Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Troling bez bourlive reakce neni troling . Stejne se divim kolik lidi ze sebe dobrovolne dela blbce a jeste jsou za to na sebe hrdi
  • GlaDOS
    Ať z toho ta firma má čistý příjem. Na Kickstarteru přispívám s tím, že si předobjednávám hru a zároveň tím vývojářům pomohu hru udělat/dokončit. A když zaplatím víc, než jen za hru, beru to jako koupi speciální edice, kdy k tomu dostanu ještě tričko, plakát, apod. Nějak se mi nelíbí myšlenka, že peníze za produkt - hru - budou zároveň i investicí do studia. Buď jedno a nebo druhé.
  • Cahir
    chlapci, to už ani nepoznáte, že jste byli vytroleni?
  • Vadí? Já (a předpokládám, že nemalá část ostatních) do projektu(/ů) ne dávám peníze, abych vydělal, ale aby se projekt rozjel a aby byl fajn. Abych se bavil, ne abych vydělával. U těchhle větších her do toho určitě stejně většinu vkládají sami vývojáři, takže mi nepřijde nějak v nepořádku, že hráč, kromě toho, že se (snad) zabaví, ještě k tomu nevydělává nějakou symbolickou almužnu. To mnohem radši budu mít nějaký sběratelský merchandise.
    Na druhou stranu kdyby to tak bylo nebo tu byla ta možnost, určitě by to přilákalo o trochu víc lidí. Ale to bychom se takhle dostali zpátky ke standardním investorům, že?
  • ucho
    tak tak, GGG se snaží o kariéru místního trola, ale selhává na všech frontách. je to trochu jednodušší verze trola.diskuzního.
  • Keyz
    ...samotná firma která si u dalšího dílu řekne vesele znova o peníze i když vydělá vice než potřebuje.

    Jako proč to nevyužít,že?Pro firmu naprosto super věc.I když máš miliardu tak můžeš jít sem a žádat o prachy na hru.Nějak to okomentuješ a hotovo.
  • Nedostaneš několik kopií, které můžeš prodat?
  • Keyz
    To je pravda.Jestli máš chlebodárce a ten rozhoduje tak je to jasné.Děláš to co chce jak píšeš.Proč to pak nehledat jiného investora?
    Tady se neustále dělá jako kdyby hry bylo něco strašné jiného.Naprosto divný produkt.
    Stejně to mají filmy,fotky,hudba,software na práci i další produkty.Když má někdo ve fabrice nápad na nějaký zlepšovák a dělají jednu součást pro velkého odběratele tak co?Začnou řešit,jak to udělat,jak to vyrobit zda to bude na trhu úspěšné a jak to prodat?Sotva.Jakmile budou mít co ukázat tak si budou hledat nového zájemce,případně investora když nebudou mít finance.Také to nebudou cpát stávajícímu když bere pouze jeden typ který mu vydělává.
    Vydavatel který bere pouze klony CoD taky se nebude hnát to nějaké novinky u které neví jak to dopadne.To ale neznamená,že nemohu hledat jinde.
  • walltar
    Já vím, ale taky tě to donutí neriskovat ... udělat hru kterou si koupí co nejvíc lidí a nestarat se o to jak dobrá bude. Já bych radši byl pro to aby vývojář riskoval a je potenciálné možné, že stvoří skvělou hru pro menší okruh lidí ...

    A nejde o to že za tím produktem stojí jméno ... koncept izomertického oldschool nikdo financovat nebude, když může financovat COD, ME, DA a podobně. Ta hra prostě nemá šnci být tak úspěšná jako mainstream hry a proto ti nikod prachy nedá. Těm lidem co mají peníze sou jména ukradené (max použijou jméno na obalu) jim jde o potencionální zisk.
    Peníze na výzkum sou rizikové, ale pokud se výzkum povede tak máš šanci na obrovskou návratnost.
  • Keyz
    Protože nepoužíváš vlastní peníze,ale například půjčku tak to je skvělá motivace děla vše proto abych se hra nějak prodala.Dělat tvrdé akce a prostě prodat to co mám.
    To není novinka.Jak vzniká fabrika?Mají mnohem větší půjčky a i během provozu hospodaří s dalšími půjčkami.Hlavně fabrika zkoušejí hledat investory po celém světě.
    Skvělí případ ten ET2.Pomalu se zlepšují a jdou nahoru.
    Nevěřím,že nikde na světě není nikdo kdo nedá prachy na produkt,za kterým stojí jméno.
    Dávají na různé technické vývoje které se málo daří a stojí mnohem více než podělaná hra.Pak,že jsou hry nejrizikovější investice.
    Dávám prachy na výzkum něčeho co nevím kdy bude,jestli to bude rychleji než konkurence,stojí to mnohem více je přece o horší.
  • kotty
    Hned v prvni vete je napsano, ze se jedna o Briana Farga, herniho vyvojare pusobiciho v hernim studiu inXile. To chce vic, nez jen cist nadpisy...
  • walltar
    Dtudio mohlo udělat kolik her chtělo, ale nemusí mít peníze na další hru ...

    Jinak to, že ti nedá vydavatel peníze nemusí být chyba produktu, ale chyba v tom, že děláš produkt pro menši skupinu lidí ... já fakt radši dám peníze na kickstarteru, než aby vyšlo další špatné RPG pro lidi co nemají rádi RPG.
  • Keyz
    Tam je problém,jestli tak zjistí zda je zájem o hru anebo o jméno?Tam přece většinou táhnou jména která toho nemusí moc ukázat.
    Zájem o produkt se dá přece zjistit i jinak.Jak by to dělali HW společnosti a společnosti co prodávají služby?Nemají tento luxus.
    Hodně se takto zbavíš odpovědnosti.Nevím těžko se věří firmě která najednou tvrdí,že potřebuje prachy od lidí i když již udělala několik her.
    Je jedno jak funguje vztah tvůrce - vydavatel.V minulosti problém nebyl,dle dalších her dnes také problém není.Kdybych osobně nepřesvědčil investora tak bych to bral za osobní chybu a neprohlásil bych,že dnes se do her nikde neinvestuje.To je přístup tohle.
    Prostě nejsem schopen řídit firmy abych měl dostatek prostředků a navíc nejsem schopen prodat sám sebe a produkt který mám.Pak prohlásím to je chyba trhu nikdo do her nedá prachy.Nikdy to je hovadina.Možná ve státě v USA kde žije ale jinde?Zkoušel to?
  • walltar
    Když děláš klasicky tak taky nepoužíváš vlastní peníze ... bohužel ti ale nikdo peníze na hru jako teď dělá Fargo nedá.
  • Keyz
    To ano.Pak již prachy nezískáš,ale máš pořád svoje a můžeš to zabavil a nebýt na dlažbě anebo pokračovat a máš druhý pokus za vlastní.
    Když to děláš klasicky tak se musíš hodně snažit aby to dopadlo jinak nemáš nic než si nahrabeš nějakou zásobu.
  • Troll, a ne moc chytrej *15* . Tohle neni zamereny proti zlejm vyvojarum ale zlejm vydavatelum
  • walltar
    Jo u těch větších sum peněz by mě to taky vadilo... ale u lidí co dají 20$ a dostanou hru nevidím problém.
  • Gonzi
    na kickstarteru mi vadí jedna věc:
    C.A.R.S. je taky crowd funded, ale pokud ta hra vydělá, tak jsou všichni funders zároveň investoři a mohou na tom vydělat... tady hráči zaplatí někomu hru a pokud se prodá dalším miliónům hráčů, tak z toho má čistý příjem samotná firma - osobně mi to dost vadí.
  • kde ten svet speje, ludia uz nevedia ani googlovat :))
  • Podobným lidem jde jen o prachy. Rychle ušít nějakou hovadinku, ideálně něco co bude působit jako umění a pak už jen přes kickstarter podojit ty hlupáčky co se mohou zbláznit z toho jak porazily ZLÉ vývojáře když si nepředplatili další měsíc ve WoW, nebo nekoupili nový díl CoD.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit