Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • KIMCID

    Smutné:https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/aero-propusti-desetinu-zamestnancu-firma-prisla-o-zakazku/1716768?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

  • A to bude lepší nebo horší? Naučí se děti konečně samostatně myslet a hledat a dozvídat se pravdivé informace anebo budou mít vypláchlé mozky jako dosud? Vidím to ve svém nejbližším okolí kdy se snažím napravovat škody které na mých příbuzných napáchal "vzdělávací" systém s jeho mýty, předsudky a ideologiemi.

  • Jako člověk, který se pohybuje celý profesní život tak či onak ve sféře vzdělávání si myslím, že není třeba, aby na základních a středních školách učili jen absolventi pedagogických fakult. Myslím, že tento požadavek je karikovaný novináři a do zákona se jistě nedostane.

    Fyziku na gymnáziu přeci běžně bude učit absolvent tohoto oboru třeba z ČVUT, výuku na počítačích bude asi oprávněně učit absolvent Fakulty informačních technologií a ekonomii na obchodních akademiích, asi budou klidně učit absolventi ekonomických fakult. Zásady didaktiky a metodologii vedení výuky jim snadno zprostředkuje škola, nebo systém celoživotního vzdělávání.

    Proč by měli tito učitelé být právě absolventy pedagogických fakult?! Oni rozumí všemu? Na SOŠ klidně mohou učit lidé z praxe - co je na tom nepochopitelného pro pana Plagu? I na VŠ by měli být třeba semináře spojovány stále víc s přítomností lidí praxe. 

    Nebo se budeme opírat o "laboratorní akademiky?" Jako třeba na VŠE? Podnikání učí lidé, kteří nikdy neřídili ani trafiku, ale píšou o tom knihy...... Selský rozum pane Plago ne módní brejle....😛

    • Tohle tvrdím už dávno. Tahle praxe se využívala už daleko dřív. Vždyť tihle lidé jsou mnohdy odborností daleko kompetentnější. Nejvíce asi vadí, že jsou daleko méně tvární a ovladatelní než mnozí servilní pedagogové. A - Odbory jsou proti ? Bodejť ne. Oni by totiž nemohli dále křičet o navyšování platů bez ohledu na výkonnost a kvalitu, což se  v pedagogice mělo dávno promítnout, stejně jako všude jinde. Tyhle výhodičky zatím mají pouze oni "vyvolení" politici a právníci. 

  • Je mi 57 let a učím na střední odborné škole. Plaga a jeho ministerstvo lže a zase jen lže. Od ledna jsme všichni opravdu dostali přidáno do tarifu 10%, jak bylo slíbeno. Jenže nám všem bylo odebráno osobní hodnocení z 900 Kč na závratných 100 Kč. (To je opravdu urážka učitelů- dá se to snad jen srovnat se 40 Kč, které kdysi Kalousek přidal důchodcům). Takže zvýšení mého platu nebylo o 10 %, ale pouze o 7,5%!!!!!!! Ano milí čtenáři.To je realita. A těch zbylých 5% prý začne Plaga a jeho ministerstvo posílat až možná v dubnu!!!!!!! Tak a to pane byla mediální kampaň, jak je učitelské povolání podhodnocené a PRIORITOU této vlády!!!!!! Takto určitě přijdou noví vysokoškoláci do škol učit!!!!!

    • Peněz je i v pedagogice dost. Jen je tam třeba udělat pořádek a zavést tržní princip. A plat dle odučených hodin a kvality.

  • KIMCID

    ale dobrým politickým kádrem :D

  • Na druhém stupni středních škol by - zvláště odborné předměty - měli učit PŘEDEVŠÍM lidé z praxe, kteří praxi, používanou v tom kterém oboru bezpečně ovládají a umí vysvětlit.

    Pro tento účel stačí zvládnout navíc pedagogické minimum, které je za dva roky možné absolvovat při studiu kterékoli vysoké školy, ať už jako nepovinný předmět během studia, nebo po studiu ve víkendových kursech.   

    • Cituji:"Na druhém stupni středních škol by - zvláště odborné předměty - měli učit PŘEDEVŠÍM lidé z praxe..."

      S řečeným souhlasím, ovšem s výhradou znovuzavedení rákosky.


      • Rákosky netřeba - stačí jen pár vět:

        "Na této škole nemáte co dělat - ostatně, docházka na tento typ školy není povinná. Odejdete dobrovolně sám/sama?"

        • Metla již nevyhání děti z pekla?

          • Podle názoru a reakce jste zřejmě nikdy neučil.  Zkuste to stačí na půl roku... Vím o čem mluvím, učím na SOŠ a SOU...
            • Máte pravdu. Nikdy jsem neučil a zjevně jste přišla i na důvod, proč. ("Ale to hrozně bolí!" "Ano...Také mě vyhodili". KarelCernoch a Jiří Wimmer, Možná přijde i kouzelník, 1983)

              Ovšem několik odborníků jsem vychoval, to zase ano. "Adjunkti" mají k věci úplně jiný přístup.

              • Reakce na příspěvek:

                Citaci jsem moc nepochopil, zřejmě jsem nesledoval zmíněný pořad, ale moje poznámka nebyli myšlena v žádném případě nijak zle. Byla to reakce na "vyhánění metlou" a možná špatně pochopená.

                Na nynější studenty je ta pomyslná metla velmi málo, alespoň podle mých zkušeností. Dovolím si i polemizovat s názorem, že: "Na této škole nemáte co dělat - ostatně, docházka na tento typ školy není povinná"

                Každý student velmi dobře ví, že ho na skoro každé střední škole vezmou a je otázkou, zda škola, která se bude chovat tak, aby vychovávala dobré studenty přežije v konkurenci škol, které nad problémy mávnou rukou.

                 Je to podle mne "nemocná společnost" a časem nás čekají dost velké problémy. Žák vycházející z osmé třídy s pětkami je přijat na obor automechanik, žákyně s čtyřkou z němčiny na "cestovní ruch" a takových případů znám desítky. O chování studentů radši ani nemluvě, to by byla debata na celý večer.  Tím nechci házet všechny do jednoho pytle, ale problémy jsou a podle mne nezačínají ve škole, ale dávno před ní....

                Z velké většiny s předcházejícími názory souhlasím, ale všichni mluvíme a nic se neděje...

                • Reakce na příspěvek:

                  Pravda je v tom, co píšete, škoda, že se takhle (nebo že se vůbec) nepřemýšlí na MŠMT. To už se tam všichni zbláznili??? 

    • Máte pravdu, pane Janáku.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit