Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • BTW jako Industri Giant ve vesmíru vypadá: Interstellar Transport Company *3* .
  • Mno, strategie jsou můj nejoblíbenější žánr, ale hra mne musí něčím zaujmout. Z tohoto videa mi není moc dobře, protože vůbec nemusím jakékoli třepání obrazu jako efekt nárazu šutru vymrštěného z katapultu někam do hradu apod.
    Navíc, když se podívám na všechny ty postavené budovy, vůbec nejde poznat, k čemu jaká budova slouží. Proto tolik miluju hry typu Settlers, KaM, Anno apod., protože na grafiku jednotlivých budov se dá dívat opravdu dlouho a nikdy neomrzí. Z letmého pohledu hráč okamžitě ví, jaké budovy má a k čemu slouží. Toto je jedna velká změť zdí a střech. Je to jako jedna velká čmouha. Ano, je mi jasné, že se tato hra řadí spíše po bok Banished a AoE, že jde více méně o hru s válečným podtextem, ikdyž rozdíl mezi Banished a AoE je docela veliký. V AoE jde především o boj (není zde prakticky jakákoli správa města/osad) u Banished jde především o přežití (suroviny). Tak kam vlastně patří tato hra? Mám totiž dojem, že se autoři teprve hledají a chtějí, aby její dítě bylo právník i doktor, a co možná nejlépe, aby rozumělo i IT a financím. Tak aby z toho nakonec neudělali kompletně totální mumraj všeho a ničeho.

    Na druhou stranu mi je jasné, že indie autor/ři musí co nejrychleji vytvořit pre-alfa verzi, aby ji jako celek otestovali, než ji vypustí do světa jako Alfu nebo přímo jako Betu v EA verzi pro Steam apod. ještě v hratelnější podobě.

    Jenže, ikdyž je to česká hra a jako čech takovým vývojářům opravdu fandím, z tohohle mám divné pocity. Jen doufám, že autoři budou mít finance a hlavně motivaci hru v budoucnu překopat co do UI i GUI, protože s tímto si myslím, že totálně pohoří.
  • Můžete mi prosím poradit nějakou dobrou budovatelskou strategii, který vyšla v posledních letech?

    Požaduji jen, aby byla zábavná i po více hodinách a když bude s hezkou grafikou (žádné čtverečky), tak se také nebudu zlobit.

    Nejlépe ze Steamu, když jsou teď ty slevy. Hodně uvažuji nad Planet Coaster (hlavně kvůli nostalgii), ale právě se bojím, aby mě po pár hodinách nepřestala bavit, tak bych byl rád za více tipů.
    I ta hra Ostriv, co tu je zmíněná vypadá pěkně, ale ta tuším ještě nevyšla.

    Děkuji.
    • Znovu chci všem poděkovat za příspěvky. Dobře jste mi popsali hru Banished a navrhli další hry.
    • Zkus Capitalism Lab v nejnovější verzi, nejlepší budovatelský ekonomický simulátor všech dob, pořád ho aktualizují.
    • Děkuji všem za tipy.
      Nejvíc mě asi zaujal Banished, Cities Skylines, Anno 2205.O Mashinkach vím, ale jak už je tu zmíněno, spíše čekám, až bude hra dodělaná.

      Cities Skylines jsem měl před pár roky možnost na chvíli zkusit - nevím něco mi tam chybělo a neměl jsem pocit, že bych si řekl "ty jo, tak to musím mít", což u některých her mívám. Uvažoval jsem i o Cities XXL, nebo jak se ta jejich poslední hra jmenuje. Hrál jsem jejich starší hru, XL? A co se týče hratelnosti, tak byla super, ale zároveň byla šíleně neoptimalizovaná a při velkém městu už to bylo nehratelné.
      U Banished jsem četl, že tam po čase není až moc co dělat a hra zabaví jen na pár hodin, nevím co je na tom pravdy.
      Anno vypadá hezky, ale přece jenom nejsem moc velký fanoušek her v budoucnosti.
      Některé hry, co jste napsali, nechci právě kvůli grafice.

      Já vím, je to se mnou těžký. *1* Ale ještě letos si chci určitě koupit nějakou strategii, tak třeba si nakonec vyberu jednu z nich.
      • Pokud tě nelákají RTS z budoucnosti, tak doporučuji Anno 1404. Sice je to krapek starší hra, ale grafika je myslím stále pěkná. *4*
      • Jeste mne napada Settlers. Posledni dil je tusim 7. Taky jsem to nehral ale vsichni to moc chvali. na Steamu mas koneckoncu moznost hru vratit.
        • Nevím jak to funguje u těhle přepordávek do Uplaye. Kupovat to na Steamu mi přijde dost na hlavu. Musíš mít jak Steam, tak Uplay. Krásná ukázka toho, jak to nemá vypadat, kdy se platícímu uživateli hází klacky pod nohy a dělá se z něj potenciální zloděj, ale ten kdo si to upirátí s crackem tohle vůbec nemusí řešit. Ani always online a savy v cloudu.
      • S tím Bansihed bych byl dneska asi opatrný ohledně doporučení. Spíš bych počkal jak se povede jeho klonům a nějaký vypadne z early-access. Není to špatná hra, ale není tam moc co dělat, navíc je tam pár věcí které prostě nejde změnit a AI postaviček hraje dost často proti tobě, když jim nesmyslně vybere domov, práci, ale celkově nemáš nad vesnicí moc velkou kontrolu, kromě toho kam postavíš který domeček. Pokud to funguje, tak je to ok, ale někdy bych do toho potřeboval zasáhnout, ale prostě to nejde. Mody to dokáží trochu zpestřit, ale problém je, že většina věcí je "hardcoded", takže kromě nových skinů z toho moc nedostaneš.
        • Tilwaen
          Já bych se zas nebála Banished doporučit. Než si navykneš na herní mechaniky, jak rychle můžeš/nemůžeš stavět, v jakém pořadí a co si můžeš/nemůžeš dovolit, abys vůbec přežil další rok, uplyne pěkných pár hodin zábavy, než na povrch začnou vyplouvat chyby AI*. Jinak nelze nesouhlasit s tím, co píšeš.

          Záleží, co od toho očekáváš. Rozhodně to není na dlouhé herní seance jako třeba Anno 1404, ale zabavit to minimálně zpočátku umí. Znovuhratelnost nicméně není bůhvíjak dobrá a ke konci tě limitují víc schopnosti AI než tvoje. Pokud Banished zmerčíte někde v pěkné slevě, s klidným svědomím to kupte. Navíc to dělal všehovšudy 1 člověk (!), za což opravdu klobouk dolů.

          * Palčivý problém většího osídlení: ve vesnici je stagnace jídla. Dělník jde do práce, kterou nemá ani moc daleko od domu. Do sýpky někdo naveze trochu jídla; miliarda dělníků ze všech různých koutů světa, která nemá v domácích zásobách dost jídla, se rázem sbalí a vydá se směrem k sýpce. Pár z nich ukořistí nuzný žvanec; zbytek se zastaví v polovině cesty mezi prací a sýpkou a pokračuje opět do práce, kam se ovšem tímto tempem téměř nikdy nedostanou. Málo pracovníků na polích → málo jídla → v domech nejsou zásoby → priorita nabrat jídlo ze sýpky vyšší než jít makat → málo pracovníků na polích. Nakonec v zimě stejně někde na půli cesty umrznou. Třetina populace vychcípá, protože se narušil ekonomický řetězec.
          • jamar28
            Musíš sýpek stavět víc a trochu strategicky, aby se ti právě tohle nestávalo. Je chyba mít na větší město jen jednu sýpku. Jinak zrovna v Banished jídla není nikdy dost, ta produkce je naprosto zásadní a vždycky je dobré se starat o to, aby měli lidé dostatek zásob doma.
            • jamar28
              Aha, tak to bude ono. Já totiž vždycky stavěl města spíš "rozplizlá" do prostoru, takže měla několik menších center a tenhle problém jsem neměl.
            • Tilwaen
              Pokud stavíš domy do obytné zóny, abys měl co nejvíc místa pro produkční budovy postavené bokem, tak není. Při normálně fungující vesnici (= dost jídla) lidem pak stačí jít pár kroků k tržnici, odkud si naberou domů vše, co potřebují, a nemusí chodit na jednu stranu mapy pro jídlo a na druhou stranu pro nástroje/oblečení/cokoliv.

              V tržnici je také od každého druhu jídla něco, což pomáhá udržovat populaci zdravou. Nevím, jestli by lidé jinak dobrovolně obíhali více sýpek, aby měli různorodou večeři, to jsem nezkoušela.
            • jamar28
              A proč všechno svážet na tržiště někam do středu města? Není to v takovém případě spíš na škodu?
            • Tilwaen
              Sýpky máš v blízkosti produkce (pole, lesy, rybáři), do města potraviny sváží pracovníci tržiště právě z těchto sýpek.
          • Přesně tak, problémy má AI hlavně pokud se město rozroste a nedokáže si s tím moc dobře poradit. Pokud je to osada do pár set lidí, tak to celkem šlape. Občas by to chtělo trochu větší kontrolu nad chováním lidí jako má třeba rimworld a ideálně i restrikce pohybu na zony. Když je pak město roztahané, tak je super když AI napadne, že radši půjde do stodoly přes půlku mapy, než do té co má za barákem a podobně, ale nejhorší jsou jakékolik nedostatky, které ti přesně jak píšeš dokáží spolehlivě zabít rozjeté město, když přeruší práci a jdou si pro jídlo, které není a ve výsledku pak nemá nikdo jídlo a ani nepracuje. Pak je také nepříjemné, když se ti špatně sestěhují lidi a nedělají potomky a když to zjistíš už je pozdě a ti co zbyli jsou moc staří... ale na to existují mody, které v rámci zachování hratelnosti upravují věkové hranice a dožití.
      • Pokud Anno, tak bych spíš volil 1404, to je vnímáno jako vrchol serie, ještě 2070 se celkem dá, ale 2205 bych se vyhnul. Už to totiž začali zjednodušovat a mršit. Jinak 1404 lze sehnat i na gogu a vyhnout se tak Uplay.
        Cities Skylines nemá nic společného s Cities X(...)XL, je to od lidí co dělali Cities in Motion.
    • Já bych ještě doporučil jednu hru. I když do žánru budovatelská strategie proleze s hodně odřenýma ušima. A to je FortressCraft Evolved. Je tu i čtenářský gameplay.
      Koupit se dá v klídku za stovku a u mě je to asi nejlepší hra na poměr cena/výkon (herní doba a zábava). Na pohled se to zdá jako minecraft, ale je to hodně vzdálený.
    • Za mě:
      Factorio - skvělá česká hra. SIce je v early acessu, ale kdyby byla poslední rok označována za full, tak by nikdo neřekl ani popel.
      Offworld trading company - zajímavý koncept, kdy máš firmu a musíš koupit konkurenci. Jedna mapa je cca na 10-15 minut
      Cities Skyline - klasická hra ala Sim City. Bohužel mě moc nechytla, ale má dobré ohlasy
      Anno 2205 - Cca 15 hodin mě bavila, ale pak si uvědomíš že buduješ jen piramidu (potřebuješ 1000 lidí v tier 1 na tier 2 atd).
      Tropico - Nehrál jsem, ale taky dobře hodnocená hra
      Mashinky - super hra (v early acess) ala TTD, ale zatím má málo obsahu. Předpokládám, že za 1-2 roky to bude opravdu pecka.
      Rise of Industry - hra ala Industry Giant. Také je v early acess, ale vypadá zajímavě, jediné co mi na ní mírně vadí je grafické zpracování.

      Snad to bude stačit *4*
      • Offworld TC bylo docela zklamání, nejde moc o budování, ale spíš o docela povrchní multiplayerovou klikačku. Čekal jsem něco ve stylu industry giant ve vesmíru a hodně mě to zklamalo.
        • Měla to být reakce na příspěvek aaa:
          Čekal jsem něco ve stylu industry giant ve vesmíru a hodně mě to zklamalo.
        • Ale oni už od začátku říkali, že to bude především kompetitivní hra, kde půjde částečně o to budovat svou firmu a částečně o to sabotovat konkurenci. Za mě je škoda, že to sabotování je dost mírné (hodně drahé). Mohla by to být ještě větší sranda.

          Ale zajímavá mechanika je progres v kampani, který je podle mě zatím nejlepší co jsem v RTS viděl. Dle výsledků dostaneš peníze a za ty si můžeš koupit/pronajmout budovu/upgrady do další mise/misí... Hodně zajímavá mechanika.
    • Banished, Cities Skylines, Planetbase, Anno 2205. Ale negarantuju nic protože jsem vetšinu nehrál.
      Pak dávam do pozornosti strategie kde si buduješ vlastní dungeon, Dungeons 3 a War for the Overworld. Tyto jsem hrál a mužu doporučit.
      Pak je tu ješte poslední SimCity na ktere skoro každy nadava ale mne se hodne líbilo (narozdíl od Cities Skylines) a mám tam víc jak stovku hodin.
      Pak je hodne populární Factorio, prison Architect a Rimworld, ale pozor jsou to indie hry se špatnou grafikou

      Nic z toho ale nebylo vyložene top (pro mne) a ja stale taky hledam nejakou skvelou budovatelskou strategii, protože je to snad muj nejoblíbenejší žánr.
  • * stejně jako slušel zmiňované Banished.* ... Banished vypadá líp graficky snad ne : ) ??
    • Tilwaen
      Souhlas. Zatímco Banished má subjektivně grafiku velmi povedenou, tohle prostě vypadá jen... zastarale.
  • Když se začali hýbat ti panduláci, tak z toho trochu bolí oči . asi by to chtělo dopilovat.
  • Zas tak špatne to nevypadá, naopak se mi to líbí. Bude záležet na hratelnosti, jestli tam budou bugy a hw narocnosti.
  • to je fakt kentus, co? *15*
    • ucho
      jako reprezentativní to moc není. zimní prostředí vypadá celkem ok. herní mechanismy mohou být dobré, ale takhle to osloví jen pár nadšenců. i to UI nic moc.
      grafika samozřejmě není všechno, ale grafika pomůže při oslovování lidí.
      • jo já koukal na nějaký videa..působí to celkem genericky, to mě děsí, protože právě u něčeho se zanedbanou grafickou stránkou bych čekal fakt dobrou hratelnost. no ještě uvidím.
  • jamar28
    Grafika by zas tak nevadila, ale na některých záběrech se mi zdá, že hra má docela tendence se sekat (třeba když při stavbě hra využívá ten grafický efekt víření prachu nebo co to je).
  • Na jeho místě bych si půjčil v bance a zaplatil si grafika, vydání by se posunulo o půl roku, ale ve finále by vydělal mnohem víc peněz.
    • Jj jasný a co ten engine na kterým to běží, aby taky mohl rovnou předělat. To jsou rady jak prase dycky :D Vy asi jste už vydal mnoho her že?
  • Chidlink
    Vypadá to dobře asi si to pořídim *12*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit