Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • toka

    Mě Elex víc frustroval než bavil – a to jsem u toho strávil 90 hodin. Ten počet bugů, špatný ovládání, a hlavně absence informací ohledně skillů a statistik, to jsem Elexu odpustit nemohl. Celý ten interface byl na přes držku. Málo slotů pro všechny ty zbraně, consumables, skilly, class skilly... Radši bych si zahrál znova první Risen, což je pro mne vrchol PB. Ale na Elex 2 čekám taky, abych pravdu řekl. Ten svět byl cool.

  • DeathFish

    To už ale není tvoje chyba, ale chyba tvůrců nových her a je jen dobře, že si to uvědomuješ. Více takových uvědomělých lidí! 😀 Vše závisí na prodejích - dokud lidi budou kupovat hloupé hry, budou se hloupé hry dále dělat.

  • já mám Gothic 2ku nejradši ze všech her. a zároveň ho nenávidím, protože mi kvůli tomu dochází jak moc velký blbosti občas hraju.

  • DeathFish

    Ty jsi asi opravdu velkej fan Gothicu, co? 😀 díky za doporučení, na Vanishing of Ethan Carter se chystám, tak mám aspoň další důvod, proč ho zkusit 😀

  • hoj, za mě nic není Gothicu v tomhle aspketu ani podobný, nebo mi to uniklo. ale těžko, už 15 let googluju "games like gothic" 😂

    Ale je pár her co mi přišli fakt dobrý v tom jak tě táhnou příběhem.

    1. Vampire the Masquerade (oba díly)

    2. Vanishing of Ethan Carter (jinej žánr, asi walking sim, ale dobrej)

    3. možná..první Zaklínač.. teď jsem si na něj vzpomněl jak ho tu hrála Šárka

    4. Divinity OS 2 - to je bombová věc, super soundtrack, Rivellon je dobře natabovanej na kytaru(y).

    Ale vlastně neznám třeba nic, co by používalo podobně zemitou (vlastně realistickou) paletu barev. a mě to na hrách štve, líbí se mi, jak piraně pracovaly s texturama a detailem objektů. Veškerá architektura vypadá, jako že bylo možný ji postavit z těch stromů a kamení co jsou kolem. A třeba ty stromy mají skvělou geometrii, když se to dnes namoduje tak to pořád vypadá (pro mě) o dost líp než jiný hry, právě proto že to neřve falešnejma barvama. a k tomu ten zvuk, třeba když se něco hemží v podrostu, takovej skvělej detail..

    Jestli se nebojíš modování a ještě jsi nehrál Návraty (2ku), tak doporučuju. akorát je to tak na 300 hodin a děsně těžký 😀 všechno je na gothicz.net, hlavně boží forum.

  • DeathFish

    Můžete ještě (Ať už Inquisitor nebo SaviCZ), nějaké hry s dobře provedeným světem/open world designem vyjmenovat? Docela by mě zajímalo, co ještě považujete za vyjímky - nějaká doporučení by se hodily 😀

  • DeathFish

    V pohodě, souhlasím se vším 😀 proto se mi ty sandboxové open world hry už zajídají, protože jen uměle (a většinou velmi nudně) natahují herní dobu. Svět ti, jak říkaš, nemá možnost přirůst k srdci a pak ten svět ztrácí duši.


  • Inquisitor

    Z her se stal čistě komerční produkt snažící se zavděčit za každou cenu všem. Takže tam nacpem všechno co teď letí, uděláme to líbivý na první signální a hlavně aby nedejbože někdo neměl zákys. To je cesta do pekel. Ale co reklama zabrala, prachy jsou, a že je hra prázdná a po pár hodinách stereotypu nehratelná? Nevadí koupíme další a jedem nanovo. Stalo se to, co se stalo se vším co se vyrábělo po "domácku" a teď to jede na výrobních linkách. Sekají to jako Baťa cvičky. Prázdný bez duše, ale hlavně že to sype.

    Ale nechci být úplně skeptik, jsou tu pořád výjimky a doufám, že jich bude čím dál víc.

    No nic tak jsem taky vybrečel a můžu jít hrát Gothic :)

  • jo, podle mě konkrétně ty Natural borders jsou fakt velká věc, člověk má pocit že si všechno odemyká sám (a vlastně jo) a je to šíleně "rewarding" pocit, a taky vlastně to, že ten open world je nainstancovanej, něco se změní na místě který hráč už zná (a začne ho mít rád, ať chce nebo nechce) a to je strašně super, protože on tam bude dál chodit a dál to bude hrát nějakou roli. ty dnešní sandboxy nás často nutí běhat dál a dál a dělat questy a pak už se na to místo nemáme důvod vracet, nic pro nás neznamená. udělat komorní funkční systém je mnohem mnohem pracnější než naflákat tunu generickejch questů na sebevětší mapu. proto se to asi nedělá. a taky žijem v době kdy jsou tržní silou děcka, kterejm jde prodat všechno co je barevný. achjo. trochu sem pil a teď tu plácám v diskuzi😂 

  • Inquisitor

    Tomu se říká, udeřit hřebíček na hlavičku. Video je naprosto přesný.

  • DeathFish

    Taky souhlasím se vším ve videu. Fakt dobrý, díky za odkaz 🙂

  • Mně přišlo, že v Gothicu se ta postava tak nějak vyvíjela postupně, tady jsem to měl takové skokové (aneb to překvapení, že už najednou mohu do prokletého údolí, že sundám alba...)
  • Plasmová puška byla fajn, ale zas měla drahou munici (pro začátek) a zničit s ní smečku čehokoli byl porod (nemluvě o trollech/kyklopech...), takže to zas taková výhoda nebyla.

    Ta velikost mi přišla celkem fajn i před koncem jsem nacházel místa, kde jsem nebyl a zas nebylo to moc daleko od portálů. Ale vzhledem k systému Piraní u Gothica, kdy se svět postupně zvětšoval, tak v dalším by to už mohlo být dost pusté.

    Inventář docela ušel, ale nepochopil jsem, proč u obchodníka se všechny věci sesypaly na jednu obří hromadu, takže prodat cennosti a trofeje bylo na dlouhé hledání a stejně tak nakoupit náboje, které byly až úplně dole.

  • Dobrý video! Souhlas se vším co tam říkají.

  • No tak to levelovani s hracem nesnasim a myslim ze spousta hracu.

  • Na to se docela těším. Z preview videí jsem měl rozpačitý pocity, ale jakmile jsem ve hře strávil 2 hodiny, vrátil jsem se v čase o 15 let zpátky :-) bohužel nadšení po cca týdnu vyprchalo a hru jsem v pokročilé fázi odložil a nejspíš nedohrál, páč si nějak nevybavuji epic end game. Myslím, že to bylo kvůli nějakému bugu, který mi ani přes to, že jsem byl prakticky před koncem hry, neumožnil vstoupit do cechu Berserků (Gothicovskému pojetí nejbliže).

    Osobně mi moc nevonělo sci-fi šmrncnutí (byť neotřelé). V poušti redneck šroťáci allá Fallout, nahoře bezcitné jednotky "HALO" a do toho tam pobíhám já s obouručákem v  nano brnění s jetpackem 😐


    Hodně mě to chytlo, hratelností je to stará Pirhanina, ale.....Dvojka snad bude vyváženější a více "tradiční".

  • ten příběh už je takovej trochu zatrpklej, a hlavně starej, spousta lidí co hrála Gothic "tehdy", na něj nedá dopustit, já taky ne, dávám ho za příklad snad při každé debatě u game designu, protože to prostě bylo a bohužel do dnes JE totálně nadčasový. SMutný na tom je to, že Piraně sami buď nepochopili, nebo nejsou schopní zopakovat to, co jednou (dvakrát) udělali tak výborně. A klidně si vydají Risen 2, Risen 3, rovný tunely, a pak ti tady lidi píšou že mají svůj rukopis. Svůj rukopis měl Gothic a Gothic 2(NoTR). Gothic 3 taky, jen to byl trochu jinej rukopis. Risen byl skvělej, bohužel se nedá hrát moc znovu. Nechápu moc, proč se někdo zastává Elexu, pro mě jako pravověrnýho extrémistickýho vlastně jinak fakt hodnýho fandu Piraní to bylo velký zklamání. Nejsem si jistej, jestli ti co se jim Elex tolik líbí, kdy vůbec hráli Gothic, když můžou říct, že je Elex bavil skoro tak jako Zaklínač. No.. kdyby si tak Piraně pustili TOHLE tak bych se na jejich hru zase těšil. Ten člověk uhodil hřebíček...

  • Lukass

    Elex byl super,  bavil me uplne stejne jako Zaklinac 3. Poctivy rpg od pirani. 

    Dvojku bych bral hned. 

  • tomwolf

    ak nepocitam klasicke rpg hry typu divinity, tak to je najlepsie RPG za poslednych x rokov...pre mna o parnik lepsia hra ako zaklinac 3, ktory ma s RPG pramalo spolocne

  • tomwolf

    aspon niekto s triezvym nazorom

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit