Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Tady je zákonitost toho že existence Boha je nějak poplatná zákonitostem lidského života,  jako vyšitá:

    1Korintským 3

    16 Cožpak nevíte, že jste Boží chrám a že Boží Duch přebývá
    ve vás?

    17 Jestliže někdo ničí Boží chrám, toho zničí Bůh, neboť Boží
    chrám je svatý, a to jste vy.

  • A nebo:

    Matouš 10 / 40 Kdož vás přijímá, mneť přijímá; a kdo mne přijímá,
    přijímáť toho, kterýž mne poslal.

  • I ten nejmenší z bratří,(sestry, matky nevyjímaje) je tělo Kristovo:

    Matouš 25

    40 A odpovídaje Král, dí jim: Amen pravím vám: Cožkoli jste
    činili jednomu z bratří těchto mých nejmenších, mně jste
    učinili.

    Jan 17

    23 Já v nich a ty ve mně, aby byli dokonáni v jedno..


  • David77

    - tvrzení, že Bůh se zhmotnil prostřednictvím Krista

    Odpověď: Jestliže člověk celý život tvrdě pracuje rukama, ale svému dítěti zajistí takové vzdělání, které mu zajistí inženýrský titul a lukrativní, výnosné zaměstnání... rodič se touto cestou nestává také inřenýrem. ... K tomu se hodí přihodit odkaz na Kristovo podobenství, ve kterém mluví o Bohu, Izraeli, prorocích a o sobě (Matouš 21:33-41)... Mimoto, citace verše Jan 1:14 není úplná... A Slovo se stalo tělem a přebývalo mezi námi. Spatřili jsme jeho slávu, slávu, jakou má od Otce jednorozený Syn, plný milosti a pravdy.

    - doměnka, že třeba na základě 1.Jana 4:2, lze vyvozovat že i Bůh je současně hmotný

    Odpověď: ...dovolím si pro tu pasáž užít Kralický překlad... 1.Jana 4:2,3 - Po tomto znejte Ducha Božího: Všeliký duch, kterýž vyznává Jezukrista v těle přišlého, z Boha jest.Ale všeliký duch, kterýž nevyznává Jezukrista v těle přišlého, není z Boha; nýbrž toť jest ten duch antikristův, o kterémž jste slýchali, že přijíti má, a jižť jest nyní na světě. - No, proč to Jan napsal? Důvod vysvětluje už v 2.kapitole svého dopisu, ve verši 22 - Kdo je lhář, ne-li ten, kdo popírá, že Ježíš je KRISTUS? Antikrist je ten, kdo popírá Otce a Syna. - Takže už se tehdy objevovali falešní křesťané, kteří tvrdili že Ježíš nebyl tím slíbeným Mesiášem. Těch teorií falešných křesťanů bylo víc. Někteří např. tvrdili to co popisuje apoštol Pavel v 1.Kor.15:12-19. - Shrnutí... není možné z toho, že Boží Syn se narodil a zemřel na Zemi jako člověk, vyvozovat, že existence Boha je nějak poplatná zákonitostem lidského života.

    - Kristovi následovníci, kteří jsou např. v 1.Kor.12:27 označeni jako údy Kristova těla...

    Odpověď: viz má reakce z 11.01.2019 v 18:36


  • Ta nehmotnost Boha se asi že zhmotnila Kristem:

    Jan 1 / 14 A to Slovo se stalo tělem

    1.Jan 4 / 2 Podle tohoto poznávejte Božího Ducha: každý duch, který
    vyznává Ježíše Krista přišlého v těle, je z Boha.

    1.Korintským 12/27 "Vy jste tělo Kristovo, a každý z vás je jedním z jeho údů."


  • David77

    1.Kor.6:20 ... Proč Pavel mluví o křesťanech jako o údech Kristova těla?

    - Souvisí s tím např. to co je zapsáno v 1.Kor.12.kapitole a také v Ef.4.kapitole. Pavel tam vysvětluje, že křesťané jsou údy jednoho těla. Že patří k sobě, a navzájem se potřebují. Společně pak tvoří Kristovo tělo. Je to samozřejmě symbolika (1.Kor.12:26 - A jestliže jeden úd trpí, všechny ostatní údy trpí s ním; nebo jestliže je nějaký úd oslavován, všechny ostatní údy se radují s ním.) Kristus už po svém návratu do nebe k Otci nedisponuje lidským tělem. On své tělo obětoval, a vybídl své následovníky aby si tuto jeho oběť každoročně připomínali nekvašeným chlebem při slavnosti Pánovy věčeře (Židům 10:5-10; Lk.22:19)

    Skutky 17:28,29 ... Proč mluvil Pavel o lidech jako o Božím potomstvu?

    - Tak, Pavel tehdy využil toho, že atéňané se tak báli aby náhodou nějakého boha nepřehlédli, že postavili oltář i neznámému bohu. A protože o pravém Bohu, bohu židů a následně křesťanů, římané vpodstatě nic nevěděli, začal jim o něm vyprávět. Básně Fainomena od Arata a Hymnu na Dia od Kleanta jsem sice nečetl, ale Pavel o těchto básních zjevně věděl, když o nich mluvil. Antika sice mluví o společných potomcích bohů a lidí (což může dost pravděpodobně být odkaz předpotopních návštěv padlých andělů na Zemi), ale to neznamená, že když je Bůh podstaty nehmotné a člověk podstaty hmotné, že člověk nemůže být nazýván Božím potomstvem.

    Efezanům 5:30 ... opět ... proč je řečeno, že jsme údy Kristova těla

    - Znovu... nemíchat jablka a hrušky. Ono... když si tu pasáž přečtete vcelku, už samo o sobě vás to kopne správným směrem... Ef.5:28-33 ... Takto by měli manželé milovat své manželky jako svá vlastní těla. Kdo miluje svou manželku, miluje sebe, neboť nikdo nikdy neměl v nenávisti své vlastní tělo; ale živí je a něžně je chová, stejně jako i KRISTUS něžně chová sbor, protože jsme údy jeho těla. „Proto muž opustí otce a matku a přidrží se své manželky a ti dva se stanou jedním tělem.“ Toto posvátné tajemství je veliké. Mluvím nyní vzhledem ke Kristu a ke sboru. Nicméně ať také každý z vás osobně miluje svou manželku jako sám sebe; naproti tomu manželka by měla mít ke svému manželovi hlubokou úctu.

    Souvisí s tím i Matouš 28:18-20 ... A Ježíš přistoupil, mluvil k nim a řekl: „Byla mi dána všechna autorita v nebi a na zemi. Jděte proto a čiňte učedníky z lidí všech národů, křtěte je ve jménu Otce a Syna a svatého ducha a vyučujte je, aby zachovávali všechno, co jsem vám přikázal. A pohleďte, já jsem s vámi po všechny dny až do závěru systému věcí.“

  • David77

    Inu, až takto jsem to nechtěl komplikovat, ale budiž. Tento Logos o sobě mluví např. také ve Zjevení 3:14... A andělovi sboru v Laodiceji piš: To říká Amen, věrný a pravý svědek, počátek Božího stvoření:

    A dost vyčerpávajícím způsobem o něm mluví apoštol Pavel v dopise Kolosanům 1:13-20... Osvobodil nás z autority tmy a přenesl nás do království Syna své lásky, jehož prostřednictvím máme propuštění výkupným, odpuštění svých hříchů. On je obrazem neviditelného Boha, prvorozeným všeho stvoření, protože jeho prostřednictvím byly stvořeny všechny ostatní věci v nebesích a na zemi, věci viditelné a věci neviditelné, ať již jsou to trůny, nebo panství, nebo vlády, nebo autority. Všechny ostatní věci byly stvořeny skrze něho a pro něho. Je také přede všemi ostatními věcmi a jeho prostřednictvím byly všechny ostatní věci uvedeny v existenci a je hlavou těla, sboru. Je počátkem, prvorozeným z mrtvých, aby se stal tím, kdo je ve všem první;  protože Bůh uznal za dobré, aby v něm přebývala všechna plnost a aby skrze něho opět smířil se sebou všechny ostatní věci, ať již jsou to věci na zemi, nebo věci na nebesích, tím, že způsobil pokoj prostřednictvím krve, kterou prolil na mučednickém kůlu.

    Rád bych poznamenal, že se v Písmu nikde o Kristu nepíše jako o ženě nebo o dceři. Teď z voleje vzpomenu jen to, že je přirovnán ke zvířeti, tedy k beránkovi, a že je básnicky popsán jako vlastnost (Přísloví 8:22-31). Jinak se o něm v Bibli píše jako o synu, bohu, knížeti pokoje, aj. (Izajáš 9:6). Jako o Synu člověka (Mat.8:20). Jako o archandělovi (Juda 9; 1.Tes.4:16). Atd... prvorozený, počátek, pomazaný. V tuto chvíli mi zbývá zmínit ještě jednu informaci z Písma. Pochází od Krista, a naznačuje, že v "nebi", v duchovní říši, neexistuje nic takového jako dělení bytostí na muže a ženy. Lukáš 20:34-36 ... Ježíš jim řekl: „Děti tohoto systému věcí se žení a vdávají, ale ti, kdo byli uznáni za hodné, aby dosáhli onoho systému věcí a vzkříšení z mrtvých, se nežení ani nevdávají. Vskutku, nemohou již ani zemřít, neboť jsou jako andělé a jsou Božími dětmi tím, že jsou dětmi vzkříšení. - Závěr? - Představa, že Bůh stvořil svého Syna, oženil se s ním a měl s ním jako děti lidi, ... tak tato představa by pasovala asi tak k řeckým bájím a pověstem, třeba tak jak byly představeny ve filmech Souboj Titánů a Hněv Titánů.

    P.S. Nemyslím, že toto je vhodné prostředí pro takto hluboké diskuze... V případě zájmu mě prosím kontaktujete prostřednictvím e-mailu suchydave@seznam.cz

  • 1.Korintským 6/20 "Byli jste přece koupeni za velikou cenu. Oslavujte tedy
    Boha svým tělem i svým duchem, což obojí je Boží."

    Skutky 17/28 "Jím totiž žijeme, hýbeme se a trváme, jak to řekli i
    někteří z vašich básníků: 'Vždyť jsme jeho potomstvo.'

    29 Když tedy jsme Boží potomstvo,.".

    Efezským 5/30 "neboť jsme údy jeho těla, z jeho masa a z jeho kostí."

  • Jan 1/1 "Na počátku bylo Slovo a to Slovo bylo u Boha a to Slovo byl
    Bůh. 2 To bylo na počátku u Boha.

    3 Všechno povstalo skrze něj a bez něho nepovstalo nic, co je."

    Bůh
    nevymyslel muže a ženu ale zřejmě oslovil svoji partnerku (koho taky
    jiného), když řekl v Genezis 1/26: "Učiňme člověka k našemu obrazu,
    podle naší podoby!".

    Zde se píše že Bůh je  v nás: Efezským 4/4 "Je jedno tělo a jeden Duch, tak jako jste také povoláni v
    jedné naději svého povolání;5 jeden Pán, jedna víra, jeden křest,

    6 jeden Bůh a Otec všech, který je nade všechny a skrze všechny
    a ve vás všech.".

    1.Korintským 12/27 "Vy jste tělo Kristovo, a každý z vás je jedním z jeho údů."


  • David77

    🙂

    Na počátku byl Bůh. A vytvořil hmotný  život. To on vymyslel muže a ženu. Buňky. Pohlavní rozmnožování.

    Bůh se tak v Bibli může vyjadřovat, protože interakce mezi bytostmi nehmotnými se podobají vztahům mezi lidmi, protože koneckonců jsme byli vytvořeni k Božímu obrazu, ale je nesmyslné představovat si, že se reálie jeho života budou odvozovat od něčeho co je vůči němu podřadné, od něčeho co je jeho výtvorem.

  • David77

    Tam se píše, že křesťan se má vyhýbat smilstvu, resp. cizoložství, protože kdyby cizoložil (s nevěstkou), pak by nebyl částí Kristova těla, ale náležel by k té prostitutce. Vpodstatě by zneuctíval Krista a to co pro nás lidi udělal.

  •  

    Je to asi že "blbý" ale vypadá to, dle všeho co se píše v Bibli, že Bůh je i rodu ženského s čímž se zřejmě vůbec ani nepočítalo, v Bibli jsou k tomu mnohé indicie.

      Ale co v Bibli chybí je to, že by měl být Bůh Trojjediný, a neb takzvaně ve třech osobách,  což je zřejmě  falešná zavádějící i když dosavadní nauka, bohužel o tomto jsem se v Bibli nikde nic nedočetla, slovo "Trojjediný" se v Bibli nikde nevyskytuje ani sousloví "ve třech osobách", je to tedy jenom lidský výmysl, jakási lidská nevěrohodná vize, kterou si postupem času prosadili někteří lidi, Slovo Boží to bohužel není.

    Kristovo tělo jsou mnozí 1. Korintským 12/14,20,27 a Ježíš Kristus  se modlí v Jan 17/21-23 "aby všichni jedno byli", tedy ne jenom dvě a nebo tři osoby:-)..

  • No a to se tam píše hned navrchu v tom 1.K.6 že tělo patří Pánu a Pán tělu, je to jeden celek i když Pán je tomu tělu hlavou, tak i malíček u nohy je Jeho tělo.

  • David77

    Tedy... vážně nevím, proč v reakci na 23.kapitolu Ezekiele citujete z 6.kapitoly 1.Korinťanům.

    Toho Ezekiele jsem uvedl proto, že jsou tam starověký Izrael a Juda popisovány jako nevěrné manželky, a Bůh jako jejich manžel.

    ...

    Jinak, pokud jde o to, kdo je komu podřízen podle Bible, tak ta posloupnost je takto:

    Bůh > Kristus > muž > žena (1.Korinťanům 11:3,4)

  • K tomu Ezechiel 23. patří jako když toto: 1. Korintským 6

    Tělo však nepatří smilstvu, ale Pánu a Pán
    tělu.

    14 Bůh vzkřísil Pána - vzkřísí svou mocí i nás!

    15 Nevíte, že vaše těla jsou Kristovými údy? Vezmu tedy údy
    Kristovy a učiním je údy nevěstky? V žádném případě!

    16 Anebo nevíte, že kdo se spojuje s nevěstkou, je s ní jedno
    tělo? Vždyť Písmo říká: "Ti dva budou jedno tělo."

    17 Kdo se však spojuje s Pánem, je s ním jeden duch.

    18 Utíkejte před smilstvem! Každý hřích, který člověk udělá, je
    mimo tělo; kdo však smilní, hřeší proti vlastnímu tělu.

    19 Anebo nevíte, že vaše tělo je chrámem Ducha Svatého ve vás,
    kterého máte od Boha, a nejste sami svoji?

    20 Byli jste přece koupeni za velikou cenu. Oslavujte tedy
    Boha svým tělem i svým duchem, což obojí je Boží.

    Ja osobně mám ráda i tyto verše:

    Jeremiáš 31

    31 Aj, dnové jdou, dí Hospodin, v nichž učiním s domem
    Izraelským a s domem Judským smlouvu novou.32 Ne takovou smlouvu, jakouž jsem učinil s otci jejich v ten
    den, v kterýž jsem je ujal za ruku jejich, abych je vyvedl z
    země Egyptské. Kteroužto smlouvu mou oni zrušili, a já abych
    zůstati měl manželem jejich? dí Hospodin.

    33 Ale tatoť jest smlouva, kterouž učiním s domem Izraelským
    po těchto dnech, dí Hospodin: Dám zákon svůj do vnitřnosti
    jejich, a na srdci jejich napíši jej; i budu Bohem jejich, a
    oni budou mým lidem.

  • Aha: v 1. dopise do Tesaloniky, kap.2., verš 7.

    Možná to má co dočinění s tím že Duch, hebrejsky RUACH je ženského rodu.

  • David77

    🙂 Zajímavý konstrukt.

    (ehm... tím Lukášem 13:34 máte na mysli co? Že je boží Syn taky nejen otcem, ale i slepicí?!)

    No, když už bazírujete na doslovnosti tím, že Bohu přisuzujete určitou dvojpohlavnost, zajímalo by mě jak se vypořádáte s těmito citáty...

    Ezechiel 23.kapitola

    "I stalo se ke mně slovo Hospodinovo: "Lidský synu, dvě ženy byla dcerami jedné matky. Smilnily v Egyptě, smilnily od svého mládí. Tam byla mačkána jejich ňadra a ohmatávány jejich panenské bradavky. Starší se jmenovala Ohola a její sestra Oholíba. Byly mé a rodily syny a dcery. Jménem Ohola je míněno Samaří, Oholíba je Jeruzalém. Ohola smilnila; místo aby zůstala má, vášnivě se oddávala svým milencům, blízkým Asyřanům, . . ." (atd.)

    a co třeba slova apoštola Pavla v 2. dopise do Tesaloniky, kap.2., verš 7.

    " ač jsme mohli jako Kristovi poslové dát najevo svou důležitost, byli jsme mezi vámi laskaví, jako když matka chová své děti."


  • Tady v těch verších se píše že obraz Boha a podobenství Boha je člověk, muž a žena, Bůh tedy není jenom mužem, ale je i ženou, není jenom Otcem ale je i Matkou:

     Genezis 1

    26 Řekl opět Bůh: Učiňme člověka k obrazu našemu, podlé
    podobenství našeho, a ať panují ..

    27 I stvořil Bůh člověka k obrazu svému, k obrazu Božímu
    stvořil jej, muže a ženu stvořil je.


    Bůh se ke své mateřskosti přiznává na několika místech Bible. Izaíáš 66/10-14, Lukáš 13/34 atd.

  • David77

    Jak je vidět... blbce najdeš všude.

    Vadí jim, že Marie Magdaléna bývala prostitutka? Jako proč? Sám Ježíš říkal, že nepřišel zpět k Bohu volat lidi spravedlivé, ale lidi hříšné!

    Tohleto mi připomělo jeden článek od dr.Uzla, o tom jak se v Bibli píše o tom, že ve starém Izraeli používali erotické pomůcky... Na to tvrzení jsem zíral dost vytřeštěně, ale začal jsem hledat co tím myslí. Naštěstí uvedl krátký úryvek, který mě dovedl ke 3.kapitole proroka Jeremjáše. Tam se přirovnáním popisují pocity Boha Izraele a Judy, který sleduje jak severní, desetikmenné království (Izrael se po konci vlády krále Šolomouna rozpadl) a Judské, jižní, dvoukmenné království, uctívají místo jeho (jejich Boha) neexistující, falešné bohy, modly, z kamene a ze dřeva. A on to chytrák Uzel pochopil tak, že si tam ženský užívali s kamenýma a dřevěnýma, erotickýma pomůckama. :-DDD

    Zpět k těm katolickým a protestantským feministkám. Osobně, čím víc se (z ryze osobních důvodů) dozvídám o lidské psychologii, o tom jak má fungovat chlap a o tom, co od chlapa ženská očekává nebo potřebuje, tím víc se utvrzuju v tom, že ten "nekorektní" pohled Bible na soužití mužů a žen, je ten nejlepší možný! A pozor! Většina z Vás se určitě nechá strhnout prvním dojmem v názoru na to co Bible o mužích a ženách říká. Ale fakt je ten, že Bible neučí že muž má nad ženou panovat (1.Moj.3:16). To tehdy bylo jen konstatování toho, co se bude dál mezi lidmi dít, protože se na Boží vedení vykašlali. Bůh v Bibli lidi učí to, jak se má muž chovat, aby si ho žena vážila, a jak se má žena chovat, aby jí muž miloval.

    V článku je zmínka o pasáži z evangelia Lukáše, o Martě, mimochodem sestře dost známého Lazara, která "sloužila". Feministky to zřejmě uráží, a vymýšlí si teorie o tom, že asi byla nějaká kněžka nebo co. Tyto feministky asi nemají vůbec žádné přátele. A jestli ano, tak ti přátelé k nim asi nikdy nechodí na návštěvu. Protože mezi normálními lidmi, když k Vám přijde na návštěvu někdo, koho máte rádi, tak se můžete přetrhnout, aby jste ho náležitě pohostili.

    Někdo tu v diskuzi napsal, že biblický text je zastaralý a neshoduje se s nynějšími hodnotami rovnosti. To je nesmysl! Lidi byli a jsou lidi. Ať před 5-ti tisíci lety nebo dnes, vztahy mezi námi fungují pořád stejně. Mění se způsob, ale podstata zůstává. Naopak, klíč k pochopení tehdejších událostí, spočívá ve vcítění se do popisovaného děje.

    A jen tak mimochodem, ... muž a žena si nejsou rovni. Tahle horem a dolem propagovaná myšlenka je zcela zcestná! Asi znáte známou skladbu od skupiny Mandrage... Šrouby a matice. Tohle přirovnání je hodně trefné, bez ohledu na zjevný sexuální podtext. Šroub prostě není to samé co matice. Nelze mluvit o rovnosti. Pozor! O rovnosti, jako takové! Šroub prostě plní jinou funkci než matice. Jistě... "šroubový spoj"... má jasný účel. Držet něco pohromadě. Společně. Ale uvniř této společné má každý odlišnou úlohu. Šroub nemůže plnit funkci matice, a matice nemůže plnit funkci šroubu. Ani když je šroub nebo matice homosexuální.

  • U nepokradeš a nezabiješ (naprostá) většina.

    U nezabiješ je potíž v tom, že se týká jen vyvoléného národa, nevyvolené lze zabíjet "na pochmátku": "Čelistí osličí zabil jsem tisíc mužů!"

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit