Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit

  • V
    Kahiře, v tzv. Koptském městě (tedy spíše čtvrti Kahiry) je
    velmi blízko sebe velmi starobylý řeckokatolický klášter s
    kostelem sv. Jiří, nejstarší dochovaná egyptská synagoga - Ben
    Ezrova z roku 827 a tzv. Amrova mešita z roku 641. A všechna tři
    náboženství koexistovala dlouhou dobu vedle sebe v klidu a míru -
    do 21. století . . .




  • Jeste ze je nenapadla takova zvrhlost v Olomouci.

  • Praha ztratila významných památek víc. Já bych tam nechal postavit sochu dalšího z našich zemanů, jak sedí pod hruškou. Možná by mohla stát na Letné v nadživotní velikosti. A bylo by po sporech.

  • ObcanHaveI

    Postavte tam raději sochu našeho největšího vojevůdce Jana Žižky z Trocnova!

    • Jsem také pro, mydlil ty zbytečný černoprdeláče!

      • V dějinách českých zemí bývá období třicetileté války a
        období poválečné označováno jako „doba
        temna“
        . Za třicetileté války
        bylo navíc její území velmi zpustošeno a o život zde přišlo téměř 60 %
        obyvatelstva. U nás
        a okolních zemích, propukaly  během války, i v době,
        kdy boje skončily, velké epidemie. Kroniky
        a dobové záznamy podávají informace o epidemiích tyfu, moru nebo kurdějí, ale i
        "španělské chřipce", které měly za následek další velký úbytek
        obyvatel. Za tím účelem stavěli věřící lidé "morové Mariánské sloupy"
        na poděkování a ochranu před těmi smrtelnými ranami. Dnes si tyto okolnosti
        umíme jen těžko představit. Obnovu škol a výuku, či provoz nemocnic převzaly
        církevní příslušníci různých řádů. A tato doba obnovy a rozvoje kultury a
        vzdělávání je pokřiveně nazývána jako doba temna. Jaký to paradox!



         

        • žádnej paradox když ti černoprdelníci zatemnujou mysl nesmyslama o bohu je to DOBA TEMNA!

          • Hloupý je ten, kdo si myslí, že křesťané jsou hlupáci. My čerpáme moudrost z Písma, nemá cenu se zabývat těmi, co nic neznají. V Písmu stojí: "Volovi, který mlátí náhubek nenasadíš"  /Korinťanům 9/9/

    • Jan Žižka, proč tady ten zločinec má mít tu sochu?

      "Ano Žižka neváhal masakrovat kromě katolíků i umírněné husity, kteří
      nesouhlasili s táborským fanatismem. Slavný husitský hejtman dokonce podle
      kroniky Vavřince z Březové osobně zabil palcátem husitského kněze, který patřil
      k jinému křídlu vyznavačů kalicha. Nicméně kdo byl skutečný Jan Žižka? Rozhodně
      ne člověk, kterého známe z Jiráskových románů a komunistického dějepisu.
      Skutečný Žižka byl drsný středověký válečník a z dnešního hlediska zločinec a
      masový vrah. Už v dobách předhusitských, poté co prodal svůj trocnovský statek,
      se stal tento zchudlý zeman lapkou, který se živil přepadáváním kupeckých
      karavan a měl přitom i zabíjet. Byl právem prohlášen za zemského škůdce a byl
      na něj vydán zatykač pro vraždu. Čili Žižka byl v té době obyčejným
      kriminálníkem, kterého zachránila až milost krále Václava IV. Katolická církev
      je napadaná (často přehnaně) za svoje působení ve středověku, přitom pozitiva
      výrazně převažovala nad negativy. Je ovšem pozoruhodné, že ti samí lidé, co
      odsuzují katolíky, obdivují husity, kteří vraždili muže, ženy a děti, loupili,
      vypalovali města a kláštery a zlikvidovali vzdělanost v českých zemích. Velký
      podíl na těchto zvěrstvech má jejich vůdce Jan Žižka. "



      Z blogu Jana Zieglera:

      Zdroj: https://ziegler.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=383312






       

      • Jan24

        Jan Ziegler není moc objektivní bloger, stačí si přečíst pár jeho článků. Podívejme se spíš na to, co píše o Žižkovi jeden z největších synů národa Jan Amos Komenský.

        „Brzy nato zemřel král Václav bez dědice a království obdržel jeho bratr Zikmund (král uherský a římský); ten prostřednictvím poslů (sám nepřišel, leč až potom s vojskem) dával rozličná nařízení, která směřovala k zmenšování svobody svědomí. Tím se stalo, že si Husité (již pod tím jménem známí) zvolili za hlavu Jana z Trocnova (urozeného rodem, vychovaného na královském dvoře a zběhlého ve válce; poněvadž ztratil oko, byl zván Žižka, to jest jednooký). Jak je z dějin známo, vykonal věci budící úžas. On pak, rozbiv se svým lidem tábor na jakési skalnaté hoře, ležící deset mil od Prahy, rozkázal ji ohraditi zdí a založiti město tak, že by se dalo hájiti i zbraní, bude-li toho třeba (a také bylo); nazvali je Tábor (to jest vojenské ležení).“

      • "Žižka byl drsný středověký válečník a z dnešního hlediska zločinec a masový vrah."

        Zase účelový výklad bez respetu k historickým reáliím.

        Zato když katolíci zajali husitu, tak jej slušně požádali, zda si nechce všechno rozmyslet a nebude už hodný chlapec že?A oni ty potvory husitská raději docela dobrovolně skákali do šachet, že?

        Když už citujete z dějepisu, co takhle "humanistická poprava" hejtmana ze Sionu Jana z Dubé? To byl opravdu majstrštyk.

        Chtěl-li jste v té době přežít - musel jste ta pravidla přijmout. Jinak Vás fráterníci pověsili na řetěz s vyhřezlými vnitřnostmi. Rád bych viděl Vás, Vy chytrolíne v té době.

        • Jak bylo
          již zmíněno, husitství bylo též synonymem násilí. V tomto případě můžeme
          hovořit o násilí páchaném na civilním katolickém obyvatelstvu.

          Běsnění
          husitů na konkrétních příkladech asi nejlépe popisuje Vladimír Liška. Žižkovi
          táboři byli velmi nemilosrdní a šel za nimi jen strach a hrůza.


          Agresivita
          navíc neustále rostla, až nakonec chyběla úcta k jakýmkoli hodnotám. Žižkovi
          stoupenci ubíjeli v ulicích každého muže, na kterého narazili. Přičteme-li
          navíc obrazoborectví a drancování klášterů, je možná polemika, zdali nebyla
          jejich krutost ještě větší. A výčet zvěrstev ještě dlouho pokračuje. Husité
          navíc nedodržují ani základní válečná pravidla. Postup, který Vladimír Liška
          nazývá doslova genocidou, jednalo se o fanatickou náboženskou intoleranci,
          jejímž synonymem je teror. Víme, že i Jan Roháč z Dubé se při tažení
          neostýchal vybíjet civilní mužské obyvatelstvo četných měst Koruny české,
          táhnout zejména proti obyvatelstvu německému, vypalovat města a
          v některých případech nešetřit ani žen a dětí. I jeho počínání můžeme
          s čistým svědomím hodnotit jako kruté.
          Ať už
          se jednalo o Žižku, Roháče či jiné horlivce, i jejich obraz dějiny
          přetvořily a vytvořily z nich kladné osoby, přestože z hlediska podoby
          husitských bojů šlo spíše o tyrany a kruté válečníky.



          Je třeba k
          tomu ještě něco dodávat? Té krutosti podlehlo statisíce obyvatel...



           



           

          • Jan24

            A co násilí páchané na husitském civilním obyvatelstvu? Co těch 5000 mužů a žen naházených v letech 1419 až 1421 do kutnohorských šachet? To bylo jako nic? Nikdo jim nemůže vyčítat, že nakonec vzali do ruky zbraň a začali se bránit.

            T. G. Masaryk: „Nejčistší idea humanity nezakazuje, nemůže zakazovat obrany. Kazatelé táborští měli pravdu proti Chelčickému, když tvrdili, že obrana není násilí. Jejich učení bylo rozumné a moudré: odsuzujeme násilí, nechceme ho užívat a nebudeme ho užívat první. Ale proti násilí budeme se bránit i železem. Palacký správně dokazuje, že Husité se bránili proti násilí, rozpoutanému proti Janu Husovi a jeho žákům.“

            Německý historik Ferdinand Seibt: „Dějiny husitství mezi léty 1419 a 1431 nás učí vidět ve vnějším ohrožení důležitý svorník pro soudržnost českých revolucionářů, možná ten nejdůležitější. Zvolili sílu, podle které se zorganizovali kolem přijímání z kalicha. A nepřátelská moc je zasáhla s pravděpodobně neslýchanou krutostí. Čtyřikrát byl proti husitům kázán kříž. Za tímto účelem byl v Říši zaveden nový, efektivní daňový systém. Označení Čech jako kacířské země, často v neověřeném a nekritickém nacionalistickém zjednodušení dosáhlo v propagandě mezinárodního rozměru. Přitom nebralo ohled na Čechy žijící v okrajových oblastech, kteří zůstali věrni církvi i králi. Postup křižáků byl nemilosrdný a nečinil rozdílu. Tím spíše se nabízela jednotná obrana."

      • Hahaha, Cígler, ten vylízanec.

        • Nezdá se synku, že bys v životě nabyl mnoho znalostí, alespoň si chyby v prohlášení oprav.

          • Zdá se, tatínku, že jste nabyl mnoho znalostí falešných, alespoň si chyby v prohlášeních opravte.

          • Testane zbytečně tady bliješ proti Bratru Janovi. Je a zůstává tím největším frajerem své doby.Tobě nepomohou ani odkazy na webové hlupáky.Jsi z nich sám pomatený.Jsi obyčejný pomatený demagog.Nová doba vnímá Žižku jako neohroženého bijce černoprdelníků.Ti škodili a zejména škodí národu nejvíce.Nyní pochtívají vrátit to, co sami po staletí nakradli. Jejich sprostota je bezmezná.

            • "Nová doba vnímá Žižku jako neohroženého bijce černoprdelníků.Ti škodili a zejména škodí národu nejvíce."

              Myslím, že tato věta obsahuje vše z Vašeho postoje, nenávist a zlobu. Zvolené násilí proti pokojnému a neozbrojenému lidu je skutečná genocida a teror, který by se Vám i dnes, jak se zdá i  zamlouval. Skutečně? Máme již 21. soletí... Sakrální stavby i majetek církve je získán dary a z příspěvků věřících. V každém kostele je na to určená kasička, běžte si to ověřit. Nyní lidé jako Vy, by chtěli takto vytvořený majetek odcizit. A to je další paradox naší doby!

              • Reakce na příspěvek:

                Agrotestane! Ale přeci vidíš že banda v talárech nenasbírala majetek dary a kasičkami.Taková pitomost vyvolá tak maximálně salvy smíchu.Ano přesně. Zlodějům z církve je třeba vyprášit kožich. Nenechat je nadále parazitovat na společnosti.

                • Reakce na příspěvek:

                  Myslím, že jakékoli pokusy o diskusi s Agrotestem jsou zbytečné. Nejspíš se mu nějak zauzloval život a tak začal věřit té "O Červené karkulce" a nebere ohled na hoistorickou objektivitu.

                  Kde vzala církev katolická "matka naše" své majetky po roce 1621? Když už necháme bratra Žižku v klidu na pravdě Boží.

                  Brutální násilí, krev, hamižnost a oblbování nejchudších a hnusné využívání jejich chudoby. To jsou zdroje bohatství - ne nějaké připitomělé kasičky.Tak sem tam někoho upálíme a jeho majtečky zabereme. Tak jste to myslel?  

                  • Reakce na příspěvek:

                    Dějiny byly vždy překrucovány, aby vyhovovaly vládnoucí třídě, která ovládá i média. Člověk, pokud chce zachovat zdravý rozum, musí hledat pravdu. A to vyžaduje přemýšlení, i když poznání někdy bolí.

                    • Reakce na příspěvek:



                      Mariánský sloup na Staroměstském náměstí v Praze



                      a jeho svržení



                       http://www.ceskaaslovenskahistorie.estranky.cz/clanky/praha/mariansky-sloup.html


                    • Reakce na příspěvek:

                      To s Vámi musím prvně bez výhrad souhlasit. Je to tak. 

  • Kardinál Tomášek se k otázce Mariánského sloupu na začátku 90. let minulého století vyjádřil takto:

    "Dokud nebude sloup na svém místě, dokud lidé neuznají, že tehdy udělali chybu a nebudou toho litovat, nemůžeme doufat, že překonali naši nedávnou minulost a že nás tento starý hřích nestáhne zase dolů. Rozumíme tomu tak, že sloup je nejen symbolem našeho návratu ke slušnopsti a tradicím křesťanské Evropy, ale především, že vyrovnání tohoto dluhu může naši zemi dát teprve naději, že neupadne do područí, ať už tupého násilí a bídy z východu, nebo konzumního ateismu ze Západu."

    K tomu se vyjádřil i otec C.M. Kuběna po mystickém zjevení:

    "Až bude Mariánský sloup v Praze opět postavený, vrátí se k českému lidu duchovní síla a pravda. Turzovský sloup s Eucharistickou podstatou má duchovní sílu mysticky oživit i Mariánský sloup Neposkvrněného početí v Praze. Toto propojení Mystického sloupu může vytvořit  spojení duchovních sil ... "Můžeme to vnímat tak, že oba sloupy  symbolizují také duchovní propojení Čechů a Slováků!"

    Ps.: Kdo má uši k slyšení, slyš!

    • Myšlenka duchovní Mystické retranslace na principu duchovního kondezátoru pozůstávajícího z dvojice sloupů je obdivuhodná. Nicméně tvrdím, že žádný sloup duchovní sílu nemá a mít nemůže. Žádnému lidu se postavením libovolně tvarovaného kusu kamene kdekoli nemůže vrátit duchovní síla a pravda již vůbec ne.

      Kontrolní otázka: Zdaliž měl lid český duchovní sílu a pravdu před vztyčením Mariánskéh sloupu Neposkvrněného početí? 


      • Žádný vztyčený sloup ani indiánský Totem nemá sílu v sobě. Ale byl vztyčen vůlí věřících lidí, které spojovalo jednotné myšlení, které pokládali za svaté a spravedlivé.  Kdyby tu sílu myšlení /vůli/ lid před vztyčením neměl, nikdy by k němu nedošlo. Dnes je snaha o obnovu Mariánského sloupu v důvěře, že to podpoří v našem státě jednotu šlechetného myšlení. Ovšem pro citovou otupělost některých jedinců je ta záležitost těžko pochopitelná. Stačí?

        • Nesouhlasím s vámi zásadně. Jednalo se o vůli ne lidu, ale samozvaných nebo dosazených "zástupců lidu":  Základní kámen položen dne 26. dubna 1650 za účasti
          nejvyššího hofmistra českého království Bernarda z Martinic a zástupců
          pražské radnice. Sloup vysvětil kardinál Arnošt z Harrachu
          , 13. pražský arcibiskup a velmistr řádu Křížovníků s červenou hvězdou. Stalo se tak dne 13. července 1652 za přítomnosti císaře Ferdinanda III. a jeho syna Ferdinanda IV. Sochařskou výzdobu zhotovil Jan Jiří Bendl a jeho spolupracovníci. Jméno architekta se nedochovalo. Jan Jiří Bendl nepracoval poháněn vůlí věřících lidí spojených jednotným myšlením, ale mrzkým kovem, jehož část rozdělil mezi své spolupracovníky.

          Obnovou Mariánského sloupu se žádná jednota šlechetného myšlení nepodpoří, neboť tato neexistuje ani v našem státě, ani v jiném.

          Vzorem
          pražského sloupu (stejně jako vídeňského z roku 1648) byl
          mariánský sloup postavený roku 1638 v Mnichově kurfiřtem Maxmiliánem I., tedy nikoliv "v
          ůlí věřících lidí, které spojovalo jednotné myšlení, které pokládali za svaté a spravedlivé".

          Současník stržení sloupu, spisovatel a publicista Ferdinand Peroutka, ve svém Budování státu již v roce 1933
          okomentoval celou událost takto: „Lid upřímně pokládal stržení
          Mariánského sloupu za nezbytný výkon národní hrdosti. Mýlil se přitom
          poněkud v historických faktech, domnívaje se, že sloup byl postaven na
          oslavu vítězství nad Čechy na Bílé hoře. Sloup byl vztyčen teprve o třicet let později, na paměť uhájení Prahy před Švédy.
          Ale je pravděpodobno, že, i kdyby to byl věděl, lid by se sotva zarazil
          před tak jemným rozdílem: ať tomu bylo před třemi sty lety tak či onak,
          sloup byl pokládán za znamení hanby a za symbol Rakouska a násilné církve. V jistém smyslu měl lid pravdu i historicky: obhájení Prahy před Švédy znamenalo dokonání a zabezpečení protireformace a zajištění kořisti v Čechách.“

          • Vážený Filiusi,

            nemíním se s Vámi přít o detaily, vidím, že jste si historii nastudoval a tak je to v kostce, chceme-li sledovat jen souběh událostí, asi správně. Jenomže ten boj se odehrával zejména na poli duchovním, což zdá se, je dnešnímu člověku asi nepochopitelné. Byl to boj za ideály, kde došlo ke vzpouře českých pánů proti císaři a usilovali mu tím o život. Není tedy divu, že se tehdejší císař postavil proti tomuto vzbouření, které vyvražďovalo nepohodlné katolické obyvatelstvo, duchovní vůdce a kněží, jako za husitů. Té odplaty se čeští páni dočkali při veřejné popravě na Starém náměstí, jak je známo. Ovšem, následovalo období násilné rekatolizace, se kterou církev ani Řím nesouhlasily, ale usiloval o ni tehdejší císař Leopold I. Byla to vlastně pomsta jinověrcům a "kacířským" Čechům. A ta krutost měla za následek později velkého odpadu od katolické církve. Dobře o tom píše Jezuita a kněz Bohuslav Balbín, který působil v mém kraji a je jako historik velmi uznáván. Ten také, tuto rekatolizaci velmi odsuzoval. To ale u některých budilo dojem, že je sám i proti-církevní. To je ale omyl, neby proti-církevní, ale protihavsburský, odkud se té násilné rekatolizace přikazovalo a provádělo.

            Doufám, že už v té komunikaci nemusíme pokračovat, já nejsem žádný historik, jen mě minulost trochu zajímá. Jsem soukromý zemědělec, jak se říká sedlák. Jsem denně spjat s Boží přírodou a zajímají mě životní otázky. Jako třeba i ta, zda se uživíme, když naše zemědělství bylo tolik vnějším zásahem po převratu poškozeno a svět se chystá na válku. Zatím nám nic nechybí a máme se relativně dobře. Ale stačí, když ustane navážení cizích potravin do supermárketů a je hladomor, jako ve středověku. A my si bláhově myslíme, že se nás to netýká, vznikne-li skutečně válka. A nikoliv, dostali jsme se do závislosti, která je pro nás zvláště nebezpečná.

            • Se závěrem vašeho příspěvku: "Jako třeba i ta,...dostali jsme se do
              závislosti, která je pro nás zvláště nebezpečná." souhlasím bez výhrad. Možná i proto, že jsem v zemědělství také angažován.


      • Na to se dá snad odpovědět ze statistiky, prováděné v roce 1910, kde se u nás hlásilo k církvi 95% obyvatel. Jak silné bylo jejich přesvědčení? To není sice měřitelné, ale rozhodně byla daleko menší kriminalita, než jakou zažíváme dnes.

        • Byla jiná kriminalita a byla  jiná legislativa, jistě.

          Hlášení se k církvi pro účely úřední statistiky má prosím jakou souvislost s duchovní silou a pravdou lidu? Tvrdím, že žádnou (ovšem bez statistiky, pouze na základě svých, jistě omezených, osobních zkušeností).

          A co rok 1920, kdy se ve statistikách projevilo "vypisování" z církve zejména v rodinách demobilizovaných vojáků? (Ztráta prestiže katolické církve
          v prvních poválečných létech se projevila odchodem asi 1, 4
          milionu věřících z jejích řad.)

          Slušelo by se upozornit, že ve statistice, kterou připomínáte, se k církvi hlásilo 99,87 % obyvatel, z toho 95 % k církvi katolické, 0,13 % bylo bez vyznání. Jak se tehdy můj půlroční děd přihlásil k církvi katolické byste dokázal vysvětlit?

          A na sám závěr: Odpovědět na dotaz ohledně stavu před vztyčením sloupu, tedy před rokem 1652, statistikou prováděnou v roce 1910, je přinejmenším podivné.

          • Proč byly tehdy po roce 1620 "Mariánské sloupy" stavěny jsem již zde vysvětloval. Byly to připomínkové symboly, které věřící lidé velmi ctili. Jejich ničení v roce 1918 je barbarský čin, který nemá obhajoby. Je srovnatelný s činností dnešních vandalů, kteří ničí naše hřbitovy. Vždy se najdou lidé, kteří s tím i souhlasí, aniž by měli vůbec pojem o smyslu života. Hodnotit dnes středověk je obtížné, byla jiná doba a žádná válka není spravedlivá. V období před rokem 1652 probíhala 30. letá válka, která je popisovaná v mnoha dílech historiků. K tomu netřeba se vyjadřovat. Duchovní síla lidu je v jednotě myšlení, vzhledem k dnešní nejednotnosti se necháváme ovládat kýmkoliv a čímkoliv. A v tom je velké nebezpečí hlavně pro obranu státu. O "vypisování" z církve po roce 1920 nic nevím, tak se k tomu nemohu vyjádřit. Pokud je Váš příspěvek zamýšlen jen jako provokace, pak byla škoda času na odpověď.




            • Mariánský sloup na Staroměstském náměstí v Praze



              a jeho svržení



               http://www.ceskaaslovenskahistorie.estranky.cz/clanky/praha/mariansky-sloup.html

            • Dokázal byste ukázat, kde v mém příspěvku vidíte provokaci a proč? Děkuji.

              Abych dokázal alespoň v základu pochopit váš text, dovolím si položit několik nutných otázek:

              Co je to podle vás lid?

              Co mínite duchovní silou lidu?

              Jak souvisí duchovní síla lidu s obranou státu, konkrétně v historii zemí Koruny české tedy R-U, ČSR, Protktorátu B.und M., ČSR, ČSSR, ČSFR a ČR?

              Pokládáte za možné, že duchovní síla lidu se projeví odporem proti státu a jeho rozbitím?


          • KIMCID

            V roce 1946 žilo v ČSR 5% ateistů tak že ty komunisty volil kdo?Věřící!

    • Náboženský fanatik?

      Ať je to jak chce, sloupy za idioty nemůžou. Někdy jsou idioti, co ho staví, jindy ti, co jej boří.

  • katolíci a habsburkové naší zemi škodili 400 let a NEPATŘÍ SEM

    vyhnat všechny ty nenažrané černokošiláče . žáby na prameni

    • Kdyby katolíci a Habsburkové "neškodili" po 30ti leté válce naší zemi, dávno by náš stát i jazyk zaniknul. Uč se synku více historii, jak to v té době v naší zemi vypadalo.

      • Jan24

        Historii se učte spíš vy. Už jezuita Bohuslav Balbín psal o úpadku české společnosti v pobělohorské době. Například ve spise "Obrana jazyka českého, čili slovanského", který ale mohl být vydán až o 100 let později, když už protičeská cenzura nebyla tak silná. Balbín také předpověděl, že pobělohorská doba bude v budoucnu hodnocena negativně.

        TGM: „Protireformace, již před Bílou Horou započatá, ale hlavně po Bílé Hoře dokonaná, je hroznou událostí v dějinách českých a lidských - tři čtvrtě české půdy zcizeno a rozplýtváno. . . Z protireformačního úpadku na konci 18. století vzniká obrození našeho národa; to naše obrození daleko není ukončeno, a my všichni, kteří si uvědomujeme, oč běží, máme úkol v obrození pokračovat.“

    • A co ti tzv. "husité": vedeni sadistickým loupežníkem Žižkou táhli zemí, vylupovali a vypalovali kláštery a sadisticky vraždili mnichy.

    • KIMCID

      jistě a protože tak škodili strhnout všechny domy a památky za nich postavené.jsi cvok co žije v minulosti!

  • sloup BYL !!!!!! na oslavu katolictví a habsburků. a byl znakem podrobení českých zemí

    a jestli ho postaví znova, tak ho půjdu osobně strhnout

  • Ničení památek je projevem vandalismu, kulturního barbarství. Ani symbol habsbursko-katolického jařma, tedy mariánský sloup, neměl být strháván. Byl součástí naší historie.
    • Souhlasím. Svědky minulosti (byť se nám nemusí líbit) bořit nemáme.

    • KIMCID

      nikdo v tom nevidí tu práci .to je al jinak národní sport strhávat socha a ničit.nového nic neuděláme jen ničíme.vždyť i toho okřídleného lva na malé straně zaplatili Britové a našim památkářům není po chuti

    • bezregistrace

      No a co dalších pomníku se od té doby svalilo to by na jejich opravu padl nejmíň státní rozpočet

  • V tomhle buranství jsme přeborníky i dneska. Architektonické památky jsou prostě svědky doby. Své doby. Potom přijdou "revolucionáři" a jediné, co umí je bourat, bořit a ničit. V tomhle si s Islámským státem nemáme až tak moc co vyčítat.

    Bohužel to platí i pro minulost krátce za námi a současnost. Socha, památníky by měly být (bohužel někdy i smutným) svědkem své doby.

    • Jan24

      Rozhodně nemáme na Francouze.

  • Jan24

    Samozřejmě, že Mariánský sloup byl postaven k oslavě vítězství katolíků. Ta takzvaná "obrana Prahy před Švédy" nebyla ničím jiným, než snahou katolíků udržet Habsburky na trůnu. Kdyby Švédi tehdy Prahu dobyli, došlo by k obnově předbělohorských poměrů a návratu českých exulantů v čele s Komenským. 300 let poroby by se nekonalo!

    T. G. Masaryk: „Když Pražané tu sochu odstranili, jsem rád, protože ta socha byla politickou potupou pro nás"

    „V Londýně předložili mi ve Foreign Office, když jsem se vracel z Ameriky, telegram, ve kterém je papež žádá, aby u mne zakročili, že v Praze byla zřícena mariánská socha a že byli vypověděni emauzští mniši. Vatikán by prý velmi litoval, kdyby nový stát zahájil tak činnost proti katolické církvi. Já o tom neslyšel, ale znaje situaci, vyložil jsem, že socha byla politickou potupou pro nás, že šlo v prvé řadě o demonstraci politickou. A máme teď na Staroměstském náměstí sochu Husovu; to by vyvolávalo konflikt."

    • KIMCID

      tak že by se vlastně TGM (a tedy ani nikdo kdo ho uznává)neměl zlobit když se strhávali jeho sochy.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit