Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Nevím, jestli Karel už také propadl znudeně/vyhořelému/intelektuálskému splínu, který panuje na Games v posledních letech, nebo jestli je hra fakt tak dobrá. Ale na rozdíl od jiných indie nesmyslů, tuhle hru určitě vyzkouším, protože Karel je pro mě pořád herní autorita (viz jeho výklad o MMO v nedávném fight clubu). A ostatně i úvod recenze ukazuje, že Karel si je ohrožení herního světa indie eidemií dobře vědom.

    Ale stejně si budu od teďka dávat velký pozor na to, jestli Karel náhodou nezačne brojit za práva žen ve hrách a vychvalovat hry jen proto, že jsou krátké nebo z kickstarteru (další klasické příznaky indie nákazy). Zvrhnutí herního redaktora v indie hipstera je tragický proces a zpravidla v takovém případě zbývá jen jediné řešení, známé dobře ze zombie příběhů.
    • GlaDOS
      Epidemie? To, že máš na výběr si zahrát něco jiného než desáté COD a patnácté NFS a devátý AC je epidemie? Tak to se rád nechám nakazit svobodou výběru.
      • A kdo říká ze ho zajima COD,NFS nebo AC.Pouzivas provarene diskuzni herni sragorky k argumentaci. Co když třeba hraje Civilizaci,Deus Ex,Dark Souls..třeba..myslim ze v AAA hrach je volba vyberu dost velika a clovek se v pohode bez indie obejde.Delas jako by indie byla nejaka spasa před rakovinou AAA her, nebo ja nevim, přitom plno tech her je super..
        • GlaDOS
          Fajn. Řeknu to jinak. Chci si čas od času zahrát kvalitní plošinovku (Fez, Rogue Legacy). Chci si čas od času zahrát nějakou netradiční hru (Botanicula, Journey). Chci si zahrát kvalitní horor (Penumbra, Amesia, Routine). To že se ty bez indie obejdeš neznamená, že globálně mluvíš za všechny. Prodeje těchto her dokazují, že je o ně zájem. Budu se opakovat, ale "svoboda výběru".
    • Souhlas s Chumbabou:) kazdopadne na tom něco je, protože když jsem nedavno napsal u jedne indie hry..jen....další indie poklad.....cekal me ban na par dnu.
      • ales.smutny
        Zajímavé...rovnou na pár dnů? Ale my nebanujeme na několik dnů za jeden příspěvek. Obvykle platí, že jeden příspěvek přes čáru se rovná jednomu dnu. Takže, buď lžeš o několika dnech a nebo jsi někde propadl pod jiným nickem nějakému záchvatu, který tu čáru překročil několikrát...
        • je to mozny, vy to vite lip..
        • to se opravdu hodláte hádat kvůli zcela regulérnímu názoru tímhle způsobem? ježiši...
    • janchor
      Na tvým místě bych si dával pozor spíš na podsouvání keců o nákazách a nesmyslech.

      Že oblibu toho či onoho nepobíráš (ať už na základě zcela obyčejnýho vkusu nebo spíš skrze neschopnost vidět zábavu i tam, kudy neteče střední proud), je v první řadě tvůj boj a házet ho na imaginární vyhoření a splíny je velmi nízkej způsob, jak se z vlastní omezenosti vykroutit.
      • smajdal
        Ujasněme si to. Vypadáte jako hipsteři, mluvíte jako hipsteři, chováte se jako oni. Jste znudění a vyhořelí, často trapně vtipkujete jako zastydlí puboši a sebereflexe je luxus, který si nemůžete dovolit. Kdyby to nebyla pravda, tak veskrze slušný příspěvek kolegy s nadhledem ignorujete :)
      • ales.smutny
        Pokaždé když nakrmíš trolla, bůh zabije koťátko!
        • smajdal
          Nesouhlasím s někým = je troll? *7*
          • ales.smutny
            Ono jde spíše o formu, kombinaci urážek, generalizace a přehánění ad absurdum. Dle metodiky Dr. Frye jsem vybral z dvou možností tu s trollem.

            Pěkný den :)
            • janchor
              Pipine, můžu jen konstatovat, že chci hrát hry všelijaký, ale především výborný. A třeba takovej Starseed Pilgrim má navrch hloubky, že se z toho točí hlava.

              Toliko se vám, co házíte "jednoduše" vypadající hry do jednoho pytle, snažíme vysvětlit, že ty hry do jednoho pytle nepatří, a že je nikdo z nás neadoruje pro nějaký povrchní zalíbení v jejich retro pojetí.
            • ucho
              pipin: když má někdo na hry jiný názor než ty, je vyhořelý? já ti nevím, ale něco na téhle logice smrdí...
              a mimochodem s herní dobou nemluvíš pravdu, řada indie titulů je na tom s časem lépe, než některé AAA tituly. ale herní doba je relativní pojem...
            • Chumbabův příspěvek je pěkným tnutím do živého, však se taky ozvali hned dva Gamesáci, kdo z nás to má? Rovnou předesílám, že s Chumbabou naprosto souhlasím.
              Tak nejprve k příspěvkům oněch výše zmíněných Gamesáků - pánové, Chumbabův příspěvěk vůbec není urážlivý. Je zjevné, že se nese v odlehčeném duchu Drdovy recenze, kde se autor sám podivuje nad tím, že ho oldschoolová plošinovka tak baví. Je to psáno s nadhledem a vtipem a je to z toho příspěvklu zjevné (dere se mi na klávesnici něco o potrefencích, ale dál to rozvádět nebudu).
              Rozvedu ale, byť jen za sebe, to s tím splínem a autoritami. Hry hraju bezmála třicet let, takže už jsem v nich ledacos zažil a nenechám si jen tak někým stran doporučování her věšet bulíky na nos. Přesto mě ale celkem zajímají názory většiny osazenstva Games.cz na hry. Nemusíme se shodnout, ale názor a argumenty mohou být zajímavé. Ale trend posledních pár let spočívající v adoraci indie her - tedy her zhusta extrémně krátkých, s "retro" grafikou (přičemž oboje je prezentováno jako plus, neboli z nouze se dělá ctnost), stojících často na ječdiném, byť na první pohled originálním, nápadu, který záhy vyčpí...to je trend, který mě děsí. Čert vem číslená hodnocení, byť je bizarní, že Hotline Miami dostane víc než nový Bioshock; ale nekritickým vychvalováním těchto her dáváte jasný signál vývojářům - tohle jsou hry, které chceme hrát. Vykašlete se na zajímavý příběh, myšlenkovou hloubku, rozlehlý svět. My chceme hrát Flower, Journey, Hotline Miami, Starseed pilgrim.

              Přestáváte být autoritami a stáváte se...čím? Vyhořelými, možná. Jen tak bych pochopil, že vás omámí pozlátko originality či "originality" krátkých a nudných indie her. Čest vyjímkám.
        • Trolla? Vždyť má pravdu. Trochu sebereflexe by nezaškodilo
        • A proto bůh dal každému koťátku 9 životů.
      • tak nejak... at si kdo chce co chce rika, indie je temer jedina mozna cesta z sedi dokola prevarenyho mainstreamu plnyho zombie a autohealu *6*
    • teď jsem málem spadl pod stůl díky za pobavení tahle po ránu *1*
  • Black_Hand
    me opravdu udivuje, ze nekteri diskuteri vidi v techto mensich hrach (z hlediska produkce) skoro az "mor". v zadnem pripade vam to nezabije vase preferovane vetsi hry. to se proste nestane (ty spis zabiji obcas megalomanske plany vydavatelu :D). neni duvod, proc nemohou koexistovat vedle sebe. stejne tak jako mohou vedle sebe koexistovat MMO a single. co je ale nevyhnutelne je, ze nekteri lide budou sedet na obou zidlich. u drdy by to nemelo byt extra prekvapeni, kdyz ho obejdeme kolem a kolem, a prohledneme si ho.

    jedinym problemem, ktery vam muze vadit, je ciselny hodnoceni, ktery bude vzdycky zalezet na tom odkud na to recenzent sel. pak se muzeme klidne bavit o tom, jestli je ve zvolenem kontextu konzistentni, ale to je debata na jindy.

    FYI: na steamu neni demo, ale na desure (desura.com) ano
  • Zayl
    Osobně mě to po pár hodinách přestalo bavit. Začátek je hodně těžký a možná se i vám do rodiny dostane nějaká černá ovce co chcípne v druhé místnosti. Jde totiž hodně o to jaký dungeon vám hra vygeneruje a někdy je to prostě zhola nemožné. Jakmile se podaří sehnat nějaký ten lifesteal na hrdinu hra se stává okamžitě jednodušší, ale bossové mi furt připadali jako soutěž kdo najde lepší cheese kterým se dají zabít. Při releasu myslím bylo populární zastavení času + manasteal z útoků.

    Nevím, s devítkama se nám nějak roztrhl pytel. Za mě to 9 určitě není, ale určitě bych doporučil počkat na slevu na steamu a nějakých těch 10 euro za to dát.
    • zas je to ten typ hry, kdy umřeš (třeba kvůli blbýmu dungeonu nebo jiný smůle), ale okamžitě jedeš znova - je to rychlý, díky náhodnýmu generování pokaždý jiný, prostě takový to "tak ještě jednou to zkusím a jdu spát"

      člověk to nesmí brát tak, že se potřebuje dostat co nejdál - ono bohatě stačí nasbírat aspoň tolik peněz, aby sis mohl odemknout nějakej minoritní skill nebo koupit kus vybavení... chce to prostě trpělivost, kousek po kousku se přibližovat vysněnýmu cíli, ač je v nedohlednu :)

      a pak se fakt začneš zlepšovat, sám sobě se občas divím, jak se mi podaří proskákat celou místnost bez pádu nebo sejmout tři šmejdy, který do mě šijou ze všech stran, aniž by mi něco ubrali...
  • Velké a milé překvapení. Vydrží dlouho, cena nízka, moře zábavy. Co víc chtít? Opět důkaz, že technologie nikdy nemůže nahradit hratelnost, i kdyby byl rok 3000. A i když je těchto her mnoho, každá pobaví trochu jinak. Letos jsem měl to potěšení užít si více než deset zajímavých her z indie scény, a pořád nemám dost... "Vidíš to, drahý casual odpade dnešních dnu?"
  • Funky diskuze. Chumbaba +1 za velmi kvalitní názor. Ten ví odkud vítr vane ve světovým herním žurnalismu. Přerod stránek jako Rock, Paper, Shotgun v Cis, Gender, Shotgun není nic šťastného. A Kotaku už ani nemá smysl komentovat.

    Lukáš Grygar pobavil. *4*

    Jinak Rogue Galaxy je dobrá hra. Nevím jestli na 9 dobrá, ale je dobrá. Dal bych výtku, že asi každý nepřítel je ve hře nejmíň 3x v přebarvený/mírně zvětšených variantách. Ne, že by typů nepřátel bylo málo, ale když je každej 3x, tak to začne být zarážejíci.
  • Keyz
    Pořádná HC pařba.

    Člověk si vzpomene na staré plošinovky, kde to nešlo ukládat a aby to šlo dohrát bylo potřeba se to skoro naučit. Ještě, že PC bedny byly odolné proti nárazům *4*
    • No spíš to byl odolný HW než bedna, teda alespoň u mě, jedna moje case byla celkem, no, řekněme pokřivená *15* *9* vlastně i druhá *7*
      • Keyz
        Já měl nějakou odolnou. Pokaždé když jsem do toho vrazil jsem si málem něco urazil *15*
        Ale HW byl taky odolný.
  • Mortuus
    Mám level 424, jedu už New Game +6 a pořád mě to baví. Jen už je to tak těžký, že mám na zdech díry od ovladače, takže nic pro slabý nátury :-)
  • BoB.2
    Pořád mrtvej.
  • Hraji už od recenze v levelu, každý den si musím projít aspoň párkrát hrad a nepamatuji si, u které hry mě naposled takhle bolely ruce. Závěrečného bosse už jsem jednou dal, teď jedu pokročilou verzi hradu. Jak už jsem psal jinde, měli by hru zakázat, než někoho zabije vyčerpáním.
  • mdkGT
    Ja to par hodin hral, vzdy jsem chcipnul temer okamzite a nejdal sem se dostal tak na treti obrazovku. Prestalo me to bavit asi u 50teho vygenerovaneho hrdiny.
    • tak to jsi buď měl absolutní smůlu na těžký vygenerovaný levely, nebo jsi prostě levej :D

      což není nic špatnýho, mně plošinovky taky vůbec nejdou... ale u týhle hry tam tak nějak je ta motivace pozitivní - třeba supermeatboye jsem odinstaloval snad po 15 minutách a vůbec netoužím po tom ho znova zkoušet :D
      • kubi-wan
        A zrovna Super Meat Boy mi nepřišel zdaleka tak hardcore, jak všichni hlásaj... navíc mi to šlo mnohem líp na klávesnici, než na samotnýma autorama "vysoce doporučovanym" gamepadu...
      • mdkGT
        na gamepadu by to bylo urcite lepsi a plosinvky neumim to priznam, posledni kterou jsem hral byla asi Contra na NES :D
      • Rogue Legacy je těžká hra a chyby neodpouští, pokud mu to nešlo, tak budiž, ale po nějakém čase se naučí, jak které potvoře uhnout.
        • nejstrašnější jsou pro mě levely s těma plošinkama, co musíš rozseknout, abys na nich mohl stát - ty když potkám, tak jdu hned radši jinam, a pokud to jinam nejde, spáchám sebevraždu :D to už radši místnost plnou vraždících obrazů a slizokytek...
          • s ovládáním mezerník a šipka dolů, nebo jak to je, mi to taky nešlo, ale v nastavení jsem objevil zjednodušená ovládaní, kde to jde udělat jen šipkou a od té doby to zvládám v pohodě
            • ne, ani jen šipkou dolů mi to nejde, na načasování skoků jsem jelito :D

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit