlastně lineární RPG, které je navíc krátké vlastně a svět tam moc nežije je OK. Vsadím, se že lidi zdarma udělají lepší a svět v editoru jako tomu je u TES.Zajimavé, že staré malé/velké RPG měli hodně textu a svět tam žil více. Pak je otázka proč to neudělali tvůrci? V nějakém bodě již měli město modely a mohli to udělat lépe. Asi je 25M strašně málo a normálně museli jís chleba s vodou. Tohle nevidím jako klasického nezávislého tvůrce, které tomu obětuje všechno možné a často sám anebo s pár lidmi a málo financemi udělá odpovídající hru. Zde tomu tam jistě nebylo. Pak to je tedy zaběhlé studio a mělo by vědět co a jak udělat a co kolik stojí atd. Nezávislé je z podstavy ale ne vedením.
      I když může to být taktika, vydáme editor a se*em na to. Proč ne.
      • davidBray
        na to jde odpovědět asi jen jedno, neblej to tady, ale jdi se zeptat tvůrců hry. hawg
    • Tohle neni tak uplne pravda , az 70% prostredku jde dnes ve hrach a ve filmech na marketing. Dalsich 10-20% jde jen na samotne ccg videa. To co predvedli za 1,8M je malo.

      Nemuseli delat marketing.
      Nejsou tam zadne ccg videa
      Neni tam dabing (dalsi nakladna vec)
      Nejsou tam 3d textury
      Nevyvijeli svuj engine, nemuseli ho testovat
      -Je to kreslena vec zalozena na mechanismech , ktere uz byly vymysleny a prirpaveny.
      Prijde mi to jako projekt za 20 000 dolaru.
      • A mně zas přijde, že vývoj her sleduješ z rychlíku.

        3D textury tam pochopitelně jsou. Je to Unity.
        • Muzu se zeptat co je to 3D textura? Asi jsem malo vzdelany .. ja mel vzdycky za to, ze textura je prave 2D ... bitmapa ... ale rad se necham poucit *1*
          • Počítám, že to bude 2D textura na které je pseudo 3D objekt ? Když se umístí do scény, tak je vidět 3D objekt který nelze rotovat ?
          • 13_11
            Můžeš. Snad nevadí, že odpověď sem hodím sakumprásk *1*
            3D Textures
            • x_mave, vsaď se o co chceš. Já jen vím, že Unity je umí. O 3D texturách jsem už prostě slyšel. Shadowrun jsem ještě nehrál a grafik nejsem. Ale soutěž o nejvetšího pindíka v diskuzi stále pokračuje :-)
            • ok ... to je skutecne proceduralne generovana 3D textura .. a ted mi rekni kde je maji pouzite v tom Shadowrunu *2* ... btw. skoro se vsadim, ze jsi proste neco vygooglil a dal prvni odkaz co to naslo ... protoze ja chtel vysvetleni a ne priklad v Unity.

              Ale priznavam, dodnes jsem netusil, ze tahle vec uz je uz podporovana realtime. Mas pul bodu ... (druhou pulku pridam pokud najdes smysluplne pouziti vramci toho Shadowrunu )
          • tak 3D textury umej jen grafici s platem 100k dolaru..to jsi nevedel? *15*
            • Ty by měli umět udělat to pořádně jako bylo na přednášce WH. Tedy zadělat rohy a mít co nejvíce odpovídají předloze. Jako bahno co tam bylo.
              To beru, že běžný studen po VŠ nemusí umět a platit za zkušené borce, který sedne a maká a více co kde najít je normální.
      • Síce s tými bodmi máš pravdu ale hovoriť že to je projekt za 20k dolárov je pekná blbosť. Si spočítaj platy, to je matematika základnej školy.
        • jak se tak divam, to "jako" v me vete jsi vynechal zamerne? Ono asi neumis tak dobre cesky, jak si myslis...
          • Už toho nech prosim tě ty d3bile...sledovat, jak se z toho snažíš vykecat je utrpení...
            • Jezuskote, tady nekomu bylo zpusobeno utrpeni, tak sup, všichni se rustovi omluvit, trpi chudacek, trpi.. *14*
          • Ten výsledek odpovídá rozpočtu - to, že nemáš rád iso 2D nemá nic společného s faktem, že je to umělecky solidně odvedená práce (na tak nízkém rozpočtu).
            • walltar
              Hej uvědomuješ si ty vůbec do čeho jdou peníze při vývoji hry? ...Oni si prakticky všechno rozdělili ... na hru nepotřebuješ kupovat žádné suroviny (max kafe) tam jsou lidi co buší do klávesnice a těm musíš platit ... kdyby dostali 400K tak by prostě měli mnohem menší team a dělali by to buď dýl a nebo by to mělo taky míň obsahu.

              Taky když zvětšuješ team tak se ti snižuje efektivita ... znáš ten vtip s devíti matkama a dítětem za měsíc ne?
            • Puvodne chteli 400k doalru, to s téma vasima sahodlouhejma,,presnejma,, vypoctama vůbec nesedi. Když by dostali to oc zadali byl by to plat pro 5 programatoru? Asi ne. Spis to vypada ze za tech 400k udelali hru a zbytek si rozdelily, nebo tak něco..cele to smrdi jak vojenske ponožky.
        • chapu, ze schopnost psany text je u nekterych jedincu nizsi, rozepisu ti to:

          Vysledek, ktery stal 1,8M, mi prijde jako vysledek za 20k dolaru.
          • Hehe stále sa oháňaš rovnakou blbosťou.. Tak si sadni za počítač a skús niekedy niečo naprogramovať, ty mudrák :DDD
          • Tak za prvé, nebylo to 1,8, ale 1,2mil (odečti si daně a kickstarter).
            Za druhé, VYVÍJELI svůj engine (http://www.kickstarter.com/projects/1613260297/shadowrun-returns/posts/354030) a k němu editor, aby se postupně mohla hra plnit uživatelským obsahem (kdyby ho nevyvinuli, museli by si ho licencovat a to by je vyšlo možná ještě víc).
            Za třetí - sám sis nas*al do bot, když jsi sem postnul odkaz na průměrné roční platy programátorů - i kdybychom se drželi při průměrném čísle 55 000 USD za rok, tak v týmu bylo 22 lidí (a nejen programátoři, ale i designéři a grafici a ti vyjdou na stejně, ne-li více) a už jsme na 1 milionu ZA ROK. Tak kde máš ten tvůj projekt za 20 tisíc?
      • walltar
        Uvědomuješ si, že jenom plat jednoho programátora v USA je kolem 100 000 doalrů? Já nevím kolik lidí na tom dělalo, ale pochybuju, že by to dělali zadara.

        EDIT: Tak na jejich stránkách sem spočítal 22lidí ... takže bych řekl, že si vypláceli celkem podprůměrný plat, protože jinak by jim asi už nic nezbylo.
        • http://money.usnews.com/careers/best-jobs/computer-programmer/salary

          nastudovat

          a

          http://www1.salary.com/Programmer-I-Salary.html

          jinak na ironie a nesmysly nereaguji (to je snad jasne ne?!)
          • walltar
            Tak ty články mě celkem dávají za pravdu sekl sem se asi o 30K USD ... takže si pořád nějak s těma 20K mimo. *3*
        • davidBray
          a uvědomuješ si, že ten příspěvek psal žák ZŠ, který si myslí, že peníze vyrábí rodiče :)))
      • davidBray
        mohl bys prosím rozepsat kolik bys za co z těch 20K dolarů utratil, když se tak vyznáš v rozpočtech studií? Díky.
    • davidBray
      plus inflace a jsi na úplně jiných číslech
      • Máte vůbec představu, co je inflace ?
        • Nemá, protože inflace by výraznej vliv mít mohla, kdyby tu hru dělali pět let.

          Prostě se s tím nepiplali tak, jak si to fandové přáli. Je to jejich právo, dodali to, co slíbili, ale ne nic navíc. Až příště přijdou s prosíkem na kickstarter, tak jim prostě nedáš prachy a bude.
        • davidBray
          10 dolarů v roce 1999 má jinou hodnotu než 10 dolarů v roce 2013, stačí to takhle polopatě pro lopaty nebo se mám rozepsat?
          • hodnota je porad stejna, porad je to 10 dolaru, akorat si za to koupite ruzne mnozstvi stejneho zbozi.
          • Aha, tak to pak jo, pokud se ten kikstarter vybral v roce 1999, tak to už by se mohla projevit.
          • ucho
            no on neví, co je to ta inflace, tak se na to ptal :)
    • ucho
      většina lidí netuší, jak je vývoj her nákladný, ani co všechno to obnáší...
      • Jo a proto chteli puvodne 400k dolaru...velmi nakladne..
        • ucho
          vybrali víc, takže udělali propracovanější hru... občas mi přijde, že někteří lidé neví o vývoji naprosto nic, což mě zde trochu překvapuje.
          • ja bych řekl ze kdyby vybrali 400k vypadalo by to plus minus stejne. A jo mas pravdu, o vyvoji Shadowrunu tady skutecne nikdo nevi naprosto nic, jak by mohl..nikdo ho tady nedelal..
            • ucho
              a vypadalo to plus mínus stejně... to je samozřejmě hloupost.
  • stejne nechapu tech par sulinu, co tu rozebiraj, ze udelali malo za hodne penez

    vzdyt tu mame solidni hru + editor, za cenu nekolika minut tv reklam na sragory typu cod

    kdyz to zvladnou lip, at zalozi vlastni ks kampan, a muzou za tech 20 000 dolaru (ktery si to udajne zaslouzi) udelat neco omracujiciho *1*
    • Kdyby si neznal čásku co vybrali tak to neřešíš :)

      Já to koupil v předprodeji te mně to nevadí ale je to divný. Ten kdo přispěl tak tomu to je asi taky jedno, že jeho prachy nebyli využity co to šlo... Ale to neznaména, že se nad tím nepozastavíš když to vidíš a znáč čísla. Nevíhoda podobné kampaně. Každý vidí kolik vybrali a jaký byl výsledek
      • ,,Nevíhoda'' a jiné ,,překlepy''... Skutečně tě máme brát vážně, jo?
  • Baldur52
    Hra to není dokonalá, ale je to Shadowrun jak jsem si ho přál. Užívám si to a líbí se mi styl vyprávění a způsob jakým autoři textovou formou dobarvují svět a postavy, s kterými se setkáváte. I tímto hra zachovává kouzlo své papírové předlohy a zároveň dává možnost kreativním lidem z komunity vytvořit vlastní Run, přičemž se nemusí až tak trápit s grafickou dokonalostí modelů postav či předmětů, když jim může pomoci Vypravěč.

    Za mě tedy velká spokojenost a jsem rád, že se jedno z těch kickstarterových izometrických RPG povedlo. Další prosím.
  • Už dávno som nehral gamesu, kde bol tak skvelo (až knižne) vyprávaný príbeh. Každá postava je parádne popísaná spolu s ručne nakresleným obrázkom. Hrá sa to úžasne! Tlieskam autorom!
  • Objevuje se tu kritika rozsáhlosti textů, absence dabingu, rozpočtu, srovnávání grafiky s velkými vydavateli (používající část technologií jako middleware) a všeho možného. Těším se, až opět přijde čas, kdy bude těmito negramoty opovrhováno. Lidé, kteří se cítí dobře, když jim někdo předčítá písmenka....

    Jsou tu i ti další. Ti zase netuší jak propastný rozdíl je mezi licencováním enginu a jeho tvorbou od začátku. Nejde jen o čas programování, ale o LÉTA strávená předchozím studiem. Není totiž pouze o znalostech programování. Samotný editor vyžaduje matematický základ - i přes existenci grafických knihoven. Ano, vlastní engine je na hrách opravdu znát. Hra se s jiným enginem vždy hraje trochu jinak. Skoro by se dalo říct, že engine dělá podstatnou část finálního efektu hry. Pokud kupujete stále dokola pořád ten samý výtvor, pouze autoři v jejich editoru udělali nové mapy a přidali cenovku 1599,- (+ day zero DLC 399,- only !), pak vám gratuluji.

    Pak jsou tu narážky na "lepší světy" v TES, které komunita vytváří zdarma. Prosím nesrovnávat. Autoři vytvořili vyvážený engine a herní mechanismy, které fungují. Skyrim (a nejen on) je vizuální podívaná, kde sice loot existuje, ale je naprosto zbytečný, když vám 3/4 hry padají příšerné věci. Plný bugů a uměle nastrčených NPC. Další uživatelský obsah v této hře bude stát na solidním základu.

    Tyhle hry jsou jiné a vůbec nejde o to, že jsou nezávislé. Nezávislé je dnes prakticky všechno, co nevyjde od několika málo hlavních studií, které przní staré značky (Diablo smíchané s WOW ? Jděte někam !) a vydávají hry, které se hrají sami.

    Jak praví reklama, v ideálním světě můžete manželku prostě vypustit ... nechci vypouštět manželku, ale přitroublé hráče interaktivních filmů působící na primitivní oblasti mozku bych nejraději z diskusí vypustil.
    • Zrovna Tes je jedna z nejlepších her, posledních let. Stejně jako třeba Fallout NV. Zkus si vybrat jiný příklad.
    • Slyšte slovo boží ! Amen
    • takže to musím lovískovat, jinak jsem negramot?
      • Nic jiného ti nezbyde *3*
    • A teď si zkus představit jako hypoteticky možné, že mnozí z těch "přitroublých hráčů interaktivních filmů" mají prostě jenom jiný názor na věc, a že ten názor může být stejně legitimní, jako ten tvůj. Jen to zkus. Vím, je-to-dost-těžké. *3*
  • Trošku mi vadila ta linearita, ale jinak jsem byl spokojený. Má to parádní atmosféru a kdyby to udělali trošičku víc otevřený ala fallout, tak by mi to nevadilo.
  • 2 linky, ktore sa hodia:
    http://www.shadowrunidentity.org/
    -Planuju portnut asi 20 povodnych pen and paper kampani do enginu SR - jednu uz maju hotovu a podla mnohych ohlasov je lepsia ako originalna kampan.

    http://www.reddit.com/r/shadowrunreturns/
    -Pokial sa objavi nejaka dobra kampan, urcite ju tu najdete.
    • update 1.0.2, krome kosmetickych uprav a oprav krute zkrouhli brokovnice...

      Shotgun: Kneecap now has a HP DMG penalty of -6, up from -3. It now has a -5% accuracy penalty, and a cooldown of 3.
    • v tom aby se prase vyznalo... vsechno nedodelany a i ta zminovana "lepsijakoriginal" prihoda, je oznacena jako verze 0.499
      • To taky a navíc to je vše na různé stránce. Navíc oficiální fórum je na prd pro neregistrované. Nejde to seřadit a nevím jaké módy se řeší.
        Kdyby udělali stránku na nexusu jako grimrock bude to nejlepší. Anebo lepší fórum jako má FLD kde lehce poznám co je modifikace a co je pokec o modifikaci a lze to řadit.
    • Dík. Problém je, že nemají na jednom místě jako je nexus a TES apod.
      Zde máš modifikace přes steam, pak jsou nějaké linly na fóru a pak tohle. Aby se v tom prase vyznalo. Pak nevím co dobré atd.. *9*
  • Oficialni preklad asi nebude co, mohl by to nekdo prelozit, samozrejme ze ne zadarmo, napriklad by mohl dat prelozeni hry jako projekt na startovac.cz a hraci co to chceji v cestine by to zafinancovali, nebo to se neda takhle?
    • Nezafinancovali. Kdyby se překlad dělal komerčně, tak cena bude okolo půl milionu korun. Takže jedině nekomerčně. A na to má tahra zase příliš málo čeksých fanoušků. Já jsem totiž o překladu této hry opravdu uvažoval, ale nakonec jsem ho pro minimální zájem zamítl. Takovou hru nejde přeložit jen jedním člověkem. Na to je třeba celá skupina nadšených fanoušků, kteří jsou ochotní to překládat, opravovat a testovat. Takové lidi mám na Mass Effect a Dragon Age, ale už ne na Shadowrun, který je v čekém prostředí prakticky neznámý. Ostatně ukažte mi fukční aktualizované české fórum věnované Shadowrun.
  • Kinet1c
    Hm, ja sklamany nie som, hra my priniesla slusnu detektivku, v herno kniznom podani, vela textu a vela vtipu, slusne suboje a tiez slusny pribeh, jasne nie je to hra na 200hodin ako niektore ine tituly, ale je to od zaciatku do konca, zabavna hra aj napriek linearnosti, mohlo tam byt kus viac vedlajsich questov, ale ako zaciatok my to postaci, snad bude nejake pokracovanie, aj ked ne priamo nadvezne na toto, novy pribeh a sirsi zaber sveta a moznost si cestovania kade sa zachce a bez najimania ludi aj ked neviem ci sa v tomto svete da tomu vyhnut, takze ja vidim buducnost svetlejsie
    • MickTheMage
      Jop, nepotrebujes hru na 200 hodin, aby si si ju poriadne uzil.
    • Tak bude to DLC Berlín a snad i předělávka hlavní hry jestli to nebude řešit patch.
      Já tedy prošel nemocnici lehce ve dvou (šetřil jsem prachy). Asi to půjde celé sólo ale to bude někde dost složité.
    • vlastne jediny, kde potrebujes wingmany je strileni brouku, protoze ty interdimensialni brokovnice maj jen dva naboje, jinak by to slo i tam bez nich, kdyby mely vic
  • Důležité tipy které hra sama neřekne:
    -Používat Alt na ukázání použitelných věcí
    -Hra se uloží jakmile vlezete do nové mapy, jinak se neuloží.
    -Programy jsou napořád a to samé platí pro programové pomocníky v matrixu jako je vrah, útočník a průzkumník které lze zakoupit
    - Najatým borcům nelze nic měnit ale lze jim darovat věci které se spotřebují po jednom použití (lékárny, granáty, fetishe a boosty)
    - Když to nepožijí, tak jím to nelze sebrat a nechají si to. Je tedy potřeba vybrat to co se opravu hodí jinak si to prostě nechají
    - Tuším, že NPC decker nemůže deckovat konzole tedy je na nic. (píše se to na oficiálním fóru)
    - Trochu si zlepšete sílu jinak vaše postava si hodí granát skoro pod nohy.
    - Více kouzelných pastí/bariér lze dávat na jedno políčku.
    • Kybernetika je taky napořád, nebo se mi aspoň nepovedlo nic odstranit (nahradit ano). Chápu, že když si nechám dát kovový nohy, tak mi ty moje původní už jsou tak nějak k prdu, ale co si pamatuju, daly se sehnat protézy obyčejnejch nohou, který nesnižovaly esenci, takže jediná esence, o kterou dotyčnej přišel byla ta, kterou mu spálil doktor mizernou prací.
    • nevíte někdo, co dělají ty ley lines? někde na fórech jsem četl, že mají zvyšovat sílu kouzel/abilit a zkracovat jejich cooldown, ale zkoušel jsem to a minimálně cooldown byl stejnej...
      • Mam pocit, ze bude asi nekolik typu. Minimalne jednou jsem stal na znameni a cd vsech kouzel byl o 1 kratsi.
        • Jj, poznáš to lehce. Píše se to když pak klikneš postavu.
    • "Tuším, že NPC decker nemůže deckovat konzole tedy je na nic. (píše se to na oficiálním fóru)" Je blbost, najmul jsem si deckera a do systemu se mohl normalne pripojit.
      • oni skor myslia, ze nemozes deckera pouzit mimo boja - cize napriklad na odomknutie dveri/pocas dialogov v real time pohybe
      • Pak OK. Vycházel jsem z prvního příspěvku v tématu "HIRED DECKER USELESS?". Další to již vysvětlují, bohužel jsem do toho tématu již nevrátil a protože jsem sám byl decker nebylo třeba to zkoušet.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit