Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • To je ještě dlouháááá cesta. Ale AMD/ATI by mohlo začít tím, že konečně udělá použitelné drivery pro nixové systémy.
  • tonnymontana
    tak je to urcite dobra zprava, na netbooku bych rad provozoval linux kdyby byla poradna zakladna programu a nekterych starsich her. Uvidime jak to dopadne ale moc bych od toho necekal.

    W8 jsem si trosku upravil metro jsem nevidel uz x mesicu ani nevim ze tady je bych to musel vyvolat, start mam taky a vse slape dobre. Prekvapive si zahraju opravdu stare hry coz platilo i pro 7ky. Jen ta cena windows je silena kor na vice pc ktere treba pousti v podniku muziku nonstop. Tam se proste davaj linux at uz kvuli cene nebo kvuli tomu ze to oproti oknum slape jako hodinky v nonstop provozu. K uzivatelske privetivosti linuxu si myslim ze hodne verzi je daleko lepsich pro starsi lidi nez okna. mate tam vsechny dulezite programy a jedete. Kdybych mel babicku ucit na stolnim pc asi bych zvolil nejakou user friendly linux distribuci nez slozite okna pro naprosteho pc lajka co ma mys poprve v ruce.

    osobne bych byl radsi za podporu programu na linuxu jak grafickych tak animacnich at uz 2d ci 3d aby na tom clovek mohl makat. sice tam jsou alternativy k placenym win support programu ale kdyz uz date stovky eur za zakladni software ktery pouzivate pro komercni uziti tak linux opravdu vyuziju spise jako server
    • Nějaká větší podpora Linuxu u produkčních programů je hudba vzdálené budoucnosti (jestli vůbec). Většina profesionálních programů je silně provázána s dalšími produkty MS a tímto směrem se vyvíjela dlouhou dobu. Výrobci by ve většině museli vytvořit paralelní větev víceméně od nuly a do toho se nikomu nechce. Navíc když to funguje na Win, tak nikdo nebude přecházet na Linux. A cena taky neobstojí. Licence Win je oproti provozovanému SW nebo HW většinou zanedbatelná položka, náklady na přechod by byly daleko větší.

      Pro hry je výhoda v lepších cenách herních PC (ona licence Windows něco stojí) a zbavení se závislosti na MS (kde mají poslední dobu dost debilní nápady).
      • Pravda ale je, že už se na linux portují dva menší enginy pro vývoj her. A to ShiVa a Leadwerks. Tohle by se nedělo bez iniciativy Valve. Uvidíme, jaká bude situace za pár let. Může se stát, že jeden z těchto menších projektů prorazí a strhne pak na sebe další aplikace. Vše je teď závislé na úspěchu Steam machine.
  • Jednoznačně palec vzhůru
    • Jednoznačně *14*
  • V tehle diskuzi: Lidi co to nevideli ani z rychliku ale maj k tomu tunu kecu.
    Proste normalka.
    • Robotron3
      První příspěvek zde, který neni k tématu a nevypovídá o ničem.
  • Linuxy jsou snad úplně všude až na pc v domácnostech a nevím jestli to dokáže někdo změnit..
  • Když se vezme v úvahu, kolik je PC tak i to procento či dvě u linuxu jsou docela dost stanic.

    Z podobného soudku, zajímal by mne názor nějakého programátora, jak náročné je udělat linux verzi, když stejně dělají PS4 a MAC, což je také x86 na POSIXu.
    • Robotron3
      Pokud se hra dělá v hotovém enginu, jako Unreal, nebo Unity 3D, který linux podporuje, tak převýst hru na Linux může být záležitost několika kliknutí. Na druhou stranu pokud se hra dělá na konkrétní systém, třeba Windows DirectX, nebo PS3 a při vývoji se s dalšími platformami nepočítalo, může být převádění na jiný systém tak náročný, jako to udělat celý znova.
    • Keyz
      Méně odborně: http://www.reddit.com/r/Games/comments/14j9ed/how_difficult_is_it_to_port_a_game_from_windows/

      Více odborně se zeptej zde: http://stackoverflow.com/
      Tam mi vždy dobře poradili.
  • no konecne
  • S linuxem se zkouším pracovat cca 3 roky, a během té doby jsem si ho neskutečně oblíbil... Ve všem máte možnost, pokud chcete (a máte na to znalosti), tak není problém si vše od základu předělat, instalace softwaru je v této době stejně jednoduchá jako na Windows (ne-li jednoduší), nastavení také není o úpravě desítek souborů, jako tomu bylo dříve, atp... Jediné co chybí, tak jsou pořádné ovladače pro grafické karty. Každý kdo někdy kompiloval kernel může potvrdit, že linuxové jádro obsahuje ovladače pro neskutěčné množství HW (i takové, které na Win nikdy nepoběží :D ), ale ovladače od výrobců GK jsou na tom dost mizerně. V jedné verzi ovladačů od AMD jsem v L4D2 měl cca 80FPS, ale v novějších cca 50FPS... Nicméně věřím, že pokud se do toho Valve, a ostatní vývojáři her opřou, bude linux obstojná alternativa. A k tomu SW - na práci ve 3D, případně bitmapové nebo vektorové grafice, je nejvhodnější MAC Pro, který má systém šitý na míru HW na kterém běží. Ani WIN ani Linux, mu v tomuhle nemůžou konkurovat...
  • Linux je fajn alternativa, ale Windows ani Mac nezastoupí. Pro laiky je příliš složitý, profesionálům zase může chybět spoustu SW.
    • Aaarg, proboha. Ubuntu jsem nainstaloval svým rodičům právě proto, že je ovládání naprosto triviální. Když se řekne Linux, tak to skoro nic neznamená (znamená to spíš kernel, který mám i v routeru). Je potřeba mluvit o konkrétní distribuci. A v rámci linuxových distribucí je několik, které jsou právě orientovány na přívětivý uživatelský přístup a Windows nebo OSX zastoupí naprosto v pohodě.
    • Robotron3
      Nutno ale říct jaký profesionály. Jako servery, nebo OS pro programátory nic lepšího neni. Grafika, hudba, video, tam zaostává.
  • Jack1947
    Chapu-ly spravne, miziva konkurence pro Windows.

    (i po vsech tech letech).

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit