Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Jack1947
    Na iindie hru to prodalo a vydělalo více než potřebovala.
  • ucho
    pul milionu prodanych kusu je hodne dobry vysledek. uz maji vydelano.
  • MARTASLJ19
    Táto hra je stereotyp a nuda bez štipky zaujímavejších hádaniek. Sa nečudujem, že to predalo tak málo.
  • tym "indie AAA" as mysleli 3 roky s 20 zamestnancami bez velkeho hraca co by ich sponzoroval...

    AAA hra je v podstate to iste ako blockbuster film = velka produkcna hodnota/naklady, siroka cielovka a velka navratnost. Kvalita resp. hratelnost su druhorade...

    btw. tiez tu hru nepovazujem za AAA...
  • ucho
    to je nějaká nemoc tahle snaha si přeměřovat lulánka :)
    tak to máš dobré, že na svých snech pracuješ. ale ono je někdy lepší své sny žít ;)
  • Me tech nekolik desitek mega prijde naprosto v pohode a jsou to penize, ktere se slusnou analyzo uplne bez problemu raisnes. Jen jsem poukazoval na to, ze tva kalkulace je zcestna a mozna protoze si ani neumis pocitat naklady na lidi, bez ohledu na dalsi polozky, tak asi se ti jevi udelat neco takoveho jako skoro nemozne. My ostatni na svych snech pracujeme a dari se nam.
  • Kdyz napises ze je neco walking simulator je nesmysl rikat ze ma nezazivny souboje a jednoduchy puzzly protoze ty proste zadnej spravnej walking simulator nema.

    Oznacenim AAA indie hry se narazi na hezkou grafiky, mimiku a animace obecne.
  • ucho
    co tady pořád meleš s akciemi? jsi magor, ne? děláš tu ze sebe jen trotla, který nedokáže ani reagovat na téma a vytrhne z kontextu jednu část, o které se chce hádat. to, za kolik průměrně lidi dělají, tady nikdo neřeší, trotle ;)
    edit: ale co, i když jsi tupoun a článek jsi zjevně ani nečetl, klidně to zopakuji. Ninja Theory v článku prohlašují, že všichni ostatní mohou udělat to, co oni. tedy že mohou být nezávislé studio a na vývoj si půjčit v bance. cílem tedy nebylo řešit, kolik se v IT v průměru vydělává (v týmu opravdu všichni programátoři nejsou), ale ukázat, že vyvíjet něco 3 roky ve 20 letech je nákladný i pro partu nadšenců, kteří budou dělat za almužnu. tedy dát ten plat na spodní hranici (i pod ni) je záměr, protože i s takovými platy je to prostě ranec. tak tu nemusíš mávat svým lulánkem, že víš o platech něco víc a házet akciemi, troubo.
  • Kdyz jdes pracovat do startup mas dve moznosti, nizsi plat a nejake opce na akcie za mnohem lepsi cenu, nebo naopak mene akcii a mnohem vyssi plat (a ver mi, ze pokud jsi dobry tak si to ty startupy umi zaridit, ono spousta investoru chape, ze z mala zadny zazrak neudelas a bez schopnych lidi, kteri jsou drazi toho take moc nebude. Navic ono asi bude dost zalezet v jake fazi ten startup je, v kterem kole kolik raisoval, jaky ma potencialni market cap atp, zkus si v tom prostredi chvilicku zit a pracovat a uvidis). Cisla jsem ukazoval, ze v cechach v IT je pro slusneho programatora tech 80K zakladni caska o ktere vubec zacina uvazovat. Bezne chodi nabidky na HPP pres 100K.
    Jestli je warhorse v tak zoufale situaci, ze neumi nabidnout poradny plat na pomery cech, to je jejich problem, ale to ja hodnotit nebudu situaci u nich neznam a verim tomu, ze umi nabidnout i mnohem vetsi plat, pokud jim mas co nabidnout.
    Jen jsem chtel upozornit ze tvuj vypocet je proste uplne mimo z heldiska cech a o to vic z hlediska zemi na zapade.
  • ucho
    AAA neznamená, že je něco zjednodušené pro snadnější hraní. AAA pro mě vždy znamenalo, že na tom je vidět velká produkční hodnota, že nebyly dělány ústupky po technické stránce. to nebyly u Hellblade ani u Kingdom Come.
    prostě když se na tu hru podíváš, řekneš si, že na ní dělalo spoustu lidí a že odvedli pořádný kus práce. že to není hra, kterou někdo dělal na koleně, že to není jednoduchá hříčka, ale poměrně velký projekt. že do té hry bylo nalito spoustu peněz.
  • Tahle hra má naposto otřesný combat.
  • PreidaQ
    Právě, že tvůrci označují Hellblade jako "indie AAA" hru, což je sám o sobě tak trochu oxymoron, ale na druhou stranu žijeme v době, kdy už i "indie" hry můžou dorůst do stádia, kdy je dělá relativně velké studio a vrazilo do nich takové peníze, že nic jiného než úspěch nepříchází v úvahu (což je právě ten případ Kingdom Come). Jinak zrovna Hellblade má na poměry nezávislých her naprosto špičkovou grafiku (a na poměry klasických her pořád dost dobrou).

    Co se snažím říct, je to, že obecně AAA hru nedělají jenom peníze nebo prezentace, ale i samotný gameplay. Dokážu si představit, taková nějaká ukázková indie AAA hra by byla například nějaký battle royale, do kterého by nezávislé studio vrazilo spoustu peněz a očekávalo by jistý úspěch a výdělek. Hellblade ani KC mi tu určitou AAA "sázku na jistotu" neevokují.

    (PS: Nakonec může být třeba celý zakopaný pes právě jenom v tom novotvaru "indie AAA" hra. Lze na to aplikovat stejnou logiku, jako na mainstream AAA? Kdo ví?)
  • Pojem AAA nemá žádnou souvislost s tím, jak hra vypadá. AAA znamená enormní náklady a vývoj pod velkým vydavatelem, tzn. např. CoD nebo GTA. Navíc graficky tahle hra není žádnej zázrak v porovnání třeba s BF2, WW2 nebo Horizon Zero Down.
  • PreidaQ
    Třeba Kingdom Come je sice po stránce finanční asi taková indie AAA hra (bylo do ní vraženo už hodně peněz a pokud KC nevydělá, bude s WH zřejmě konec), ale kdyby to byla opravdu AAA hra, snažila by se o více ústupků vůči mainstreamových hráčům za účelem jistější návratnosti investice (kupříkladu jednodušší soubojový systém, který nevypadá v prezentacích tak strašně chaoticky anebo prostě v prezentacích méně ukázek pochybného gameplaye, ale víc načančaných příběhových videí aj.).
  • PreidaQ
    Prezentací třeba budiž. Gameplayem mi to nepřijde. Vizuál perfektní. Hratelnost založená na kombinaci walking simulatoru, nezáživných soubojů a jednoduchých puzzlů, ale zato s originálním příběhem o duševní chorobě (a navíc ta použitá perspektiva kamery je opakem AAA hry). AAA hru si naopak představuji tak, že hratelnostně to je čirá sázka na jistotu a příběh či atmosféra slouží hlavně k dokreslení ostatního, experimentování je nežádoucí. Prostě především hra musí vydělat, protože byla už tak příliš drahá na výrobu. Hellblade z mého pohledu prostě není AAA hra ani náhodou, ať už indie či mainstream.
  • Jack1947
    Dělalo na ní tak trochu AAA studio a zjevně ta hra trochu aaa je.
  • ucho
    já mám opačný pocit. prostě když vidím trailer na tu hru a tu prezentaci, vidím bezchybnou profi práci a nenapadlo by mě, že to není AAA hra. ten vizuál a technologie AAA hrám podle mě odpovídá. prezentací je to pro mě například víc AAA hra než Kingdom Come.
  • PreidaQ
    Já nikdy nepochopím, kde se došlo k tomu, že je tohle AAA (indie) hra. Tedy kromě toho, že jí tak označují právě sami vývojáři. Podle mě je to spíš jakási marketingová nálepka, protože z ničeho, co jsem z té hry viděl, jsem pocit AAA hry nedostal. Spíš pocit budgetovky se solidní grafikou.
  • tahle hra je naprosto parádní! *4*
  • ucho
    nechci ti brát iluze, ale tady nešlo vůbec o výši platu. v tom nebyla pointa, střelil jsem pro našince 50k (hezké kulaté číslo pro výpočty), pro UK trochu vyšší 80k.
    a mimochodem jsem to nebral z pohledu slušné firmy, ale z pohledu start-upu, který chce rozjet nějaký projekt a bere si na to půjčku v bance. opravdu jsem neměl v úmyslu verbovat ve státech. je tedy fajn, že chceš házet čísly a meleš něco o vestování akcií, ale jsi mimo a nemáš dost inteligence na pochopení smyslu příspěvku. a věř tomu, že kdybychom chtěli, tak se tu konkrétního čísla nedobereme, protože některé start-up projekty vznikají i za situace, kdy si lidé přivydělávají i jinak. stačí být prostě do projektu zapálený a umět se uskromnit, když je tu ta vidina na úspěch. ale jo, jsi machr, že znáš glassdor...
    jo a nenabírali tuhle do Warhorse za 40-50k měsíčně? ale možná si ten inzerát špatně pamatuju.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit