Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Tak to jsem nevěděl. Ale slyšel jsem vysvětlení proč mají v Rusku širokorozchodnuju.

    Než začali stavět železniční trať, přišli za carem s dotazem, jak daleko od sebe mají ty koleje být. Car gosudar se napil vodky, hluboce se zamyslel a pak pravil:"Zajeďte do Rakouska, změřte jak tam mají ty koleje daleko od sebe a podle toho to udělejte a chuj s tym."

    Takže splnili carův příkaz, změřili šířku tratě v Rakousku a připočetli k tomu délku toho chuje." 😂

    • Jste opravdový znalec. Dokážete stejně brilantně vysvětlit zavedení  "metrového" (1000 mm) rozchodu železnic v Indii a Brazílii?

      ( Vtip, který jste citoval, byl v oblibě mezi techniky především ročníků 1947 - 1952. V původní verzi obsahoval statistickou vsuvku s popisem zjištění délky onoho chuje, bez této vsuvky ztrácí pointa asi tak devadesát procent dopadu. )

      • Synu, jak jsem koupil, tak prodávám. 🙂

        Je ovšem pravda že současná generace už neví co je to "širokorozchodnaja". Asi tam ten dovětek měl být.

        • Pointou bylo, jak dlouhý je průměrný ruský chuj, rozchod kolejí (na kterém nic humorného není) byl svého druhu oslím můstkem, poplatným době zprovoznění trati (1966) a invate armád Varšavské smlouvy (1968).

  • Vlak v originální sestavě  jezdil asi před 10 lety pro turisty, m.j. i na trase Moskva - Vladivostok. Provozovatel vlaku měl finanční potíže.  Vlak ještě jel přes Bělorusko do Polska, Bělorusové ale zadrželi jeho podvozky s evropským  rozchodem. Proto stojí už 10 let v Malaszewiczich ( jedno z největších železničních překladišť ) na světě, ( Malaszewicze jsou již v Polsku) na kousku  trati, z Běloruska, která má stejně jako v Bělorusku používaný rozchod 1520 mm. Z tohoto důvodu nemůže vlak pokračovat dále. 13 vagonů, vyrobených okolo let 1920 silně chátrá jednak zubem času, jednak pomocí zlodějů. Odbočka, na které vlak stojí, patří do polské skupiny státních železnic PKP Cargo. O osudu vlaku se vedou právní spory, různé firmy, vlastnící vlak zanikají, vznikají atd. Situaci komplikují různé dluhy, m.j. i za používání kousku trat, na které vlak stojí. Jinak v restauračním vagonu č. 2429 byla v r. 1918 podepsána kapitulace Německa, v r. 1940 v něm byla podepsána kapitulace Francie, před koncem války tento vagón Němci vyhodili do vzduchu.

    • Ovsem tento 

      vagón v tomto vlaku již nebyl. 

    • Ovsem tento 

      vagón v tomto vlaku již nebyl. 

    • Ovsem tento 

      vagón v tomto vlaku již nebyl. 

    • Ovsem tento 

      vagón v tomto vlaku již nebyl. 

    • Ovsem tento 

      vagón v tomto vlaku již nebyl. 

    • Ovsem tento 

      vagón v tomto vlaku již nebyl. 

    • Ovsem tento 

      vagón v tomto vlaku již nebyl. 

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit