Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Lukyz
    Já se bohužel musím přiklonit k té straně "hejtrů" protože tady podle mě není vůbec nad čím jásat.

    To že je tým nezkušený je alibismus jako blázen a nevím, proč bych na to měl jako koncový zák. brát zřetel. Obzvlášť pokud fungují pod taktovkou EA, který jsou v branži už nějakej ten pátek. Pokud jde o propíraný SJW etno styl, ten neřeším, pokud jsou postavy dobře napsané a sednou do svých rolí.

    Bohužel, tady mi postavy nepřijdou ani dobře napsané, natož padnoucí do role -> příklad hned ze začátku: Ženská na Nexu vám povídá, abyste ji prominuli její vzhled, že je strhaná, na dně atp. zatímco vám tohle povídá hlasem, který bych tipoval tak 40+ postava vypadá (plastově) na 20+
    a je zmalovaná jak selská truhla. Co si z toho dělám za závěr? Jednoduše, že vývojáři to buď odflákli nebo levá ruka netušila co dělá ta pravá. Takových případů je tam X

    Další výtku mám k dodržování nějakého zaběhnutého lore. Že o celé výpravě nebylo v původní trilogii ani zmínka beru, prostě nebylo by jak jinak navázat, ale přijde mi na hlavu padlý, že časově vyráží nějak po ME2 a mají několikrát lepší technologie než byly k vidění v trilogii. Tempest - lepší jak Normandy SR2, což má být nejvíc high-tech loď ve známém vesmíru ( a ne, nikde nebylo nikdy uvedeno, že by se vyráběly kopie nebo alespoň stejně pokročilé lodě. Hry, knihy, wiki - nikde) To samé Nexus, což je prostě "obyčejná" kopie Citadely, která byla opět v původní trilogii ten největší technologický výkvět o kterém ani jedna ze známých ras neměla tušení jak vůbec funguje a kde se berou Keepeři, kteří se o ni starají. Jenže "bigger is better" a tak tyhle věci zcela bez rozmyslu, vysvětlení a ignorujíc odkazy originálu napálíme do nový hry...

    Příběh... má to cenu vůbec začínat? Ok, pošleme tuším 3x 10.000 civilů + posádku na 600 let dlouhou cestu do jiné galaxie (to že nemáme komplet prozkoumanou tu naší teda přejdu) Nějakým záhadným způsobem víme předem, že by tam měly být 3 planety, které by se hodily pro kolonizaci. Nevyšlo to, jasně chápu. Takže na průzkum pošleme toho největšího hlavouna, který by měl tohle všechno koordinovat a v podstatě to celý visí na jeho expertíze. Naštěstí jsou členy tohohle nejelitnějšího týmu průzkumníků taky jeho dvě 22 letý (?!?) děti (tlačenka?). Papá zemře a ačkoli existuje něco jako služební postup (chain of command) tak navzdory zdravému rozumu nebo pudu sebezáchovy přenecháme celou tuhle expedici a životy všech co k ní patří 22 letýmu pubošovi, jelikož jeho tatík si to tak přál...
    • Ještě to musíš brát tak, že spousta lidí knihy nikdy nečetla a nikdy číst ani nebude. Ale jinak se mi co si napsal líbí :D hlavně ta ženská na tom Nexusu.
    • Morraw
      Hehe. Jak dole píše Flash, kdo má rád sci-fi, bude nadšený *1*
      Díky za minirecenzi. Já třed závidím lidem, které bavil Inquisition. Odpor k té hře asi nikdy nepřekonám.
      Jestli je příběh plytký, tak to nic pro mě. Původní atmosféru trilogie (a hlavně prvního dílu) to nikdy nenahradí.
    • S tím, že animace postav je opravdu na dnešní dobu nepovedená jednoznačně souhlasím. Ale co se týká hodnocení příběhu a onoho přenechání mise jak ty říkáš ??22 letýmu pubošovi'', to mě nutí se zeptat - hrál jsi tu hru vůbec? Protože pokud ano, tak víš, že vzhledem k okolnostem nebyla jiná možnost a služební postup musel jít stranou.Osobně mám za sebou několik hodin trialu i plný verze (ano, i přesto, že v Evropě ještě nevyšla, je možné ji hrát již nyní) a ačkoliv jsem čekal víc, tak zklamaný opravdu nejsem. Pokud chtěli autoři ukončit předchozí příběh a začít něčím zcela novým, v podstatě to nemohlo dopadnout jinak než novou galaxií. To, že se někteří fanoušci série budou stále upínat na původní triologii a podle toho hodnotit Andromedu, je asi nevyhnutelné, bohužel...
    • Lukyz
      Dokázal bych vyjmenovat další nespočet věcí, který mě na tý hře štvou.

      Ovládání postavy mi nepřijde responsivní, jako kdyby postava spíš plavala než chodila.

      Někdo tady zmiňoval ovládní, konkrétně mapu, kterou vyvoláte stiskem "M" ale pro její zavření musíte zavřít min. 3 menu stiksem ESC - ne není to kritická chyba, ale přesně známka toho diletanství a nedodělanosti, která na mě ze všech koutů hry kouká.

      A dál - přistaneme v neprobádané galaxii na neznámé planetě a narazíme na nikdy neviděné agresivní nepřátele (kopírku Protheanů opět přejdu) A hele! 3 z 5 padlých nepřátel mají u sebe modifikace na mé zbraně a vybavení z jiné galaxie! Jaká náhodička...

      Takhle bych mohl pokračovat snad do nekončena, ale nemá to smysl. Každý si udělá svůj obrázek sám a koho hra baví tak mu to samozřejmě přeju a v kouktu duše i závidím.
      • Tvé komentáře jsou přesnou ukázkou toho, jak funguje psychika, lavinový efekt a masoví (Massoví) hateři :D. V podstatě máš pravdu skoro ve všem, co jsi napsal (až na detaily). A to je právě ten problém :D. Osobně jsem hrál 10 hodin zkušebku origin access a sledoval min. 30-40 hodin herních videí od řady Youtuberů. Celou tu dobu jsem byl ze hry nadšený, protože jsem si nekladl žádné otázky, nic nesrovnával a nechal jsem prostě jen na hře, aby mě přesvědčila o tom, jestli má smysl ji hrát nebo ne. Mám ji dávno předobjednanou a do doby, než jsem si tvé komentáře přečetl, jsem měl pocit, že už jsem dlouho lepší hru neviděl. No a teď mám pro změnu pocit, že bylo lepší ty peníze vyhodit z okna anebo si s nima vytřít zadek :D. Evidentně je důležité vždycky si udělat svůj vlastní názor bez toho, abych přejímal názovry ostatních, protože bez ohledu na všechna negativa si ji chci zahrát a hlavně si ji chci pořádně užít. A ten zážitek mi nezkazíš ani ty (aniž bys chtěl, jak jsem psal, v podstatě máš pravdu :), ani nikdo další *5*
  • Draken69CZ
    Stačí hru dohrát a hned je to 85% (bonusweb) hmm kde je chyba?
    • Na Bonuswebu *1*
  • Klidně jste tomu měli střelit 6/10 které si to zaslouží. Stejně se to, bohužel, bude prodávat jako rohlíky.

    Dopadlo to jak jsem čekal, RPG mistři už jsou dávno někde jinde než u Bioware...
    • Ale kde? *13*
      • KrPa
        treba Obsidian Entertainment nebo CDPR.
      • Padl tu ten dotaz víckrát, pokud mám sáhnout na úplně aktuální věc, Horizon Zero Dawn je příběhově i hratelně mnohem dál než Andromeda, přitom je to vlastně podobnej žánr
  • Zdá se mi to nebo byl starý ME víc dospělý? Tohle je prostě teenage něco jak swtor. Ještě jak jsou všichni trans a mají praštěné účesy... nechápu
  • Kozy
    Jen tak mimo, je v tý Andromedě opravdu něco originálního? Já jsem třeba čekal, že když to je v jiný galaxii, tak bude všechno "cizí" ale zatim jsem viděl akorát dvě rasy který jsou opět humanoidní. To asi kvůli cosplayi. *13*
    • To ti EA vdacne nacpe v uzasnom DLC ;) A este tu rasu (pribeh okolo) nejako dementne rozrezu medzi dve rozne DLC *1*
    • Fordzy
      O tomhle už Bioware mluvili před lety. Je to kvůli ušetření peněz za motion capture. Když máš rasy podobné člověku, tak stačí nasnímat animace člověka a můžeš je použít u většiny postav. Kdyby každá rasa byla jiná, tak by se jim to prodražilo.
      • No koukam ze na animacich tentokrat usetrili fakt poradne :D
        • Neusetrili nijak. Naopak pouzivali celkem novou technologii, ktera ma ovsem vedlejsi ucinky v podobe obcasnyho PINGU efektu apd. ale ve vetsim meritku jsou naprosto v poradku. Tezko to vsechno pohlidas a ted uz s tim nic neudelaj.
          • DwaR
            tak videl som zatial len gameplay u susedov na hrej, ale ak nešetrili, tak by mali prepustiť ľudí za ksichty zodpovedných. viem, je to subjektívne, ale tak odporné a jednoliate tváre si nepamätám. to aj pôvodný mass effect 1 mal lepšie namodelované tváre. viem, je to subjektívne, ale....
            je to bioware a za chrbtom má EA. robia na značke mass effect. tu sa neexperimentuje, tu sa nepripúšťajú pokusy a nedorobky. tu sa čaká dokonalá práca na 120%. keď to zvládnu v poľsku, prečo nie v kanade, alebo kde v pekle to robili?

            P.S.: je to môj prvý dojem z hry. možno sa zmení. ale zatiaľ stačil k tomu, aby som hru nekupoval skôr ako o rok-dva, keď sa mi vyprázni playlist starších titulov.
    • Ve filmech a hrách se humanoidní rasy používají hlavně z důvodu lidské psychiky a antropologie. Člověk se s humanoidní rasou dokáže lépe vžít, cítí k ní větší empatii a vůbec je bere jako člověka. Ač by bylo logičtější mít tam víc ras jako jsou třeba Elcoři (u kterých je vidět že se někdo opravdu zamyslel jak by mohl vypadat život na jiné planetě s jinými podmínkami). Představte si že by třeba hlavní záporák v ME1 nebyl Turian ale právě Elcor. Asi by vás sr*l o to víc ale nevžil by jste se do jeho motivů. A teď si představte že by takové byli všechny rasy. to by hra byla záživná jako Shakespeare v elcořím podání.
      • Kozy
        No a právě ti Elcoři, nebo takový ty medůzy byli na Mass Effectu hrozně fajn. Je mi jasný, že by bylo divný mít za společníka kostku slizu ale doufal jsem, že se tam nějaký neotřelý nápady objeví.
        • Ale pokud vim, tak v jednom dílu můžeš narazit na zmínku o prvnim zástupci buď Elcorů, nebo Hanarů (to už si fakt nepamatuju), kterýho vzali ke Spectres. Čili evidentně nějaký užitečný bojový dovednosti mít musej. Takže mít ho v týmu by asi šlo. A mimo to mít v partě Elcora, kterej do bitvy nastupuje s kanónem přidělanym na záda by bylo naprosto vynikající. Moh by mít svoje specifický využití, třeba při odstřelování větších překážek (čimž by tvořil alternativní cesty, nebo tě proboural k secretům, nebo milion dalších věcí), svý unikátní schopnosti, speciální vybavení a člověk by se o tý rase skrz dialogy taky dozvěděl víc. Za to bych si klidně i připlatil.
          • Jednalo se o hanara a nevzali ho ke spektrám, ale jednalo se o film ve hře kde hanar hraje spektru hanara :-)
    • To je zcela normalni. Pokud to nebude humanoid, bude to nejaka vec, co stejne bude vypadat, jako kdyz to vytvoril clovek. A s broukama, ktery budou cvakat klepytkama mluvit nebudu.
    • Z toho co jsem zatim videl, tak opravdu sedi prirovnani ke Star Treku (tu zvyraznime oci, nos, ustat a neco pridame, ale porad to musi mit oblicej, aby jsme dokazali pochopit emoce a telo melo dve nohy a ruce a vsechno ostatni, aby to slo o***** *14* )
  • Tragédie, opravdu. Po shlédnutí několika streamů jsem se rozhodl nekupovat. Jsou jiné kvalitní RPG a open world RPG co jsem ještě nezahrál nebo nedohrál. Jeto hrozná škoda ale přeju EA /Bioware aby tahle hra propadla.

    Ne proto, že bych byl zlý nebo přál něco špatného ale je sakra rok 2017 a AAA hra od velkého studia po pěti letech vývoje nemůže vypadat takhle. Witcher před dvěma lety ukázal jaký by měl být standart. Horizon, Uncharted, Rise of Tomb Raider sakra i DA:Inquisition ukázali jak má hra vypadat. A prostě vydat hru s takhle otřesnou animací obličejů a a dabingem. S mizerným scénářem a uši rvoucími dialogy. To prostě přilepená značka Mass Effect nezachrání.
    Jak je možné, Že Dragon Age Inq.vypadí lépe, než tohle? Sakra i Mass Effect 1 v některých ohledech vypadá líp.

    A ty povídačky, že nějaká coplayerka dělal Lead Facial animátorku, že obličeje ženskéjch jsou naschávl ošklivější aby to potěšili SJW a "rozbourali stereotyp hezké hrdinky"...to jsou už jen hřebíčky do rakve,
    • Souhlasím, ale vůči poslednímu odstavci bych se trochu ohradil, protože ta cosplayerka byla pouze jedna z vedoucích animace a neměla zásadní vliv na výsledek (ani přímo nemodelovala, na to tam byli jiní lidé).
      Nemyslím si, že by dělali naschvál ošklivé postavy, spíše bych to viděl na neschopnost než úmysl. Pravděpodobně na hře dělala spousta nováčků v oboru, kteří neměli s Frostbite zkušenosti - což samozřejmě nikoho neomlouvá, naopak je to spíš u firem jako BioWare a EA alarmující.

      Na kvalitu animací v rozhovorech může mít také vliv to, že (údajně) ručně byly modelovány jen hlavní příběhové rozhovory a zbytek je procedurálně generovaný. Nebo možná procedurálně udělali vše a pak jen ručně ty příběhové ještě "doladili" (v případě Andromedy se mi příčí tohle slovo použít :D )
      • Ty asi nepracuješ v IT oboru, že? Ten Frostbite není nějaká technologie z kosmu, ale normální herní engine napsaný v C++, což je mimochodem MUST HAVE skill pro game developery. Tou spekulací o nováčcích v oboru, co neumějí ve Frostbite jsi úplně mimo...
        Spíš si myslím, že nestíhali, ostatně proto tolik odkladů data vydání...doufal jsem, že to pomůže doladit produkt, ale jak se zdá, tak to jen spíchli aby to tak nějak běželo a nepadalo...a ta optimalizace přijde až v nějakém pátém, šestém patchi *1* Takže zvažuju koupi na letošní Vánoce...jestli to do té doby pěkně vyladí. *5*
        • V IT shodou okolností pracuji *1* , ale ne ve vývoji SW a s herními enginy zkušenost nemám, takže k tomu tématu můžu opravdu jen spekulovat.

          Nedostatek času samozřejmě může být jeden z důvodů, ale že by si nikdo z animačního týmu za ty 4 roky nenašel čas na to, aby si pohlídal animace alespoň v PŘÍBĚHOVÝCH cut-scénách? Ani v těch na úplném začátku hry, které musel každý tester z BioWare Montreal vidět častěji než vlastní děti? Bude tam prostě asi i jiný problém než jen nedostatek času.
        • Ty animace nejsou něco, co by se dalo doladit. A Bioware/EA ani nic takového neplánuje, pro ně je to hotový produkt.
      • Proto jsem napsal povídačky :) Nevím co je na tom pravda ale třeba mě to otrávilo ještě víc. Viděl jsem její demo reel animací z roku 2013 a nevím nevím. Bylo to pěkné na studentku animace ale né na vedoucí nějakého projektu.

        Upřímě si myslím ,že častečně chtěli udělat "realističtější" postavy. Chápů, že nechtěli krasavce z Final Fantasy ale je až s podivem jak ošklivá třeba Ryderová je oproti Ryderovi. Ale třeba to fakt je jen neschopnosto. V obou případech ale pro to není omluva.
  • Inquisitor
    Tak to se zase jednou něco povedlo. Já nevim proč musí každou značku nakonec takhle dojeb... Bohužel se to dalo čekat, tak snad někdy příště, pokud se někdy proberou.
  • Docela mě udivuje výsledné hodnocení 7/10. Není to objektivní a mám z něj pocit, že recenzent musel dát dobrou známku i když vlastně nechtěl. Přečetl jsem si důkladně celou recenzi a po shrnutí všech plusů a mínusů bych očekával 5/10 nebo 6/10. Sedmička je podle mě dost vysoké číslo na tak béčkovou hru. Ano, souboje a RPG systém je možná lepší než dřív, ale to je to jediné, co lepší je. Vizuální stránka hry je kvalitnější pouze při hraní 4K a rozhodně by to nemělo být pozitivum, že něco v roce 2017 vypadá lépe, než před 5ti lety. Měl by to být standard. Takže za co teda dostává tenhle paskvil 7/10? *16* Rozhodně souhlasím s většinou věcí napsaných v recenzi, nechci ani hanit recenzenta nebo celý web a podobně, jen mi výsledná známka rozhodně - ROZHODNĚ nepasuje jak recenzi, tak ke hře, která je až na 2 aspekty ve všem horší, než předchůdci
    • Fordzy
      Zase nebuď tak přísný a ber ohledy na nebohé recenzenty. Kdyby tomu dali 5/10, tak jim už EA nikdy nepošle žádnou hru, tím by jim došly prachy na chleba a Poláček by musel jít šlapat na ulici a Vrobel by mu musel dělat pasáka. Musíš se spokojit, s textem v recenzi, kde je takticky ukryté pravé hodnocení.
    • jak uz bylo nekolikrat psano, ber tuhle stupnici jako 1-5 (takze tady 6-10) a hned tady ty znamky budou davat vice smysl.
  • Ano, ztratili kvalitní scénáristy. Můsto toho za Andromedou stojí individua jako Manveer Heir jenž by rád vyhladil bílou rasu. Ne díky.
    • Luckiller
      Počkej, není to jen grafik? Jako celá aféra mi je známá. Programátor z Bioware napsal na twiter rasisctické komentáře proti bílým, ale jelikož je trochu přismahlý, tak ho nevihodili, jako kdyby to bylo na ruby.
      • uz ho vyhodili pripadne sam skoncil kazdopadne v Bioware uz nepracuje https://twitter.com/aarynflynn/status/843199849273135109
    • A proc by ne? Ja bych byl pro kompletni vyhlazeni, jsme jenom paraziti a potrebovali bysme restart.
      • frag.ment
        Tak s tím vyhlazováním začni u sebe, nic složitého to není.
        • Jelikoz malo lidi chape tento nas problem, tak by to bylo absolutne k nicemu ze ano.
          • pokrytecká nula co by ráda diktovala ostatním co mají dělat ale samotnýho se ho to netýká.
    • Lukass
      Presne tak.
  • The_Nameless_One
    Wow, zklamání. I když se to asi dalo čekat. Po přečtení vtipně a trefně napsané recenze (díky za ni) mám ale dojem, že by hodnocení ještě minimálně o bodík klesnout mělo.
    Jen takový detail: V jedničce byla těžba surovin jen nepovinný úkol a na hru jako takovou vliv vůbec neměla (vydělal sis nějaký kredity a získal XP), až ve dvojce byla (bohužel) životně důležitá. A brutálně nezáživnější, jízda v Mako byla sice občas otravná, ale kam se hrabe na sledování křivek při skenování planety ve dvojce. Z toho jsem měl sto chutí vystřelit si mozek z hlavy...
    • Teď nevim, jestli je to automatický, nebo musíš splnit nějaký podmínky v jedničce, ale na začátku dvojky přece dostaneš 50 000 od každýho z minerálů. Což otravnou těžební povinnost zkrouhne na poměrně únosnou míru.
      • 50000 od každé suroviny dostaneš ve dvojce pouze v případě když jsi v jedničce splnil quest kde jsi hledal ložiska a sbíral suroviny (Což v praxi znamenalo v Maku projet prakticky všechny možné planety).
      • Když jsi importoval save z 1 a nebo snad i z 2.dílu, tak jsi dostal startovací suroviny, jak píšeš.

        Jinak já jsem možná trochu anomálie, protože mě těžební minihra v ME2 bavila a dodnes ji při hraní beru jako relax *1* . Sice už netěžím úplně každou planetu do mrtě jako při prvním dohrání ME2, ale pořád scanuju víc, než musím :)
        • mam stejnou uchylku *1*
        • The_Nameless_One
          *1* Hardcore...
      • The_Nameless_One
        Pravda, ale těch upgradeů (ať už Normandy nebo tvojí party neohrožených) je tam opravdu hodně a levné nejsou...
        • Jinak podle wiki je na všechny dostupný vylepšení potřeba 195 500 palladia, 275 000 platiny, 200 000 iridia, 31 000 elementu Zero (takže na ten se můžeš úplně vybodnout) a 1 253 416 kreditů. Teda bez DLCček. Docela by mě zajímalo, kdo je do tý hry tak zažranej, že si dá tu práci a spočítá to...
        • Jo, upgradů je hodně, ale kdyby se člověk vykašlal na všechno, krom vylepšování lodi, myslim, že by ta počáteční zásoba surovin možná i stačila. A i když já jsem upgradoval, co jsem moh, nikdy jsem nepotřeboval vyzobávat poslední zbytky surovin z planet. Stačily mi Rich a Good naleziště. Což samozřejmě nic nemění na tom, že těžba je opruz.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit