Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Gonzi
    na kickstarteru mi vadí jedna věc:
    C.A.R.S. je taky crowd funded, ale pokud ta hra vydělá, tak jsou všichni funders zároveň investoři a mohou na tom vydělat... tady hráči zaplatí někomu hru a pokud se prodá dalším miliónům hráčů, tak z toho má čistý příjem samotná firma - osobně mi to dost vadí.
    • GlaDOS
      Ať z toho ta firma má čistý příjem. Na Kickstarteru přispívám s tím, že si předobjednávám hru a zároveň tím vývojářům pomohu hru udělat/dokončit. A když zaplatím víc, než jen za hru, beru to jako koupi speciální edice, kdy k tomu dostanu ještě tričko, plakát, apod. Nějak se mi nelíbí myšlenka, že peníze za produkt - hru - budou zároveň i investicí do studia. Buď jedno a nebo druhé.
    • Vadí? Já (a předpokládám, že nemalá část ostatních) do projektu(/ů) ne dávám peníze, abych vydělal, ale aby se projekt rozjel a aby byl fajn. Abych se bavil, ne abych vydělával. U těchhle větších her do toho určitě stejně většinu vkládají sami vývojáři, takže mi nepřijde nějak v nepořádku, že hráč, kromě toho, že se (snad) zabaví, ještě k tomu nevydělává nějakou symbolickou almužnu. To mnohem radši budu mít nějaký sběratelský merchandise.
      Na druhou stranu kdyby to tak bylo nebo tu byla ta možnost, určitě by to přilákalo o trochu víc lidí. Ale to bychom se takhle dostali zpátky ke standardním investorům, že?
    • Keyz
      ...samotná firma která si u dalšího dílu řekne vesele znova o peníze i když vydělá vice než potřebuje.

      Jako proč to nevyužít,že?Pro firmu naprosto super věc.I když máš miliardu tak můžeš jít sem a žádat o prachy na hru.Nějak to okomentuješ a hotovo.
    • Nedostaneš několik kopií, které můžeš prodat?
    • walltar
      Jo u těch větších sum peněz by mě to taky vadilo... ale u lidí co dají 20$ a dostanou hru nevidím problém.
  • Podobným lidem jde jen o prachy. Rychle ušít nějakou hovadinku, ideálně něco co bude působit jako umění a pak už jen přes kickstarter podojit ty hlupáčky co se mohou zbláznit z toho jak porazily ZLÉ vývojáře když si nepředplatili další měsíc ve WoW, nebo nekoupili nový díl CoD.
    • Troll, a ne moc chytrej *15* . Tohle neni zamereny proti zlejm vyvojarum ale zlejm vydavatelum
      • ucho
        tak tak, GGG se snaží o kariéru místního trola, ale selhává na všech frontách. je to trochu jednodušší verze trola.diskuzního.
  • No to je prece jasne. Proc by sel do rizika vyvoje hry za vlastni penize, kdyz muze jit do rizika za cizi penize. Teprve kdyby hraci za nej to riziko nest nechteli (a na kickstarteru mu nic nedali) by byl donuce zvazit, zda do rizika pujde za sve, za penize nejakeho investora/vydavatele a nebo vubec.
  • Nikde nevysvětlují, kdo je to ten FARGO a prohlížeč selhal.

    Cynický thriller FARGO hvězd amerického nezávislého filmu, bratrů Joela a Ethana Coenových je dalším inteligentním diváckým filmem vzniklým mimo Hollywood. Strohá režie ozvláštněná černým humorem a vynikající scénář vycházející ze skutečné události (ta se odehrála v Minnesotě v roce 1987) ukazují, že bratři Coenovi jsou stále schopni bravurně střídat styly. Výtvarně příběhu dominují nekonečně bílé, zasněžené plochy bez obzoru. Vyprávění se odvíjí ve třech propojených liniích, sledujících počínání všech hlavních postav. Soustřeďuje se na pečlivé vykreslení jednotlivých charakterů a na specifickou atmosféru snímku, ve kterém všichni mimo jiné neustále jedí a dívají se v televizi na hokej. Příběh se povětšinou odehrává "na cestě" a jeho ozvláštněním jsou i severská příjmení téměř všech postav (dle bratrů Coenových, pocházejících právě ze státu Minnesota, je zde silná skandinávská přistěhovalecká menšina).

    Opravdu je to ten FARGO?
    • Cahir
      chlapci, to už ani nepoznáte, že jste byli vytroleni?
      • Troling bez bourlive reakce neni troling . Stejne se divim kolik lidi ze sebe dobrovolne dela blbce a jeste jsou za to na sebe hrdi
    • kotty
      Hned v prvni vete je napsano, ze se jedna o Briana Farga, herniho vyvojare pusobiciho v hernim studiu inXile. To chce vic, nez jen cist nadpisy...
    • kde ten svet speje, ludia uz nevedia ani googlovat :))
    • WTF? Došlo ti, že to je vlastní jméno, že ano? *1*
    • walltar
      Eh?
  • Black_Hand
    "Buď ji můžete vidět jako prostředek k tomu, aby studia dostala s pomocí investic od fanoušků šanci vyvíjet pro ně hru, na kterou by žádný vydavatel peníze nedal. Nebo vidíte Kickstater jako platformu proto, aby libovolně velký, libovolně zkušený a libovolně finančně vybavený tým udělal přesně tu hru, kterou si přejete."

    proc se to vylucuje o_O?
  • Keyz
    Když získám na kickstarteru více peněz než jsem chtěl a hra se pak bude prodávat tak skvěle,že budu schopen udělat další hru jak chci a nezávisle,tak proč pak žádat o peníze jinde?
    Argument,že někdo může mít vlastní NPC není dost dobrý.Mohu napsat.Kdo chce mít vlastní NPC pošle 10k.Proč do toho tahat další co chtějí pouze hru a já jí mohu udělat?K tomu nepotřebuji kickstarter.To pak zavání využíváním lidí.Proč sakra žádat o prachy když na to mám?
    • hitokage
      Fargo to tam vysvětluje. Sice budeš mít peníze, ale nebudeš vědět, zda bude o tvojí novou hru zájem, což ti právě Kickstarter ukáže. Navíc pak můžeš předchozí zisky spojit s novou sbírkou a vytvořit mnohem větší hru.
      • Keyz
        Tam je problém,jestli tak zjistí zda je zájem o hru anebo o jméno?Tam přece většinou táhnou jména která toho nemusí moc ukázat.
        Zájem o produkt se dá přece zjistit i jinak.Jak by to dělali HW společnosti a společnosti co prodávají služby?Nemají tento luxus.
        Hodně se takto zbavíš odpovědnosti.Nevím těžko se věří firmě která najednou tvrdí,že potřebuje prachy od lidí i když již udělala několik her.
        Je jedno jak funguje vztah tvůrce - vydavatel.V minulosti problém nebyl,dle dalších her dnes také problém není.Kdybych osobně nepřesvědčil investora tak bych to bral za osobní chybu a neprohlásil bych,že dnes se do her nikde neinvestuje.To je přístup tohle.
        Prostě nejsem schopen řídit firmy abych měl dostatek prostředků a navíc nejsem schopen prodat sám sebe a produkt který mám.Pak prohlásím to je chyba trhu nikdo do her nedá prachy.Nikdy to je hovadina.Možná ve státě v USA kde žije ale jinde?Zkoušel to?
        • walltar
          Dtudio mohlo udělat kolik her chtělo, ale nemusí mít peníze na další hru ...

          Jinak to, že ti nedá vydavatel peníze nemusí být chyba produktu, ale chyba v tom, že děláš produkt pro menši skupinu lidí ... já fakt radši dám peníze na kickstarteru, než aby vyšlo další špatné RPG pro lidi co nemají rádi RPG.
          • Keyz
            To je pravda.Jestli máš chlebodárce a ten rozhoduje tak je to jasné.Děláš to co chce jak píšeš.Proč to pak nehledat jiného investora?
            Tady se neustále dělá jako kdyby hry bylo něco strašné jiného.Naprosto divný produkt.
            Stejně to mají filmy,fotky,hudba,software na práci i další produkty.Když má někdo ve fabrice nápad na nějaký zlepšovák a dělají jednu součást pro velkého odběratele tak co?Začnou řešit,jak to udělat,jak to vyrobit zda to bude na trhu úspěšné a jak to prodat?Sotva.Jakmile budou mít co ukázat tak si budou hledat nového zájemce,případně investora když nebudou mít finance.Také to nebudou cpát stávajícímu když bere pouze jeden typ který mu vydělává.
            Vydavatel který bere pouze klony CoD taky se nebude hnát to nějaké novinky u které neví jak to dopadne.To ale neznamená,že nemohu hledat jinde.
  • hitokage
    Hlavní výhoda crowdfundingu je jasná: vyhodit z kola ven všechny kravaťáky a nechat pouze spojení vývojář - hráč. Zajímalo by mě, jak moc velká hra by tímto způsobem mohla vzniknout? Teď leží hranice na čtyřech milionech dolarů. Bude zajímavé sledovat, zda se jí podaří posunout v případě úspěchu současných projektů.
  • No to financovani se da brat jako takova predobjednavka, i kdyz trochu driv nez je u predobjednavani obvykle. Zase cena muze byt 15 - 20 dolaru coz je na novou hru velmi malo. Pokud to Brianovi umozni delat si hry jake se mu libi a ohlizet se jenom na nazory hracu, nevidim v tom problem.
  • morokura
    Největší výhodou crowd-fundingu co se týče her, je určitě nezávislost na publisherovi a obecně kreativní svoboda. S Fargem souhlasim, ale na tyhle řeči je ještě brzo, až vyjde několik větších herních projektů tak se teprve ukáže, jestli je herní crowd-funding krok správným směrem nebo ne.. Každopádně jestli Warhorse zařízne investor tak doufam, že to zkusí na Kickstarteru nebo třeba na Gambitious.
    • To je jenom pulka. Nezavisly muzes byt i jinym zpusobem, viz indie vyvojari - a tady v podstate zavislost na publisherovi menis za zavislost na hracich. I kdyz samozrejme pocetna skupina hracu s roztristenym nazorovym proudem neni tak silny partner.

      Vyhoda kickstarteru je, ze jsi pomern nezavisly a zaroven neneses ekonomicke riziko neuspechu, to na sobe nesou sami hraci. Vyvojari do sazky davaji predevsim svou povest.
  • walltar
    Já si myslím, že to je jenom dobře poskytne mu to víc peněz pro vývoj další hry a lidem to poskytne možnost koupit tu hru se slevou ... i když riskují, že je hra potom nebude bavit, ale to už je na každém jstli to podstoupí.
    • Keyz
      Vždy je lepší využít prachy co mně někdo daroval a nemá možnost je získat zpátky než vlastní peníze.
      Logicky když použiji darované a mám velkou rezervu vlastních prostředků tak nehrozí,že budu na dlažbě :)
      Když hra bude blbá tak co?Mám stále zásobu a tu mohu nějak použít.

      - Kdybych využil pouze to co mám a hra bude špatná tak logicky je to špatné.
      • walltar
        Urrčitě to riziko snižuje ... ale pokud myslíš do budoucna tak počítáš s tím, že když za ty peníze uděláš něco co nikoho nebude bavit tak už ti nikod další peníze nedá ... a potom budeš stejně muset použít svoje peníze a budeš tam kde si byl.

        Ale je na každém, jestli tomu kdo tu hru dělá věří nebo ne.
        • Keyz
          To ano.Pak již prachy nezískáš,ale máš pořád svoje a můžeš to zabavil a nebýt na dlažbě anebo pokračovat a máš druhý pokus za vlastní.
          Když to děláš klasicky tak se musíš hodně snažit aby to dopadlo jinak nemáš nic než si nahrabeš nějakou zásobu.
          • walltar
            Když děláš klasicky tak taky nepoužíváš vlastní peníze ... bohužel ti ale nikdo peníze na hru jako teď dělá Fargo nedá.
            • walltar
              Já vím, ale taky tě to donutí neriskovat ... udělat hru kterou si koupí co nejvíc lidí a nestarat se o to jak dobrá bude. Já bych radši byl pro to aby vývojář riskoval a je potenciálné možné, že stvoří skvělou hru pro menší okruh lidí ...

              A nejde o to že za tím produktem stojí jméno ... koncept izomertického oldschool nikdo financovat nebude, když může financovat COD, ME, DA a podobně. Ta hra prostě nemá šnci být tak úspěšná jako mainstream hry a proto ti nikod prachy nedá. Těm lidem co mají peníze sou jména ukradené (max použijou jméno na obalu) jim jde o potencionální zisk.
              Peníze na výzkum sou rizikové, ale pokud se výzkum povede tak máš šanci na obrovskou návratnost.
            • Keyz
              Protože nepoužíváš vlastní peníze,ale například půjčku tak to je skvělá motivace děla vše proto abych se hra nějak prodala.Dělat tvrdé akce a prostě prodat to co mám.
              To není novinka.Jak vzniká fabrika?Mají mnohem větší půjčky a i během provozu hospodaří s dalšími půjčkami.Hlavně fabrika zkoušejí hledat investory po celém světě.
              Skvělí případ ten ET2.Pomalu se zlepšují a jdou nahoru.
              Nevěřím,že nikde na světě není nikdo kdo nedá prachy na produkt,za kterým stojí jméno.
              Dávají na různé technické vývoje které se málo daří a stojí mnohem více než podělaná hra.Pak,že jsou hry nejrizikovější investice.
              Dávám prachy na výzkum něčeho co nevím kdy bude,jestli to bude rychleji než konkurence,stojí to mnohem více je přece o horší.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit