Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Souhlas, přirovnání k punku mi taky přijde nesmyslný, ale proč tak složitě? Prostě AAA = mainstream, indie = nemainstream. Vzhledem k tomu, že indie je o modelu vývoje, tak jsou to většinou hry, které se chtějí oprostit od tlaku vydavatelů a mít volnost ve tvorbě a nápadech, což většinou znamená jít proti proudu.
  • Jack1947
    Pokud to studio bude EA nebo Actisižn tak se mají opravdu na co těšit leda že by jim vnukli nové nápady a svěží vítr do plachet. *3*
  • Robotron3
    Přirovnání k punku mi moc nesedí, spíš k alternativní hudbě, undergroundu-indie. Punk je o tom, že když to máš aspoň trochu v krvi, nemusíš se nic moc učit a jdeš hrát. U punku se odpouští, že kapely neumějí moc hrát, neznají teorii, protože je to punk a o tom to je. Kdežto i u indie her musíš už toho dost umět a znát a pořád se učit. Samozřejmě jde naklikat nějaká jednoduchá hříčka v gamemakeru, ale to si těžko někdo koupí. Indie hry nejsou punk, protože alespoň zatím je to pořád poměrně dost technická, složitá, programátorská záležitost a to nemůže dělat jen tak kde kdo, ale musí už něco umět...
  • Pravda. Lidi, co nadavaji na indie hry jsou jen zakomplexovani a nastvani, ze je zrovna proste tyhle kousky nezajimaj a nemaji si o cem cist. Ze se timhle ti tvurci zviditelni, ukazou svoji tvorbu a zamestna je nejaky vetsi studio, to uz je nezajima. Chtelo by se to naucit videt i souvislosti, nez budete nadavat jako male deti.
  • janchor
    Jenže doba se skutečně změnila. Middleware a svobodná distribuce otevřely hráz, kterou už nikdo nezalátuje - a boom nezávislejch her tomu odpovídá. O nějakejch módních vlnách můžeš mluvit v rámci toho, jaký žánry zrovna frčí (klony Minecraftu, hardcore skákačky), ale samotná podstata, že "hru může udělat kdokoli", zůstává. A dobře tak.
  • janchor
    Šupina: Mluvím čistě o hudební historii, která je obšírně zmapovaná lidma, kteří se jí dlouhodobě zabývají - a tím pádem má jejich náhled větší (nikoli univerzální) váhu.
  • Vypadá to sympaticky, bohužel, až na cenu.
    Odpovídající by dle mého byla tak 5-6 euro
  • tonnymontana
    Ježís: nejde mi reagovat tak to napisu tady jsem rad ze alespon nekdo pochopil to prirovnani k punku hold mladsi rocniky maji pocit ze se meni doma a ti starsi registruji jen vlny nic co by je zvedlo ze zidle:D
  • neblbni, nemuzem bejt prece vsichni zabrzdeny *5*
  • maros.goc
    Ano, hudbu moze robit skutocne kazdy :-D to punk rozhodne dokazuje :-D....
  • Jack1947
    Přál bych českejm řidičům jet do ameriky, jednou by si zkusily nákou prasárnu co jim tady prochází a kulku by měli více než jistou. *4*
  • MickeyMutant
    Kdepak, dneska si každej jezdí jak chce! Přitom by stačilo občas sundat nohu z plynu, když už lidi šetří brzdový destičky a nechtějí přibržďovat nebo dokonce trochu brzdit. Situace na silnicích katastrofa. Jak to vidíš ty, Jacku?
  • Robotron3
    Většinou lidé něco dělají ne protože je to v kurzu, nebo že mají nějaké hlubší pohnutky (nebo co). Sem si jistej, že většina herních vývojářů začíná dělat hry ať už indie nebo jiný, že je to prostě zajímá a baví. Tak jednoduchý to je. Stejně tak si myslim, že je to u muziky. Nějaký aktivistický hnutí, nebo kdo ví co, se na to nabaluje až potom.
  • Jack1947
    Ano, ano ale mohli by trochu zabrzdit - respkt přibrzdit.
  • Robotron3
    tonnymontana: Tady vůbec nejde o to, že indie hry jsou úspěšné proto, že si někdo myslí co je a co není in. Indie hry jsou oproti AAA věcem malé projekty, může je udělat i jeden člověk za měsíc a bude to zábavná hra. V mnohém ohledu dnešní indie hry připomínají začátky herní tvorby na 8mi bitech, a prvních PC. Ony ty slavné a dnes už klasické studia taky byly v podstatě "indie". To, na co rádi vzpomínáme u her jako Lemmings, nebo Tetris, je nápad, originalita a hratelnost. Je mnohem jednodušší dělat originální a experimentální hry v malém týmu v malých projektech, protože pak tolik nehrozí, že studio při jednom neúspěchu zkrachuje. A lidi hrají rádi indie hry, stejně jako hráli ty Lemmings, Lost Vikings, Duck Tales, Prince of Persia a všechny klasiky, které byly tehdy dělané na úrovni indie her dneška. Je to dobře, že je nyní taková obliba indie her, i když to jsou prostě jen menší projekty a není na tom nic jiného. Mohou se tak prosadit studia a jednotlivci, kteří by jinak neměli v konkurenci AAA sebemenší šanci.
  • WhySoSad
    holT !!!
  • Udivuje mě, jak moc si o sobě myslíš, že poznáš "skutečnou" kvalitu. Možná budeš překvapen, ale "skutečnou" kvalitu vidíme každý jinde. Ty vystupuješ jako naprostý suverén a šířitel jediné pravdy, až to hezné není.
  • janchor
    McLaren je jiná kapitola, ale ta kapela a muzika samotná stála na něčem víc než jen póze. Ten základ to mělo autentickej a i díky tomu se to dá dodnes poslouchat a má to svou hodnotu (což konstatuju jako člověk, kterej Sex Pistols nijak zvlášť neprožívá).

    Že se jinak v rámci celýho procesu vyrojí i hromada pokrytců, nad tím lze jenom krčit rameny. A věnovat pozornost tomu, co má nějakou kvalitu.
  • Příteli, vím že je máš co k muzice říci, ale SP rozhodně banda rozmazlených pozérů byli (a to i přesto, že si McLaren vymýšlí jako král sedmilhář). Hovoříš o zpřetrhání vazeb s tradičním nahrávacím businessem, ale byli to blahé paměti právě oni, kteří podepsali lukrativní kontrakt s EMI. Že si z toho pak dělali legraci? To je v mých očích nijak přesvědčivě neospravedlňuje (paralela s videoherním průmyslem by byla taková, kdyby věhlasný indie vývojář, který byl vždycky strašně indie najednou podepsal lukrativní smlouvu kupříkladu s EA).

    Jasně, DIY bychom měli vyzdvihnout v první řadě, to žádná. Konec konců další velká vlna podobného hnutí se vyrojila na přelomu 80. a 90. kolem indie rocku a podívejme se, co se dneska za indie považuje.

    Dost kecání a hlavní myšlence. Demokratizace herního průmyslu je sice fajn věc, což o to, ovšem pokud se někdo zaštiťuje symbolickou kategorií, která představuje principiální antagonismus ke všemu tomu "prohnilému" ze světa klasické videoherní produkce, ale přitom v hloubi duše závidí a rád by si taky něco ukrojil z toho velkého koláče a sáhl si na penízky, tak u mě není nic jiného, než pokrytecký trouba, který je leda pro smích. Přirovnal bych to k nemajetným pravičákům.
  • janchor
    Není potřeba zabíhat do hlubokejch anarcho-aktivistickejch pohnutek, punk přinesl především étos, že muziku může dělat kdokoli. Jeho kořeny máš ostatně u kapel jako MC5 nebo Stooges, který hrály muziku pro muziku a byly zcela apolitický (a jen tak pod čarou - Sex Pistols opravdu nebyli jen "na oko").

    Nezávislej vývoj má s punkem společný právě to osvobození se od starejch struktur a co se tvůrčích nástrojů a distribučních modelů týče, zrcadlí obecně DIY scénu a demokratizaci muziky jako takový, kdy už k nahrávání nepotřebuješ nutně studio a label, ale vystačíš sám a můžeš tak tvořit co ty chceš. Jestli to bude z hlubších pohnutek, pro prachy, pro lásku ke hrám nebo pro všechno dohromady, to už záleží jen na tobě.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit