Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Na většinu z toho je jediná odpověď. Protože DLC... *3*
  • Princ.Jablon
    viz reakce na kolegu
  • Princ.Jablon
    Uznávám...neni to úplně relevantní argument, spíš se projevila moje aferze k čemukoliv francouzskýmu )))
  • Magister_Peditum
    No nevím, u mě většinou Francie od Německa dostává slušně na budku, ale i on ten "big blue blob" je celkem historicky věrný. A to i napříč obdobími. Francie měla až do 19. století běžně největší populaci v Evropě (až na Rusko, ale to se do Evropských dějin dostalo až v 17. století). Od středověku mělo i nejsilnější armádu. Opakovaně bylo potřeba koalice mnoha států, aby Francii odkázali do patřičných mezí (za mnohé období 1. pol. 16. století, 2. pol. 17. století, přelomu 18. a 19. století). Před druhou světovou válkou byla francouzská armáda považována za jednu z nejsilnějších na kontinentě. Po stránce kvality a počtu techniky byla německé nadřazená. Ale ta měla lepší taktiku, kterou to vynahradila.
  • nemci zacli mohutne zbrojit az po 38., takze by je kluci opaleny z francie sfoukli pred rokem 36 jako svicku je docela pravdepodobny *5*
  • Princ.Jablon
    Hraju...jsem dě*ka Paradoxu, a tadle hra se (stejně jako EU)stane lepší a lepší skrze (bohužel) DLC za nekřesťanský prachy, s osmou jako hodnocením se dá souhlasit, největším problémem hry, jak už tu padlo hodněkrát je naprosto a neuvěřitelně stupidní AI, je to vcelku překvapivé, protože v EU už tak nějak zvládá hrát a nedělat úplný čurákoviny, tady to spíš připomíná retardovanou AI ve Stellaris.

    Historická AI je spíš legrace a ještě umocňuje stupidnější rozhodování AI, je sice hezký, že jí máte zapnutou a tak Německo tak nějak dělá, co by mělo ...problém je ten že absolutně nepoužívá tanky...který byly základem Blitzkriegu, Invaze novozélanďanů v Římě v roce 1940, přidávání se zemí "do osy" po pádu Berlína do rukou nepřátel, BIG BLUE BLOOB taky je furt v praxi, nechápu obsesi Paradoxu dělat Francii OP ale do konce roku 1937 můžete převálcovat Evropu jako Napoleon, přičemž Berlín dokážete dobýt do konce roku 36

    V "povedených" hrách je ovšem vašim největším nepřítelem AI nikoliv nepřátelská ale ta spojenecká, už tak tak si pomalu vrníte, že se vám podařil obrat politiky USA na fašismus, do OSY se už pomalu přidává obrovská síla v podobě hospodářskýho výkonu fašistických USA a v tom...Japonsko, člen OSY vyhlásí USA válku i přes to, že jim číňani klepou v Koreji na dveře...občas to vypadá, že AI vládci trpěj Hitler syndromem ke konci války, ten taky přesouval neexistující armády po mapě a takhle nějak přemýšlí historická AI ve hře, absolutně nereflektuje herní události
  • Haha, to s tim Rimem se mi taky stava. Dve divize novozelandske pechoty par mesicu po vypuknuti valky okupuji Rim a Italove mezitim umiraji v Provence a na Jadranu.
  • je to super hra, uz v ni mam nahrano asi 80 hod, akorat by teda chtelo vylepsi AI, ta se obcas chova dost hloupe, treba takova Italie si nechava pravedelne uz kolem roku 1940 obsadit Rim velkou britanii, nackové jsou schopni vyhlasit valku rusku i kdyz jeste ani nebyli schopni dojet do parize atd...tech much tam je ale vic, snad se to bude casem zlepsovat
  • Ahoj,
    Hledám někojo na Multi.
    Jstli máš zajem napiš prosim na můj emaill: hellrmanlol@gmail.com
  • Minulý díl, nebo-li HoI 3 byl velice komplexní a to bylo dobře na tu druhou stranu vyžadoval tolik Micro managment a to mi strašně vadilo, taky mi dost vadilo že jsem musel sledovat spoustu videí na YT abych hru pochopil. Takže hra HoI3 je skvělá hra pro ty kteří hrali 2 a nemusili pochopit tolik věcí, ja 2. Nehral.
    HoI4 je jednodušší(možná až moc) ale svoji komplexnost si ponechala ikdyž asi ne tak moc, mě se hra libí ale a baví ale chce to pár patchů.
  • Tak za market garden si to zaslouží
  • Kde to muzu podepsat?
  • Magister_Peditum
    To "maso" pravděpodobně dodají tuny následných DLC: Ty focusy za menší národy mi taky chybí. Ale tohle byl problém u každé jejich hry, že nabobtnala až s postupem času.
  • Konecne jsem si za dvacet eur koupil kompletni edici EU4 snad se vyplatilo cekat.
  • Jeste jednu vec jsem chtel pridat - ta hra si rika ne o patch, ani ne o drobna DLC, ale o veliky datadisk. Neco jako miva Civilizace, velky pridavek, ktery do hry dodava nejen kosmeticke zalezitosti, nejen nejaky novy scenar, ale fungl nove mechanismy, skutecny novy obsah, jenz ma vliv na hratelnost. Ma paradni srdce v podobe fajnoveho planovani a bojovani (obcasne bugy a zaseky v nem stranou) a dobre pripravenou kostru, ale na tu to chce navesit mnohem vic veci.
  • Osmicka je moc, ale cisla vem cert. Hra udelala spoustu kroku dobrym smerem, planovani (ackoliv jeho teorie je lepsi nez pak opravdova praxe), produkce, national focusy jsou super veci, opravdu se to prijemne ovlada - a v tu ranu v tom pohodovem hrani dostane clovek facku v podobe nulove zpetne vazby, jak to konec koncu recenze zminuje.

    "Geopoliticke" chovani AI je hrozne (ve clanku vlastne taky zminovane), zatim v kazde hre jsem byl svedkem sebevrazedneho pridavani se k mocenskym blokum. Bez ohledu na nastaveni historickych preferenci focusu. A nejen u velkych hracu, ale treba u prtaveho Bulharska, ktere se pridalo na stranu Osy v okamziku, kdy Osu tvoril jeden nemecky ostrov v Pacifiku, sto akru pouste v Africe... a Francie coby vudci sila Spojencu ovladala doslova devadesat procent Evropy.

    Ty dobre kroky dobrym smerem nejsou proste dotazene do konce. Kdyz uz se operuje s tovarnami, proc nejsou konkretni, ale abstraktni, tedy v tom smyslu, v jakem naopak jsou reprezentovany treba atomove elektrarny nebo radary. Kdyz uz je tak v jadru jednoduchy system zdroju a vyroby a pozadavku a jejich skladani dohromady, proc nema clovek po ruce uzitecny a prakticky prehled? Kdyz uz hra operuje pomoci jinak zajimavych national focusu, proc jich neni vic a predevsim zajimavejsich, predevsim pak za mensi staty? Proc je system vyroby jednotek, ktery uzasne nahrava moznostem kombinace, tak naprosto otresne omezen technologickym stromem, jenz se spokoji s plus minus tremi modely od kazde zbrane?

    Je tam spousta potencialu, spousta zakladnich vylepseni, hraje se to dobre, ale chybi tomu to "maso", nejaka vetsi hloubka v prakticky vsech ohledech vyjma samotneho bojovani. Tedy v diplomacii, ve spionazi (teda ta tam vlastne neni vubec...), ve vyzkumu, v (alternativni) historickych udalostech.
  • Darkest Hour: A Hearts of Iron Game

    Zatím stále nejlepší.
  • walltar
    Já zatím hrál za Itálii, komunistickou Francii a Německo... hra celkem baví, ale teď čekám, než bude pár patchů venku a zkusím Japonsko.

    Mě HOI4 baví víc, než HOI3... ale EU4 a CK2 pořád vidím jako lepší volbu na hraní. Ale tam je to dané tím, že mě středověk a raný novověk zajímá víc, než druhá světová.

    Zase na druhou stranu, ta battle plány a bojové linie se mě dost líbí v HOI4. Pokud s tím nehraješ stylem, že natáhneš jednu velkou lajnu na druhém konci nepřátelské země, tak to je hodně zajímavý systém. Já třeba zkoušel vytvořit dva typy jednotek... jednu, které má vysoký defence, a druhou, která má breakthrough. Dímy tomu se mě podařilo obklíčit 50-100 Ruských divizí a prakticky tak zničit Ruskou armádu. Ty linie parádně fungují v tom, že použiješ breakthrough jednotky k útoku a AI už ti posílá Defence jednotky do nově dobytého území.

    Celkem ta hra má dost dobrých věcí... ale chce to počkat, než to vyladí a přidají nějaké DLC.
  • Ukazování bitevních plánů spojenců se dá vypnout v pravém dolním rohu obrazovky, stejně jako počasí a střídání dne a noci.
  • ja začal hrát tutoriál za itálii a pak jsem plynule pokračoval v hraní ale dostal jsem se jen po občanskou valku v španelsku. pak mne hra prestala bavit

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit