Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Kolimátory na zbraních !!! Ženský vřískání v mulťáku !!! Absence manuálních pušek ( jen sniper kempři ) !!! Prapodivné úpravy zbraní !!! Opět chybí hákové kříže ( symbol starý 2000 let ) !!! Ta hra nemá s WW2 nic společného, ale tupé ovce to budou hejtit do nebe.
    • Call of duty si nehraje na autentičnost a mulťák je o zábavě ne o historii.Navíc v singláči hákáče jsou.K tomu symbolu,ten sice patří ke štěsí,slunci atd.,ale červeno,bílo,černý hákový kříž je symbol nacistů,takže se tady neoháněj symbolem starým 2000 let,,žádní černí němci,jak tady před vydáním každej psal a jednoa uvěřitená mise za ženskou.Všichni držkovali na futuristický díly,pak konečně vydali pořádnou hru z druhý světový a děti opět nejsou spokojený.Já tedy spokojený jsem.Navíc v DLC má být Československo,takže taky plus.
      • no ja nevim ale asi pul roku před vydanim se autori rekli ze to bude hrozne moc autenticky....
      • jamar28
        Ta kritika černochů a ženských se týkala multiplayeru, kde to tak fakt je.
    • Evidentně jsi chtěl být nějakého vyjádření jak tě hra nepotěšila, ale nevím, z čeho jsem zmaten více, jestli z těch "manuálních pušek" nebo "jak tupé ovce hejtí do nebe". Možná ty vykřičníky, nevím....
  • jamar28
    Já moc ty vývojáře nechápu. Jasně, dělají arkádovou hru, kterou bude hrát spousta lidí, kterým je úplně jedno, že tam jsou zbraně, co tam nepatří a další technické nesmysly. Ale zároveň tím imho opomíjí nezanedbatelnou část hráčů, které zajímá historie a nesprávné zvuky nebo zbraně na místech, kam nepatří, je prostě iritují a kazí jim zážitek, takže si to částečně i kvůli tomu nekoupí. Přitom kdyby se v těch detailech historie drželi, tak tím ty arkádové hráče (nebo jak je popsat) vůbec neodradí - nebo by snad někdo z nich odešel, protože v Normandii střílí Thompsonem a ne ruským samopalem? Proč se úplně zbytečně vzdávají potenciálních zákazníků?
    • Reagujem samozrejme na jamara
    • Moja reč. Keď som tam zbadal tú Pepešku, skoro mi oči vypadli
    • ZvacA
      Otázkou jsou ty osobní preference řady zákazníků a když už si chtějí hrát na experty, i jejich znalosti ve věci. Jestliže někdo lpí v historických hrách pouze na stavu a ozvučení zbraní, potom má v hraní trochu větší problém. Netvrdím, že je to špatně, ale nespokojený zřejmě bude pořád. Zbraně v tomhle CoD "realisticky" dle mého mínění znějí, tak půl na půl, a všimnout si na jejich provedení lze řady chybných maličkostí, ale přesto máš pocit (obecně, nejen v této diskusi, u jakékoliv proprané historické hry), že dokud se někteří lidé minimálně neukojí na tom, aby sis ve hře třeba ty zbraně vyleštil před bitvou a po bitvě, tak je pořád něco špatně. Jestliže se autoři rozhodli, byť možná netradičně a nešikovně, prezentovat fakt, že se na typických bojištích mohla vyskytovat i jiná než tolik nyní profanovaná výzbroj, mělo by to člověka přimět spíše k tomu, aby se o to začal trochu zajímat za jaké tvůrčí hranice autoři vlastně šli či nešli, než to odsoudit z fleku že je to jejich neznalost a imbecilita. Během gameplaye kluků se jeden kolega v chatu dokonce pasoval do role hitorického kritika, což není proti ničemu, ale dokud nezačal vyčítat hře věci, které podle něj hra dělala špatně, navzdory tomu, že šlo spíše o jeho osobní neznalost.

      Co je na tom nejlepší je dokonce to, že se dozvídáš, že ať už kvůli klasickým chybám pouze u zbraní nebo nepochopenému konceptu, jinak typickým pro řadu stříleček, to nejen nemá s válkou nic společnýho, což je často absurdní a vsugerovávaný nesmysl, ale že je tím odsouzena celá hra k zatracení, napříč tomu, že nabízí zajímavý věci právě i z toho historického hlediska. Žel, ty jsou přehlíženy ve jménu vlastní hysterie a osobní averze.
      • jamar28
        Já prostě jen nechápu, co jako získají tím, že tam dají historické nesmysly. Je to věc, která je arkádovým hráčům buřt. Je to ale věc, která dokáže znechutit hráče s trochu větším zájmem o dobovou techniku. Sice ti ta kritika některých hráčů může připadat absurdní, ale prostě tu existuje, takže bych očekával, že vývojáři racionálně usoudí, že tam ty nesmysly cpát nebudou. To máš i jako ty nacistické černošky v multiplayeru - kde je nějaká přidaná hodnota? Nějaký černoch si to koupí jen proto, že tam může hrát za nácka se svou barvou kůže? Jako aby se s tou náckovskou postavou lépe identifikoval nebo jak? *1* Na druhou stranu mě to třeba znechutilo, takže si kladu otázku, co je k takovým rozhodnutím vede.
      • Nejsi náhodou zaměstnanec Activisons? V každém postu neustále obhajuješ nesmysly co jsou ve hře. Nikdo od toho simulátor nečká, ale přesně jak píše jamar28 proti sobě zbytečně staví lidi, které právě ty chyby a detaily štvou, přitom stačilo evidentně málo a nemuslo to tam tak být. Respektive je vidět, že se s tím moc nepárali. Např. zmiňovanou ruskou výzbroj šlo prezentovat i jinak, než že jí bude mít každý 3. němec. Ono i na východě se bojovalu s US technikou, ale není o tom už moc záznamů díky tomu, že se materiální pomoc USA později úplně nehodila do krámu. Kolimátory na zbraních jsou úlet, tam by se to dalo vyřešit herním modem (historical/alternative). A ty zvuky, tak to je jako kdybys třeba ve formulích nahradil zvuk motoru trabantem, na hratelnost to nemá vliv, někomu by to asi bylo jedno, ale těm kteří tuší jak má přibližně vypadat zvuk formule to určitě zkazí zážitek. A a srovnatelných WTF momentů je tam hodně.
        • Ja sem tedko moc rad, že nečtu ty knižky o historii, kto koho zasoboval, nebo jakej kver mal kery obrfakšturer, pak by mě s toho hodne hrabalo v makovici, ja si kouknu film, to mě stači a takovej zažitek očekavam aj od CoD, no ale kdyby tam byli treba AK 57 tak bych se asi nas... *1*
          • K tomu tě vůbec nemusí zajímat historie. Stačí nebýt úplný ignorant a znáš aspoň základní věci.
            Ale jestli tě takové věci neštvou, tak gratuluji a hru si užij. Já bych si asi okamžitě ublinknul, hru vypnul a odinstaloval.
            • Kucííí hrajem si tady na vojačky, ale nekomu z toho tady hooodne mr daaa *1*
              Je to CoD ko žadnej simulator, ale na Codko se proste nejlip nadava ptž je to trendy, a když de o 2. svetovou je to tady samej odbornik.
          • nena*ral.. AK 57 neexistuje
            • Jack1947
              Vz57 ale ano *3*
        • ZvacA
          No jo pořád. Chytří jak rádia....

          Kdo bude chtít, ten si věsměs něco vytáhne a označí to za nesmysl, aniž by věděl více. Učit vás rozumu a přístupu k historické hře nebudu.
          • Co mám vědět víc, když je to prokazatelně špatně? Jako, že mám zavřít obě oči a uší a tvářit se, že je to vše ok? Nebo, že to snad má nějaký hlubší význam, že někdo dal špatný zvuk ke kulometu?
  • Lukášovi sa páči, že to nie je úplný koridor, ale že sa dá trochu odbočiť z cesty. To sme klesli až tak hlboko že budeme chválit za niečo čo by mala byť úplná samozrejmosť? Kde je nejaký posun za posledných desať rokov? To fakt nevidíte akú to má malú produkčnú hodnotu? To nemôže dostať viac ako 6-7/10.
    • Souhlas, když přehlédnu ty curacény a omáčku kolem, tak hra působí strašně lacině, jakoby to bylo jen CoD 1 s lepší grafikou. I ta animace umíráni, kdy se kamera teleportuje k zemi je stejně přišerná. A takové ty předěly jako sestřelováni Stuk pomocí PaKu, jízda v jeepu nebo vlak vrhající salto působí jak z toho nejbéčkovějšiho indického filmu...CoD bylo vždycky over the top, ale toto už je fakt moc... A to jsem ještě nezmínil úplně špatně zpracované zbranem s fiktivní kadencí... Mg42 střílí pomaleji než Mp40 :D
      • ZvacA
        On to byl tak trochu záměr tvůrců, aby to inklinovalo k původním dílům "staré školy". Ty epizodky v šílených jízdách jeepy přes nepřátelský linie, závod s panzerzugem a sestřelování Stuk pomocí flaku ( http://bit.ly/2zq6ce9 ) nejsou svým zařazením do kampaně náhoda, stejně tak jako infiltrační mise v Paříži. Je však pravda, že dnes, kdy je svět o něco víc plnej historiků a militaristů s očekáváním mít ze hry přinejmenším simulátory, je to trochu jako větr na mlejn a co fungovalo dřív, dneska už působí co do level designu trochu obstarožně.
      • PaKu?
      • Curaceny - cutsceny :D
  • Otázka je, zda v multiplayeru jsou nejake herní mody, kde se dá vypnout kolimátor, skin na zbraně a tak? Protože jinak to nemá cenu, kupovat hru jen kvůli 7 hodinovému singlu za 1600 korun.
    • Ristoro
      Počkat, tam jsou kolimátory? Tak to je masakr :DD.
    • Takový mod tam není.
  • Mi se nejvíce líbí, jak na konkurenčním bonuswebu, recenzent obhajuje 6hod. sing kampaň, tak nevím ale dle mého je to spíše k pláči a troufám si tvrdit, že 1600kč za tento produkt je obyčejná zlodejina. Jelikož skutečná hodnota teto hry je max. 600.
  • Ale proč ne žejo ;) až to bude na steamu za 200kč tak možná, možná zkusím :D
  • Viděl jsem LP kamapně a už od intra to byla tragédie. Respektive pěkný interaktivní film jak z Holywoodu. Tzn. historického poradce vůbec nikdo neposlouchal, když už v intru jedou PzIV F2 na rozbombardovanou Paříž. A klišé typu táhnutí zraněného kamaráda nesmyslně sem a tam a mezitím střílíte nácky, kteří na vás nabíhají stylem zombie jak na běžícím pásu a vy v tu chvíli máte jen pistoli a nekonečný zásobník... MG42 ze kterého lze střílet bez opory ze stoje skrz mířidla a podle zvuku to je nějaká dětská hračka s mizernou kadencí. O přebíjení kulometu ve stoje jednoruč už ani nemluvě.
    • ZvacA
      No, tragédie... jako každý historický videoherní projekt tomu lze vyčíst cokoliv a i tohle CoD bude terčem pro fajnšmekrovský šulínkoviny a rešerše, na což jsem osobně zvědavej, ale jestli zrovna ono třeba v kontextu jinak celkově abstraktního vyzněnění intra řešit jaká verze panzeru si to valí na Paříž, to je pro jeho účel už bezpředmětný. Třebaže všimnout si a pro zajímavost vědět není určitě na škodu. Problematika jak se používají kulomety a zbraně vůbec ve hrách snad už nikoho ani nemůže překvapovat, to už je třeba brát jako prostě za herní mechanismus, než mermoci chybu, ale souhlasím s tím, že tohle ozvučení 42 netáhá správně za uši.

      Ale dají se dle mého vyzdvihnout i pozitivní věci. Za mě je to třeba konečně zpracování scenérie pláže a její obrany. Konečně útrum mírně ahistorickému precedensi Ryana a hernímu Allied Assault a konečně se dají rozeznávat autentičtější Widerstandsnests, takže poradce asi jen přece trochu poslouchán byl.
      • No nevím, už něco pamatuji, ale nejprve byla vidět snaha a zejména u zbraní o realističtější a autentičtější zpracování, když se ohlédnu zpátky tak CoD1 působilo v té době jako zjevení a v té době nejrealističtější zpracování WW2 FPS. Konec konců i ten kuloment v datadisku přidali, ale střílet s ním šlo jen s oporou. A teď je rok 2017 a všechno co bylo alespoň trochu autentické a věrné, tak zahodili. Proč? Garand se také v půce klipu nepřebíjel protože to nebylo jednoduché a ani se to vojákům nedoporučovalo dělat, tady se nabíjí bez problémů kdykoliv. CoD1 i 2 vypadájí oproti tomuhle jako simulátor. Chápu, že se jim do intra nechtělo dělat tank, který by v roce 1944 asi nevyužili, ale tak ho tam nemuseli dávat ona vůbec celá scéna tam vůbec neměla být, protože i ta Paříž roku 1940 nevypadala jako ruiny po několika letech spojeneckých náletů. To by němci nestihli a ani neměli důvod to dělat. To je jako dát do Mafie ze 30. let moderní auto a tvářit se jak je to super autentické. Také nechápu proč při každém náletu musí mít J87 sirény, které tam sice měla, ale jen z kraje války Nějaké chyby jsem ochotný přehlédnout, ale tady toho odflákli zatraceně hodně a hrajou jen na efekt, který se ale ve výsledku ztrácí, pokud člověk alespoň trochu tuší jak by to mělo vypadat a ještě zejména v kontrastu s 1 a 2, kde tolik nesmyslů nebylo.
        • ZvacA
          Jako v každé jiné historické hře. Vyčítáš však vesměs prkotiny. Pro potřeby hry není podstatné, jestli se přebíjení doporučovalo nebo ne, umožňuje ve výsledku Garand vyjmutí schránky s náboji? Umožňuje přece, ve hře je tedy tato funkce k mání vlastně správně. Tu koneckonců už představovaly hry před deseti lety jako třeba Brothers in arms a přinesly v tomto změnu oproti jistou dobu nesprávně pochopeném vystřílení všech nábojů, které ukazoval Medal of honor nebo první díly CoD. CoD 1 a 2 jsou si s WW2 vlastně hodně podobné, nejen co do míry autentičnosti a symboliky hlavně u jednotlivých bojišť a momentů, ale i co se týče jejich historických nedodělků a přehmatů, včetně výstroje a výzbroje. Označit je však i ve své době za nejrealističjší zpracováné ww2 fps, které neměly plno nesmyslů, to je přetažený za vlasy.
          • Tak mi ukaž jinou fps, která před rokem 2003 zpracovala ww2 lépe. Napád mne snad jen Hidden&Dangerous, ale tam jsi byl za napřátelskou linií v malém týmu, takže se to moc srovnávat nedá. Ta funkce tam správně není, trvalo by to několiknásobně delší čas a animace by byla jiná. Prkotiny, jak se to vezme. Kazí to výsledný dojem, kazí. Navíc to silně zkreslí dojem, těm kteří se o WW2 nezajímají a spoustu těch nesmyslů převezmou jako fakt. Už stačí ta výzbroj. Než jsem začal lepit tanky a sestavovat armády pro stolní wargamy, tak jsem měl dost zkreslenou představu, jak je organizovaná a vyzbrojená pěchota.
            • Medal of Honor je předchůdce CoD, dělali to víceméně stejní lidé jen pod jiným studiem. Začl jsem lepit loni :) Není moc času.
            • ZvacA
              Jak se nám tu nenápadně chvástáš.... : D Každopádně, před rokem 2003 v masivnějším směru? Asi žádná, třebaže Medal of honor byl považován za nepřekonatelný i dobu potom. Necelých pár let na to, již pouhé první verze modifikací Red orchestry nebo Forgotten hope pro Bf i s BiA zaúřadovaly ve jménu realismu více. Jestli si však začal lepit až po CoD 1 a 2, chápu ty zkreslené představy, tudíž asi ano, s realističností těchto dílů to není nejrůžovější.

              S přebíráním faktů, jak je prezentují hry je to jako se vším, ale obecně to považuji za jistý nesmysl, i když jak třeba dokazují filmy nebo i hry jimi inspirované (zmiňovaný Ryan), může zanechat zdání, že takto to být mohlo. Já však věřím, že je to právě proto, že se zde vede snaha o konfrontaci ne úplně marného, ale taky ne zcela ideálního zpracování dané hry s reálnými fakty může stát naopak impulsem pro větší poznání dané problematiky, třeba s dovolením jako u tebe, než si začal plácat tanky pro wargamy a začal své vědomosti a poznatky o zbraních srovnávat s těmi virtuálními...
        • Jo a když jsem viděl kolimátory na zbraních... nevěděl jsem jestli se mám smát nebo brečet. Člověk který se o braně zajímá tohle prostě odpustit nemůže.
          • Tak dlouho jsem na to nevydržel koukat, viděl jsem jen začátek kampaně a i tam bylo zajímavé, jak pestrou měla posádka výzbroj. Tam bych nechtěl vidět chudáky z logistiky, kteří pro to zajišťují servis a munici. Byla tam snad komplet ruská, německá WW1 i WW2 výzbroj. Už chyběla jen kořistní česká, polská a francouzská a dary od italů a japonců a bylo by to komplet a vše u posádky jednoho bunkru.
            • Jack1947
              Waffe28 taky neznám ale to jsem neznal ani German Walther toggle action shotgun ( ve hře se to jmenuje jen Toggle action) třeba překvapilo že původně Mp18 tam je jako normální ruční kulomet když jinak ho v 30 letech měli hlavně stíhače. Toggle action shotgun ale nevím jestli ve skutečnosti měli zápalnou munici to mi příjde jako blbost i když kdoví.
            • MP28 byla brána jako zbraň druhé kategorie a sloužila zejména policejním složkám. Je možné, že se někde ocitla v boji, ale rozhodně ne masově. Primárně byly jednotky vybavený MP38 a MP40 a těch bylo dost, takže řadová pěchota rozhodně nemusela k policii nebo do muzea pro MP28
            • jo jo ppška v normandii mě taky dostaly :D neříkám že někde nemohli mít ukořistěné z Ruska, ale přímo v první linii a v takovém počtu.. :D
              • ZvacA

                Reakce na příspěvek:

                Jestli zrovna použity na plážích, to zřejmě nemá oporu, ale lze se dočíst, že navzdory počtu i západní fronta zná ruskou výzbroj, potvrzují to i nálezy na bojištích. Špaginy a jiné se do Wehrmachtu přece jen dodávaly a třeba přestože výstrojí a výzbrojí přefasovaní na německou, váhu by si zasloužily třeba i východní prapory, které v Normandii taky působily, takže úplná kravina to být nemusí. Kolega qwe také mluví třeba o mp28, která připomíná mp18, s tou se ale ve druhé světové taky třeba blbnulo.

                Ale je to zajímavý impuls k dalšímu probádání.
    • Přesně tak, pokud by k tomuhle a např. k bf1 přidali název alternativní, tak neřeknu ani slovo, hlavně zpracování zpětného rázu zbraní a jejich zvuků je v CoD katastrofa. Další generace už ani nebudou vědět jak 1. a 2. světová vypadala.
      • ZvacA
        V některých případech WW2 opravdu zbytečně školácky selhává, ale najdou se i výjimky. Já se třeba vícero díky tomuto dílu začal zajímat o bitvu o Cáchy a navzdory tomu, že hra těžko bude zrcadlem doby a této události, stejně jako předešlé historické díly není v některých momentech a místech anonymní. Naopak, nakonec překvapuje svou jistou měrou autentičnosti a tím, že ne vše v designu misí musí být čirý výmysl tvůrců.
  • Kampaň jsem asi po hodině a půl musel ukončit, protože mně to přišlo fakt neúnosně tupé. První CoDka z WW2 se mi moc líbily, Modern Warfare 1 je pro mě jedna z nejlepších stříleček, ale toto je fakt bída. Grafika a CGI filmečky mezi misemi super, ale zvuky jsou naprosto tragické (výstřely zní spíš jak kopnutí do balonu), zbraně ultra nerealistické (naprosto nesmyslné kadence a mechanismy) a design přestřelek taky dost k smíchu - tady je AA dělo, vlez za něj a sestřel těch 50 štuk na obloze... Tady je věž, vylez na ní a postřílej těch 150 granátníků a 20 sniperů dole atd.
    • Design přestřelek? Co to jako je? Je vážně překvapením, že hra hráče staví do aktivní role?
      • neviem co mu vadi. Tak ako v kazdom cod. V takom cod1 united offensive tam sa kosilo po stovkach. Prave to je dobre spravene na tomto cod, ze sa to dynamicky a zabavne strieda a nekosis minutu nackov za gulometom
    • a co ? vsak to su typicke arkadove medzihry ktore boli v kazdom jednom cod. Ved to je COD !!!!! Single je najlepsi aky kedy CoD malo. Presne ako si pisal, grafika a filmecky medzi hranim su super. Dobre je to namiesane, plynule prechody, zaujimave zvraty.

      Pochop ze to je interaktivny herny film. ako som pisal ci je to WORMS, Battlefield, Farcry atd, kazda z tych hier ma svoju kostru, svoj styl ktory sa nemeni. Netusim preco dokola komentovat stylom, je to hovadina, lebo je to CoD.
      ja neviem, tak aj angry birds bude vzdy len angry birds. Vyjde trojka, a budem tam vypisovat ze to je uplne trapne lebo tam strielas vtakov prakom.
  • Jste všichni akorad rozmlsaní, hra má chyby. Srovnáváte to se starýmy dily, ktere jich meli mnohem vice, a nejake historicke nepresnosti nikdo neresil, uzivali jsme si hru. Ted akord pindate, kritizujete, faktem ale zůstava, ze je to jedna z nejlepsich, ne-li nejlepsi fps co se da dnes koupit. Jedina fps co me zklamala a litoval jsem že jsem někdy spustil byla bf1 ( to byl humus). Vypnete hlavu a uzijte si to.
    • Já to beru jako přirozený vývoj, ohledně použití správné techniky v dané situaci. Ono se to i odvíjí od stále většího povědomí o ní. Stačí se podívat na váleční filmy z 50-70 let. Často je vidět soudobou techniku, kterou se tvůrci ani nesnažili moc maskovat, protože prostě to byl tank a málokdo tenkrát poznal, že místo shermana tam jezdí chaffee a místo německých tigerů je tam americký M48 patton. Dneska už si filmaři dokáží sehnat i skutečného tigera nebo alespoň postaví věrnou maketu. To samé ve hrách. Dříve se také člověk spokojil s jedním anonymním tankem nebo samopalem, a i ve hrách se postupně technika zpřesňovala, tak nevím proč je to teď najednou problém a chceme se zase vracet k anonymní technice nebo neodpovídajícím modelům a zařazení.
      • Mě jde spíše o to, že se k prvním dvoum dílům přistupuje jako ke svatým grálům, které nelze překonat. Ale ony už dávno byly, a nejen tímhle dílem. Nechápu jak může někdo říct, že toto není nejlepší díl. Dávají moc velký význam nostalgii.
        • Jasně že bylo dávno překonáno, ale rozhodně ne tímhle. Psalo se tu jen, že ve své době bylo CoD 1 zázrak, tohle je v nejlepší šeď a průměr. Nic revolučního.
          • Takže broders in arms mají lepší sp než tohle, chlape, ty si tohle NEHRÁL, si akorát zamidrákovaný, a nejlepší nejlepší MP FPS současnosti Red Orchestra?!? Běž se zahrabat... tohle asni nemůžeš myslet vážně.
          • Wait, tak co je podle tebe v soucsnosti nejlepsi fps jak sp tak mp? (Jestli reknes bf1, tak tvuj nazor nema hodnotu)
            • Na MP určitě Red orchestra/Rising storm, pokud zmiňuješ WW1 tak Verdun, u SP mě z WW2 napadá snad jen brothers in arms, tam je to bohužel docela slabota.
  • K te diskuzi o moralce ve videu: ja pamatuju jak se kdysi resili najemne vrazdy v prvnim hitmanovi nebo GTA San andreas. Asi postupne otupujeme. Ale moc bych to neresil, je to jen hra a dneska jsou i nektere tituly hodne pres caru. Takze bych kampan za Nemce klidne dal a dokonce by to byl i namet na zajimavy pribeh o pohnutkach radovych nemeckych vojaku a moznem vnitrnim boji (jestli vubec nejake vycitky svedomi meli). Jak Lukas zminil tu teroristickou misi z MW, tady by mohla byt mise kde se dopoustite valecneho zlocinu a mohli byjste si vybrat ze neuposlechnete rozkaz napr. a zastreli vas.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit