Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Whoossain
    Mně celej tenhle povyk kolem tohodle nezávislýho herního vývojářství přijde celkem směšnej. Je to trend posledních pár let. Pravdou ale je, že nezávislý hry se tvořily vždycky. Donedávna ale nikdo neměl tu drzot chtít za to peníze, dělali to studenti a fanoušci pro zábavu, svý známý a ostatní hráče, který si tyhle hry někde stáhli, protože byly volně dostupný. Když někomu docvaklo, že by se na tom za minimální náklady nechal trhnout celkem slušnej balík, tak kolem toho udělal patřičnou reklamu )pochopitelně stylovou, nezávislou), začala se kolem motat hromada přemoudřelejch rádobyintelektuálů, který spokojeně pokyvovali hlavama, souhlasně mručeli a začali hulákat, že tohle je to pravý umění. A lidi, kterejm stačí v reklamě říct, že tenhle prací prášek je ten nejlepší, si to začali kupovat a protože to doporučovali intelektuálové, tak si taky začali připadat jako intelektuálové. Je to jako s plastikama Černýho nebo obrazama Knížáka. Je to neuvěřitelnej sh*t, ale skupinka vlasatejch brejlatejch umělců na to ukazje a huláká "Tohle, pánové, to je umění!"...
    • martin.mares.984
      Mohl bys mi prosimte definovat nebo vysvetlit jak se pozna co je a co neni umeni? Keramika od Sipka podle Tebe neni umeni? Co treba takovy Rodin, to uz je umeni? Bodypainting je umeni stejne jako instalace, happening, malba ve stylu Modiglianiho stejne jako Comics Franka Millera nebo naopak dilo Munche a stejne tak tetovani, graffitti, street art jako Banksy, Pasta Oner, Blu apod. Stejne je to s hrami - za umeni muzes mit pixelart nebo cell shade anebo krasne rucne malovane staticke pozadi v izometrickych RPG nebo adventurach.
    • Preed
      Takze niekto nieco spravi a ma ''drzost'' si za to pytat peniaze,pseudointelektual Lukas Grygar to zrecenzuje(spolocne s IGN,PC gamerom a Polygonom a podobnymi pseudointelektualnymi sajtami) no a tak sme prisli my,banda premudrelych pseudointelektualov a robime tu hype a vsetci si to tym padom kupia,VDAKA BOHU,ze ste prisli VY,ze ste odhalili nase pseudointelektualstvo a vsetkym poviete ako taka HNUSNA 2D hra nemoze byt dobra a vlastne ked to niekoho bavi tak je asi pseudointelektual alebo jeho posluhovac ktory sa nechal zklakat hypom pseudointelektualov,na 100% to nie je tak,ze ta hra je zabavna a funguje. AMEN.
    • Proč je drzost chtít za hru peníze?
      • Protoze ma osklivou grafiku neasi!
        • MickeyMutant
          Pseudointelektuálskou!
    • Carmamrdon
      A přitom to i s těmi placenými indie hrami nevypadalo ze začátku vůbec špatně. Vznikaly zábavné a nápadité hry, které měly ke všemu i krásnou grafiku, kupříkladu Trine. Člověk se mohl na chvíli zastavit a kochat se krásnou krajinou.
      Jenže pak se zjistilo, proč investovat peníze do grafiky? Šoupnem tam pár pixelů, nazveme to "pixel art" a pseudointouši nám to spolkou i s navijákem.
      A tak to tady máme. Plivanec do tváře všem nadaným grafikům a vývojářům, kteří se snaží vytvořit něco opravdu pěkného.
      • Jack1947
        Ty si tu tedy chybel ... INDIE je nahodou skvela vec , drive se delali hry na koleni a nedelal to kazdy dneska muze kazdy. Vicemene nadany clovek zkusit stesti. Hejt na tohle tema je stejne nudny a ( novy) nez pc vs konzole... jo ale nuda to je pac to rekne nekdo komu chodi i pluska sama ze.

        Ne budeme to hejtovat, kdyz nekdo by rad se vratil do dob a casu kdy hry byly vysadou jen nekolika malo vyvolenych. Naklikame si poradne.

        Bohuzel je to dost dulezita vec jak udrzet pc scenu pohromade, ted uz (i konzole).
        Takze jako kazdy jiny indie hater uplne mimo hrnec. Placene a jak by vznikali dalsi.

        Nic neni zadarmo ani vyvoj. To si precist ten clovek co je vyviji nevim no. Jestli by se to nekomu libilo takhle hezky plivat na jeho praci. Udelat neco ne hlavne ze se da hejtovat a(dobre z uctem). Tak ne konzole ale uz INDIE hry jeste mobilni hry a definitivne bude PC herni scena "pohrbena". *15*

        ( nezapomen me poslat do haje a naminusovat, i kdyz tolik indie nemusim vidim v tom budoucnost bohuzel pravda se zmenit neda).
        • Takze v minulosti "kazdy vicemene nadany clovek" nemohl delat ptakoviny jako je napr. Nidhogg?
          • Jack1947
            Ty si zareaghoval jako prvni ale reakce byla na Carmamrdon a co to je za blbost. Mohl jenze bylo to tezsi to dostat do obehu dneska to je snazsi dikY Kickstarteru. Co je ty chces hejtovat taky?
            • ty pises, ze dneska to muze delat kazdy. Ale v minulosti mohl taky. Jen se zmenil obchodni model.
      • Presne! Plivanec vsem nadanym grafikum a vyvojarum! Kazdej vi ze kvalitu hry nejlip poznas podle poctu pixelu. Nedej boze pokud hra pouziva jeste 2D. Vyvojare takovejch her bych nechal pozavirat za podvod!
        • stejne tak srackoidni grafika ala ZX spektrum v roce 2014 neni garantem kvality a zabavy. *3*
          • A to snad nekde tvrdim?
            • V cem by prosim byla ta grafika hezci konkretne?
            • MickeyMutant
              Málo. Opovaž se dělat videorecenzi, dokud nejsou pokryté všechny hezčí hry.
            • janchor
              Hru jsem recenzoval týden, z toho zhruba polovinu času sám, polovinu s někým dalším.
            • muze se zeptat, kolik hodin mate nahrano v redakci, ci na nejake "party"?
            • janchor
              Myslím, že si člověk vybere hru, která mu bude připadat lepší - a jestli na tom bude mít větší podíl zpracování nebo to, jak se hraje, to už je na něm.

              V případě Nidhoggu má každá složka svůj podíl: stylizace herní náplni parádně sedí, hudba jakbysmet a hraje se to parádně. To je celý. Pokud bys vzal ten koncept a nasadil na něj moderní grafiku, je z toho rázem úplně jiná hra. Třeba i lepší? Kdoví, jestli by tím neztratila tempo. Tahle je výborná taková, jaká je.
            • to nikdo netvrdi, ale kdyz budou dve identicke hry a jedna bude pekneji vypadat, bude mit vice animaci postav a vsechny ty blbinky a druha bude vypadat jako Nidhogg. Stejne tak to bude se zvukem a hudbou. Obe budou stat 15 euro, tak ty si koupis automaticky tu hure vypadajici a hure znejici?
            • To ze mas takovej pocit jsme si vsimli ale ty argumenty porad malicko vaznou protoze mi porad nikdo nebyl schopnej vysvetlit proc vic pixelu znamena lepsi hra.
            • no jen mam takovy dojem, ze za chvili nekdo vyda "novy" Pong za 20 euro a mistni "intousi" budou psat, jak je to inovativni, kreativni a inteligentni. Jak ten stridmy design je doveden k dokonalosti a podobne kecy. *7*
    • archie777
      Nechtěl bych se stát obětí indie syndikátu.. Ta představa, že by se hra sama koupila a nainstalovala! Bože, chraň nás před artovkama! Kde je kupec, tam je prodejce.
    • Paulcz
      Nebudeme žít v domněnkách, že ne ?
    • janchor
      Zatímco hledáš teorie, který by ti obhájily tvou nechápavost, lidi se u takovejch her prostě a jednoduše baví.
      • zatimco u jinych se nebavi nikdo. ze? *7*
        • janchor
          To sis z toho odvodil jak?
          • To si neodvodil, tim poukazuje hloupost argumentu. Kdo tu psal co o nechapavosti sveho ctenare?
    • Vseobjimajici pravda prosteho cloveka z lidu... Jen to vsem tem intelektualum a burzoustum ukaz!
      • Whoossain
        Když už máš potřebu reagovat, tak si aspoň pořádně přečti to, na co reaguješ. Pokud bys dával pozor, tak bys určitě nepřehlédnul, že můj příspěvek začíná slovama "Mně přijde...". Nevim teda, jak jsi došel k tomu, že se jedná o nějakou všeobjímající pravdu...
        • Ja jsem si to precetl cely a je to moc krasnej hejt. Myslel jsem si ze te moje podpora proti ty bande intelektualu potesi.
          Tohle zpatecniky mysleni kdy si myslej ze muzou udelat osklivou hru s pixelovatou grafikou a myslet si ze dobra hratelnost staci a jeste za to chtit penize.
          Bez ty hromady premoudrelejch yntelektualu co jim to vodkejvaj by si to nikdo ani nekoupil.
          Lidi jsou proste hloupy. Staci jim rict co je ma bavit a co se jim ma libit ono je to bude bavit a bude se jim to libit...
          Diky bohu jsou tu porad lidi co se za pravdu nestydi a neboji se nam ji sdelit!

          A jestli za to nemuzou intelektualove tak za to urcite muzou cikani protoze zneuzivaj davky a nejsou pak penize na AAA hry.
  • Carmamrdon
    AAA hry doplácejí také na to, že se o nich často ví i rok dopředu před vydáním. Mezitím si hráči stihnou utvořit falešná očekávání, srovnávají s předchozími díly atd... Takové hry se pak měří mnohem přísnějším metrem, což se projeví i na výsledném hodnocení a prodejích.
    No a potom vyjde pixelová chudinka jako je tento Nidhogg, o které nikdo nikdy neslyšel - a ejle, ono mě to baví! Což o to, že mě to zabaví na jedno odpoledne a pak už se k tomu nikdy nevrátím, protože se na to nehodí dívat. Napaříme tomu 8 až 10/10 a jede se dál... Ovšem pokud to tak půjde dál, brzy se dočkáme toho, že bude indie hra stát stejně peněz, za kolik jsme si dříve koupili tříáčkovou pařbu... S tím, že žádné AAA hry už nebudou.
    • archie777
      Kravina, přemýšlení ala bublina, že mobilní hry vytlačí AAA. Je absurdní si myslet, že skupina hráčů hrající/takto hodnotící AAA a indie hry, spolu jakkoliv kolidují. Myslíš že Nidhogg hraje stejný vzorek jako Skyrim? Navíc se rozhodně pohybují prodeje v naprosto jiných rovinách. Jinak pořád nechápu ten "solucionismus" v herní komunitě. Stejně jako je možné mít PS3 i PC v jednom bytě, je možné zahrát si indie artovku chvíli po doklikání COD. AAA průmysl zahnala do současné podoby jeho velikost, respektive cena vývoje mainstreamu. Podívej se 10-20 let zpátky a uvidíš kolik nových značek každý rok vznikalo ve středním proudu. Já osobně vyloženě garážovou scénu nemusím, ale za relativně low-budget projekty na Kickstarteru jsem rád. Další Ultimu už prostě žádná EA nebo Rockstar nevydá. Hru za 100 milionů dolarů prostě mezi segmentované skupiny neprodáš.
    • spook.y
      AAA hry hlavně doplácejí na to, že naslibují hory doly a pak z toho vyleze něco jako Colonial Marines nebo Rome II. Indie hry mají většinou dobrý nápad, ale nemají na pořádné provedení. U AAA titulů je to většinou naopak. Tuto hru hodnotit nebudu, ale vypadá strašně :D
    • janchor
      "Nidhogg, o které nikdo nikdy neslyšel.."

      Učebnicovej příklad mylnýho předjímání, který těmhle názorům vládne. Na Nidhogg se těšila celá řada hráčů od chvíle, kdy vyhrál v roce 2011 cenu za design na IGF. A šuškanda, generovaná prototypem, se kterým autor objížděl různý herní akce, byla enormní.
      • Whoossain
        Mně už překvapí máloco. Proto se ani nedivim, že plošinovka dostala cenu za design. Ostatně ona většina podobných cen ztratila na svojí váze. A to plátí i obecně, ať už jde o různý filmový, hudební nebo i jiný ocenění. Nobel prize included...
        • Svet se riti do zahuby! 2D plosinovka dostala cenu za design kdyz vsichni vi ze 3D ma vic dimenzi a proto je v ni design logicky lepsi.
    • "AAA hry doplácejí také na to, že se o nich často ví i rok dopředu před vydáním. Mezitím si hráči stihnou utvořit falešná očekávání, srovnávají s předchozími díly atd... Takové hry se pak měří mnohem přísnějším metrem, což se projeví i na výsledném hodnocení a prodejích."

      Tohle by se melo ale stejne melo davat na nejaky tricka nebo tak neco :D Protoze prece kazdy vi ze velci vydavatele informuji o svych hrach dopradu aby meli horsi hodnoceni v recenzich a min prodeju :DDD
      • davidBray
        tady je toho víc, těch "výronů" na trika :))
    • davidBray
      jsi demagog a ještě k tomu hlupák. Nejhorší možná kombinace. Doufám, že ve škole dostaneš pětku a rodiče ti zakážou počítač!
    • Presne... co na tom ze me indie hra za par korun zabavi na nekolik odpoledni... AAA hra by me bavila urcite cely rok!

      Ze by AAA hry byly prisneji hodnocene to je prece nesmysl. Metacritics (hodnoceni kritiku vs hodnoceni lidi) ale i zdejsi diskuze spis naznacuji ze je tomu naopak.

      Nikdo nenuti vydavatele neco oznamovat dopredu a navic to ze tys o necem neslysel neznamena ze o tom neslysel nikdo.
      • Whoossain
        14€ mi nepřijde jako pár korun...
        • A mne to prijde jako par korun :D
          • Preed
            A to je Vas zasadny problem,nikto sa Vam nasnazi nanutit,ze sa Vam ta grafika musi pacit,ale Vasa argumentacia je taka,ze je ta grafika hnusna lebo su to pixely a ked je to grafika napr. ked sa bavime o mobiloch,Infinity Blade,tak je uzasna(btw Infinity blade je uplne stupidna hra) ked to prezeniem to je ako keby si povedal na obraz Picassa ze aky je hnusny lebo hlava na jeho obraze ma nejaky surealny tvar a nevyzera ako normalna hlava,co je samozrejme blbost.

            Edit: to je reakcia na ten post kde spominas mobilne hry.
            • Preed
              No ked nevidis problem tak sa nemame o com bavit,s tou cenou by som aj suhlasil 14e je relativne dost,ale argument ze - viac polygonov -> objektivne krajsia grafika,proste nefunguje.
            • Whoossain
              Já tu žádnej zásadní problém nevidím, já se zase nikoho nesnažim přesvědčit, že se mu ta hra nemá líbit. Jediný, co jsem napsal, je to, že něco takovýho jsem hrál na Atari. Tim jsem reagoval na vizuální stránku hry, prtože mi tenhle humbuk kolem naprosto technologicky zastaralejch počinů přijde poměrně směšnej. Pak jsem napsal obsáhlejší komentář k tomu, jaká je situace v herním průmyslu a pak jsem reagoval na naprosto přestřelenou cenu týhle záležitosti. Jestli s tím má někdo problém, tak je to jeho věc...
          • Whoossain
            Za ty prachy jsem si pořídil Injustice na PC...
            • Z myho pohledu je Injustice absolutni ztrata casu a nedal bych za to ani dve eura. Uz tak dost ze jsem prisel o pet za Bioshock a nikdo mi je uz nevrati.
            • Whoossain
              To je tvoje věc. Z mýho pohledu je 14€ za tohle vs. 14€ za Injustice (podotýkám po vydání, ne v nějakym vánočnim výprodeji) naprostej úlet. A takovejch her by se našlo pochopitelně více. Tohle bych bral tak za 2€ na mobil. I když - i mezi mobilníma hrama by to minimálně po vizuální stránce těžce zaostávalo...
            • Ja jsem poridil Bioshock Infinite za 5 euro a Nidhogg za 14 me bavi vic.
    • celoush
      Si myslíš, že problémem AAA jsou vysoká hodnocení indie her? Tak to je opravdu to poslední...
    • bobsh
      Zrovna o Nidhoggu se teda vědělo dost dlouho dopředu.

      Jinak to pak záleží na úhlu pohledu při hodnocení, pokud autor zohledňuje nějaký dlouhodobější hledisko (jestli mě hra bude bavit i za rok, dva roky atd.), nebo prostě hodnotí, jaká je tady a teď. Nemam problém ani s jednim přístupem, pokud je z textu patrný, v jakym kontextu je daný hodnocení udělený.
    • dario.marques.798
      Ano, přesně sdílím tento názor, možná jsem to jen ve svých příspěvcích nenapsal dostatečně pochopitelně
  • Whoossain
    Něco takovýho jsem hrával na Atari. To bylo ale v jinym století...
    • GlaDOS
      To bych vážně rád věděl, která hra pro Atari se podobala Nidhooggu hratelností, animacemi a umělou inteligencí.
      • Whoossain
        Z hlavy? International Karate? Karateka? Jakákoliv jiná bojovka? Je ale fakt, že ty se většinou odehrávaly v hezčím prostředí...
        • GlaDOS
          International Karate je kromě skvělého hudebního podkresu naprosto obyčejná bojovka se všemy svými pravidly. To stejné platí Karateku. Jedna statická aréna a mlácení několika tlačítky. Pomalá hra a ne moc dobrá umělá inteligence. Nidhogg má dynamické arény, ve kterých máš volnost. Umělá inteligence je tak dobrá, že ji často nerozeznáš od živého protivníka. Šermovací mechanika je komplexnější a souboje daleko živější. Ty bojovky co jsi vyjmenoval taky vypadají staticky. Pozadí v Nidhogg jsou animovaná.
        • janchor
          Tja, to je právě ten omyl. Žádná "hra na Atari" neměla soubojovej systém, dynamiku, animace, ani muziku Nidhoggu. Žádná hra z těch časů se jako Nidhogg nehrála. Jenom srovnáváš něco, co ti připadá vizuálně podobný - a co je ve skutečnosti v úplně jiným vesmíru.
        • bobsh
          Ne, v bojovkách šlo o to, protivníka prostě zabít. Koncept nahánění se přes obrazovky a utíkání Nidhoggu dodává uplně jinej náboj.
          • Whoossain
            Dodává jí jinej náboj nebo v tý hře chceš ten jinej náboj vidět? Takovejch her, kde člověk běhal sem a tam po obrazovce a ničil nepřátele, byly mraky. Zrovna tak těch, kde s nima bojoval pomocí různejch zbraní nebo holejma rukama. Ať je to tak či onak, tak vizuálně je na tom ta hra hůř, než mnou uvedený bojovky a myslim, že ani po stránce herních principů a mechanik nic novýho nenabzí. Nicméně já jen napsal, že něco takovýho jsem hrál na Atari a nijak blíž se k týhle hříčce nemínim vyjadřovat, protože jsem ji nehrál a ani se k tomu nechystám. A určitě by bylo tim poslednim důvodem k tomu, abych si nějakou hru pořídil, zdejší honocení, který je snad recenzi od recenze víc a víc mimo...
  • Dobře to tu Lukáš promazal, aneb ať žije demokracie a svoboda slova *7* *11*
    • celoush
      si na soukromém pozemku.... tady platí pravidla daná majitelem.... Chyby by byla, kdyby měl Lukáš tu moc ti mazat příspěvky na tvém blogu... a to se snad děje?
    • To se svobodou nemá nic společného, urážky a příspěvky mimo téma tu nemají co dělat. Schválně, zkus si to někde na veřejném semináři nebo přednášce, vyrazí s tebou dveře.
    • Jack1947
      Prave jestli se nekdo vyziva v urazeni autoru clanku a pripada si jak nejvetsi machr. Ma jen kecy takto opravdu nema s zadnou demokracii ani nicim podobnym souvislost.
    • Paulcz
      jenže svoboda jednoho končí tam kde začíná svoboda druhého.. tohle byla fakt hrůza
  • MidnighT91
    Už 10 minut sleduju gameplay a čekám, kdy se konečně objeví ta osmičková část...
    Šermovací hra kde vaše nejlepší varianta je zahodit meč.

    Někdy si musím pro drogy zajet do Prahy, protože to co máme tady musí bejt evidentně totální shi*...
    • janchor
      To víš, sledovat a hrát, nota bene s dalším živým hráčem, jsou dvě různý věci.
      • MidnighT91
        Jo tak ve více lidech to může bejt sranda. Tak hodinu, než vám někdo ze zůčasněnejch rozbije klávesnici o hlavu...
        • janchor
          Jak píšu v textu, ve více lidech je to - a to mluvím z vlastní i převzatý zkušenosti - sranda velice příbuzná hrám typu Worms nebo Mashed. Tedy sranda, která vydržela nikoli hodiny, ale léta.
  • Mart9
    Ta hra je zadarmo, nebo za to chce někdo peníze?
    • 15... zatracenejch... babek...!
      • Mart9
        Tak při vší úctě k možným kvalitám hry, tolik bych za to nikdy nedal. Maximálně 50 Kč.
        • davidBray
          pokud vím, tak tě nikdo nenutí, nebo jo?
  • ale tak jo, LEVEL to muže dát jako plnou hru k časopisu *15* *15* *15*
    • davidBray
      tak to bych si ho koupil, kvůli plné hře !! *5*
  • dario.marques.798
    Přijde mi, že herní průmysl se v roce 2013 radikálně změnil a už asi nikdy nebude takový, jak býval. Počítal jsem, že od roku 2009 do 2012 jsem každoročně hrál alespon 10 AAA her. V minulém roce byly pouze 4 (jsem PC hráč) a co čekat do budoucna? CoD, Battlefield, sporty, NfS, Assassins Creed, snad nějakej ten Zaklínač nebo Dragon Age..ale co dál? Dál je velká propast. Je to každého věc, co hraje, ale například recenzovaná hra nebo mnoho jí podobných, které zde byly ve velkém recenzovány za poslední měsíce, nejsou hrami, které by mě uspokojily. A myslím si, že nejsem jediný, kdo sdílí tento názor. Toto není výčitka vůči tomuto webu, ale vůči hernímu průmyslu a hlavně vůči hráčům samotným, kteří si neuvědomovali, že hry budou vycházet, dokud budou výdělečné - dokud si je budou lidé kupovat. Nyní tím trpíme my sami, že jsme nevyslyšeli volání herních tvůrců, kteří prorokovali, že dokud budeme hry stahovat, crackovat a dělat obecně cokoliv, jen abychom za ně nemuseli platit, tak herní průmysl v té podobě, v jaké jsme ho znali, zanikne. Ted se kvůli toho vracíme do doby kamenné a musíme hrát hry, které vypadají, jako by je "vykakal" červ...
    • archie777
      Ty jsi prototyp hráče, kterého by si přál každý EA kravaťák. 1800 za COD: Ghost a pěti hodinovou jízdu recyklovaného enginu je přeci dobrá koupě. Nebo snad Crysis 3 na celých šest! Možná je chyba na straně cenové politiky, extrémních finančních nároků na vývoj, recyklace zajetých značek a nutnost dělat hry dostatečně blbuvzdorné, aby jí Johny z Albuquerque nevypnul po prvních 30 minutách.. Možná by to chtěl taky rozhlídnout se kolem sebe a zjistit, že dobrá hra != Euphoria Diamont Daemon Engine 8.0 Vertex Angular Shader Multidragonskin.. viz třeba takové studio Larian.
    • frantisek_nejezchleba
      super. Mi se sice pixel art líbí, na tuhle hru mám hroznou chuť, ale absolutně chápu na co narážíš a přiznávám, také mě to trápí.
    • Whoossain
      Já si ani tak nemyslim, že za současnej stav může nějaký stahování/nestahování her. Já vidim hlavní problém v tom, že herní průmysl chce neustále genrovat větší a větší zisk. A tak se snaží sovje produkty prodat co největšímu množství lidí. Zatímco dřív byl především PC gaming řekněme výsadou jen určitýho relativně malýho okruhu lidí, dneska hraje na počítači kdejakej strejc. Což je sice příznivý pro vydavatele, ale velmi negativní pro samotný hry. Protože takovej strejc nestojí o nějakou hru, kde bude muset přemýšlet, bude se muset naučit mapy, bude muset znát chování zbraní a předvídat pohyb nepřátel. Kdepak, takovej strejc chce, aby to, co si koupí, bylo barevný a hejbalo se to. Tyhle casual players generujou velkej zisk vydavaetlům a ty je chtěj uspokojit. Ptoto dnes třeba střílečky vypadají tak, jak vypadají. Příkladem budiž poslední Battlefield. Hra špatná v tolika ohledech, že se to ani vyjmenovat nedá. Přesto se těší velký oblibě především u casual hráčů. A že tenhle model funguje, je evidentní i na zdejší recenzi, která tak příšerně odbytý hře dokázala nadělit nadprůměrných 8/10. V tomhle vidím problém já. A tyhle nezávislý výstřelky? Z velký části póza, snaha hledat umění tam, kde není. Může to fungovat jako kratochvíle když člověk potřebuje zabít čas, ale doba se posunula a kdo by si kupoval film na VHS, když s BD je mnohem větší zábava...
    • Herni prumysl nyni mozna prochazi tou nejzasadnejsi transformaci prave diky crowd fundingu a obrovskemu mnostvi indie vyvojaru kteri chrli napady na vsechny strany. Ja jsem tak stasny za to co se deje. Tahle hra je typickym pripadem jednoho takoveho skveleho napadu.

      Nevracime se do doby kamenny ale naopak se probouzime z doby temna do uzasne a barevne herni renesance a treba kdyz buh da tak i velci herni vydavatele pochopi ze hry neprodava jenom znacka a grafika a treba uz konecne nekdo vyrve zezlo z rukou nenechavych marketingovych dablu a daji ho zpatky do rukou vyvojarum.
      • N7N7
        No, jestli ta "úžasná a barevná herní renesance" vypadá jako tato hra, tak potěš pánbůh... *2* *2* *2*
        • Tahle hra je jen stripkem v obrovske mozaice ale kdyz se ti to nelibi porad muzes hrat neco jinyho. Urcite je spousta jinech her co maj grafiku co se ti bude libit.
          • dario.marques.798
            No a to je právě ten problém - nemůžeš. Protože celá pointa mého původního příspěvku je v tom, že doba velkých AAA her je u konce. nastupuje crowd funding, je rozvoj indie her, který jsou pro mě naprosto nehratelný. Prostě pokud vyjde za celý rok NfS s framerate 15, Assassins Creed (jedna z mála povedených her), Far Cry, Batman (to samý furt dokola) a CoD, tak mě to absolutně neuspokojí..
            • dario.marques.798
              Já si myslím, že to spolu souvisí. Dokud vycházelo dost kvalitních AAA her, tak indie scéna byla záležitostí jen několika málo fanatiků. Navíc, není moc co recenzovat a o čem psát, tak se recenzují i hry, o který by před pár lety herní weby ani nezavadily. Hele je mi to fuk, at vychází klidně milion her ročně, jako je tato, jen bych si strašně přál, aby se obnovila éra let předchozích, kdy vyšlo tolik AAA titulů, že jsem měl celý rok co hrát .))
            • Ted je proste pro AAA tituly spatny obdobi ale s indie hrama nebo Crowd fundingem to nesouvisi. Na to se zeptaj marketaku velkym vydavately at ti reknou proc ted nelezou ven zadny poradny AAA tituly. Osobne myslim ze to nejvic souvisi s releasem novych konzoli. Delat release na PS4 nebo Xbox one je zatim trosku brzo, delat release pro PS3 a Xbox 360 je pozde, delat to na oboji najednou je drahy.
    • bobsh
      Nevidim v tom co píšeš nutně nějaký zlo, prostě trh začal bejt víc rozmanitej. Různý typy her (ať už svojí velikostí, produkční hodnotou, náročností atd.) spolu bez problémů fungujou vedle sebe, každej si může vybrat to co chce (a pak v diskuzích plivat na to ostatní, samozřejmě).
      • dario.marques.798
        Ale to není pravda, že spolu fungují vedle sebe. Dnes vychází naprosté minimum AAA her, je jich řádově pětkrát mín, než ještě takové 3 roky zpátky. A když se podíváme, co se chystá na rok 2014\15, tak vidíme, že ten trend bude ještě klesající. Osobně patřím mezi ty hráče, kteří hrají pouze AAA tituly. Nezávislé hry začly vznikat jen proto, že vývoj AAA her byl příliš drahý a mnohdy nerentabilní. Dnes se studia soustředí jen na ověřené značky, což do budoucna bude znamenat pokles úrovně her, jelikož nebude konkurenční boj. A to vidíš třeba na NfS - rok od roku vydávaj hru a bud je hrozná a nebo nefunguje pořádně.. Já na nic a na nikoho neplivu, každej at si hraje co chce, jen říkám, že pro hráče, jako jsem já, je současná herní scéna naprosto nevyhovující
        • Hele, vážně ti přijde že vychází málo AAA her? Já je ani nestačím hrát. Z hlavy na 2014: Thief, Infamous, Metal Gear Solid, Watch Dogs, Dragon Age, Witcher 3, Order 1866, Mad Max, Destiny, Titanfall a ještě určitě mnoho dalších + ty každoroční stálice. A loni Last of Us a GTA V, což jsou možná nejlepší hry za posledních x let. Je možný, že dřív toho bylo víc, ale zas bych to nedramatizoval.
        • bobsh
          Samozřejmě, ale za to, že současná AAA produkce vypadá tak, jak vypadá, indie hry přece nemůžou. Nijak na AAA produkci neparazitují (když nepočítam těch pár vývojářů, co odešli z velkých týmů, aby si mohli dělat hry podle sebe).

          Chápu, žes to nejspíš nemyslel uplně jako kritiku indie her, ale já jsem naopak právě rád, že jsou mi k dispozici, protože bych si čistě z AAA produkce, stejně jako ty, fakt těžko vybíral. Nesnaží se je nahradit a vytlačit prostě jdou vedle nich a můžeš je hrát, zkusit si v nich najít to svoje (a vsadim se, že by sis určitě něco našel), nebo jima můžeš opovrhovat a stěžovat si, jak to stojí za prd a nemáš co hrát.
      • Paulcz
        ..
      • Paulcz
        Přesně tak, tyto hry vyplňují mezeru na trhu. Navíc jsou inovativní, kreativní, inteligentní, zaměřené přímo na požadavky hráčů, kteří je podporují např. na Kickstarteru. Warez scéna nemá nic společného s tím, že velké firmy nejsou schopné nabídnout zajímavé produkty a že stagnují. Navíc obměna je přirozená věc, spousta velkých vývojářů padne a nastoupí nový. Třeba ti co dnes tvoří tyto hry, které vypadají jako by je vykadil červ :)
        • muzes byt prosim konkretni v cem jsou hry jako Nidhogg "inovativni", "kreativni" a "inteligentni" ????
          • bobsh
            Konkrétně Nidhogg třeba v samotnym konceptu nahánění se po obrazovkách, místo prostý snahy o zabití protivníka kvůli fragu a v minimalismu, z kterýho ale pořád dokáže vytáhnout poměrně komplexní soubojovej systém.

            Ale chápu, že "TOHLE SE MI NELÍBÍ, PROČ TO VUBEC NĚKDO VYTVÁŘÍ, ZAKAŽTE TO!!!!1!!" je asi lepší přístup, než "neni to pro mě, jdu si najít něco, co mě baví a tohle nechám ostatním"
            • bavit me muze i clovece nezlob se. Misto panacku mame lentilky a kdyz nekoho skocim, tak ho snim. Ale rikat tomu automaticky inovativni, kreativni a inteligentni me nenapadne ani kdyz me nekdo pretahne basebalkou pres kebuli.
              Jednoduse mi vadi, kdyz se dela z neceho uplne neco jineho a pro me zcela nepochopitelne se to nafukuje. Ja nikde nerikam, ze nidhogg nemuze bavit, verim ze klidne muze. Soutezivi lide budou z hecu hrat cokoli, ale takovych ptakovin jako Nidhogg jsou stovky, mozna tisice.
            • Tak to prrr, ja resim celou dobu Nidhogg a nekdo v diskusi pod Nidhoggem napsal, ze tyto hry jsou inovativni, kreativni apod. Pritom tohle je hra tak na hodinku, mozna jako "party" hra na jeden vecer, ale ma tato hra opravdu privlastky jako inovativni atd.? Podle me ani zdaleka.
              Jinak ja nic smahem neodsuzuju. Par her z indie produkce jsem hral a bavil jsem se, ale kdyz si vybavim zdejsi recenze na indie scenu, tak jestli me bavi 1 z 5 her, to by tak mohl byt realny stav. A jeste to je hra na jeden den, ke ktere se tezko vraci a nemaji casto ani multak apod.
            • bobsh
              Duncan: Pokud to chceš brát takhle, tak inovativní už nebude asi nikdy nic. Ve všem se dá nalézt aspoň drobná paralela s něčim, co už tu bylo. Ale snad i ty musíš uznat, že v konkurenci toho, co v poslední době vychází je tenhle koncept celkem svěží a neokoukanej. Že se něco hrálo před 20 lety pro mě fakt neznamená, že by mě to nemohlo bavit i teď. Chápu, že tebe to třeba nebaví a nezajímá, ale taky ti to nikdo nenutí, vážně je tak těžký prostě jít dál a nezabejvat se tim, když to neni tvuj šálek kafe?

              Jinak promiň, ta reakce o odsuzování šmahem byla mířená na příspěvek dario.marques.798, kterej mezitim někdo smazal.
            • takze zadne hry pred tim nebyly o nahaneni po obrazovkach a hry jako mortal kombat a desitky dalsich bojovek nemely dobre udelany soubojovy system? To jste tak senilni nebo co? Lobotomie, nebo je vam 5 let a neznate hry z minulosti? Sry, ale takove hry tady byly pred 20 lety. Nidhogg nema absolutne nic, co by tu nebylo pred nim 100x. A tenkrat se hraly, protoze 3D apod. veci nebyly v sile nasich pocitacu a konzoli. Mozna by nebylo spatne si nastudovat vyznamy slov inovativni, kreativni a inteligentni. *7*
            • dario.marques.798
              Ale to není nic proti této recenzované hře nebo proti indie hrám osobně. A už v tom prvním příspěvku jsem zmínil, že je to vina v prvé řadě hráčů. Že jsem to napsal sem neznamená, že kritizuju tuto hru
            • bobsh
              A může za to spíš nástup indie her a kickstarteru, nebo přístup vydavatelů, který radši do zemdlení dření ty samý série a spoléhaj na to, že to lidi stejně koupí? Pláčeš hezky (a chápu, na co si stěžuješ), ale prostě na špatnym hrobě.
            • dario.marques.798
              Opakuju potřetí, že toho "něco, co mě baví" v posledním roce vyšlo 5x mín, než roky před tím...nemám nic proti indie hrám a kickstarteru, jen mě štve, že AAA tituly pomalu mizí
        • OndraJarda
          Ty velký AAA hry (jenže co si pod tím úplně přesně představit?), jak o nich mluvíš, jsou taky hrozně drahý, dělá na nich hrozně moc lidí a je to pak dost riskantní podnik, riziko, že si na sebe nevydělá rozhodně existuje, takže jo, zas tolik jich nevychází, a dobrej příklad je Tomb Raider, kterej začal být ziskovej až někdy tři čtvrtě roku po vydání. A pirátství v tom svojí roli hraje, to bych nezastíral. A bobsh to popsal úplně přesně.
          • Paulcz
            Ano, každé podnikání je riskantní. Pokud byl Tomb Raider ziskový až po 3/4 tak za to nemůže nikdo jiný než lidé z té firmy, kteří udělali nejspíše dost věcí špatně včetně konceptu celé hry a rozpočtu. Když někdo vyhodí nehorázný prachy za marketing a blbost typu: "Lara má vlající vlasy" tak je jejich věc. Měli místo toho udělat hru zábavnější a zajímavější. Tak to prostě chodí, s tím piráti nemají nic společného i když se mohou částečně podílet na nižších ziscích tak nehrají nijak rozhodující faktor. Stále platí pravidlo, že když si někdo něco stáhne tak to neznamená, že by si to někdy šel koupit. Herních firem, které zkrachovali jsou desítky, včetně různých gigantů. Zkrachovali proto, že se stali nereformovatelné, protože se zaměřili na špatný marketing, protože jejich produkty byly o ničem, protože ztratili kontakt se zákazníkem nebo z dalšího tisíce důvodů. To je prostě svobodná nabídka a poptávka trhu. Nikdo nemůže chtít, abych si šel koupit poslední NFS, když to je taková bída. Stejně tak Total War, Call of Duty apod. Naštěstí tu jsou firmy, které fungují a rád si koupím další GTA a nebo třeba Kingdom Come. Tedy tituly, které herní scénu nedegenerují, ale posilují.
    • Carmamrdon
      Přesně můj názor. Snad ti to redakce nesmaže.
  • martin.mares.984
    Tahle je hra je nahodou vyborna zabava a neni vubec jednoducha - napriklad AI nepratel na jednotlivych obrazovkach je mnohdy na lepsi urovni nez v kdejake soucasne mainstreamove hre a to nemluvim o napaditem leveldesignu. Ta vizualni stylizace je dost originalni a navic to ma i svoje opodstatneny vuci hratelnosti te hry - v pozdejsich fazich to slouzi treba ke kamuflazi stejne barevneho nepritele v tomtez prostredi.
  • Ristoro
    Bože 2D hova*in je nezpočet, možná i zábavných, ale co pořádné AAA hry? Kromě AC, Falloutu, ME a Dishonored mě snad v poslední době nic jiné nebavilo... Hlavně že je čas na hry jako tohle... To si rovnou můžu na svůj PC stáhnout PS1 emulátor... Už mě to fakt nebaví.
    • archie777
      Vojta, 9
      • Ristoro
        Promiň, že ne každého baví hry s hratelností z roku 95 :/. Na grafice mi nezáleží, ale jak mám hrat něco takového v roce 2014.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit