Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Ale nezmizely... Jen se změnily v mikrotransakce ve F2P hrách. A nově se transformovaly (u některých her... ukazuji na tebe EA) i na pay to win obsah lootboxů.
    • Tak ono není složité cheatovat v SP změnama hodnot v paměti. Otázka je, jak se k tomu staví furt online klienti jako Steam apod.
      Navíc je však skutečnost taková, že hry mnohdy nejsou ani na hard obtížnost velká výzva a k dohrání na easy stačí držet šipku vpřed.
      Jiná sorta je úprava parametrů hry. V tom je třeba konzole u CSS asi nepřekonatelná.
    • jj, nekteri ukazali ochotu platit za cheaty preorderech atp., takze proc by je vyvojari rozdavali zadarmo
  • Krescz
    k čemu cheaty? ukažte mi hru, která je dneska potřebuje, všechny jsou easy jak cyp nebo jsou to hardcore hry, které se hrají, protože jsou hc :D
    • k cemu? k pobaveni...cheaty nejsou jen nemrtelnost apod, napriklad bylo fajn jezdit v tony hawkovi s dathem maulem ze star wars.
      • beru zpatky, dneska by to slo taky, jen misto napsani kodu za to clovek musi zaplatit
    • spoock
      No, v kingdome come jsem obcas cheatoval, abych zo byl schopen dohrat.
    • Horst_Fuchs
      Easy by asi byly, kdyby dnes ovšem drtivě nepřevládal kreténský systém checkpointů, který často dokáže části i jinak extrémně lehkých her změnit v čiré utrpení. Osobně mi cheaty nechybí, spíš bych uvítal návrat starého dobrého quicksavu jakože quicksavu v akčních hrách, ne quicksavu checkpointů.
    • protože ve spoustě jinak jednoduchých her je nějaký difficulty spike, obtížná nebo špatně designovaná pasáž, která vůbec neodpovídá zbytku hry, pro někoho je jednodušší to přeskočit cheatem, než 50x opakovat dokola, nebo kvůli tomu hru odložit
    • U her typu GTA cheaty uvítám. Když si chce člověk zablbnou, dá si třeba cheat na všechny zbraně a jde na akci :).
      • Tie cheaty tomu dodajú polovicu zábavnosti.
      • Krescz
        s GTA si mě dostal :)
      • Jack1947
        To je vyjímka a těch her moc není.
  • Nepřijde mi, že by cheaty mizely. Jen se mění způsob zadávání. Ve většině her stačí odemknout vývojářskou konzoli, jinde si stačí editovat pár souborů, savů, hráčského profilu, nebo si to rovnou stáhnout jako modifikaci. Jinak každý ať si hraje co ho baví a jakým způsobem ho to baví. Nicméně bavíme se samozřejmě o singleplayeru. Třeba pokud si někdo hraje ve Skyrimu lampku a nejde mu o příběh, tak není nic lepšího, než když ho při činu nachytá "essential" postava, a že je to díky všem vedlejším questům každá druhá... Ale jakýkoliv cheat v multiplayeru je svinstvo a to nějak z článku nevyplývá.
  • Myslím si, že velká část dnešních her, už není tak složitá a těžká ( a to myslím i na tu netěžší obtížnost ), takže žádné cheaty nepotřebují. Samozřejmě, že jsou hry, které jsou těžké, ale dřív to byla snad každá druhá.. Pokud zapátrám v paměti - Project I.G.I , The Thing, Doomy, Hitmany, Kingpin, Blood, Duke Nukem, SOF atd. atd.. Byly to hry, kde to byla pro hráče výzva, kolikrát opravdů těžká. Když to srovnám s dnešní herní scénou, tak určitě není tak náročná jako tomu bývalo dřív. Ale jak říkám najdou se hry, které jsou v dnešní době těžké a najdou se hry, které byly v minulosti lehké, ale kdo si zavzpomíná na staré herní časy, tak zjistí, že těch opravdu těžkých her byla celá řada v porovnání se součastností.
    • jo a tráva byla zelenější...
      • Tráva nebyla zelenější, ale hry byly těžší. Pěkný pokus o klam btw...
        • klam? v kolika jsi ty těžké hry hrál? Se prober..
          • Koukám, že si tomu klamu vytvořil nadstavbu, protože tohle nemá nic společného s věkem. Měl by ses sám probrat a hlavně si nastudovat herní historii. Nejdřív ale začni tímhle článkem.
            • Na věku hodně zálaží. Třeba takový Transport Tycoon jsem tehdá v 5 letech taky neuměl rozjet aby to vydělávalo a vždycky mi to musel někdo starší "rozehrát" a pak už jsem si spokojeně stavěl až do budoucnosti. Ale ve skutečnosti je to strašně primitivní hra, kdy třeba Transport Fever má daleko složitější ekonomický model, který ani zdejší Láďa nepochopil, když psal recenzi. Další věc byla kdo to v té době hrál a kde byly dostupné stroje. V běžné domácnosti to rozhodně nebylo, ale buďto to byli IT pracovníci nebo děti v různých kroužcích, kdo tehdy hrál hry. Žádná masovka to nebyla a tomu odpovídá i počet titulů, který vycházel navíc i ty starší se dají většinou stále hrát, takže ta nabídka je také úplně jinde. Tahle diskuze je opravdu fascinující. Přijde mi, že většina snad žije v jeskyni bez internetu. Žádné návody nezmizely a cheaty také ne.
            • "Vynech vědu, fikci, žebříčky, chci obecný fakt..."

              Typický trolík posouvá branku. Věda prokazuje, že starší hry byly těžší. Uvedl jsem 2 studie. Věda = fakt. Tvoje zoufalá neschopnost zvládat vlastní faily je fakt smutná...
            • Ok, takže už si v denial módu. Typický klam posouvání branky. Co ty si hrál je samozřejmě irelevantní, to je "adecdotal evidence". Argumentovat jen omezenou subjektivní zkušeností a zároveň po ostatních chtít důkazy, který ještě ignoruješ lol... ty si dobrý komik.

              Holt máš smolíka. Vědecky prokázaný, že starý hry byly těžší. Zabal to a už se neztrapňuj.
            • takže jsi nic nedokázal, pořád čekám na dokázaný fakt, že staré byly obecně těžší než novější. Vynech vědu, fikci, žebříčky, chci obecný fakt, o kterém nejde polemizovat. Protože obecně já jsme nehrál těžší hru za posledních 10 let než MGR:R, pochybuji že tuhle hardcore hru(x krát náročnější než DMC3) najdeš v žebříčcích.
            • kotaku.com/5892690/science-proves-old-video-games-were-super-hard/amp?espv=1

              Máš to vědecky. MIT institutem. Stará série Zeldy a Maria mnohem těžší, než nový.

              www.theguardian.com/technology/2016/mar/18/the-25-hardest-video-games-of-all-time?espv=1

              14 her z 25 jsou z 80-90 let. Papá trolíku.
            • ne, když říkáš, že je to fakt, tak to nějak dolož. Třeba nějakým výzkumem. Hospodský plky si nech, to nikoho nezajímá, tak se ukaž...
            • Nejtěžší hry byly vždy arkády. Éra automatových her popř. roguelike a dungeonů, tzn. éra 80-90 lét. Jak sem řekl, dovzdělej se.
            • dobře, když je to fakt, tak mi ho dolož, dolož mi ten fakt, že byly těžší hry.
            • Samozřejně, že na věku nezáleží, protože to, že s věkem člověk hraje líp je na úplně jinou debatu. Řeč tu byla o tom, že dřív se obecně dělaly těžší hry, což je fakt, o kterém ani nejde polemizovat. Škoda, že tuhle jednoduchou logiku nechápeš, trolíku.
            • že věk nezáleží? To si děláš snad srandu? Takže jsi jen další troll? Ok, konec...
        • Kolikrát spíš hry nebyly ani tak těžké, jako spíš jsem jako malej kluk neuměl vůbec hrát.
          Pamatuji si, jak jsem u kamaráda pařil Jedi Outcast a vůbec mu to tehdá nešlo, a když jsem si to loni koupil na Steamu tak jsem tím prošel jak nic.
          • JamesFaith
            to len

            Zkus se podívat do diskuzí pod Shadow of Tombraider a jeho dvou předchůdců a sám uvidíš, jak jsou první díly označované za "těžké" a "hardcore", jen aby se ukázalo, jak "casual" jsou nové díly. Já se tomu jenom směju.

            Ale co jsem napsal, platí obecně i pro mnoho dalších her. Takový stařičký Dungeon Master jsem před pár lety také otočil za dva dny a to mi poprvé vydržel tři týdny. To samé platí o Soul Reaverovi, Baldurs Gate, prvním Hitmanovi a dalších. Jakmile si člověk ten žánr osvojí, najednou mu všechno připadá lehčí.

            EDIT: Sakra, pardon, upraveno místo odpovědi.
            • Prvy tomb raider bol lahuckou hrou na zbieranie nevyuzitych medkitov. Dalsie si poriadne nepamatam pretoze mi pripadaju byt rovnake. Co sa tyka obtiaznosti, stare hry a hlavne tie z osemdesiatych rokov boli tazsie uz aj dovodu, ze ich obtiaznost urcovali ludia, ktori ich vyvijali a hrali dookola. Samozrejme v casoch konzol od Sony to uz bolo inak.
              "Jakmile si člověk ten žánr osvojí, najednou mu všechno připadá lehčí"
              ale ved to sa da dosiahnut za kratke obdobie, nato netreba hrat hry 25 rokov *1*
            • To je tym, ze narozdiel od mnohych starych hier ekonomicky ambiciozny Tomb Raider nebol tazkou hrou.
        • IGI bylo krásný peklo.... Ale na druhou stranu, my pamětníci jsme byli o dost mladší. Dnes už ty hry tak těžké nepřijdou.
          • Protože dneska se dělaj úplně jiný hry. Tak, aby to dohrál každej.
            • "Games used to be harder. That’s the lament veteran players now mutter whenever encountering some modern shoot-’em-up or action adventure. It sounds like the same sort of nostalgic elitism that music snobs indulge in, criticising current bands for lacking the legendary quality of yesterday’s heroes. But with games, it’s kind of true."

              Hmm. I člověk z Guardianu říká to, co já. Mno nic, tvůj boj, trolíku...
            • Arkádový hry (8bit) a.automatovky většinou nastavení neměly stejně jako roguelike (perma smrt) nebo dungeony (nutnost jíst, pít, žádný automapy atd.). Chytáš se stébel, je to fakt zoufalý...
            • Jakože FPS prezentujou všechny hry? Zvlášť když v době Dooma to byl nový žánr? Proč ignoruješ ty nejtěžší žánry - arkádový hry, dungeony a roguelike? Jo... protože se chytáš stébel... ok...
            • ale měly a neměly stejně jako v té době

              http://doom.wikia.com/wiki/Skill_level

              např. většina tady těch FPS nastávení obtížnosti měly.
            • "většina her dohraješ na střední obtížnost úplně stejně"

              Hah... dřív ani hry neměly obtížnost. Byly hardcore už v zakládu. Teď ses pěkně oddělal, protože tohle je další z důkazů.
            • Ne, nemáš pravdu trolíku. Dole jsem to dokázal. Vědecká studie Zeldy a Maria série. Starý díly mnohem víc hardcore. Dále je tu italská studie her 80-90 let, které jsou extrémně komplexní:

              https://www.technologyreview.com/s/426712/pac-man-proved-np-hard-by-computational-complexity-theory/

              Zabal to, trolíku.
              "The classic ’80s arcade game turns out to be equivalent to the travelling salesman problem, according a new analysis of the computational complexity of video games."
            • ne, ne nebyl, jen jsi to hrál jako capart, většina her dohraješ na střední obtížnost úplně stejně jako současné hry na střední obtížnost.
            • ne, ne nebyl, jen jsi to hrál jako capart, většina her dohraješ na střední obtížnost úplně stejně jako současné hry na střední obtížnost.
            • Líbí se mi, jak pořád nechápeš tu základní pointu. Dnes jsou ty těžký hry okrajovým žánrem. Dřív to byl standard ve středním proudu a např. hry na automatech v placených hernách byly těžký schválně, abys to hrál furt dokola.
            • až na to, že v současnosti máš x žánrů za různé rozpočty, najdeš těžké hry a dokonce mnohem těžší než v minulost...
            • Dík, žes mi dal za pravdu.
            • možná proto že stojí 100 milionu dolarů a není to pro pár uhříku z garáže...
      • to je taky možné..
  • Ale kecy, vsichni vedi,ze cheaty se dneska ... !prodavaji! ... at uz v podobe lootboxu, vsemoznych pousnu na vetsi XP ...
  • Jen bych dodal, že nevymizely pouze cheaty, ale i návody, fanpage stránky, kde prostě šlo najít vše a byla opravdu sranda to pročítat apod. Easter eggy, cheaty, zajímavosti, prostě všechno. Kdo dohrál gothic bez návodu tak má můj obdiv. A nejenom rpg hry, ale adventury, občas i strategie, ale to byly starý časy. Dneska mi to přijde všechno jiný, možná protože jsem starší, možná proto že už mám s hraním zkušenosti nevím. Je mi celkem už jedno, že se na starých fanpage neobjevují novinky apod. Ale jsem rád, že vznikly, že je někdo udělal a dal si s tím práci. Přijde mi, že kdokoliv dělal fanpage ke Kingdom Come, jako nová česká hra by si něco pořádného zasloužila, tak s těmi starými nemá žádné zkušenosti. Buď sou opuštěný a nebo se tam člověk ani nic nedozví.
    • Kdyz clovek nemel internet tak to jinat dohrat neslo :D
    • Návody vůbec nikam nezmizely jen jich je část vidieo "walkthrough" a v textové podobě je na 99% na gamefaqs nebo na podobném porátlu, i Steam kolikrát obsahuje zajímavé věci - stačí do googlu zadat guide/walkthrough nebo něco podobného a návody se budou sypat . Většina her má velmi obsáhlé wikipedie kde se toho dozvíš kolikrát daleko víc než bývalo na těch "fanpages" včetně těch easter eggu a dost často tam najdeš třeba i Id objektů pro konzoli nebo moddery.
    • Minev
      Fan stránky mi tak schází. Ale v tom co popisuješ mají svojí náhradu, bohužel většinou ne v češtine - jmenuji se wiki, třeba i IGN má obsáhlou wikiu. Příklady: http://www.ign.com/wikis/kingdom-come-deliverance http://www.ign.com/wikis/the-witcher-3-wild-hunt
  • Možná by nebylo od věci dodat že některé hry sahají tak daleko že i externí češtinu považují za formu cheatu a deaktiují archivmenty, viz třeba Stelaris (odehráno 450 hodin, bez jediného odznáčku) nebo přidání módu z worshopu apod. Sám jsem nikdy moc nechápal potřebu sbírat ty odznáčky, víc mne zajímalo jestli mě hra baví než abych dosahoval nějakého vývojářem stanovené mety.
    • A hraješ to na ironmana? Nejsem si jistý, jestli to má i Stellaris, ale u ostatních her od Paradoxu musíš mít zapnutý iron mode, aby se aktivovaly cheaty.
      • Máš to otočený, na ironmana konzole nefunguje ale fungují achievmenty, stellaris samozřejmě má
  • XorxoxTalarius
    Protoze vetsina modernich hrach zavedla tu mensi, tu vetsi Pay 2 Win system a tak jsou pro ne cheaty nocni mura. Kdo by si kupoval bednicky kdyz si muzu nacitovat a i s tou nejzakladnejsi zbrani pak projdu celou hru.
    • kolik her z tohoto roku má lootboxy? Kdyz se bavís o te vetsine?
  • Protoze dnesni hry jsou tak primitivni a trivialni, ze zadne cheaty nepotrebuji.
    • Celé to jenom záleží na tom, jaké hry hrajete...

      Pořád existují hry pro hardcore hráče. Pokud je nehrajete a místo toho frčíte CoD, tak pláčete na špatném hrobě...
      • Jako ze cheaty jsou urceny pro hard-core hrace? LOL. To jste napsal pekny nonsense.
        • A vy jste to nepochopila,Reagoval na vaší narážku na obtížnost,ne na cheaty.
  • A jakou dnešní hru by jste chtěli s cheatama? Mě třeba nic nenapadá.
    • The Sims *1*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit