Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Vypadá to sympaticky, bohužel, až na cenu.
    Odpovídající by dle mého byla tak 5-6 euro
  • tonnymontana
    Ježís: nejde mi reagovat tak to napisu tady jsem rad ze alespon nekdo pochopil to prirovnani k punku hold mladsi rocniky maji pocit ze se meni doma a ti starsi registruji jen vlny nic co by je zvedlo ze zidle:D
    • Robotron3
      Přirovnání k punku mi moc nesedí, spíš k alternativní hudbě, undergroundu-indie. Punk je o tom, že když to máš aspoň trochu v krvi, nemusíš se nic moc učit a jdeš hrát. U punku se odpouští, že kapely neumějí moc hrát, neznají teorii, protože je to punk a o tom to je. Kdežto i u indie her musíš už toho dost umět a znát a pořád se učit. Samozřejmě jde naklikat nějaká jednoduchá hříčka v gamemakeru, ale to si těžko někdo koupí. Indie hry nejsou punk, protože alespoň zatím je to pořád poměrně dost technická, složitá, programátorská záležitost a to nemůže dělat jen tak kde kdo, ale musí už něco umět...
      • Souhlas, přirovnání k punku mi taky přijde nesmyslný, ale proč tak složitě? Prostě AAA = mainstream, indie = nemainstream. Vzhledem k tomu, že indie je o modelu vývoje, tak jsou to většinou hry, které se chtějí oprostit od tlaku vydavatelů a mít volnost ve tvorbě a nápadech, což většinou znamená jít proti proudu.
    • janchor
      Jenže doba se skutečně změnila. Middleware a svobodná distribuce otevřely hráz, kterou už nikdo nezalátuje - a boom nezávislejch her tomu odpovídá. O nějakejch módních vlnách můžeš mluvit v rámci toho, jaký žánry zrovna frčí (klony Minecraftu, hardcore skákačky), ale samotná podstata, že "hru může udělat kdokoli", zůstává. A dobře tak.
  • Robotron3
    tonnymontana: Tady vůbec nejde o to, že indie hry jsou úspěšné proto, že si někdo myslí co je a co není in. Indie hry jsou oproti AAA věcem malé projekty, může je udělat i jeden člověk za měsíc a bude to zábavná hra. V mnohém ohledu dnešní indie hry připomínají začátky herní tvorby na 8mi bitech, a prvních PC. Ony ty slavné a dnes už klasické studia taky byly v podstatě "indie". To, na co rádi vzpomínáme u her jako Lemmings, nebo Tetris, je nápad, originalita a hratelnost. Je mnohem jednodušší dělat originální a experimentální hry v malém týmu v malých projektech, protože pak tolik nehrozí, že studio při jednom neúspěchu zkrachuje. A lidi hrají rádi indie hry, stejně jako hráli ty Lemmings, Lost Vikings, Duck Tales, Prince of Persia a všechny klasiky, které byly tehdy dělané na úrovni indie her dneška. Je to dobře, že je nyní taková obliba indie her, i když to jsou prostě jen menší projekty a není na tom nic jiného. Mohou se tak prosadit studia a jednotlivci, kteří by jinak neměli v konkurenci AAA sebemenší šanci.
    • Pravda. Lidi, co nadavaji na indie hry jsou jen zakomplexovani a nastvani, ze je zrovna proste tyhle kousky nezajimaj a nemaji si o cem cist. Ze se timhle ti tvurci zviditelni, ukazou svoji tvorbu a zamestna je nejaky vetsi studio, to uz je nezajima. Chtelo by se to naucit videt i souvislosti, nez budete nadavat jako male deti.
      • Jack1947
        Pokud to studio bude EA nebo Actisižn tak se mají opravdu na co těšit leda že by jim vnukli nové nápady a svěží vítr do plachet. *3*
    • Jack1947
      Ano, ano ale mohli by trochu zabrzdit - respkt přibrzdit.
      • neblbni, nemuzem bejt prece vsichni zabrzdeny *5*
      • MickeyMutant
        Kdepak, dneska si každej jezdí jak chce! Přitom by stačilo občas sundat nohu z plynu, když už lidi šetří brzdový destičky a nechtějí přibržďovat nebo dokonce trochu brzdit. Situace na silnicích katastrofa. Jak to vidíš ty, Jacku?
        • Jack1947
          Přál bych českejm řidičům jet do ameriky, jednou by si zkusily nákou prasárnu co jim tady prochází a kulku by měli více než jistou. *4*
  • tonnymontana
    Hold je to aktualni trend cool indie hry jsou v kurzu a lidi kteri je hrajou maji pocit plavani proti proudu dost to pripomina punk v zacatku. Ale nebojim se ze by se to bylo na nejaky delsi cas. Osobne radsi hodne AAA titulu kde me vetsina nebude bavit ale 3-5 her budou vysperkovane klenoty.

    Pokud si chci zahrat neco s 10+ starou grafikou tak proste nainstaluju baldurst, NWN, planescape a tunu dalsich veci kde to neni o nejake spatne grafice jelikoz ve sve dobe byla dobra ale hlavne to ma neskutecnou hratelnost a kor pro lidi kteri parili tyto hry v mladi.

    boze hlavne at DOOM4 neni kostickovanej:D
    • WhySoSad
      holT !!!
    • ringmancz
      šest let ti ve hrách nepřijde jako delší doba?
    • A co je sucasna alternativa hier ktore tam spominas? Tie hry su dobre pretoze talentovani autori mali volnost a velky rozpocet, ale dnesne aaa su viac ako kedykolvek predtym len stavka na istotu co ma svoje dovody. Indie a aj kickstarter ako alternativa su len reakciou na tento stav. Je zbytocne kopat do nich, pretoze za sucasny stav nemozu. Doom 4 vyjde najskor niekedy na jesen 2015.
    • janchor
      Jojo, punk se taky vůbec nechytil, žejo. Demokratizace herního vývoje je naštěstí nevratnej proces, nicméně bát se fakt nemáš čeho - AAA ti přece nikdo nebere.
      • Přirovnání k punku se mi líbí. Stejně jako tam existovaly pozérské kapely jako Sex pistols u kterých vše bylo jen tak na oko, tak i v zmíněném případě existovalo aktivistické anarcho-punkové hnutí, třeba jako u kapely The Crass.
        No a stejné je to i s těmi indie hrami. Někteří vývojáři dělají indie hry jenom proto, že je to aktuálně v kurzu a ti druzí to dělají snad z nějakých hlubších pohnutek. Kam však zařadit tuto hru si netroufám říci.
        • Robotron3
          Většinou lidé něco dělají ne protože je to v kurzu, nebo že mají nějaké hlubší pohnutky (nebo co). Sem si jistej, že většina herních vývojářů začíná dělat hry ať už indie nebo jiný, že je to prostě zajímá a baví. Tak jednoduchý to je. Stejně tak si myslim, že je to u muziky. Nějaký aktivistický hnutí, nebo kdo ví co, se na to nabaluje až potom.
        • janchor
          Není potřeba zabíhat do hlubokejch anarcho-aktivistickejch pohnutek, punk přinesl především étos, že muziku může dělat kdokoli. Jeho kořeny máš ostatně u kapel jako MC5 nebo Stooges, který hrály muziku pro muziku a byly zcela apolitický (a jen tak pod čarou - Sex Pistols opravdu nebyli jen "na oko").

          Nezávislej vývoj má s punkem společný právě to osvobození se od starejch struktur a co se tvůrčích nástrojů a distribučních modelů týče, zrcadlí obecně DIY scénu a demokratizaci muziky jako takový, kdy už k nahrávání nepotřebuješ nutně studio a label, ale vystačíš sám a můžeš tak tvořit co ty chceš. Jestli to bude z hlubších pohnutek, pro prachy, pro lásku ke hrám nebo pro všechno dohromady, to už záleží jen na tobě.
          • maros.goc
            Ano, hudbu moze robit skutocne kazdy :-D to punk rozhodne dokazuje :-D....
          • Příteli, vím že je máš co k muzice říci, ale SP rozhodně banda rozmazlených pozérů byli (a to i přesto, že si McLaren vymýšlí jako král sedmilhář). Hovoříš o zpřetrhání vazeb s tradičním nahrávacím businessem, ale byli to blahé paměti právě oni, kteří podepsali lukrativní kontrakt s EMI. Že si z toho pak dělali legraci? To je v mých očích nijak přesvědčivě neospravedlňuje (paralela s videoherním průmyslem by byla taková, kdyby věhlasný indie vývojář, který byl vždycky strašně indie najednou podepsal lukrativní smlouvu kupříkladu s EA).

            Jasně, DIY bychom měli vyzdvihnout v první řadě, to žádná. Konec konců další velká vlna podobného hnutí se vyrojila na přelomu 80. a 90. kolem indie rocku a podívejme se, co se dneska za indie považuje.

            Dost kecání a hlavní myšlence. Demokratizace herního průmyslu je sice fajn věc, což o to, ovšem pokud se někdo zaštiťuje symbolickou kategorií, která představuje principiální antagonismus ke všemu tomu "prohnilému" ze světa klasické videoherní produkce, ale přitom v hloubi duše závidí a rád by si taky něco ukrojil z toho velkého koláče a sáhl si na penízky, tak u mě není nic jiného, než pokrytecký trouba, který je leda pro smích. Přirovnal bych to k nemajetným pravičákům.
            • janchor
              Šupina: Mluvím čistě o hudební historii, která je obšírně zmapovaná lidma, kteří se jí dlouhodobě zabývají - a tím pádem má jejich náhled větší (nikoli univerzální) váhu.
            • janchor
              McLaren je jiná kapitola, ale ta kapela a muzika samotná stála na něčem víc než jen póze. Ten základ to mělo autentickej a i díky tomu se to dá dodnes poslouchat a má to svou hodnotu (což konstatuju jako člověk, kterej Sex Pistols nijak zvlášť neprožívá).

              Že se jinak v rámci celýho procesu vyrojí i hromada pokrytců, nad tím lze jenom krčit rameny. A věnovat pozornost tomu, co má nějakou kvalitu.
              • Reakce na příspěvek:

                Udivuje mě, jak moc si o sobě myslíš, že poznáš "skutečnou" kvalitu. Možná budeš překvapen, ale "skutečnou" kvalitu vidíme každý jinde. Ty vystupuješ jako naprostý suverén a šířitel jediné pravdy, až to hezné není.
  • N7N7
    Až bude stát kolem 3€, tak tomu dám šanci. Může dobře posloužit jako oddech a vata mezi hraním plnohodnotných her áčkové produkce (ostatně jako každá indie...) Navíc to není žádné další pixel 'pseudo' umění, za což jsem opravdu rád.
    • jojo jak je neco nezavisly tak se to nemuze vyrovnat velkoprodukcim. jasne. to je stejna p*covina jako tvrdit, ze nezavisly filmy muzou byt jen vata mezi cumenim na transformers. ty jsi fakt ztracenej pripad *15*
      • N7N7
        Transormers rád nemám, ale to je jedno. Tady nejde jen o grafiku a technické provedení. Mám už něco odehraného za ty roky - jak AAA tak indie. A když se sejdu s kamarády a bavíme se o hrách, vždy máme plno vzpomínek právě na áčkové tituly. Světy plné zážitků... a každý má ty zážitky trochu jiné, každému se přihodilo něco jiného. Různé možnosti, fyzika, volnost pohybu a rozhodování... Je o čem mluvit. Tohle v laciných indie plošinovkách z peněz vybraných na kickstarteru prostě nepoznáte. A i když jsou některé zábavné, za pár měsíců si sotva vzpomeneš na něco konkrétního. Navíc jsou si často podobné jako vejce vejci. Jak říkám, jsou to jen takové minihry mezi pařbou těch opravdových her.
        • A to neco vypovida o indie hrach? To vypovida neco jen o tobe a tvych kamosich, ze vas nic z toho moc neba. Vase vec. Ja si budu navzdycky pamatovat Gone Home, finalniho bosse z FTL, ten hrozny pocit pri prvnim sabotaznikovi nebo kdyz me zenska prosila, at ji pustim za manzelem v Papers, Please, ticho po vyvrazdeni levelu z Hotline Miami, zvrat pribehu Gemini Rue, nektere silenosti puzzly v Antichambre o kterych si s kamosem matematikem povidame doted... Nebo kdyz pises ty plosinovky tak Thomas Was Alone, pavouka z Limba, nebo davno predtim Braid... A treba To The Moon mne dojala asi nejvic ze vsech her, co jsem hral a to hraju uz hooodne let, zacinal jsem na atarku. Male levne nebo AAA, to je fuk - proste ty DOBRY! Nikdo te nenuti, aby te to bavilo taky, ale prestan cpat svuj vkus nam a vyvozovat nejake obecne pravdy, ktere jsou uplne mimo a delas ze sebe jenom otravneho hlupaka. Diky.
          • N7N7
            Nikomu svůj vkus necpu, prostě jsem napsal svůj názor na hru s tím, že si ji jednou ve slevě koupím + osobní důvody. To se nesmí? OK, dojímá tě Gone Home, Papers Please atd.. Mě to nebere, ale to je otázka osobního vkusu. Jasně, občas se objeví i nějaká dobrá indie s vlastním nápadem, ale z 90% jsou to jen vykrádačky legendárních her, které kdysi byly AAA, nebo kopírují jedna od druhé. Všechny tebou jmenované hry jsou minimálně rok staré, tedy z dob kdy indie scéna ještě občas zazářila něčím originálním. Ale co teď? Steam je plný nezávislého balastu, simulátorů stromů, šutrů, trávy a koz. Dokonce i na Games se už jen výjimečně objeví něco s hodnocením nad 7/10. A s originalitou to nemá vůbec nic společného.
      • Jack1947
        Nezávislé filmy jsou občas mnohem lepší než ty dnešní Blockrbustr srágory... např Transfermers pfff po 4 zase to samé. Kdyby se nezávisláky dostávali i k nám možná bych navštívil někdy i kino... Njn jenže sem se protlačuje kdejaká pííčovina a kvalitnější film - to by se člověk nedohledal.
      • MickeyMutant
        Není. Je to naklikávací provokatér a pravděpodobně se dobře baví.
        • Jack1947
          Je to blb, zbytečné na něj reagovat naposledy jsem měl BAN ( jen provokuje).
    • Jack1947
      Paráda, vidno že ti některé indie hry nevadí a dokonce by sis ji i koupil, bravo. *4*
      • MickeyMutant
        Ale jenom jako vatu mezi tím fest seriózním hraním, to je jasné. A ještě by se musel trochu přemáhat.
  • MickeyMutant
    Pro pořádek, kromě PC vychází ještě na PS3, PS4 a Vitu.
  • to si delate srandu,dejte mi 500 a ja vam udělam takovou recenzi ze stoho nikdo nepochopi :D to vam zarucuju a ne takovy bullshit to je konec uz
    • Jack1947
      Ještě že nečteš Level tam dokonce recenzi na Xenonauts napsala Grygarova žena. *15*

      (to by jsi se asi už definitivně duševně psychicky aj fyzicky zhroutil).
      • Jo, to byla příšerně zargumentováná recenze.
        • ?? Veď bola skvelá, napísaná ako zo starej školy.
          • Takové recenze patří někam na blogísek, ne do časopisu o počítačových hrách,
  • WhySoSad
    Nemyslím to nijak zle a vůbec ne proti téhle hře, ale už mi ty generický indie hry začínají lézt celkem na nervy. Před 10 lety vycházela každej měsíc nějaká AA pecka a dneska na takovou pořádnou hru musíme čekat půlrok...
    • Jack1947
      Máš pravdu, tohle totiž pro mne už hry přestávají být jak se řiká čeho je moc... *4*

      Psal jsem vždy že to je susšší né - neměl jsem pravdu že měsíce na AAA hry jsou chudší a chudší, jer to tak no. Počítaje i ty konzolové je to slabota ( nejen přes suché - letní měsíce , celkově).
      • MickeyMutant
        Stárneš, Jacku. Už se ti nelíbí každá píčovina jako dřív.
        • Jack1947
          To se mi nelíbila nikdy jen už těch kvalitních her je méně a méně achjo... stárneme všichni. *4*
    • Já ti nevim, ale pojem "generický" mi sedí spíš do AAA segmentu...
      • N7N7
        Vyjmenuj mi co nejvíce generických AAA (a tím nemyslím jednotlivé díly CoD nebo AC), já vyjmenuju co nejvíce generických indie... Jdeš do toho? *3*
        • ringmancz
          Far Cry, Crysis, Battlefield, Watch Dogs
        • davidBray
          tak jmenuj
    • Vogon
      Která z AAA her, jenž vyjdou do půlroku, je pořádná?
      • WhySoSad
        Nemyslím hotová za půl roku, ale vychází jich hrozně málo...
        • Marne premyslim, ktera z tech AAA her me za poslednich 15 let zaujala...bohuzel zadna (nebo spis bohudik) :)
  • Her pro děti je málo, jsem rád, že alespoň nějaká studia se tomuto věnují. *4*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit