Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • mirekdusinojc
    "Devkity mají 8 a 16 GB RAM. Teď můžeme rozjet spekulace, jestli Sony jen zkouší a zatím neví, jestli míň nebo víc, nebo jestli budou dvě verze Orbisu, jedna výkonnější a dražší a druhá slabší a levnější."
    Nějak postrádám smysl dvou verzí. Hry musí být tak jako tak optimalizované pro tu pomalejší variantu. Jedině, že by Sony štědře podporovala exkluzivitu pro podobné tituly, protože samotní vývojáři do toho sami od sebe nepůjdou. A i tak rozdíl ve velikosti ramek vám rozhodně nezaručí, že ve své hře bude větší prostor pro nějaké wowmomenty. Pokud by nějaká taková exkluzivita byla, musí to být rozdíl, který můžete v klidu napsat na krabici a né rozdíl typu "hra se načte o 1 sec. dříve a zvládne o dvě postavy víc na herní ploše"
    • Robotron3
      Dvě verze s jinou ramkou je samozřejmě hloupost a ta zmínka v novince je uplně mimo.
  • Jak někdo může očekávat mnohanásobný výkon, než je dnešní generace?
    Ono i "lehké" navýšení výkonu udělá opravdu hodně. Kdyby měly mít next-gen konzole HW srovnatelné dnešním super-počítačům, tak by musela být cena mnohem vyšší a bylo by to k něčemu? Budete snad na konzoli renderovat FullHD videa, abyste z toho vyždímali maximální výkon?
    Řeči, proč tam cpou AMD a ne Intel... Asi ví, co je pro ně lepší, ne? (Když už se takto rozhodl i Microsoft).
  • U PS3 byla hlavně blbost BD mechanika. Naprostá zbytečnost a ceně to taky v ničem nepřidá, viz Xbox a DVD mechanika uplně v pohodě. BD mělo být až ted ve 4ce.
    • to si zas nemyslim, by si sa divil, kolko ludi si tu srandu kupilo hlavne kvoli tej mechanike.
      • No jasně, už vidím trotla, který si koupí konzoli za 10tis aby tam měl bd mechaniku, která stojí 2tis (dnes už máš za 3tis i s domácím kinem levnějším), nehledě na to, že pak musíš pouštět PS3, aby jsi se mohl podívat na film... dnes, kdy už každá tv má USB (rozuměj multimediální přehrávač v sobě) je to naprostá zbytečnost. Já osobně si pouštím filmy přímo z flešky, kterou dám do TV ... doufám, že se brzy začnou prodávat filmy přímo na fleškách, místo na zbytčně velkých BD discích.
        • Neuvědomuješ si jednu zásadní věc, která je to nejednou zmíněná, a to že PS3 v době vydání byla, kromě herní konzole a multimediálního centra, taky jeden z nejlevnějších blu-ray přehrávačů na trhu...tudíž blu-ray mechanika rozhodně zbytečnost nebyla. Upřímně řečeno, a klidně mě za ten názor ukamenujte, si myslím, že hlavní důvod nízkých prodejů PS3 oproti X-boxu je, že hra na x-box svým způsobem stála 50 Kč (cca cena dvouvrstvýho DVD), zatímco na PS3 do dneška nikdo pořádně nic neupirátí :)...Většina lidí si teda koupila x-box s tim, že si na něm zapařej za pár korun téměř jakoukoliv novinku, zatímco na PS3 by museli investovat další těžký prachy do her, a navíc by museli i opravdu pečlivě vybírat co stojí za koupi a co ne *4*
        • Jo jenže, když vycházela ps3 byla daleko levnější než obyčejný bd přehrávač(za to co nabízela). To že dneska bd přehrávač stojí pár tisíc neznamená že v roce 2006/2007 stál taky tak.
        • já zase vydim trotla kterej si koupí kozoli za 8000 a k tomu za trojku přehrávač uvědom si frajere že konzole už deska nejsou jen na hry ale je to domácí mutimediální centrum. Já už bych dneska do konzole bez bluraye nešel ( už jen proto že si na svý 127 full hd plazmě když si můžu vybrat radši pustim bluray než DVD ). A jen tak pro představu měl jsem jak xbox tak PS 3 takže to můžu porovnat.
        • V dobe vydani PS3 ty ceny prehravacu byly jinde a jeste zurila valka HD formatu. I diky PS3 to nakonec vyhral BD. I ja jsem PS3 preferoval pro BluRay mechaniku.
        • lenze ta PS3 uz tu je peknych par rokov, takze ten trotol vtedy mal pred sebou hernu konzolu s BD mechanikou za 10tis. a samotnu BD mechaniku za minimalne 10tis.
      • Na druhou stranu předpokladam,ze o to vic muselo Sony PS3 dotovat,aby zustalo na konkurenceschopne cene?
  • Mr.Lolendo
    Co jsem se dočet tak Wii U má 2GB RAM a GPU-HD5770 což samo o sobě je několikanásobně výkonnější než Xbox360 a PS3. Takže PS4 by asi pomalejší být neměla *1*
    • Je o chlup výkonnější, možná že i rovno dnešním konzolím, takže nevím kde jsi to četl.
      • Mr.Lolendo
        že má 2GB RAM a GPU - ATI HD5770 je fakt! PS3 má 256MB RAM a GPU - NVIDIA GeForce 7800 GTX. Tak jakej "o chlup"?
        • Nene, podle vseho ma grafiku na bazi HD5000, ale pouze s 400 shaderama (HD5770 jich ma 800), takze je to vlastne jen polovina 5770ky. Spis to odpivida slabsi HD5670. Vykonejsi bude, ale zase ne o tolik
          • Nemluve o procesoru, kterej je podle vseho u WiiU slabsi.
  • Takze lze teoreticky ocekavat,ze nova generace konzoli alespon v podani Sony nebude tak velky skok jako tomu bylo u soucasne generace?
    Osobne si myslim,ze pokud se MS touto cestou nevyda take (cemuz moc neverim),tak by to bylo pro Sony tak trochu sebevrazda.
    Na casual hry tu je Wii a to se Sony nahradit imho nepodari a navic od PS vsichni cekaji klasickou konzoli po vzoru jeho predhudcu.
    U PS3 Sony zavahala a dala tak prostor MS ,aby se s jeho xboxem stal rovnocenym souperem.
    A pokud se Sony postavi proti MS s vyrazne slabsi konzoli,tak si myslim,ze to pro PS dobre nedopadne.
    Ale jsou to vsechno jen spekulace,takze kdo vi jak to nakonec bude *1* .
    • Vidím to tak, že jestli se Sony tentokrát nepředvede, bude PS (nebo jak se to další bude jmenovat) dál utěšeně upadat. Což by bylo smutné...
      • Smutne by to bylo a to i pro fanousky xboxu,protoze nikdo rozumny tady monopol na trhu s konzolema prece nechce, i kdyz nekdy mam ze zdejsich diskusi dojem presne opacny *1* .
  • Pitomci srovnávající naprosto odlišnou architekturu s komponentama pro PC, na kterém doma hrají hry a čumí na p_rno, jsou už vážně kurevsky otravní. Přesně na takových idiotech je vidět, že mají komp pouze na tyhle dvě věci, ale o zbytku netuší nic.
    • Jo a na konzoli nemůžeš čumět na p_rno? Zalez zpátky do díry ty zainteresovanej vydláku.
      • Chtěl jsi napsat "zakomplexovanej" a "vidláku", viď? Nauč se česky a přestaň používat slova, jejichž význam je ti cizí. Sám pak působíš jako hlupák. Doufám, že za to nesnesu nálož nadávek, ale že si to vezmeš k srdci.
    • to pises akoze v mene tych konzol?...no ved jasne, tie okrem hier a porna este vedia trebars uvarit kavu, zastupit priatelku, odviezt ta do prace a milion dalsich veci
  • konzoli nedela jen hw.coz podle me delaji i velmi dobri vyvojari co sony vlastni.a hodne exluzivnich vynikajcich znacek.a myslim ze to bude vynikajci stroj otom nemam pochyb,uz jen diky tomu ze firma sony vubec poprve spolupracuje s vyvojari od sony na novem hw.driv se jich neptali.dali jim hw a makejte.ted to bude jinak.zatim me ps3 staci ma vyjit spoustu vynikajcich her god of war,the last of us.a kdo rika ze jsou tyhle masinky zastarali tak je podle me blazen.tak at koukne na novy god of war a the last of as.bomba.ikdyz nejsem xbox man.tak bych chtel pochvalit vyvojare hallo4 a forzi horizont.kteri dokazali ze tyto konzole maji jeste co nabidnout jak vynikajci grafiku tak hratelnost.to si pc hraci mohou o tehlech hrat jenom zdat.ponevadz zadna firma neni blazen aby dala 60mil dolaru na exluzivni hru na tuto platformu.a naco silny grafarny na multi platformofky?nebo na grafiku a fiziku her typu starkraft nebo diablo,dit to je graficky hnus a postavicky udelaj pohybu jako 5 prstu na me ruce.a rpg ty me nebavi bloudit hodiny a hodiny po velkem svete nez clovek neco splni.to si radsi zahraju ten tunel typu uncharted jak tomu pc hraci rikaji,ale take si museji uvedomit,ze uncharted neni rpg ale akcini adventura a ty bohuzel i na pc jsou tuneli.kcemu super grafika na sistem kde vychazeji prumerne mutyplatform a indie hry.a zere to jak tank,pritelkine by me rekla moc krasna grafika na pc ale krvave naroky na spotrebu.500wat je 5OOwat i vic ze.kdyby to moje pritelkyne zjistila ze to tolik zere kuli o mali chlup lepsi grafice tak me stim vyhodi z baraku, pc takovy mali okenko do budoucnosti. co zere jako tank.toje teda kus hw bez exluzivnich her.pro doma jak delany.no jdu si zahrat tu tunelovku.az pc bude kus moderniho hw a bude zrat stejne jako ps3 a bude mit lepsi grafiku tak si pc koupim jako herni stroj.ale utohoto hw je to vzdalena budoucnost.toto hw bude vzdy zrat jako tank.
    • Hallo 4 *1* *1*
    • Achjooo.... mam v idle tak max 150W(nebo 100W podle modu ve Windows, možná i mín) , normalni hraní ~220W, max burn Metro apod. 300W, ale když někdo nechápe, co znamená mít 500W zdroj, pak se mu ani nedivím :)
      Navíc každej kupuje snad podle financí, kdo má max 10k, koupí klidně úsporné a pořád výkonné komponenty pro idle 80W, náročná má prachy a tak si platí klidně za 400W... navíc jde o komponenty, ty dnešní ti klidně polovinu povypínají a máš fakt málo když jen pc běží. Navíc se dá podtaktovávat, a tak. Ale to je jen pro zajímavost ;)
    • thrax.14
      No hlavně bych si nechal od starý kecat do hraní *7* . Naštěstí ta moje hraje taky a nějaký watty neřešíme *15*
      • no to mas stesti,to ti zavidim.ale spolecnou domacnost spolu asi nemate co?jinak by ti do toho kecala az by prisel vypis za elektriku.
        • thrax.14
          Žijeme spolu 6 let ( v jedné domácnosti) a todle opravdu neřešíme *15*. A být to jiná co by to řešila, tak půjde ona nebo já *6*
    • DangerousDave
      to si zase ty ? ulmes ... už minule si tu vypisoval tie isté nezmysli o 500 w spotrebe a už zase s tým začínaš. Takže ešte raz a dúfam naposledy, bežné herné PC má spotrebu okolo 300 W, konzole okolo 150 W, pričom z toho PC dostaneš podstatne lepšiu kvalitu obrazu v poriadnom rozlíšení a okrem hier máš k dispozícii milión ďalších možnosťich ako stroj využiť. Navyše mnohí konzolisti majú pozapájané plazmy alebo širokouhlé TV (ak vtedy nepozerajú ich rodičia ) ktoré majú mnohdy nehoráznu spotrebu oproti LCD monitorom... dokonca sa to môže ako celok vyrovnať hernému PC (s tým, že ten konzolista hrá v nižšom rozlíšení a nízkym nastavením detailov). A k tým ďalším žvástom je škoda sa vyjadrovať.
      • jak vis ze konzolisti maj zapojeny plazmy nebo sirokouhle tv s velkou spotrebou?tys byl u nich doma ze vis kolik zere jejich tv?ta nova 3d tv od sony 40 uhl.tu mam ja zere 80wat.jak vis ze nema kazdej doma tv co zere 80wat.ja hraju na 3d monitor od sony.a ten ma mensi spotrebu jak cinema 3d monitor od lg.a to ten od sony jede na 240hz je to nej na hry.vsem tento monitor co se tyce zobrazovani a 3d na hry doporucuji.za malo wattu hodne kvality.
      • mam 3d monitor od sony .stal me 12000 tis.ten umi ze muzou hrat 2 na cely obrazovce.mam ho kuli strileckam,lip se mi hrajou na monitoru vidim vic .ma 240hz perfektni zobrazovani a je rychlej.doporucuji pc hracum.je na hrani a 3d to nej.co jsem videl.
      • no a ne.staci kouknout na alzu na herni pc.od 18tis az 28 tis maji 500 az 550 wat zdroj.a kdyz chces vse na max a aspon 4 krat atialazing tak se ten tank poradne zapoti.a proc vsichni rikaji ,ze kdyz maj doma herni pc tak nemuseji v pokojicku prez zimu topit.jednomu dokonce vyhorela zasuvka.druhy zase rikal mapc za 28 tis 1,5 roku stary ze ma vse na max a kdyz zapne atialazing tak se to skube jak svina.takze vse na max ale bez atialazing .vse mam moznost videt a vyskouset.tak me s tema 300wat moc nehoupejte.
        • DangerousDave
          to aký má zostava zdroj nehovorí nič o jej spotrebe :) to by mohli vedieť aj konzolisti. To aký AA zapneš má minimálny dopad na spotrebu, keďže výkon sa presunie na AA a zníži sa framerate. Prosím nediskutuj o niečom o čom nemáš ani páru...

          mimochodom vieš že prvé PS3 mali 380 W zdroj ? :) dnešné majú okolo 250 W, napriek tomu že ich priemerná spotreba je často polovičná.
    • Mr.Lolendo
      že ti to tvoje monstrum žere 500W je tvoje hloupost. Mě kompl. žere max 360W a zahraju si na něm všechno na max. (1920x1200). Navíc maximální spotřeba je jen při hraní. Né při surfování na internetu či čumění na film... Pokud chceš něco srovnávat tak se vyvaruj přirovnáním: "žere to jako tank" a radši mluv o faktech.
  • V prvom rade netreba panikarit z toho ze tam ma byt apu A10. Treba si uvedomit ze konzole su prakticky vzdy samostatny produkt s uzavretou architekturou a vecsinou sa ani neriesi spetna kompatibilita, pripadne sa vyriesi dalsim cipom. Takze ta A10 moze byt na kilometre vzdialena od klasickej desktopovej A10 a osobne si myslim ze v mnohych veciach aj bude. Skor si myslim ze sa Sony poucilo z PS3 ohladom zlozitosti vyvoja a devkitov plus podpory a chce sa tomu vyhnut. Vykon cellu sa v pomere ku komplikovanosti vyvoju vobec neoplatil. Preto si myslim ze aj sony ide cestou niecoho co sa bude lahsie obprogramovavat a bude developerom blizsie.
    • Ano, má to spoustu faktorů a to APU může být klidně přepracované. Klidně i budoucí. Pokud bude, budu rád, mam rád technické novinky, i když hraju na PC a možná bych čistě ze zvědavosti zauvažoval. Pokud ale bude APU přistupovat jen k DDR3, tak by to mohl být brzký problém. Pokud tam jako VRAM vlepí něco rychlého jako GDDR5 nebo XDR2, tak by to mohlo i fungovat. To už se ale snad brzy dozvíme. I když předpokládám, že až nastane doma oznámení, tak se dozvíme přesné parametry klidně až po vydání. Protože pro koncáka nejsou podstatné *1*
  • Tak ted jenom doufám asi si to Microsoft srovnal v hlavě a udělal pořádnou mašinu.!! :)
  • Mr.Lolendo
    Aby nové konzole obstály oproti rychle rostoucí ARM architektuře. Tak musí splňovat:
    1) kompletní podporu HW/SW 64-bit
    2)aspoň 8GB RAM a 2GB VRAM
    3) 256GB SSD (rychlé) + možno dodat HDD až 3TB
    4) USB 3, 1Gbit LAN, HDMI 1.4x
    5) CPU a GPU by bylo nejlepší to nejvýkonnější ale to asi nepůjde. Každopádně bych tam nedával AMD ale INTEL a NVIDIU. Nvidiu kvůli celkově lepší podpoře ovladačů her a nových technologií.

    Jaký mám názor úplně celkově je že vydávat nové konzole je nesmysl. CODkařům a pod. casual lidem současné konzole naprosto stačí. Prostě lame obecenstvo je nejpočetnější a nejvíce platí a díky jejich nevědomosti či "hlouposti" oni ten výkon a kvalitu stejně neumějí ocenit.

    Budoucnost je v ARM mobilech a tabletech kdy si je připojí k TV, k něm periférie a dělají na tom vše a více co současné konzole dovolí.
    • nVidiI :)
      Tak zas nejvýkonější GPU nemá smysl. Stačí kdyby udělali konzoli user-friendly alá měnitelný HW, sice by to bylo jako PC skoro, ale všichni by byli spokojeni a cena by zůstala v klidu. Ale zas kdo by vyráběl měnitelný HW že :D.
      Je fakt že ARM začíná být stále silnější hráč na trhu -.- konzole to nemusí vydržet, když si vemem dnešní výkon smartphonů.
      Ale jinak když to chce přejít na klasické processory, mohly by se hry celkově dělat líp optimalizované jak na PC, tak i konzole, páč by nebyly extra porty. Ale v tom se moc nevyznám no, PS má asi jiný jazyk celkově ? nevím no. Možná je to celé vedle :D
      • Robotron3
        Z hlediska architektury právě tohle chtějí a PS4 bude víc přístupné podobnějšímu vývoji jako na PC, než tomu bylo u PS3. Ale problém tam je, že Microsoft používá jiné API a framework pro vývoj než zbytek světa. DirectX, oproti OpenGL. Kdy Windows a Xbox máš hry většinou pod DirectX a Playstation a třeba Linux zase OpenGL. Ale za to může spíš Microsoft, že stanovil pro sebe odlišné nástroje a nikdo jiný na jiné platformě je nemůže používat.
        • smejki
          Za to nemůže ani tak Microsoft, ten OpenGL nijak nebrání (na PC). Problém je, že DX je už technologicky a efektivitou dál než OpenGL, což i takový GL maniak jako Carmack musel uznat. Proto v posledních 5 letech hraje DX zcela jasný prim. Multiplatformita není samospásná a právě ta je dnes jedinou výhodou OpenGL.
          • Tak ešte raz. DX je uzatvorené API optimalizované výhradne pre hry. Jediným užívateľom je firma Microsoft. OpenGL dokáže všetko čo DX a naviac je to certifikovaný štandard používaný v profi programoch.
            DX hrá prím maximálne v hrách s operačným systémom Windows. Používanie DX sa nezakladá na jeho kvalitatívnej prevahe, ale súvisí s politikou spoločnosti MS (pri rozšírenosti Win), ktorá si vytvorením uzavretých štandardov poisťuje zisky. Robia to tak pri textových dokumentoch a platí to aj pre grafické API. K tomu napomáha aj horšia implementácia OpenGL v ovládačoch od ATi a NVidia. To je však pochopitelné, pretože to sú firmy, ktoré pozerajú na čísla a tie sú jasne na strane DX. A tento stav sa budú snažiť udržať za každú cenu.
            • smejki
              "DX je uzatvorené API"
              ano
              "Jediným užívateľom je firma Microsoft."
              lolwas? MS je vývojářem. Uživatelem je kdejaké studio, které dělá hry v DX.

              Jinými slovy jsi na x řádků rozepsal, že DX je uzavřený a Windows only, zatímco OpenGL je otevřený a universální. Gratuluju. To je jako kdybys na mě hřměl, že Linux zvládá všechno co Windows a navíc je open source a je tudíž lepší. No a? Stejně to nic nemění na tom, že ho Wokna válcujou. A důvody pro to nějaký jsou. Stejně jako jsou důvody proto, že Linux naopak válcuje Wokna na serverech. A nezapomínej, že OpenGL jede i na Woknech, takže nějaké uzamykání standardů ze strany MS je irelevantní argument. To není důvod poklesu využívání OpenGL.

              Jinými slovy:"A co jako?"
          • Robotron3
            Já jsem sice v OpenGL začátečník, ale stejně si neodpustim, že podle mě zastaralost OpenGL je čistá pověra :) DirectX se podle mě rozšířilo namísto OpenGL jednak iniciativou Microsoftu a pak možná i významě proto, že DirectX obsahuje vše potřebné od grafiky, zvuku až po sítě, kdežto OpenGL je jen vykreslovadlo.
            • smejki
              nejde ani tak o to, co umí (DX umí o malinko víc), ale to to, jak efektivně se s tím dělá a jaké jsou pak výsledky, tedy jak efektivně to pracuje.
            • Mr.Lolendo
              Ono též oboje srovnávat co umí a neumí je hloupost protože je to jen zlomek toho co se zkutečně využije ve hrách.
        • Ok takže jde "jen" o OpenGL, díky! :) Tj fakt blbé potom. Na tom Linuxu by vlastně mohlo být díky steamu víc her, z PSka, že?
          • Robotron3
            Rozhodně nejde jen o OpenGL a na PlayStation to neni ani čisté OpenGL, ale upravené Sony OpenGL ES. Ale určitě bude PS4 blíž třeba takovému PC s Linuxem. Než je tomu teď u PS3.
      • Konzole nikdy nebude mít měnitelný HW jako PC.
      • Mr.Lolendo
        ano to PS má
    • Robotron3
      Dobře, ale zas to nesmíš brát okem PC. Třeba upřednostňovat nvidiu před amd z hlediska ovladačů je nesmysl. To jsou konkrétní ovladače napsané přímo na ten hardware konzole, s PC a OS na PC nemají nic společného.
      • Mr.Lolendo
        mě jde o podporu PhysX a snažší podporu Ambient Oculusoin

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit