Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Moc zajímavý článek!
    • Pridavam se k hodnoceni. Chvalim!
  • rohlos
    Skvělej článek, super počtení. Díky moc!
    Určitě bych se přimlouval za další takové.
    *3*
  • Magister_Peditum
    Tak v tomhle mají autoři z Paradoxu celkem volnou ruku. Nikdo v jejich hrách neočekává, že bude mít Janov stejné startovní podmínky jako Francie.
  • Taky se primlouvam za vic takovych clanku. Sice na to koukam primo na gdcvaultu, ale lidem by se to hodilo. Nemyslim si, ze herni vzdelanost je jen o tom, kolik her jsem hral.
    Nikdo samozrejme neocekava, ze tu z toho nekdo udela Gamasutru :-D
  • jedna věc je historický film a druhá je historický dokument. základní poučka při sledování filmů je vypnout mozek a nepřemejšlet o tom. u dokumentů se ale taky dokážu pořádně rozčílit když je něco špatně. u her je to stejné, pokud je to bráno jako zábava tak nad tím nepřemýšlím ale pokud by to mělo být na výuku (i takové hry jsou) tak je třeby být naprosto přesný
    • "...základní poučka při sledování filmů je vypnout mozek..."

      Ty budeš zřejmě filmový fanoušek, že? *3*
      • Magister_Peditum
        No, někdy ti ale nic jiného ani nezbývá. *15*
  • Tak s tím marxismem jsem se nemýlil, už mne několikrát při hraní her od Paradoxu napadlo, že je v hrách silně zakomponován socialismus jako jediná hybná síla postupu, nejvýrazněji je to poznat ve VII a EUIV. Je to spíše ke škodě. Prosím nebrat tento pohled jako porovnávání si ega na vebu ve smyslu levice a pravice, to opravdu nebylo cílem tohoto příspěvku...
    • Tak tím se vysvětluje to, proč mám hry od Paradoxu tolik rád. <3

      SOCIALIST UNITE!
  • Historicke strategie jsou GRO me herni existence a Civilizace je ta nejmene 'historicka' a zabavna stretegie jakou jsem dosud hral. Spise historizujici nez historicka. Ty osobnosti dejin to uz nezachrani. Nejradeji mam CK2, Victorii 2 a serii The Guild. Civilizace je neco co by me bavilo naposledy mozna tak pred patnacti lety, kdy nebyly jine hry verneji zpracovavajici historicka obdobi. Tehdy bych se s tim spokojil jako kdysi kdyz jsem v AoE2 drtil Turky za Byzanc ve skirmish a predstavoval si pri tom ze zachranuju r. 1453 Konstantinopol. U Civilizace musi clovek zapojit tu predstavivost na plne obratky aby si tam tu historii nasel.
    • Civilizaci jsem nikdy nebral jako exkurzi do historie, ale jako sandbox pro vytváření své vlastni historie na reálných základech toho, jak má vývoj lidstva fungovat. Dodnes mě nepřestává udivovat jak dobře dopady většiny kroků a rozhodnutí hráče odrážejí realitu, přestože se musely brutálně zjednodušovat mechaniky, aby hra byla přehledná a zábavná a přestože se AI občas chová divně.
    • Taky si nemyslím, že by v Civilizaci šlo o nějakou historickou přesnost - spíš je to taková milá "příchuť". Ale jak píše Drizzt, stejné herní schéma skvěle funguje i jako scifi (Alpha Centauri) nebo fantasy (Master of Magic).

      Já mám například civilizaci velmi rád, ale nikdy nehraju "reálné" mapy. Nebaví mě dělat "objevnou plavbu", abych objevil Austrálii, o které vím, že tam bude...
    • civilizace si nikdy nehrála na historickou hru, vždycky to byl simulátor vývoje civilizace - ekonomika, dobývání, management zdrojů, expanze, objevování atd. O žádnou historickou věrnost tam nikdy nešlo. A paradoxně nejlepší a nejzábavnější civilizací je Alpha Centauri.
  • Dobrý článek a občasné překlepy vykouzlily i úsměv na rtech.
    Například když vyvářeli chudáky kolonisty:
    Protože navzdory skutečnosti, že se kolonie nevyplatily, lidé stejně šli a vyvářeli je.

    Tady trochu utekla myšlenka (Europa Universalis zaměřila na docela elementy):
    Později, když reálný vliv královských rodin upadal a formovalo se moderní pojetí státu, se Europa Universalis zaměřila na docela elementy zámořských výprav, stejně jako ještě urputněji Victoria po ní.

    Myslím, že sem tam ještě aspoň jeden někde viděl ale znova se mi to procházet nechce.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit