Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • dnes jsem nahrál dalších asi 5 hodin a myslím že je to o dost lepší než Pillars. Ten svět je mnohem zajímavější, vedlejší úkoly i hlavní příběh jsou parádní. Není tam ani jediný pitomý vedlejšák ve smyslu zabij krysy, dones tamto. A už jsem si zvykl i na ten systém (který je dost jiný od DnD). Celá ta hra je hrozně zajímavá. Ale člověk si na ni musí dlouho zvykat a ze začátku vstřebat spousty informací, pak je to ale parádní. PoE bych dal 8/10, toto možná i 10/10. Hraje se to uplně jinak než cokoliv co jsem hrál předtím. Fakt je to víc gamebook.
  • Díky za skvělý gamesplay. Dostal jsem strašnou chuť zahrát. I hodinově vypadá rozumně, kolem 30. Třeba Pillars jsem si hodně užil, ale spolkly 140 hodin. Což jsem měl na celý rok. To už bych si znovu rozmyslel. *1*
  • Stádium RPG je pryč a zbytečnéá? Hmm, nevšiml sem si, že by měli WotC nějaký finanční problémy. 5 edice DnD je venku, stolní RPG (které BG mimikuje) se pořád hrajou a nejen DnD.
  • Ale já přece netvrdím, že máš rád BG2, protože je izometrická. Výroková logika 101.
  • The_Nameless_One
    Takové škatulkování fakt nesnáším. Nemyslím si, že se "od roku 2000 RPG vyvíjí špatným směrem", hrál jsem i Mass Effecty, Neverwinter Nights, Dragon Age, Zaklínače, Deus Ex apod. a bavily mě stejně, ne-li více než některé izo RPG. Ale i k těm se občas rád vracím.
    Takhle extrémně se vyhraňovat vůči čemukoli je zdraví škodlivé... *3*
  • The_Nameless_One
    Dobře, sice ještě pořád nechápu, kam tím přesně míříš, ale za sebe ti s klidným svědomím můžu říct, že ze všech těch her jsem si odnesl trochu jiný zážitek a že ve mně vyvolaly odlišné dojmy. Pokud tě takové hry nebaví a nic ti neříkají, je to naprosto v pořádku. Nenuť se do nich, bude ti pak líto ztraceného času.
  • https://howlongtobeat.com/game.php?id=10533
    vzhledem k tomu že angličtina není náš rodný jazyk a čteme pomaleji než rodilí mluvčí, tak bych počítal spíš těch 40 hodin.
  • Morraw
    Wau, to je fakt tak krátké ? Jsem čekal něco jako 150h. Osobně to beru jako plus, ptže zas tolik času nemám.
  • absolutně se mýlíš, když si myslíš že BG2 považuju za vrchol žánru kvůli tomu že je izometrické. Ne, je to kvůli hloubce světa, epickému příběhu s délkou stovek hodin hraní, kdy se z Gorionova chráněnce vypracuješ až na nového boha smrti, výborným vedlejším questům, výborným dialogům, výborným společníkům, výborným taktickým soubojům, výborným RPG pravidlům (DnD), výbornému lore Forgotten Realm. Kdyby ta hra byla v moderní grafice, bylo by to úžasné. Třeba NWN2 engine se mi líbí víc než Infinity Engine. Všechny ty tebou jmenované izo revival hry nedosahují kvalit BG2.
  • TS: Asi jde o to, co od RPG čekáš. Jsou lidi, jako Drizzt , pro které izometrické RPG typu Baldurs Gate jsou vrcholem RPG žánru. Tak pokud jsi taky takový, tak všechny tyhle hry (Pillars, Tyranny, Torment) jsou přesně pro tebe. Pak jsou lidi jako já, kteří berou Baldurs Gate a spol. jen jako vývojové stadium RPG, které už je prostě pryč a přijde mi zbytečné, se k němu vracet. Pokud to vidíš, jako já, tak ti hry typu Pillars asi moc nedají.

    Čili není to o tom, že by hry typu Pillars byly jen pro "hardcore" hráče nebo pro "fanoušky". Jsou prostě pro lidi, kterým přijde, že cca od roku 2000 se RPG vyvíjejí špatným směrem.

    Nebo to vezmi tak, že pokud chceš hrát klasická západní RPG s partou, tak si můžeš vybrat mezi hrami od Bioware (které jsou pěkné, ale hloupoučké) nebo hrami typu Pillars (které jsou chytřejší, ale nevzhledné).
  • Schytáváš sice samé nesouhlasy, ale já mám úplně stejné pocity. Konkrétně u tohoto tormentu vím, že tohle je už na mě moc. Recenze zde sice za 9/10, ale těch různých pochybností, je od redaktorů slyšet dost. Kvanta informací, které prakticky nejdou pobrat a zapomínáś, co ti řekl někdo dříve, ... atd.
  • Musím souhalsit s tím, že když je něco jako D&D děláno a odlaďováno několik desetiletí a pak něco jako Pillars "jenom" pár let tak v jemných detailech ty chyby člověk najde. Zas na druhou stranu to neznamená, že obsidiani to odflákli, právě naopak. Těším se na druhý díl, protože tam odladí zase spoustu dalších detailů, hru to posune o další úroveň výš.

    Někdy s těmi hrami to je jako s knihou, ne každému sedne a nikdy nevíš jak velkou hodnotu to pro tebe bude mít, když nepřekonáž pasáže které tě nebavily.

    Pánové, tahle diskuse mě opravdu baví. Jde tady vidět vášeň pro rpg. Ne jako naříkání starých palček, které člověk najde v jiných diskusík tady na games.

    Pařbě zdar. Jo a zítra s naší partou dobrodruhů míříme ve Forgotnu do srdce High Forestu k Grand Father Tree *1*
  • Hele Drizzte, ač souhlasim, že pravidla DnD jsou vypilovanější a propracovanější, musim se zastat divnýho barda k ničemu. Ze začátku je naprd, ale postupem času se z něj stává jedno z nejsilnějších povolání ve hře.
  • určitě to stojí za zahrání. Ten svět je fascinující a naprosto unikátní, a vůbec ne hloupý. A příběh je dobrý. Jen je to opravdu spíš gamebook. Pokud neumíš anglicky tak, že nemusíš každých 5 minut hledat ve slovníku, tak je lepší počkat na češtinu. I když u těchto amatérských překladů bych měl trochu obavy o jejich kvalitu. Bude na tom pracovat desítky amatérů s různým slohem, různou urovní jazyka. Už jsem pár špatných překladů zažil, a to natolik, že uplně měnily smysly vět, protože dotyčný neznal dané idiomy nebo žargon z dané oblasti. Torment jde dokonce tak daleko, že si vymýšlí vlastní novotvary. Slovak jako gallowglass, creft, skist (= s*it), jsou uvedena na konci v manuálu ve slovníčku
  • ta hra není špatná, ale je hodně náročná na čas a celý příběh člověk pochopí až na konec, což vyžaduje 100 hodin hraní. Vím že jsem měl taky krizi uprostřed hraní, někdy po získání tvrze v Caed Nua, takže jsem to na měsíc odložil, ale nakonec se vrátil a hru dohrál. Ta myšlenka té hry není vůbec špatná, i ty side questy společníků do ní zapadají. Ten příběh je velice dobrý, ale má problém s tím, jak je rozvláčně vyprávěn a člověk je sváděn na scestí spoustu side questů, u kterých mi vadilo, že to často byly nucené volby ze 2 špatných možností.
  • názor můžeš mít samozřejmě jiný, ale myslím že Q to shrnul. Nemůžeš srovnávat pravidla navržená pro jednu konkrétní hru s něčim jako DnD, co bylo vytvářeno 30 let. DnD jsou mnohem propracovanější a mnohem vyladěnější. Jen ty třídy jako zloděj, klerik, válečník, kouzelník atd. A v PoE? Jakýsi podivný druh barda, který byl uplně k ničemu, jakýsi podivný cypher atd. Prostě snaha odlišit se od DnD, která však kvalit DnD nedosáhla.
    A co se týče lore Forgotten world, stačí se podívat na monster manual
    http://d20.sabotender.com/5th/Source/DnD%205e%20Monsters%20Manual.pdf
  • Jasně, vylepšený a logičtější. A proto v PoE můžeš zabít třeba ohnivého elementála ohněm, oslepit potvoru, která nemá oči nebo dát sneak attack někomu, kdo nemá vitální orgány (shadow, ghost...). Tyhle nesmyslnosti byly v DnD vyřešený a logicky udělaný už před 20+ lety. Nemluvim třeba o magii v BG2, která je uplně někde jinde - propracovaností, taktickýma kombinacema, uvěřitelností. Nebo o možnostech kombinací povolání. Nebo magický předměty/svitky tam mohly rozhodnout bitvu, ne jen nějaký trapný bonus do statu. PoE je prostě nedodělek co se týče mechanik. Taky nelze srovnávat rpg systém ušitý rychlou jehlou do jedný hry (ještě postižený syndromem odlišit se jen pro odlišnost) s RPG pravidlama, na kterých dělají mistři oboru dekády.
  • Chápu, že je divné předkládat takové poznatky o hrách, které člověk ani nehrál, je to tak trochu do nebe volající, ale RPG hry mám rád, ať už jde o cokoliv co mě dokáže zaujmout. Ptám se tedy kvůli tomu, že se mi nezdá, že by se zmíněné tituly nějak uchytily po té vlně radosti, že se obnovuje "odlschool". A také mě zajímá jak to vidí lidé, kteří tyto kousky hráli. Jak jsem zmiňoval onu "kvantitu nad kvalitou" příjde mi, že ty světy mají sice mnoho informací o událostech toho světa, ale celkově se to nějak smíchává do nemastné neslané kaše a člověk si z toho nic hlubšího neodnese (krom velkého množství nových výrazů z terminologie toho světa). Osobně jsem hrál jen Pillars of Eternity, jelikož se mi líbil onen temný fantasy svět, který nabízel, ale po pár hodinách hraní mě z počátečního nadšení sešlo. Možná, že jsem jen skončil v nějakém nudnějším úseku, ale postavy ani příběh mě nedonutily pokračovat dál. Mám pocit, že podobné dojmy sděloval Dobrovský v jednom z Fight Clubů nebo zrovna při hraní Tyranny, teď si ale nejsem jistý (abych náhodou neklamal).

    Torment mě zaujal svojí bizarností, ale bojím se toho, že by mě to po čase také přešlo a hra by se tak stala v později nudným myšmašem všeho možného co by už ani člověka nezajímalo. No to je také to proč se ptám, na tohle je prostě hodně úhlů pohledu a tak mě zajímá, jak to vidí ostatní hráči. :)
  • Nesouhlasim d Drizzdem. PoE ma vylepseny a logictejsi soubojovy system nez starsi DnD. Tyranny ma take zajimavy. Ostatni aaa rpg mi prijdou nudne a nezajimave. Jak Tyrrany tak PoE ma jednodussi a zajimavejsi svet nez komplexni forgotten realms (zvlast tyranny). Skvely dej (PoE). Vyvoj postav (tyranny a reakce na hracovo rozhodnuti je nejvetsi libustkou). Na gamesplay bych moc nekoukal, redakce neumi a nepredvadi dobrou hru.
  • Takhle, všechny tyhle hry jsou primárně od fandů žánru pro fandy žánru. O tom nemůže bejt sporu, a pokud tě tenhle typ rpgček nebavil v devadesátkách, nebude tě bavit ani teď. Ale nejde o prostý reskiny starejch klasik. Jasně, hratelností je to dost podobný, ale to na partě založený rpg už tak bejvaj, nic moc diametrálně odlišnýho se tady vymyslet asi nedá. Ale i tak tyhle hry implementujou řadu novejch prvků a postupů. V Pillars jsou celkem nenápadný - různý nový povolání, schopnost tvojí hlavní postavy vidět a mluvit se ztracenejma dušema, nebo třeba fakt, že na konci questu nutně nečeká odměna. Malý, ale zajímavý věci. V Tyranny nebo v Tormentu jsou ty změny ale už o dost větší. Přičemž asi nejzásadnější je v Tyranny možnost hrát uspokojivýho záporáka (kterej neni jenom vraždící psychopat) a v Tormentu... vlastně úplně všechno, ta hra je vážně dost jiná. Obecně se o všech dá říct, že kladou mnohem větší důraz na tvoje volby. Přičemž Tyranny a Torment se v tom až úchylně vyžívaj, i ten nejbanálnější quest má několik řešení a každý z nich svět kolem tebe pozmění. I když třeba jenom nepatrně. Rozhodně hrajou tvoje volby v novejch rpg ze starý školy podstatně větší roli, než tomu bylo v devadesátkách.

    Co se týče lore a věcí okolo, tam je problém jinde. Většinou jsou to úplně nový světy, ve kterejch ale tvoje postava už nějakou dobu funguje, takže by měla něco znát. Jenže ty, jako hráč, víš prd. Takže do tebe strašně rychle naperou velký množství informací, aby ses v tom aspoň trochu vyznal, načež tě přehltěj a ty se v tom ztratíš. Jinak ale ty světy maj svojí vnitřní logiku a neni to tak, že by vysypali šuplík s nápisem "náhodnej fantasy bullshit" a splácali to dohromady. Teda, nejsem si úplně jistej u Tormentu. Nemam to ještě dohraný a z toho, co jsem zatim viděl se nejspíš sešli scénáristi, posvačili větší množství halucinogenních hub, a pak se trumfovali v bizarnostech, který zapisoval růžovej permoník maskující se jako slavné trio jezdců na jednokolce. Jenže ten svět je zezačátku postavenej tak, že nikdo nemá moc tušení, jak to celý funguje. Každopádně je spousta lore těch her zajímavá, a i když to zezačátku vypadá kolikrát dost nahodile, ve finále se to spojí v poměrně kompaktní celek. Finální plot-twist v Pillars třeba považuju za jeden z těch lepších, a to i ve srovnání s klasikama.

    Obecně bych řek, že je v tom víc, než snaha se svézt na nostalgický vlně, protože je z toho patrná snaha nabídnout v každý nový hře taky zcela novej zážitek. Rozhodně to nejedou podle jednoho mustru a Pillars se od Tyranny liší dost podstatně. Stejně jako Torment, kterej se dost podstatně liší od všeho, kromě kombinace LSD, absinthu a gumovejch medvídků. Možná teď budu trochu za heretika, ale myslim si, že kdyby Tyranny vyšlo v dobách největší slávy izometrickejch rpg, rozhodně by nezapadlo a dneska z něj bude stejně kultovní záležitost, jako z Planescape a Falloutu 2.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit