Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Cela kauza je k smichu. Kdyz si prectete toto: http://www.glassdoor.com/Reviews/Employee-Review-id-Software-RVW4012058.htm tak zjistite, ze ID Software od ukonceni vyvoje RAGE vnitrne hnije a to diky managementu, ktery nezvladl prejiti z maleho soukromeho teamu do velkych rozmeru velkeho vlastnika. Aneb totalne zadna funkcni idea jak udelat DOOM4 a vyjebavani se Zenimaxem. Co to ma s tim spolecneho? No to, ze nejvetsi prca je, ze celou dobu tomu Zenimax jen prihlizi podle vsech indicii a podle stejnych indicii po koupeni ID Software mu daval hooodne volnosti v tom co si tam delaji. Proste koupil firmu (ZENIMAX) a nechal ji v dobrem at dela dal dobre veci. Takze, kdyz defakto byvali kamosi Johna ho po tom co mu neumoznili pracovat na Virtualni Realite uvnitr firmy, tak jak on chtel a nechali ho dojit do situace, ze se rozhodl kvuli tomu odejit z firmy, ted hazeji klacky pod nohy, protoze si rvou hlavy, jak si nechali mezi prsty utect zlaty dul, tak to je k smichu a k zbliti zaroven. Ale k zbliti ze soucasneho ID Software, ktere stoji za tou zalobou na Oculus. A jen pro doplneni, to ze John sel za tim co chtel delat melo za nasledek, ze s nim sli i ti dalsi ve firme co delali na VR, jenze v tomto konkretnim pripade "ti dalsi" bylo pravdepodobne cele technologicke oddeleni ID Software, 60 lidi!!! :-D takze jim nikdo ve firme nezustal, kdo by dal vyvijel a staral se o ID Tech5 Engine (na kterem se ted pripravuje DOOM4). Ha ha ha ha ha dobry pokus ID Software, respektive pozustali... ale tohle Vam neprojde, pojebali jste to v samotnem zacatku. ROFL muzete si za to sami.
    • Doporucuju ten link: http://www.glassdoor.com/Reviews/Employee-Review-id-Software-RVW4012058.htm tam byvali a soucasni zamestnanci ID Software prave tu vnitrni situaci politikarteni managementu popisuji a zminuji i ten MASIVNI odliv nespojenych zamestnancu na vedeni firmy (vedeni ID Software), ktere posle vseho je to puvodni vedeni pred koupi Zenimaxem. Takze stari znami a podezreli.
      • Jack1947
        Jak rikam babovicky babovicky jak 4lety kluci... se hadaji. Akorat o penouze no.
        • Corvus
          Jenže ty "bábovičky" mají poměrně dosti-místnou cifru v dolarech.
  • Vsecicko kolem tohodle Oculusu je na bliti nejvic samotny Oculus *3*
  • Radioaktivni_surikata
    Moment. Takže Zenimax leje těžký finanční prostředky, know-how a (drahou) pracovní sílu do úplně cizího projektu bez jediný smlouvy o kompenzaci? To jako fakt? *1* No tak to je dobrej úlet. A teď se to snažej dohnat na doložku v Carmackově smlouvě, protože nic jinýho nemaj. Tohle by mě položilo i na apríla, natož v půlce května *1* Není to náhodou nějaká kachna? :) To zní fakt dost šíleně.
    • Lotr
      Z drbů prý šlo hlavně o Carmacka. Brali ty peníze jako investici které ho udrží ve firmě.

      Ale trochu z jiného úhlu pohledu. Dohody mezi velkou firmou a "nadšencem z garáže" bez smlouvy jsou celkem běžné. Většina smluv vás k něčemu váže.
      A její absence vás chrání vůči neúspěchu.
    • Myslim ze sa na to pozerat zo zlej strany.Iste keby dosiel do Zenimaxu Palmer s tym ze dajte mi k dispozicii Carmacka a par ludi a zaplatte to tak ho poslu do prdele, tu to ale evidetne bolo opacny pripad. Carmack nemal moc asi do coho pichnut - Rage bol uz vydany, Wolfenstein robilo ine studio a Doom4, nuz to niekto nevie v akom stadiu vtedy bol, tak si proste uz Zenimaxu vydupal ze bude robit research (co vlastne aj bola jeho napln prace) ale tereaz mamiesto noveho 3d enginu tak sa bude hrabat vo VR. Zenimax mu v pohode vyhovelo, jednak bol to ich zamestnanec (asi? boh vie aku mali dohodu kedze bol aj jednym z majitelov ID Softu od ktoreho ho odkupovali) a zaroven predsa len vyznamne meno tak preco si ho rozhadat. Tak mu dali priestor. Casom mozno prisiel , mozno ukazal nejake to demo a proste ukecal vedenie ze by sa mu hodilo este par ludi navyse. Nuz a sefstvo, ktore aj tak sa technike vecsinou prdlajs rozumie a ma dolezitejsie veci na praci (chlastat cuba libre a podobne sra*ky na jachte) tak dali chlapcom volnu ruku nech sa hraju. Nuz a dopadlo to tak ako to dopadlo.
      • Radioaktivni_surikata
        To co jsi tu popsal je exemplární příklad blbosti. Jestliže dám někomu velký prachy, jméno nejméno, a nekontroluju, jakým způsobem jsou vynakládány a neověřuju si výsledky, nedej bože protože jim nerozumím, tak jsem totální blb a je jasný, že to dopadne špatně. "Dát někomu prostor" a "totálně selhat v jakýkoliv kontrole a o nic se nestarat" jsou dost odlišný věci ;) To cos popsal by Zenimax neomlouvalo ani v nejmenším. Navíc v dnešní době, kdy se patentuje každej šroubek a matička. Je to prostě šílený, stejně jako předsatva, že šéfové s výkonou pravomocí akorát chlastaj cuba libre a vozej si zadky na jachtách :)
        • V prvom rade je naivne si mysliet ze vo firme ktora ma niekolko studii, robi vydavatela dalsim sa da vsetko ukontrolovat ? Dalej R&D oddelenia vecsiny firiem su tak nejak brane ako cierne diery do ktorych sa leju peniaze, tazko sa kontroluju a dufa sa ze nieco z nich vypadne. Viac je to potom o tom kolko si ten dany research developer vydupe, ake ma meno/postavenie nez to co naozaj je schopny vynajst alebo priniesiet. No a v tomto bol pre nich predsa len Carmack pojem a zname meno, urcite si ho chceli udrzat takze mu proste vyhoveli. Dalsia vec je ze pre vecsinu sefstva bolo asi VR proste nezaujimava blbost pre par geekov ktory sa len zabavaju. Proste v tom nevideli ziaden potencial, tak len podhodili par drobnych nech maju spokojneho zamestnanca. Podla clanku, ked prisiel uspech Kickstarter kamapne, tak ich samozrejme zaujem ludi asi zdvyhol zo stolicky a zacali vtedy jednat s Palmerom a chceli sa nejak dohodnut.
          Ostatne tato situacia nie je zasa az tak vynimocna. Iste da sa hned vsetko osetrovat zmluvou, lenze ked to zasa zamestnavatel prezenie a zvlast pri zamestnancovi ktoreho si ceni a pripadne ho lanaril tak moze o neho prist. Ludia predsa len maju radsej aspon aku taku volnost.
          • Radioaktivni_surikata
            "V prvom rade je naivne si mysliet ze vo firme ktora ma niekolko studii, robi vydavatela dalsim sa da vsetko ukontrolovat?"

            Všechno se ukontrolovat nedá nikdy, leda náhodou, ale je normální, že jsou nějaký priority. A zrovna dlabat na to co dělá Carmackův tým je přešlap jak hrom. V současný době R&D může brát jako černou díru fakt málokdo, protože prachy prostě nejsou. Zenimax je možná měl, a jestliže s nima takhle hospodařil úmyslně, pak se není čemu divit. Tohle měli nějak ostřejc řešit už dávno, a ne teď, když Oculus koupil prachatej Facebook a bude z toho soudní tahanice jak Brno. Prostě selhala kontrola a dost fatálním způsobem. Jinak by se to teď vůbec neřešilo, a nebo když, tak už nějakou dobu...
  • Koho zajímá dění okolo VR Oculus Rift, tak nedávno vyšel na Wired moc pěkný článek o tom, jak to vše začalo, až do dnešní doby. http://www.wired.com/2014/05/oculus-rift-4/
    Jinak firma Oculus s největší pravděpodobností vyvíjí vlastní vstupní periferii. Dost možná bude mít headset na těle kameru, která bude snímat pohyby rukou, které přenese do virtuální reality(takový lepší Kinect).
    Jinak rád chodím na http://www.reddit.com/r/oculus/new/, kde se člověk dozví zajímavé informace.

    Co se týče FPS her: Samozřejmě budou skvělé a těším se na ně. Je však třeba změnit design a koncepci hry. Jednoduše řečeno udělat ji "pomalejší". Jako příklad bych zmínil CoD a ArmA .Je potřeba, aby se herní vývojáři vyvarovali určitých věcí, které by s ohledem na současné FPS hry nefungovali dobře.
    Jen mě v souvislosti se Zenimaxem mrzí, že se mé naděje na Fallout4 ve VR hodně rychle rozplývají. *13* A já se tak těšil.
    • OMG :) https://www.youtube.com/watch?v=LPszKhewSec http://www.reddit.com/r/oculus/comments/266b86/control_vr_full_upper_body_and_finger_tracking_in/
  • Jack1947
    Me to prijde detinske stale... jak deticky hadajici se o babovicku na piskovisti... frffml *7*
    • Jacku, bez urážky, dětinské je pouze tvé uvažování.
      • Jack1947
        Beztak to treba i delaj schvalne, smejou se nad duverivejma hlupakama... ze jim snedli rybu i s udici a naviojakem. *5*
    • ucho
      tady nejde o bábovičku, tady jde o velký peníze
      • Jack1947
        Jo ale ... je to tak nastejno nejdrive 3DRealms ted babovicky se preatuhje oculus... ZZZ nic lepsiho tam nemaj? *7* *12*
        • Tak běž a udělej něco nezákonného "ve jménu her", když budeš u soudu tak se nebude psat o bábovičkách. Navíc tady bude od tebe klid
  • Nejsem fanoušek Zenimaxu, nejsem fanoušek Facebooku.

    Bylo by milé, kdyby tato kauza nějak vedla ke konci Zenimaxu, ale to se asi nestane.
    • To iste. Nic by nepotesilo viac ako Elder Scrolls: Inquisition, Fallout:Ghosts, Dishonored: Black Flag, Wolfenstein: Bad Company atd...
    • tak v tom případě jste u mne totální pako
  • Hnisavec
    Zuckerberg by evidentne okradol i vlastnú matku...nezaprie sa :D najprv svojho moslimského spolužiaka, čo mu cvakol celý facebook a teraz spravil i z Carmacka dementa a okradli kvalitnú hernú firmu, čo jediná robí poctivé obrovské singleplayer RPG....
    • Veskoslav
      Zase sis nevzal prášky? *7*
      • Hnisavec
        PC troll choď hrať dotu a vyhrávať medzinárodné turnaje v Starcrafte 2 ako si tvrdil *15* *15* *15* každý ťa tu neznáša....mohol by si stadeto dobrovoľne odísť...si horší mor ako Jack a GGG dokopy...bohvie, či nie ste jeden človek....
        • Bože čo ty si za pičusa *7*
    • walltar
      LoL ... co má tohle prosímtě společnýho s cukříkem? Ten si koupil OR až tohle bylo všechno dávno hotový.
    • To bola dosť drahá krádež... *7*
  • Hnisavec
    Presne toto som predpovedal, keď bola tá novinka čerstvá, viď diskusiu a dostal som milión mínusiek....
  • Nuz je fakt ze Bethesda docela davno fakt expedimentovala s VR a ako jedno z mala studii aj VR priamo podporovali. V podstate prvy full 3d enfine - Xngine,podporoval toho casu najpopularnejsiu VFX-1. Terminator Future Shock a tusim aj Skynet priamo podporovali VFX1 a mozno sa to dalo zapnut aj na Daggerfalle, kedze tiez bezi na Xngine. Tak is dali Carmackovy priestor aby sa s VR hral, asi aj mu povolili na to nasadit nejakych dalsich ludi a to tiez stalo nejake financie. Nuz ale skor mi to pride ako ze sa Zenimax snazi nejak dohnat stratu z nakupu ID Softu. Ostatne situacia je tam asi dost blbe, vo februrary odislo niekolko vyvojarov do oculusu (engine programatori). Stacia spravy priamo od zamestnancov http://www.glassdoor.com/Reviews/Employee-Review-id-Software-RVW4012058.htm
    • Mato1987
      ja som len a len rád, že celá táto kauza nezasiahla machine games a vývoj nového wolfensteinu.
  • Ja bych to videl spis tak, ze nekdo si proste rek, ze to zkusej ... a tomu clovickovi naleteli uplne stejne jako vsichni "investori" na kickstarteru. On pak vyuzil nenadalou popularitu ... a obratem vsechno (velmi chytre) strelil. Realita je totiz takova, ze je to krom par demicek ... zcela nepouzitelny.

    Chybi zde totiz jaksi HW umoznujici zpetnou vazbu. Jiste, da se sedet u stolu pouzivat 4 klavesy a mys, nebo packy ... ale stim si vystaci jen minimum her. Ostatne neni to ani zdaleka prvni ani druhy pokus.
    • nejrozumnejší příspěvek diskuse...
    • walltar
      Můj HOTAS má dost tlačítek na to aby si vystačil prakticky s každou hrou kterou na něm hraju ... na všechno ostatní je tu Voice Attack. Jo myš + klávesnice je prostě u OR nepraktická... máme ale alternativní způsoby ovládání a hlasové ovládání, pokud si ho nakonfiguruješ je jedno z těch které vypadá, že by mohlo rozšířit počet "tlačítek" co máš po ruce.

      OVR taky pracuje na dalších věcech ... Plamer říká už od začátku, že VR potřebuje taky ovladače, které jsou vyrobené pro VR prostředí. A to je jedna z věcí kterou musí OVR, nebo někdo jiný (a pár zajímavých projektů už je) udělat.
      • Nechci znít nevděčně, ale voice attack? Je tím myšleno to, že abych provedl konkrétní akci, kupříkladu vystřelil, musel bych předtím zakřičet nějaký povel? To bych taky mohl při hraní nějaké fps brzy ochraptět (nehledě na to, že by mě to dřív přestalo bavit).
        • walltar
          No tak já to řeknu normálním hlasem *7*

          Ale je to doplňková funkce ... na věci, které neděláš 20x za vteřinu. Třeba tady je pěkně vidět na co se to hodí. https://www.youtube.com/watch?v=9Fd5dgFJurQ

          Ale jak sem říkal, myslím, že OR na FPS nebude moc vhodný ... spíš na simulátory (letecké, automobilové, vesmírné) a všechny ostatní hry, kde i ve hře sedíš na zadku. Ale zase u FPS většinou nepotřebuješ až tak moc kláves ...
          • https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=9kBMscW_dVg#t=404
          • V aute si jeste mozna vystacis s volantem pred sebou a pedalama ... v letadle (specielne v simulatoru) ses vprdeli i s hotasem. Potrebujes ovladat stovky prvku ... a to bez vizuelni kontroly je naprosto nerealny. Tak maximalne nejaka poloarkada ovladana joyem ...

            Jak rikam, realna vyuzitelnost je daleko mensi nez si kdokoli dokaze predstavit. Je to stejny jako 3D ... hype kolem, ale realne to nepouzivaj ani lidi, kteri vybaveni maj. Proste proto, ze te z toho bolej oci/musis mit brejle/...

            Tohle bude presne totez. Uvedom si, ze k tomu jeste musis mit sluchatka ... a to uz mas na hlave dobre 1/2kg nebo vic ...
            • Gonzi
              tak pokud by na tu myš byla nalepena virtuální ruka, tak bych čekal že bude tam kde ji nechám, nezávisle na pohledu (klidně mimo obraz) a co se pohybu hlavy po cockpitu týče, tak bývá dobrým zvykem dovolit hráči "všechno" (je lepší jej nechat projít oknem, než jej zarazit, protože by se z toho taky mohl poblít).
              Scénář s hýbáním s pohledem je naprosto nepoužitelný, jenže ten druhý scénář má jen tu nevýhodu, že můžeš zapomenout kde tvá ruka zrovna je... což můžeš řešit centrováním tlačítkem myši, ukazatelem kterým směrem se máš otočit abys jej viděl atd... To jsou všechno malé věci, navíc snadno řešitelné... samozřejmě ti to vadit může, ale já oculus nemůžu dospat, protože radši budu sedět ve stíhačce, než se na ni dívat na monitoru.
            • 2waltar ... Star Citizen, Elite, War Thunder ... nejsou simulatory, simulator je od slova simulovat - DCS simulator je, nebo trebas sturmovik ... a dalsi. (podotykam, ze za simulator nepovazuju ani sim mod wt, protoze i ten je velmi vyznamne zjednodusen, byt mas k dizpozici prave to ovladani joyem)

              2Gonzi ... to je prave ten problem .. uvedom si, ze ted mas fixni vyhled, se kterym muzes nejak hejbat (jak ti vyvojar dovoli) a v ramci toho pohledu mas fixni kurzor mysi. Ted mi rekni, jak by se ten kurzor mel chovat, kdyz si rekneme prave mackal neco na strope ... a zmenil si pohled a divas se k podlaze. Kde mas kurzor? A mas problem. Bud ti snim budu hejbat relativne s vyheldem a to te bude mast, protoze se ti bude hejbat doslova pod rukama ... nebo to necham na mysi ... a pak budes v haji proto, ze ho proste ztratis z dohledu a nebudes vedet kde prave je.
            • Gonzi
              Co se těch hardcore simů týče, tak tam bych čekal že si můžu v cockpitu klikat myší = rozhlížím se s oculusem a klikám si na jednotlivé přístroje, posouvám táhla apod... a na samotný let mi zase stačí joystick/HOTAS.
            • walltar
              Tak pokud se řídíš jen hrama jako je DCS, tak na to ti nestačí ani ta klávesnice ... na to bys potřeboval potom přenést třeba pohyb ruky do VR kterým bys potom mohl "klikat" na tlačítka v kokpitu. Ono to je jiné prostředí, takže budeme muset hledat jiné řešení ovládání. Zezačátku to asi nebude nic moc ... ale to nebylo ani auto. Ještě že v té době si neřekli, že tohle nemá žádné využití ... jezdili by jsme na koních dodneška.

              Naprostá většina her na trhu si dneska vystačí s Gamepadem. Naprostá většina Simulátorů které jsem zkusil si vystačila s Hotasem ... Jo hry jako DCS si nevystačí, ale kolik je takových opravdu realistických her oproti těm víc arkádovým. Ale ano .. u DCS si s tím moc nezalítáš, u Star Citizena, Elite, War Thunderu .... bez problému.

              Reálnou využitelnost posoudím, jak to zkusím ... osobně si myslím, že to využitelné bude velice dobře, ale dokud mě nedojde DK2 a nebude pro to dost obsahu, tak to nebudu posuzovat. Ano a možná to bude stejný jako 3D ... což je sice super technologie a super zážitek. Problém u ní je že nedá dostatečně přizpůsobit člověku, který ji sleduje. A potom z toho bolí hlava.
      • Nepujdou pouzit i takovy ty ruce jako je treba G13? tam je tez tlacitek jak sracek, pozicni kloboucek atd...
        • Tlacitek jak sracek, ale min jak na klavesnici.
          • Ale snadno je nahmatas, mysli, nez neco vypotis...
        • walltar
          jj taky možnost

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit