Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • jako 9/10 ??? no nevim nevim teda :))) třeba takové remember me od Vás dostalo 6/10 a přitom je to podle mě tisíckrát lepší hra než toto ... jasně že je to hozně subjektivní ale grafika, zvuk a hudba jsou kritéria, která by se do hodnocení měla jednoznačně promítnout a v takovém případě nemůže tahle hra dostat 9/10 .... to se na mě nezlobte ...
    • Remember Me byla dost otřesnost, to bych sem raději netahal vůbec. Člověk by potřeboval mašinku na převracení myšlenek aby si na tu hru vzpomněl.
    • za grafiku, zvuk a hudbu by podle mého subjektivního názoru hra měla dostat plný počet. Kromě toho hra se výborně hraje. A Remember me prý ztroskotalo na hratelnosti. A jelikož hry by se měly měly bavit hratelností (nebo to dělat v Cageovsky specifickém filmo-adventuro-stylu), tak je tvůj názor trochu mimo mísu, sorry.
      • grafika úchvatná teda :D objektivně vzato tohle byla dobrá grafika tak před dvaceti lety :) ale zábavný to celkem je :)
        • on je problém v tom, že pro pochopení smyslu grafiky v Papers, Please nelze uvažovat objektivně; musí se uvažovat subjektivně.
        • Ne, to je dobra grafika i dneska... Vytvari silnou atmosferu...
        • mě přijde fajn, když už ty hry maj grafiku z roku raz dva, aby výkon moderních počítačů využily nějak jinak, třeba taková Dwarf Fortress, grafika veskrze žádná, ale dá zadýchat i silným sestavám proto že počítá milion věcí najednou
  • za co jsem byl smazan?! za to ze jsem vyjadril svuj nazor ze ta hra je hnusna?! jo aha vám indie hipíkum se to nelibi když nekdo rekne neco špatneho na ty vaše nezáávislé pixelovaté blivajzi *11* a pritom rikam jen pravdu
    • KaloSaper
      Kolik je ti let? Podle pravopisu a vyjadrovani asi 5. A taky podle toho,ze si myslis,ze hry jsou jenom o grafice. Takovy skromny dotaz - Hral by jsi tuto hru,kdyby bezela napr. na CryEnginu? Ja teda ne.
    • Inquisitor
      Pravdu? :D
    • A hlavně - proč si proboha myslíš, že to někoho zajímá? Řekni to kamarádům, rodičům, imaginární či skutečné přítelkyni.
    • Kdyby jsi svůj názor vyjádřil slušně a nějak inteligentně tak by nebyl problém. A to ti píšu, i přesto, že mě hra taky moc neoslnila.
  • klasika na Games, zase mazat komenty, ktore sa im proste z nejakeho dovodu nepaci, nema byt snad diskusia otvorena roznym nazorom?
    • Vzhledem k tomu jaké debility ze sebe místní uživatelé dělají..... Měli by to brát jako laskavost :)
    • janchor
      Názorům bezpochyby. Lacinejm provokacím a trollingu ne.
      • A přesto se tu laciný provokace a trolling objevuje čím dál častěji a ve větším množství. Nějak nestíháte promazávat.
        • janchor
          Inu, není nás tu nekonečno a děláme i jiný věci, než patrolu v diskuzích.
          • Jack1947
            A Na MAC adresu sitovky, ( vim to asi neni tak jednoduche, ale zase to je ucinne co vim z doslechu.)
            • Jack1947
              Tak sry , jsem nevedel ze to uz tady nekdo tak ovlada, potom nevim , jedine mazat, mazat a jeste preventivne pro jistotu mazat.
            • K tomu MAC si zmenim ve spravci zarizeni behem 10 sec, to same MAC na routeru...
            • Black_Hand
              ty chces banovat podle dat, ktery nejsou dostupny mimo lokalni sit? i kdyz jsem nasel nejaky odkazy, ze ActiveX je zrudny a je mozny z neho neco vytahnout. a vypada to, ze to jde jen na Internet Exploreru... jaky prekvapeni.
          • jednoduchy reseni, za vymazani troll/provokace prispevku ban na ip na jeden mesic, pokud to zopakuje tak na 3 mesice...6...12...dozivotne... jednoduchy a efektni.
            • Black_Hand
              me by treba stacila moznost nastavit si, ze se mi budou skryvat prispevky vybranych nicku, tak aby to nicky nevedely :).
            • x_ander
              Všemocný systém na tohle asi neexistuje (krom nějakého policajta, který tu bude sedět 24/7 a mazat bulshit, ale kdo by ho platil, že), ale taky bych se přimluvil za přísnější podmínky a delší bany. Ono vlézt do diskuse a číst ten otravný trolling pořád dokola (viz. o vlákno níž pepa, o pár postů níž pan Savanath atd.) člověka dost odrazuje od diskuse o hrách samotných.

              Samozřejmě nikdo nechce, aby tady zavládla totalita, jakou si zavedl na "svém" webu pan jd, ale přísnější ruka vůči určitým místním existencím by nebyla od věci.
            • janchor
              IP ban není všemocnej.
    • Naopak, mohlo by se ještě přitvrdit. Však, v duchu obecné atmosféry, při které se již stejně místním kádrům a detektivům podařlo odhalit proces lokální koruptibility a prospívání redakční pokladny stále naplňované úplatkovým kovem a papírem, jsem ochoten redakci jen tak mezi náma přispět skromných 5k jen za službičku odstartování ráznějšího mazání všech gum s flameovacími, držkujícími a jinými tendencemi. Mimoděk bych se zprvu objevil na seznamu, ale to by patřilo k mému krytí. Navíc by mě hřál pocit, že takovou dotaci ze strany "fandů" nejspíš ještě nikdo neprovedl a taky bych konečně udělal něco pořádnýho(! ačkoli toho už robím dost) a osvícenýho pro toto intelektuálně a mezinárodně laděné místo.

      Svoboda slova? Ale kulový, přátelé. Pouze abstraktní přežitek pro neadekvátní, který je tak funkční jako pro někoho místní přehrávač.
    • Lidé nesmějí vykonávat potřebu jen tak na ulici v blízkosti slušných lidí.
      Proč by to tedy měli mít dovoleno na internetových diskuzích?

      Na zahraničních webech je člověk, který napíše pod recenzi hatovací komentář, ze kterého je jednoznačně cítit snaha o provokaci, výjimkou. Na českých je to většina. Vidím recenzi nebo článek o hře, která se mi líbila, rozkliknu komentáře, abych se dozvěděl něco víc od lidí, kterým se taky líbila, nebo si přečetl SMYSLUPLNÝ komentář o tom, proč se někomu nelíbila.
      Ale číst ty výblit** (netroufám si tvrdit, nakolik je to považováno za slušný výraz), co píší dět...err...jedinci tady, kteří mají očividně moc volného času a podle všeho si myslí, že jejich názor někoho zajímá, to je za trest.
  • Sice mám indie hry rád, ale tohle prostě není pro mě. Přesto uznávám, že je hra velmi originální a nic podobného na trhu pravděpodobně není.
  • mam rad indie hry ,ale tohle bych nehral ani na mobilu!
    • Jsme rádi, že jsi obětoval svůj čas a sdělil nám to.
    • Proč? *16*
      • jak proc? Tobe se snad liby vsechny hry na svete?
        proberte se lidi ,snad muze mit nekdo svuj nazor na hru ,tahle hra mi proste neliby ,nudila me ,nevim proc bych mel hrat neco takoveho. . .
        • Mě se zase nelíbí jak píšeš "líbý"
        • Jenom jsem se zeptal je to snad kvuli grafice? Nebo něčemu jinému?
      • Akoze proc? Tak isto, ako niekto povazuje AC3 za sracku, tak niekto moze povazovat toto za sracku, uplne jednoduche :)
  • Nevíte, jestli lze zavřít/odvést jakéhokoli člověka, který přijde na hranici? Jde mi hlavně o ty, kteří mi podstrkávají různé informace (ti co hru hráli jistě ví), protože jsem nepřišel na to, jak tyhle lidi odmítnout a nechat je odvést. Celkově mi interface hry přijde malinko nepřehledný a bodl by menší tutorial.
    • Mortuus
      No pokud se nepletu, tak pouze toho, kdo má něco v nepořádku. Pokud mu dokážeš, že má v papírech něco špatně, tak máš možnost buď mu jen zamítnout vstup nebo ho nechat odvést za podvod. Aspoň tak nějak jsem to dělal já.
      • Ano, to vím, šlo mi ale hlavně o ty podvraceče režimu, kteří mi podstrkávají různé obálky a informace. Co když je nechci přijímat a spolupracovat s nimi?
        • Nepouštět je
  • No je pravda že tato hra-nehra nesedne každému, je to takové hraní si na pošťáka (naše generace jistě znala onen set s bankovkami a razítky). Abych pravdu řekl, hraji to asi 5-6 hodin a nějak v tom nevidím tu hloubku jako třeba Pavel, jelikož tím že dáte někomu razítko zamítnuto mu určitě nezničíte celý život, jen jej donutíte k tomu si potřebné doklady někde znovu obstarat, jak se to běžně dělo za komunismu i mimo něj. Papers please je výborné v tom, jak z oné jednoduchosti stále stejných rutinních úkonů dokázalo vykřesat tolik možností a tím se hra stává velmi propracovanou. Na druhou stranu ta samotná rutinnost, což je jakási alegorie na byrokracii (která v základu není zlá ani dobrá, jen mechanická) může mnohé hráče odradit hned na počátku. Také jsem měl občas pocit, že ať jsem udělal co jsem udělal, vždy byl výsledek stejný. Například jsem si ponechal úplatek od toho tajného odboje, ale zároveň se nepřestěhoval do většího bytu, takže sousedi by neměli mít možnost zjistit že mám peníze, ale přesto mne naprášili, což nevím, kde k tomu přišli, bydleli jsme stále stejně. Ještě nejsem u konce, takže na možnost několika konců jsem velice zvědavý, pokud bych měl hru prozatím z těch cca 5 hodin hraní ohodnotit číselně, pěknou sedmičku by dostala, ale určitě v tom nevidím takovou emocionální bombu jako pánové zde - od toho jsou tu jiné hry.
    • ake ine hry napriklad?
      • Co mě teď jen tak napadá tak např. Dear Esther, Anna, The Path (a další věci Tale of Tales), Shadow of Collosus, ICO, To The Moon, The Light (a místy Fahrenheit když zrovna nelítají mimozemšťani) atd. Je zarážející, jak málo se hry snaží pracovat se skutečnými emocemi, hráč při svém řádění zabíjí tisíce lidí a je mu to v podstatě lhostejné, přitom každý druhý z těch chlápků měl milující rodinu která se bude muset připravit na pohřeb:). Doufejme že médium jednou skutečně dospěje, ale to bude trvat ještě dlouho let a v současné masovosti si ani nejsem jist, jestli se toto dospívání někdy skutečně dostaví.
        • Tam, kde mě 99% her nechává ledově chladným i přestože se úporně snaží ve mně nějaké emoce vyvolat, se to Paper Please dařilo přirozeně a nenásilně. Ten přerod od počátečního zájmu o procházející lidi a snahu o občasné ústupky do stavu, kdy mi připadalo morálně vhodnější kašlat na cizí lidi a raději vydělávat peníze na narozeninový dárek pro syna zatýkáním lidí, které stačilo odmítnout...
          Občas si říkám, že lidi budou frflat jednoduše vždycky.
          • no vidis a niekoho proste tato hra necha chladnym a povazuje za emotivnejsiu a prepracovanejsiu inu hru..proste mi tato hra pride uplne od veci a vobec ma netankuje, radsej si zahram Risen 2, ktory ma hratelnost presne podla mojich predstav, nie ako vacsina retardovanych fantasy rpg s milionmi nepriatelov a dalsim milionom zbytocnych predmetov na kazdom kroku.
            ten zvysok prispevku je uz mimo temu, ale to nevadi *1*
        • Otázka je, jestli hry jako médium je médium nedospělé a to je na nich to pozitivní. Hry mohou být emotivní, ale pořád to jsou "jenom" hry, - vtom já vidím jejich hlavní(původní) smysl a asi i (ještě nevím jak o přesně pojmenovat) jejich osvobození se od závislosti na metodologii jak u jiných žánrů - filmu, knížek, divadla. Je to věcí názoru, ale necpal bych je do umění, do dospělosti, do "opravdovosti".
          • řemeslně vzato je umění také jen hra – muzikanti si v jádru skutku pouze hrají, herci jakbysmet. Nadstavbou je příběh, atmosféra a další věci, které mohou a jsou obsahovány i hrami. Takže hry opravdu škatulku umění dostat můžou. Papers, Please jako umění vnímat můžeme. Osobně jako umění nevnímám Dear Esther, protože mi ta hra naopak po řemeslné stránce naopak přijde výrazně nezajímavá. Umění nemůže být samoúčelné.
            • http://slovnik-cizich-slov.abz.cz/web.php/slovo/artismus-artizmus nebo možná může, ale něco tomu chybí. ;)
          • já také ne, ale společnosti se to snaží dělat a stavět hry na roveň filmu, přidávat rádoby realistické prvky, když základ je pořád stejný jako v 80. letech, akorát místo raketky střílející po emzácích tu teď máte gangstera střílejícího lidi po svých. Na druhou stranu, ne všechny filmy jsou také dospělé, hodně jich je jen akčňáky pro pobavení a já proti tomu nic nemám. Jen jednoduše nemám rád když se hry stavějí do téhle pozice dospělých uměleckých děl, když jimi naprosto nejsou a být beztak nemusejí.
        • KronosDeret
          Kdybys premejlel takhle tak by prakticky totalni vetsina her byla o masovym vrahovi... myslim ze do uplnyho absurdna se to povedlo dotahnout jen Prototypu, kde hrac doslova pohlcuje ostatni biohmotu (prevazne lidi a byvalych lidi) ve forme bizardni nanosynteticky nakazy. Skala je ve hrach v tomhle dost siroka a nelze jim upirat katarzi.
  • poradi niekto podobne kvalitnu indie hru?..FTL som uz hral ...
    • Dust: An Elysian Tail je taky moc dobrá hra a souhlasim s GlaDOSem, minimálně Braid a Bastion stojí za vyzkoušení (ostatní jsem nehrál). A jestli chceš řádně potrápit mozkovnu, doporučuju SpaceChem.
    • Fez, Limbo, Thomas was alone, Dear Esther
    • GlaDOS
      Zkus ty co byly už napsány a Braid, Spelunky, Bastion, Closure, Capsized, Dustforce, Orcs Must Die!, Retro City Rampage, The Swapper nebo Fez.
      • Orcs must die je nehorazne nudna hra po tretom kole
        • GlaDOS
          Hrál jsem jen jedničku a ta byla docela zábavná.
          • Jack1947
            Souhlas, to je (Indie scena u mne az na 2miste).
        • Jack1947
          A pritom, vydali i druhej dil, ( podle mne vzhledem k uspechu, makaj i na 3.)
          • tak to im gratulujem k uspesnemu oblbnutiu tychto radoby indie inteligentnych jedincov s hlbokymi myslienkami, ktore vidia v kazdej kravine a zase im skocia na tu primitivnu hratelnost, ktora je ale pre nich vykupenim pred velkymi titulmi :D
            • No a co? Na tom, že v nějaké hře člověk vidí hlubokou myšlenku, která mu pomůže otevřít oči a zlepšit svůj pohled na svět, přeci není nic špatného. Jestli někomu hra koukne do duše, pak si jí dokázal užít stokrát víc než lidé, kteří si při hraní jen bezmyšlenkovitě v duchu opakují "chcípni, chcípni, chcípni" zatímco se točí dokola s kulometem.

              Jedna věc je snobské předstírání toho, že vidíme hodnotné myšlenky v každém vydání bulvárního magazínu, na druhou stranu pokud se někdo otevře a ty věci tam skutečně vidí, ať to byl autorův záměr či ne, pak nevidím důvod mu za to nadávat.

              Já osobně v Orcs Must Die nic moc neviděl, ani mě to nechytlo (a ani si nemyslím, že v nich nějaká hluboká myšlenka měla být), ale to neznamená, že někoho jiného to nebaví.

              Jakožto věřícího člověka s určitými morálními hodnotami na mě má například tato hra hluboký dopad, protože poslat člověka, který vás prosí o pomoc, na smrt - byť ve hře - to může být pro někoho celkem síla... A věřte mi, že ne všichni lidé, které odmítnete, mají šanci si získat nové dokumenty - tím spíše, když je necháte zatknout.

              Hry jsou zkrátka primárně o zábavě a každého baví něco jiného. Někdo si rád odpočine u něčeho, co ho nenutí přemýšlet. Někdo zase relaxuje přemítáním nad různými otázkami ohledně morálních hodnot. Rozhodně nevidím důvod, proč by měl někdo být hloupý jen proto, že jej baví něco jiného, než ostatní lidi...
    • mark of the ninja, hotline miami nebo rogue legacy
      • kostejnesmrtelny
        Mark of the ninja je nechutně dobrá.
      • Jack1947
        Pockat, podobna hra snad ani neni.
        • nemyslel som podobnu..ale nejaku dobru indie hru..pretoze FTL a papers please ma zabavili ovela lepsie ako vacsina velkych titulov ...
    • Zkus Waking Mars.
  • Uf. Byl bych velmi pro možnost odfiltrace indie her z hlavní stránky. Prostě by musel pisatel příspěvku takovou "hru" otagovat jako "Indie" a vztahoval by se na ní jednoduchý filtr. Jistě by to vyhovovalo spoustě čtenářům. V případě, že to redakce nebude chtít provést, navrhuji všem kterým to nevyhovuje se stát přispěvovatelem tohoto webu/ stačí částka 50 Kč/ a můžeme navrhnout tuto změnu, redakce jí bude muset brát v potaz.
    • Walldstein
      Mě osobně by postačoval filtr v diskuzích, který by odbourával komentáře typu: "Hej redakce, já sem nespokojenej s tím, že na hlavní stránce je umístěna Indie hra (i přes to, že Indie tvorba v dnešní době představuje podstatnou tvorbu her na PC).." tedy komentáře absolutně nesouvysející s tématem. K otázkám provozu webu by bylo ideální aby byla zřízena vhodná sekce, třeba FAQ nebo "Napište nám", což by obstaralo filtr takovýchto příspěvků...
    • v tom pripade ja chci inverzni filtr, aby mi to nezobrazovalo nic ze serii jako cod, ac, gta, nfs atp.

      ten tvuj by se moh jmenovat treba zdimacky, ten muj treba hry *5*
      • Jenže pak bys toho moc neviděl
      • klidně. Když ten filtr bude funkční na obě strany, tak proč ne.
  • Já budu Papers Please hlasovat za indie hru roku. Možná není tak dlouhá a technicky propracovaná, ale má skvělé nápady.

    Vytváří úžasnou historickou atmosféru totalitního režimu, ke které se hodí víc právě 2D pixelová grafika než nějaký 3D. Hlavně vás nutí přemýšlet nad politicky-sociálními problémy, rozhodovat se pro stát/rodinu/neznámí lidi, a vyvolává neopakovatelný emoce.

    Sem strašně rád, že Pavel se rozhodl jí dát 9/10. Zaslouží si to.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit