Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • tonnymontana
    waltar: ahoj ja te nejak neznam prosimte nemohl by jsi mi napsat na tonnnymontana@outlook.com jsem tayke z moravy a velice rad bych mel prilezitost devkit2 zkusit. bejvala doba kdy jsem mel problemy i jet v aute ale od doby co ridim je to passe. strasne by me zajimalo zda ta nevolnost bude tak strasna a samozdrejme take pohled na par kusu sw v prilbe. diky moc a supp za odvahu to objednat doufam ze se na tebe dostane:) v tomhle si chci moc zkusit i vyvojarske nastroje:)
    • walltar
      To bych teď neřešil ... stejně to budou rozesílat v červenci.
  • tonnymontana
    Tak ja se na toto urcite strasne moc tesim a verim ze final verze bude neco jineho nez aktualni devkity. Preci jen ve stihackach maji neco podobneho uz dlouho (videl jsem par videjek sew zamerovanim u vrtulniku take) a samozdrejme ze pilot musi mit spickovej prehled + spickove schopnosti, kdyby se mu delalo blbe po 5min kdy to nemuze sundat asi by to nebylo. Takze doufam ze i OR si bude moci nasadit co nejvice lidi s tim ze plaseni bude podobne jako u aktivniho 3d zobrazeni filmu kde je to procento lidi minimalni. Sleduju projekt uz od zacatku a kazdy mesic me to utvrzuje v tom ze to jen tak neumre, massivni zajem medii, webu, televize a lidi kteri na tom pracuji je podle me prinejmensim solidni zaruka konecneho produktu do 10k u nas

    Osobne mam doma 3d passiv a muzu rict ze nadavani na 3d je zpusobeno po prvnich dost kvalitnich dilech nekolika opravdu zdimackama penez. ted se to zase srovnava a kazdy rok najdete par filmu kde 3d opravdu dela z filmu jnej zazitek ale musite vedet co od toho cekat. Uprimne treba doporucuju dokumenty o vesmiru, penely stihacek a planety to umi opravdu uzasne:) je to dost levna technologie diky filmovemu prumyslu a moniotor s 3d si poradi i s hrama ktere jsou v par pripadech uzasne:)
    • prosim ta to kde si prisiel na prirovnanie s pilotmi v stihackach? to co maju piloti nie je VR ale AR - Augmented reality, proste HUD display v helme s dalsimi udajmi cez skutocny realny obraz
    • Teda nejsem žádnej expert ale nebude fakt, že se pilotům s podobnýma systémama nedělá špatně, danej spíš tim, že jejich tělo se skutečně hýbe a odolává přetížení adekvátně k tomu, co ve svých brýlích vidí?
      Takže jejich střední úcho dostává takové podněty, které očekává a tudíž neříká tělu že je něco špatně a tomu se na oplátku nedělá blbě? Narozdíl od nás, sedících si v křesílku u PC, zatímco naše F16 dělá loopingy jak o život *1*
      • victor
        Že by tohle byl ten pravý důvod tzv. "Přepaření" ? Musím podotknout , že jednou za čas trpím migrénou , a pokud delší čas hraji nějakou hru , stav do kterého se s železnou pravidelností dostanu příznaky migréně odpovídá (bolest hlavy, závratě) a pomáhají na něj stejně tak Kinedril s Ibuprofenem (+ léky na nedostatečné prokrvování pokud už jde vážně do tuhého ) . Měl jsem za to , že spíš tělo trpí pod přívalem endorfinů a podobných jindy prospěšných látek a ono nakonec bude rozporovat to co vidí s reálným stavem těla ? .....
        No o 3D vjem jako takový strach nemám , Oculus jsem zkoušel a nějakou tu hodinku bych jej snesl bez problémů ....
      • tonnymontana
        hele ja bych rekl ze asi ne i kdyz je mozne ze maji nejaky system v kreslech samotne kresla jsou promakane a v dnesni dobe uz jde napojit mozek i bez invazivni metody jen elektrodou napriklad v helme. Ja si myslim ze letadlo se hejbe trosku jinak nez kdyz se otoci s helmou a zameruje tzn je to do jin eho smeru ale treba maji poucky v manualu jak to udelat presne preci jenom neni to hra ale zamerovani a kontrolky pred okem. Urcite zajimave se na to mrknout zkusim zagooglit jak to maji piloti s nevolnostma i kdyz vetsinou se mluvi jen o pretizeni, tlaku atd. samo taky nejsem expert a snazim se na to prijit logicky zejo:) ale co vim treba u stihacek samotne kreslo obsahuje hromadu elektroniky ktera se ze stihacky vytahne pri katapultu aby nepadla do rukou lidem co to sestreli. namatkou pokud delaji nejakej zaznam tak vsechny hdd nebo jeho podoby jsou v kresle tzn nedivil bych se kdyby to melo nejaky zajimavej vyrovnavaci system popripade tu elektrodu v helme. s elektrodou bez zasahu do mozku jsem videl ovladani techniky pomoci myslenky a prekladani impulzu v hlave na pokyny + telepatickou vymenu informaci o bludisti u mysi ovsem jen tak to civilni sektor nedostane na testovani primatu hold takove techno si nechava necivilni sektor z logickych duvodu
        • Coffin.Corner
          Člověče, nic ve zlém, ale plácáš nesmysly :) Nic takového, jako záchrana dat a utajené elektroniky, během katapultáže neexistuje. Ono by to bylo i celkem nelogické, protože sestřelený pilot přistane samozřejmě na nepřátelském území a proč by takové věci servíroval nepříteli jako na talíři, když je mnohem bezpečnější, že se data a přístroje zničí i se spadlým letadlem. Na bezpilotní drony se proto dokonce montují autodestrukční nálože.

          Jinak jsem už níže psal o tom, že se aktuálně řeší problém, proč trpí i jinak velmi zkušení piloti F-35 nevolnostmi s novým přilbovým zaměřovačem. Bohužel nic takového, jako elektroda, která by stimulovala patřičné oblasti mozku, neexistuje. Zkouší se stimulace středního ucha, ale je to v plenkách a hodně nákladné.
  • tenhle projekt VR je dopredu odsouzenej k neuspechu, dokud nedokazou odstranit blicí pocity, je to k nicemu proste - a to se dá odstranit pouze stimulací příslušné části v mozku (dráty do hlavy) nebo zavěsením se do nějaké konstrukce která bude simulovat grvitci a pohyb
    • wenceslaus
      Nemyslím si. A pochybuju, že by na to už nepřišli, když zvážíš, kolik firem se o to už zajímá a kolik do toho investovali.
      • bože bože bože, víš.. v hlavě máme pohybový receptory... a dokud se ty receptory nebudou stimulovat synchronizovane s pohybem kterej provádíš ve VR, tak ti bude vzdycky spatne... i kdyz to budes hrát v rozliseni milion na milion s 10k FPS. Tohle NIKDO nevyresil, je to totiz takovej mensi problémek, stimulovat neco v mozku tak komplexnim zpusobem... tohle ty firrmy absolutne neresi, protoze ví, že to neni v jejich silách
    • blici pocity z velke miry odstrani prave rapidne rychlejsi prekreslovani a pozicni tracking, tohle byly u dk1 nejvetsi minusy.
      • nechápes podstatu problemu, jako vetsina tady asi.... uz to znova vysvetlovat nebudu, to je házení perel sviním, akorat zas dostanu 20 minusu :D
      • victor
        Já vnímal problémy s dlouhým rozostřením při pohledu na zbraň v ruce a při přesunutí pohledu do dálky ... a pak jsem měl ultimátní problém s rozlišením , kdy jsem mnohdy netušil z kterého pixelu mne kdosi odstřeluje :/ . Samozřejmě to mohly být především SW problémy v Half-life , ale na pochopení negativ prvního devkitu to stačilo
    • a minusy do me, jak neandrtálci
      • walltar
        Ne každý s tím má problém ...
  • Recenzent
    Všichni zapomínáte, že VR je slepá vývojová větev, v Japonsku už pracujou na hologramech, to bude teprve žrádlo. Nosit na hlavě několikakilový brýle pak bude postrádat smysl, navíc hologram bude samozřejmě mnohem šetrnější na pohybovej aparát v mozku, takže s nima nebude mít problémy nikdo.

    Osobně bych být vámi tyhle věci jako pseudo 3D, VR a další přeskočil a počkal na skutečnou revoluci, ale jsou to samozřejmě vaše finance.
    • C-BEAM
      ja už v týchto diskusiách fakt prestávam rozlišovať kto je troll a kto to myslí vážne. To čo si napísal predsa nemôže napísať nikdo kdo má o VR aspoň nejakú základnú vedomosť.
    • Keby to bola slepa cesta...
      Tak by Sony nepracovalo na vlasnej helme a to iste ziavne aj Microsoft.
      A cim vatsia konkurencia, tak pre nas len lepsie :)
    • walltar
      Jenom se zeptám ... jak je hologram lepší, než VR?

      Při VR mám malý monitor na očích a mám 360° pokrytí kolem sebe ... hologram bude možná super, když si postavíš místnost, která bude schopná takové hologramy tvořit všude kolem, ale taková místnost nebude stát 10K jako Oculus.

      Já osobně ani nemám v bytě prázdnou místnost do které bych takové zařízení mohl nainstalovat. A pokud bych měl mít před sebou třeba 1x1m holotank, tak je to k smíchu ... protože to potom nemá s VR nic společného.

      Takže klidně si hraj s 10cm hologramem, já si radši užije opravdovou virtuální realitu. *3*

      Ale tak jsou to samozřejmě tvoje finance ...
      • Recenzent
        jsi trošku mimo:). Být tebou jdu se podívat na ty projekty a neplácal tu nesmysly.

        Hologram funguje úplně jinak než jako ty ze Star Wars, to že budou hologramy už brzo v brýlích je taky jasný, ale to je úplně jinde.

        Tyhle hologramy budou vyzařovat obraz kolem sebe a ty se budeš nacházet v centru, tzn. budeš obklopenej prostorem, kde se budeš moci svou hlavou a očima normálně rozhlížet. Tím pádem mozek bude zpracovávat normální informace. Něco jako Illumiroom či jak se to jmenovalo, akorát nebudeš potřebovat vyhrazovat speciální místnost, bude to fungovat všude.

        Do té doby si klidně hrajte na VR, znovu zdůrazňuji - vaše peníze.

        Vážně jste si nevšimli že v Japonsku už 3D promítačkou normálně promítaj obraz na vodu? A mezitim se tu bastlí nějakej headset z 90. let. Neskutečné..
        • C-BEAM
          *1* preboha skús si už iba predstaviť základnú vec, koľko bodov v priestore bude musieť byť takto prekleslených, k tomu nebude stačiť ani 8K rozlíšenie, VR ako si ju predstavuješ ty je otázkou dekád. Holografické displaye ešte ani len nezačali nahrádzať tie dnešné, je u nich navyše problém s farbami a presvitom pozadia a o rade ďalších problémov nehovoriac.

          A potom je tu problém pohybu ako spomýna walltar kde budeš čeliť ešte väčším výzvam ako u VR typu oculus. Takisto budeš musieť riešiť pohyb v danom priestore, buď cez nejaké zariadenie typu omni kde budeš pripútaný a pohybovať sa končatinami, čo vydržíš pár desiatok minút a aj tak napokon skončíš v kresle s ovládačom v ruke, takže prostredie sa bude musieť točiť okolo teba a nie ty v ňom a vzhľadom na holografický princíp a vysoké rozlíšenie budú nároky na výpočtový výkon enormné.
          • Recenzent
            Otázka dekád?

            Zkusil bych říct "12 jádrovej single unit procesor" inženýrům v 99. roce. Málo by se ti vysmáli že je to "otázka dekád". Těch dekád nakonec tolik nebylo, což? Vývoj jde dopředu, pravda, pomalu, ale přeci jen jde.
            • Jack1947
              Defakto, mluvis o tom co ja povazuji za pravoplatne 3D burt platne ze to uz treba testuje nekde treba armada k nam se to dostane... no mozna nedostane nikdy.
            • C-BEAM
              ono to rozlíšenie prestáva byť niečo neskutočné pretože je s nami už 10 rokov... Určite u monitoru alebo tv je ešte stále 1080p dostatočné, ale keď sa bavíme o VR tak tam jeho význam narastá.

              Na oculus bude podľa prepočtov potrebné rpzlíšnie aspoň 16 k aby človek prestal vnímať to že je obraz zložený z pixelov. 16 k je 70 !!! x väčšie rozlíšenie ako 1080p. A to skutočne nie je otázka rokov ani jednej dekády... Ak by ste to isté chceli u holografickej projekcie musíte ísť rádovo nahor a toho sa obávam dočkáme my až na staré kolená.
            • Jack1947
              To je mozny, ja se v tom tak nevyznam... no vzdyt jsem konzolák *2*
              jo, jenze ono to rozliseni uz prestava (aspon u me) byt neco tak neskutecneo ze bych ho neozelil. Navzdory lepsimu zazitku a ted si vem ze ne vsechny dneska (ne)pojedou na nextgenu/next v inkriminiovanem 1080p a vice/mene. *4*
            • C-BEAM
              Jack: nemáš pravdu, v roku 2004 bolo max okolo 2048x1536 a aj viac. 1600x1200 bolo max v roku 1999 !

              nehovoriac o tom, že najbližších 6 rokov sa konzolové hry nedostanú nad 1080p, čo je teda ale dosť tragická situácia.
            • Jack1947
              Recenzent si trochu nakydal bordel na cesticku, vzdyt CRT tehdy umeli max 1600x1200 ( pravda mozna ne nativne) on to ale bere z pohledu konzoli a her na nich, mozna filmu ale i ty meli nekdy kolem 2004 uz sve HD edice. *4*

              Pohnuly jsme se o 2k rozliseni tedy 2560x1600 (nebo kolik) a dnes uz zachvily bude standart ( no dobre) relativne mozne ze 4k rozliseni bude dostupnejsi... jo a mame uz i to 3D a to je "sakra" hodne. *5*
            • Max 720p? Ale plosimtebe :D
            • C-BEAM
              sklamem ťa ale v roku 2004 sa už v 1080p/1200p, hrávalo bežne (na PC samozrejme). Dokonca už okolo roku 2000 sa hrával Quake 3 v 1600x1200. Za posledných 15 rokov sme sa v tomto smere fakt skoro nikam neposunuli.
            • Recenzent
              jen noticka.

              Nevím kde žiješ, ale 1080p v roce 2004 běžné rozhodně nebylo, zrovna tu hraji pár her z té doby a všude je max 720p. To Full HD se do některých poté dodávalo prostřednictvím patchů, jak přicházely widescreen monitory.

              Zjistil bych si před reakcemi fakta.
              Ohledně poslední tvé věty - mno snad ne, to skutečně chceš abychom zůstali u lyžařských helem?
            • C-BEAM
              v 99 roku sme so spolužiakmi na gymply fantazírovali o tom ako o 15-20 rokov budeme mať mozgy prepojené priamo s počítačom *1* dokonca o tom vychádzali články tuším v PC revue *1*, takže nie keby vtedy niekdo povedal, že o 15 rokov budú 12 jadrové procesory nikomu by to neprišlo zvláštné.

              Stále ti nedochádza o čom sa tu bavíme, ide o hrubý výpočtový výkon ktorý stúpa predvídatelým tempom. Za poslednú dekádu sme sa čo sa týka rozlíšenia posunuli iba minimálne, na PC bolo 1080p rozlíšenie bežné už v roku 2004, o 10 rokov sme stále na tom istom rozlíšení. A ty čakáš, že v priebehu niekolkých rokov sa dostaneme z 1080p na 16 000p ktoré bude na ako tak slušnú holografickú VR potrebné a pri snímkovaní aspoň 120 ? sorry ale o tom môžu snívať tvoje deti alebo tvoje vnúčence, nie my.
        • walltar
          Já jsem ty projekty viděl ... ale pro bude to mýt úplně stejný problémy jako VR.

          Protože se nebudeš pohybovat dopředu a dozadu při pohybu okolí, nebudeš se naklánět, nebude na tebe působit zrychlení. Tím pádem budou problémy úplně stejné.

          Pokud teda nebudeš sedět ve speciálním 6dof křesle za pár set K (které si můžeš pořídit i k riftu)

          Ten hologram vůbec nic nevyřeší. Jen to, že nebudeš muset mít na hlavně helmu.
          • Recenzent
            Rift má monitory. To je hlavní problém. Mít před očima dva monitory s pochybnou frekvencí (120 Hz je fakt malinko) je úplně něco jinýho než přirozeně vyzařovaný světlo po místnosti. Navíc další výhoda je v náročnosti na HW - vyzařovaný světlo (hologram) funguje jako 3D promítačka inputu, čili to bude něco jinýho než renderovat do každýho oka obraz v 4K atd.

            Představ si 360 stupňovej Eyevision/finity bez rámečků. Bude se ti dělat blbě? Pokud jsi zvyklej pracovat na 5 a více monitorech, asi ne. Další věc - ovladač budeš mít stále na očích, ne jako u Riftu kdy čumíš na obrazovky v brejlích a nevidíš si na ruce, což je pro mozek další záhul, když musí synchronizovat co vlastně fyzicky děláš a neděláš, kam se chceš hýbat a kam se hýbeš.

            Však uvidíte sami. Tohle je budoucnost.OR je, jak jsem již napsal, jen slepá vývojovka. Kdo chce tohle pseudo 3D hned, koupí si OR, jak píše ten týpek s Quake III avatarem, OR prostě "není pro každýho". Tak bych to viděl já a už vás nechám se tu rozplývat nad projektem který "odstartoval Carmack se strýcovými lyžařskými brýlemi."
            • wenceslaus
              Dorazí to za rok, za dva? Dělají se na to hry? Za jakou se to bude prodávat cenu?
            • No a v tomhle autě, abysme se báli potkávat takový, jako je tady Recenzent (pokud má teda vůbec papíry). Já bych možná rovnou bral teleport :) Stejně 99% těhle pomlouvačů, to dělají jen proto, že si to prostě z nějakýho důvodu nebudou moc pořídit a tak štěkaj, ale nekoušou :D
            • C-BEAM
              *1* čo je to prirodzené svetlo ? takže svetlo emitované diodami v LCD nie je prirodzené ale svetlo emitované diodami v holografickom projektore už je prirodzené ? *1*

              a v čom je 120 Hz málo ? 120 Hz je hranica ludských možností kedy mozog ešte dokáže vnímať či je obraz plynulý alebo nie. Myslíš, že u holografie to bude inak ? takisto budeš musieť renderovať snímky frekvenciou 120 takže i keď budeš mať stabilné svetlo (rovnaké ako u LCD) tak stále všetko závysí od framerate.

              Neporovnávaj prácu na 5 monitoroch kde je obraz statický s VR kde sa obraz pohybuje. Ak sa ti robí zle pri používaní OR bude ti zle aj zo 360st pohyblivom obraze okolo teba.

              To že vidíš svoje telo pri holografii nie je výhoda ale bude to nevýhoda ! Pri VR sa chceš ponoriť do hry, do iného prostredia a do virtuálneho tela hrdinu ! to sa u OR postupne vyrieši kamerou snímajúcou telo a jeho pohyby.
            • walltar
              Proč si kupovat auto, když si můžu počkat na antigravitační vznášedlo?

              Proč si kupovat normální počítač, když si můžu počkat na quantum computing?

              To že někdy někde něco bude je sice super ... ale pokud budeš pořád na něco čekat, tak nebudeš mít nikdy nic. Já jsem zbyklej pracovat na 3 monitorech ... ale monitor 2d zařízení u kterého mozek pozná, že to je prostě jen obraz před tebou.

              Ať už u OR, nebo u zázračného hologramu pokud je kolem tebe pohyb (a mozek si myslí že se tělo pohybuje ... což u monitoru není) tak se z toho bude někomu dělat blbě. Tyhle hologramy to můžou posunout zase trochu dál, ale pochybuju, že to bude mít použitelnou cenu.

              Takže ona to není otázka peněz ... ona je to otázka, jestli chceš sedět na zadku a čekat na něco co nikdy nemusí přijít, nebo chceš mít VR doma. Já osobně hrozně moc chci antigravitační vznášedlo, ale i tak mám před domem auto.
        • Jo je to uplne nekde jinde nez VR protoze je to uplne neco jinyho. Na neco co bude fungovat alespon jako Oculus si jeste pockas.
    • Tak se nám za pár let ozvi, až my všichni ostatní, budeme mit tisíce napařenejch hodin. Ty jsi nejspíš nikdy nemohl jet ani na kole, nebo v autě. Na co šlapat na pedály atd., když bude v budoucnu zcela jistě jednodušší a promakanější způsob přepravy :)
      • jasne zajiste se pripojite k tem co uz 20let na VR pari akorat dneska budete mit vic obrazovejch bodu no tojo....to vam pomuze akorat tak blejt vic *11* *1*
        • wenceslaus
          Ať žije demagogie, viď :-)
  • to bude chtit poradnej hardware v pc,aby se utahla ta finalni verze,kdyz to bude mit nejmin 1440p a 120fps,zhruba 4x vykonejsi nez aktualni konzole *1*
    • Myslím si, že lidi zachvilku přijdou na to, že nechat si složit kompl a k němu připnout pořádný 3D a lupnout ho pod TV bude lepší, než utrácet nesmyslně za konzole, který teď zestárnou snad ještě rychlej než dřív, protože VR bude posouvat kvalitu zobrazení a tím HW náročnost mnohem rychleji než doposud.
      • Myslim si, ze lidi za chvliku prijdou na to, jake je 3D nesmysl a dopadne to stejne jako 3D televize a 3D filmy.
        • To si myslíš jen proto, že nevíš, co to VR skutečně je, případně si to neumíš představit. Srovnávat to s 3D v TV nebo kině ...
          • ja mam stejny nazor a umim si to predstavit moc dobre VR jsem mel na hlave jiz pred 20 lety tohle ma jen lepsi rozliseni k neuspechu je to odsouzene stejne jako braska z devadesatych let je to slepa vetev, ale par lidi na tom jiste zarobi i dnes slusnej balik a o to jde az v prvni rade *3*
            • Dobrej trollling:D Ja zkousel bryle na Invex 96. Bezel na tom DOOM.Trhalo to jak prase zadnej 3D efekt proste jen maly monitorky pred ocima..vubec nic pozitivniho to ve me nezanechalo. Koupil jsem DK1 a tam to je o necem jinem. Nejdulezitejsi a proc jsou z toho lidi uneseni je pocit peitomnosti ve svete..jak 3D efekt tak hlavne naprosto presny pocit z velikosti presmetu. Napr barak pres vama ma 50 metru a pusobi ohromne. Pocit ze jste u neceho ze se chcete dotknout zname uz z IMAX ale verte tomu ze diky tomu procesu "teleportace" je Oculus 10x lepsi. Takze proto ten hype..neni to uz hrani na 3D clovek tam proste JE. Nejblizsi srovnani mam asi s tim kdyz si vezmete helmu se sitkou proti komarum:D To ze tam clovek je vam helma nenici..jen proste koukate skrz ni..proste Matrix. Jsem zvedavej na DK2.
            • Odhaduju, že ten týpek nikdy neviděl příkazovou řádku v DOSu a tenhle tady chce srovnávat 19 letý VFX1 s OR, kterej ještě nevyšel :)
            • GlaDOS
              Nejvíc mě rozesměje tvrzení, že někdo zkoušel VR před dvaceti lety a dovede si to tedy představit. Když jsi před dvaceti lety hrál hry, dokázal sis představit, na jaké úrovni budou dnes?
            • wenceslaus
              Tak tu jsem zkusil taky. Jenze tohle je jiné... a ne jen v rozlišení. Zkus si o tom něco najít. Ideálně ještě než sem něco napíšeš.
            • C-BEAM
              Teda neviem akú VR si mal na hlave pred 20 rokmi ale ak myslíš niečo ako VFX-1 a hovoríš že jediný rozdiel bude rozlíšenie tak to je samozrejme nezmysel. S takýmto lagom aké mali vtedy VR okuliare by zostale zle každému.
            • walltar
              My co si to koupíme si to užijem ve hrách, které se na to dělají (Star Citizen, Elite a další) a ti co to vyrábí na tom vydělají ... na vydělávání peněz není nic špatného. Nebo si snad bezdomovec co žije na ulici a žere trávu? *3*
        • wenceslaus
          Snad ne.
    • To je pravda. S vývojem pc systémů, to ale za rok možná bude obyčejný standard *2* . A kdyby ne kvůli kontinuálnímu trendu vývoje, tak přinejmenším díky právě novým periferiím jako je třeba OR.

      Tady se asi musí každý rozhodnout, jestli mu to za to stojí koupit co nejdřív a nebo si počkat. Jestli jsou finance, to už je zase jiná kapitola *5*
    • pokud pocitas rozliseni*fps, tak to mas spis 10krat vykonejsi...

      1080 ma cca 42% bodu, co 1440 (cca 2.5 nasobek, krat 120/30 ~ 10)
      jeste je potreba renderovat dva obrazy (i kdyz treba je na to nejaka usporna vychytavka)
  • Tak má to 2 displeje pre každé oko jeden, alebo jeden displej a obraz pre oči rozdeľujú šošovky?
    • walltar
      Jeden displej ... 1920*1080. Přibližně 5 palců velký.
  • Ja proste nevim jestli si to mam koupit. Fakt bych chtel ale pak si rikam ze kdyz zjistim ze mi bude spatne tak budu mit akorat drahy tezitko na stole :D
    • Není nic jednodušího než to koupit, vyzkoušet a případně vrátit. Zboží koupené přes internet v ČR je možné vracet bez udání důvodů (tuším) do 14 dnů.
      • nerozbaleny
    • V tomhle se asi vyplatí koupit na zdejším trhu a v případě, že by ti bylo blbě tak prostě do 14 dnů vrátit. Horší to asi bude s uvedením na trh u nás. Kdoví kdy to bude. A předpokládám, že bude bohužel i vyšší cena jak je u elektroniky obvyklé.
    • walltar
      Určitě počkej na Consumer verzi ... hodně se spekuluje o vydání na letošní vánoce. A pokud se ti to nepodaří nikde zkusit, tak bych to koupil a pokud ti bude blbě, tak to ne ebayi střelíš. Zase tak moc tě to tak stát nebude.
      • ja tak strasne nechci cekat an consumer verzi :(
  • Jaka verze bude mit v sobe polohovani (resp. neco jako Kinect)? Aby se lidem pri naklaneni nedelalo spatne a slo s tim prave se naklonit, aby i hra na to zareagovala. Nebo to uz ma tato verze? :)
    • Coffin.Corner
      Mícháš dohromady dvě nesouvisející věci. To že se bude lidem dělat špatně žádný systém sledování polohy neodstraní, protože žádné účinné řešení dnes prakticky neexistuje.
      • Myslim, ze nemicham a to z vlastni zkusenosti. Uz priklad nakloneni se na stranu a pritom pohled zustava porad stejny, neni prijemny a to z toho duvodu, ze to mate mozek, ktery si mysli, ze se naklani, ale oci rikaji, ze pohled je stabilni.
        Nekteri jsou vic citlivejsi na tyto odlisnosti s vnimanim "reality". Byli doby, kdy s prichodem 3D FPS se me zacalo delat spatne, nekdy to bylo kvuli spatnym uhlum ve hre, jindy kvuli rychlosti. Coz melo i spojitost s okolni teplotou (v chladu se to dalo snaset lepe ale ve vedru hure). Pokud jsi to nezazil, tak tezko asi pochopis.
        A bohuzel VR ovlivnuje jeden ze smyslu vyrazne a tim jsou oci. Pokud ovlivni i smysl orientace v prostoru, tak uz se to snasi lepe a rozhodne zvuk tomu jeste napomuze.
        • Nj ale stve me ze porad nikdo neresi vypnuti pozicniho trackingu - jestli to eliminuje ty pocity na bliti nebo ne. Zkousi to na demech, konstatuji, ze se to s trackingem spatne ovlada, je jim na bliti a nasledne konci s testem. Proc to nezkusi jen tak, jako kdyby pouzivali stavajici normalni 3d bryle s 3d monitorem. Rozhlizeni hlavou je stejne v 3d akcich k nicemu a vyuziji to max piloti, nebo virtualni turisti, ale nikdo rozumny hrajici rychle akce. Prosim pripadne majitele riftu, at to taky zkusi bez trackingu a napisou sve poznatky. Rad bych vedel jestli je prevazne blivno z nataceni hlavou, nebo neceho jineho - protoze s headtrackingem to vubec nehodlam provozovat, ale spatne v autobusech mi obcas byva....
      • walltar
        Některým lidem se nedělá špatně ani u DK1 ... Poziční tracking zase tohle procento lidí, kterým se špatně nebude dělat zvedne. A low persistence, která sníží rozmazávání, vyšší FPS a lepší rozlišení.

        Někomu se bude dělat blbě i u consumer verze, která tohle všechno zase posune dál ... dyť některým lidem se dělá blbě i v autě.
        • Coffin.Corner
          Já jsem docela skeptický, protože neexistuje žádný vzorec, který by určil komu se bude dělat špatně a komu ne.
          Aktuálně jsem četl, že armádním pilotům se dělá špatně z používání přilbových zaměřovačů pro F-35 (ano je to ta co mám shodou okolností na avatarovi *4*) a to jsou lidé, kteří jsou jinak zvyklí a nepoblili by se ani za nic. Systém má navíc výhodu oproti OR, že má pilot stále vizuální přehled o okolním světě. Letectvo vráží strašný peníze do toho aby se to nějak vyřešilo o kterých se OR ani nezdá, ale zatím bez úspěchu.... Tak uvidíme, třeba najdou řešení a OR se na tom sveze.
          • walltar
            Jo proto si to bude muset každej zkusit a uvidí ... Já proto třeba kupuju ten DK2 a budu se snažit aby si ho zkusilo co nejvíc lidí, které znám co o to mají zájem.
            • walltar
              Na Moravě ... Já potom jak ho budu mít, tak Budu mít na našich stránkách (star-citizen.cz a http://elderscrolls-online.tiscali.cz) thready a bude se domlouvat s lidma co by si to chtěli vyzkoušet.
            • Coffin.Corner
              To je sympatický přístup (bez ironie). Kde bydlíš? *1*
            • walltar
              Jo podobně ... akorát já to předobědnal pozděj, kolem jedné odpoledne. No tak uvidím jak se na mě dostane.
            • Přesně. Objednávku mám z March 19, 2014 at 10:02. Tak budu jen doufat, že 122 minut od začátku předprodeje nebudu xx tisícátej :) Já jsem se teď vrátil do dětskejch let, jak moc se těším, co ty? :D
        • C-BEAM
          niekomu sa robí zle aj pri cestovaní v aute. Už mám pokrk kecov o kýbloch a blití, ľudia by si mali konečne uvedomiť, že VR nie je pre každého, tak ako nie je pre každého zoskok padákom alebo let v akrobatickom lietadle. Pokial mi bude z finálnej verzie zle a nebudem schopný tento problém prekonať tak ju predám niekomu kto to zvládne a nebudem to ďalej riešiť ... a hlavne preto nebudem túto technológiu zosmiešňovať, pretože hráčom ktorým to problém robiť nebude, ponúkne fantastický zážitok.
          • 3d bryle jsou mnohem vic pro kazdeho nez to hle a stejne to na jejich rozsireni nestacilo smir se stim ze tohle zustane jen domenou vystav a predvadecek jinak to bude mrtve doma to ani za 5 let krom par nadsencu (co to budou mit 99% herniho casu v supliku) mit nikdo nebude!
            • Souhlas. Zkousel jsem brýle na Invex pred 20 lety s Doomem..blbost, 0 3d efekt lag atd..3d tv ujde ale zkusil jsem jednou stacilo. IMAX....to uz je lepsi 3d super ale clovek je tak nejak porad venku..neda se urcite mluvit o pocitu ponoreni. Mimochodem jsem zkousel i Wii...chvili zabava ale taky na jedno pouziti pro me. Oculus perfektni 3d a pocit teleportace dovnitr. Mozek vas po cca 15 vterinach sam presvedci ze jste uvnitr sondy v jine realite. Je to dost emocionalni zazitek proto se to neda popsat a je jasny ze po minulych radoby VR jsou lidi skepticti. To na invexu ale nemelo s VR co delat..jen 2 LCD u oci..nulove ponoreni. Nejde tak porovnavat neco cemu chybi ta zakladni vlastnost ktera cloveka na VR uchvati. To je jak srovnavat Flight Simulator na PC s letem ve skutecnem letadle. :D
            • Nevieš o čom hovoríš. Motion Blur a menší lag spôsoboval to, že ľuďom bolo z toho nevoľno. A za 1.) po veľmi krátkom čase to ustúpi úplne a za 2.) Dvelopment Kit 2 ma vyriešenú stabilitu obrazu takže ak bude z tohoto niekomu zle, tak bude patriť k fakt malému percentu ľudí. A čas na prispôsobenie bude ešte kratší ako pri Development Kite 1 (hovorím o pár skúškach, behom pár dní pri Dev Kit1 po ktorých už nemám žiadne problémy).Imerzia a zážitok sú ale ďaleko inde ako nejaké okuliare pre 3D TV (mám tiež takže môžem zrovnávať). Porovnávaš proste niečo o čom nič nevieš.
          • Konečně názor, pod který se ti klidně podepíšu *3*
    • walltar
      Už to má tato verze ... jestli si viděl crystal cove na kterém byli IR diody ... tak tohle je prakticky to samé, jen ty diody schovali pod plast, který propouští IR záření.
  • Morpheus je lepsi. Sony powa!! Oculusu akorat ujede vlak a koupi sito par tisic lidi, nemaj zadnou strategi na prodej nemaj nic.
    • Oculus rift ma oproti morpheusu OLED displeje a vetsi field of view.

      A pro ty neznalky co mluvimo bliti, tak hlavni problem bylo vzdy rozmazavani obrazunprimpohybu hlavou a spatna latence. Oboje v Dk2 jiz takrka vyreseno..ti co zkouseli rikaji ze z toho uz blbe nikomu neni. Finalni verze OR bude mit jeste lepsi displeje s vetsi frekvenci obnovovani atd...takze toto naopak budoucnost jex
    • závist není hezká vlastnost!!!!
    • Sam tomu neveris.
    • walltar
      V čem je lepší? Má absolutně stejný vlastnosti jako tenhle Developer's kit ...
      • Stejný vlastnosti nemá ani náhodou :)
  • to zas bude v alejich nablito

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit