Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • del0
    To jsou teda perly. *15* Koukám, že tady by člověk logiku marně hledal. Nechápu, jak mohli vydělat, když ještě nic nevytvořili. Očividně si pleteš charitu/sponzorký dar se ziskem. Ve ekonomickém světě jsou tyhle pojmy protikladem. *7*
  • Blue.Shark
    Pokud to správně chápu, crowdfundingový model je na tomhle přístupu postavený. Backeři se snaží zaplatit během určité doby projekt, přičemž, když se to podaří, dostanou na konci vývoje levnější hru, než klasičtí koncoví zákazníci. A je jedno, jaký je počet backerů a počet vybraných peněz. Samotné stretch goaly fungují jako tahák na další backery nebo jako lákadlo pro ty současné, aby zvýšili svůj finanční dar. Win-win situation.

    Přece vůbec není důležité, co s přebytečnými penězmi udělají. Důležité je, že vytvoří hru (+ bonusy související s úrovní finanční podpory), za které backer zaplatil. Pokud za ně chtějí plnit stretch goaly, pak budou. Pokud stretch goaly nenastavili a zájemců o produkt je hodně, půjde jim to "do kapsy". Pořád nevidím problém, jen logický vývoj situace.
  • Po 4!! hodinách se vrátit a nechat toho, teda pokud by to bylo 12 a víc ok, asi bych si dal oraz do dalšího dne, ale předpokládám, že jsi za hru zaplatil, tak se proboha hned nevzdávej...
  • Věc názoru. kvalitní jsou dle mě obě hry...
  • Morraw
    Jo táák. Takže jednoduše řečeno tě sere, že oni vydělali. Zajímavá mentalita..
  • walltar
    Po celejch 4 hodinách hraní? No to je hrůza. *1*
  • Už dlouho jsem se takhle u hry nenaštval. Po zhruba čtyřech hodinách hraní na ipadu jsem zjistil že díky bugu ze začátku hry je moje postava nesmrtelná a nedá se s tim nic dělat. Takže bud můžu dohrát s "cheatem", nebo to rozjet od azčátku. Volim variantu c a kašlu na to no...
  • nechapu, co tu resite tyhle drobny... kdyz vam ubisoft za desitky milionu dolaru vydava kazdej rok dokola to samy, tak je to v poradku?

    udelat hru za 100k dolaru, to je tak na projekt dvou lidi jako treba FTL

    ve chvili, kdy mate vic lidi jsou to jenom susne... prave diky uspesnym predchozim pocinum by asi byly schopny vydat neco jako vanilla hong kong, ale pokud chteli/potrebujou nabrat vic lidi na vic nez vanillu, tak s tim sli na KS, ty stretch goaly se delaj spis podle kulatych castek nez podle realnych propoctu, co kolik bude pri vyvoji stat
  • del0
    "Ale připadáš si jako hráč okraden ?"

    Hmm. To zní jako logický klam morálního dilema. Nepřipadám si okraden, stejně jako si nepřipadám okraden, když stát koupí na Ministerstvo vnitra varné konvice za pět tisíc za kus. Jenom mě to se*e.
  • del0
    Zisk ještě předtím, než sem vůbec něco vyprodukoval? Zajímavá mentalita...
  • del0
    Kam by měly jít? Že by do vývoje tý konkrétní hry? Nikde sem si nevšiml, že by na KS bylo uvedeno, že to, co se vybere nad 100%, jde do kapsy inzerujícího a ne do vývoje toho projektu.

    "tak by neměl backovat projekty, které jsou za 100%"

    Co může nebo nemusí backer je irelevantní. Jde o jejich přístup. Oni v první řadě chtějí, aby lidi backovali nad 100%, jinak by nezaváděli stretch goaly. Problém je bohužel v přiměřenosti těch částek.

    "Ty peníze si nechají tvůrci a udělají s nima co uznají za vhodné... "

    Hmmm. Taky bych bral, kdyby mi někdo zaplatil vývoj a ještě mi dal navíc třeba dvakrát tolik jen tak, na moje účely. To by se podnikalo. *7*
  • still better rpg then witcher ;)
  • Tohle mi přijde jako naprostá karoteonidní hloupost. Kdyby Kickstarter fungoval na bázi souvztažných monilií, nebyl by potom helmintní problém mít finance od hráčů, kteří přispěli, protože věřili ve fermentační obrat. No nemám pravdu? *2*
  • Morraw
    Kde je problém ale ? Hráči tu hru chcou, tak ji podpořili tímhle způsobem - tedy předobjednávkou.
  • Ja nevim. Nejak mi nejde do hlavy, proc kdyz mel predchozi dil uspech, museji jit opet na kickstarter.
    Aby tam za chvili EA nevystavila nejnovejsi dil COD.
  • Když nějaký vydavatel vydá hru s rozpočtem 10 mio dolarů a pak na ni utrží třeba 300 mio dolarů, taky řešiš, kam se podělo oněch 290 milionů? Je to prostě to samé, jako by těch 100k investovali ze své kapsy a pak prodali kopíí za 700k. Taky si fakturuju 700 Kč za hodinu práce, i když by mě třeba uživilo i kdybych si bral polovinu, ale proč bych to dělal, když mi to zákaznící za mé služby rádi zaplatí. Nechápu lidi, co uvažují jako ty, pro které je zisk něco nemravného a kteří by byli nejraději, kdyby měl každý úplné lejno, jako mají sami.
  • Morraw
    Dobře, ale kde vidíš problém z tvojí strany, tedy z pozice hráče ? Dáš jim 15$ a dostaneš hru, kterou slíbili + navíc všechny cíle (postavy, obsah, extra kampaň). Neříkám, že tohle tak funguje všude. Ale připadáš si jako hráč okraden ?
    Je logické, že ty vyšší tiery jsou právě to, co jim ty peníze vydělá. Většinou jsou tam bonusy, které vzniknou samy už v průběhu vývoje hry a tedy to není extra práce navíc.
    Na první Shadowrun potřebovali 400k, ten se očividně dobře prodával, tak mohli udělat z Dragonfall plnohodnotnou hru, navíc mají rozjetý další projekt Necropolis. Tady jde aspoň trochu vidět, kam ty peníze tečou a ta požadovaná finanční injekce pro Hong Kong, je fakt malá.
  • Tuna donator dostane predom zlavu a ma hru lacnejsie ako bude pri launch. Ferovy deal.
  • walltar
    A kam by měli jít? Ty peníze si nechají tvůrci a udělají s nima co uznají za vhodné... pokud to někomu vadí, tak by neměl backovat projekty, které jsou za 100%
  • walltar
    Proč by nešli na KS? Minule jim to vyšlo, tak není důvod tam jít s pokračováním znova. Je to úplně stejně validní způsob financování jako každý jiný.

    A technicky... kdyby udělali hru za 100K tak jim to nikdo nemůže vyčítat. Na takovou hru byla kampaň. Stretchgoaly jsou pěkné, ale nikdo by je neměl vyžadovat.

    A řekl bych, že dost lidí co hráli Shadowrun Returns tohle berou prakticky jako předobjednávku.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit