Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Jako fanda stařičké UFO jsem si pořídil a dohrál Xcom Enemy Unknown s datadiskem within. Hra mě vtáhla a bavila. A to jak atmosférou, tak grafikou. Ano dalo by se polemizovat o chybách, taktice atd..
    Hned jsem si šel koupit Xcom II. Bohužel dodnes jsem odehrál jen pár misí.
    A není to jen hratelností, grafika mě také jaksi neoslovila, přijde mě příliš pouťová. Doufám že další pokračování bude lepší.
  • Vůbec nechápu proč se to srovnává se starým UFO, když to nemá nic společného. Když naprogramuju pexeso a nazvu ho NHL 2017, taky ti budou recenze a srovnání se sérií od EA?
  • Ahoj, mám xcom 2 přes steam, hru jsem již normálně dohrál...dal jsem si pauzu a chtěl ji zahrát na vyšší obtížnost...mno, abych to zkrátil...z ničeho nic mi nejde hra ukládat...jakmile chci hru uložit, tak okno, kde si mohu ukládat pozice je zcela prázdné (totéž v load okně) a navíc hra zatuhne...nesetkal jste se s tím prosím někdo? Napadá mě reinstal, ale s ohledem na velikost hry se mi do toho moc nechce... věděl by někdo? Díky a přeju hezký den
  • Ta samá reakce od veterána. Recenzent prostě z generace jednotlačítkářů, hra takticky naprosto mimo. Ani po kotníky prvním x-com. Proč nesrovnávat? Proto, že za dvě desítky let šla lidská inteligence tak dolů, že taktika je pro ně mačkat co nejrychleji to své jediné tlačítko? Díky, ne.
  • Nedá mi to, abych nenapsal svůj názor. Jako veterán všech xcom her a hlavně X-COM: Terror from the deep musím prostě srovnávat. Předně řikám, že hra celá stojí a padá na taktických bitvách a že rozhodně nechci zpochybňovat vaše názory a herní pozitivní vlastnosti, kterých není málo. Nejprve pár komentů ke strategické částí:
    - Jak může Avenger (základnu v pohybuju považuji za velice povedený nápad) cestovat po planetě ovládané cizáky jakoby se nechumelilo? Jednou se mi stalo, že mě sestřelil cizácký stíhač, dobrý, mise byla dost těžká, a tak jsem zajásal, že tato linie hry bude mít nějaký další vývoj. Bohužel. Víckrát se sestřel neopakoval, ani žádný jiný souboj podobného typu. Akorát jsem postavil místnost s kanóny, kterou jsem pak už nikdy nepoužil. Když už jsme u toho, proč chybí minihry typu sestřelování cizáckých stíhaček? S tím související vývoj, výzkum, výroba? Perfektně by to oživilo hru.
    - Celou dobu jedete, zkoumáte, děláte mise, sbíráte suroviny postavíte pár místností v Avengeru (také odfláknuto) a najednou final mise a konec. Chybí mi jakýsi "druhý krok", posun do další fáze, něco jako když nastoupili Krabouni, Xerxesové a Tenkatuláti s polu s magnetickým skafandrem, P.T. kanonem a třípatrovou lodí cizáku, tuším že to byl Bitevník, která pravidelně útočila na základnu (xcomáci vědí o čem mluvím).
    - Je sice hezký, že se počítají dny ve hře, ale proč jsou mise vždy ve dne? Za světla? Pak už je tam ten běh času jenom o tom, za kolik dnů se vyrobí to, vyzkoumá to a uzraví ten/ta. Některé posuny si dokonce kupujete v jedné z postavených místností... WFT?!
    - Chybí větší dlouhé mise typu cizácké aktivity, cizácké základy, cizácký teror.

    S tím souvísí pár poznatků k misím. Některé výtky už zde byly řečeny, řeknu pouze své postřehy.
    - Baví mě spousta věcí jako možnosti krytí, vývoj zkušeností vojáků, upráva zbraní, speciální schopnosti, propracované mapy, ambush atd. Ovšem!
    - Proč jsou mapy tak malé? Vzpomínáte na to, jak jste hledali zapadlou loď mezi korály, ve tmě a ve strachu (který mi zde chybi úplně), odkud kde kdo vystřelí?
    - To že voják s normální silou unesl více věcí v opasku byl standard. Siláci mohli narvat do báglu spousty světlic a posvítit ve tmě na cestu ostatním. Vše bylo perfektně omezeno časovými jednotkami. Co je tady? Každá mise je v podstatě stejná, ikdyž máte ruzné typy úkolů. Je to ale vždy přímočaré. Dobře, autoři změnili systém a upustili od časových jednotek, tím ale podle mě hře hrozně uškodili. Chápu, chtěli ji přiblížit i né takovým hardcore hračům, ale prostě... Např. když uděláte o krok navíc, najednou vyběhnou 3 nebo 6 cizáků zpoza rohu a problém. Vadilo mi to už v minulém novém xcomu. Stejně tak to, že když vystřelíte jako první činnost, už se nemůžete pohnout (schovat). Proč, když opačně to lze. Jak už jsem řekl, chybí mi takový ten strach ve hře, kdy při objevení Tenkatuláta jsem celou palbu soustředil na něho a klepal se, aby se nepřiblížil k vojákovi... Už nemám místo a tak chci také říci, že hra má jistě spousty pozitvních vlastností, některé jsem zmínil, ale jaký je posun od minulého xcomu z roku 2012? Skoro žádný. Těšil jsem se na větší komplexnost celé hry, oželil bych i pěknou grafiku, jenom aby hra měla více propracovaných detailů a byla prostě celá plnější a promakanější, rozsáhlejší a komplexnější... *13*
  • tak dohrano a to vseobecny nadseni uplne presne nechapu, mam z toho podobnej pocit jak z jednicky, da se to hrat, je to hra pristupna temer kazdemu, az teda na tu ekonomiku a staveni, nejdriv jsem byl porad bez energie a nakonec jsem ji mel dvakrat vic nez jsem potreboval, proving grounds nevim proc nepise, co vyrobi, takze pulku veci jsem pak strelil na cernym trhu, to je asi tak jediny, v cem mi to prislo tezsi nez jednicka, ale je to spis kvuli tapani nez nutnosti strategicky myslet

    v misich emzaci zas cekaj na trigger, to je stejna zoufalost jako v prvnim dile, jedina dynamictejsi bitva je az ta uplne posledni (a nechapu, proc mi u vchodu u tech tri soch elderu nesly hazet poradne granaty, asi bug), aby toho nebylo malo, pridali do vetsiny misi rozjezd "'ze zalohy", coz neni nutne spatny, ale prvni skupinku (v naprosty vetsine pripadu triclennou) emzaku diky tomu vetsinou anihilujete bez sance na odpor, po case jsou mise jedna jak druha, posun oproti prvnimu dilu je snad jen v mnozstvi prekazek, za ktery se da schovat, nezridka je na silnici cestou na druhej chodnik nekolik zatarasu, beden nebo lamp

    limity na kolo jsou ze zacatku celkem neprijemny (v zaverecny statistice jsem mel v prumeru 1.6 nevycerpanyho kola na misi), zelenaci se bud netrefi nebo nedaj dost poskozeni a je maler, classy jsou nevyvazeny a polovina skillu zbytecnych (no aspon neni problem si z tech dvou pri povyseni vybrat), specialista je hlavne v zaverecnych misich uzitecnej vyrazovanim robotu, jinak je to spis support nez bojovnik (nicmene 1 to chce pro jistotu tahat s sebou), ranger je dobrej jako dojizdec, pokud uz ma skill "reaper", jinak slabej, z tech zakladnich jsem mel nejradsi granatnika, granaty jsou celkove dost imba, sniper je lepsi jako pistolnik nez sniper (jeho dosah je zbytecnej, v misich je vetsinou potreba bezet dopredu neni cas nechavat ho vzadu jako cover), psionic je polobuh, dokaze na celou misi ovladnout emzaka s uspesnosti 90% (kdybych to nekdy hral znova na tezsi obtiznost, tak chodim do mise 5psi+1spec), a dalsi muze vyradit z boje nebo ovladnout docasne a ma psionickou abilitu s ucinkem jedny tezky zbrane (jako plasma blaster)

    hodnotil bych 7/10, neurazi, je to pekny, ale nektery mechaniky divny a nevyvazeny, nutnost grindit dokola se opakujici mise pro gear (je drahej) a oddalovani konce tomu taky nepridavaj
    • Souhlas. Akorat zalezi na tom na co se zameris. Ja jsem nakonec mel rangera jako stroj na zabijeni. Dokazala prebehnout skoro celou mapu na jeden tah a cestou klidne tri ctyri emzaky zabit. Je pravda ze PSI jsem ani moc nepouzil nestihl jsem je ani poradne vytrenovat a uz jsem sel na posledni misi...
      • no ja taky vytrenoval jen dva a sel jsem na finale

        ale v normalnich misich je 9-15 protivniku (teda hral jsem to jen na veteran, vcera jsem zkusil tu nejtezsi a ta je dost unfair, 3 marny pokusy, kdy v kazdy misi mi nekdo zarval a pokazdy ve treti wipeout *5* ) tak si predstav, pokud si 5 z nich pretahnes na svoji stranu, to je pak v kazdy misi clovek v presile *1*
        • a dalsi vyhoda psionica je, ze nepotrebuje zbrane, takze kdyz by se najelo na vyzkum k nemu, co nejdriv, byla by to pulka vyhry, ale na nejtezsi obtiznost me nebavi, i kdyz jsem stal se trema na strese a poslednim lakal emzaky na dostrel v prvni misi, tak mi pokazdy aspon jednoho sejmuli, v misich na cas to byla uz uplna konecna a v save/load hrani smysl nevidim

          je tam semirandom system, takze i ten se da zneuzivat, napriklad kdyz mate borce s 65% a druhyho jen se 35% na zasah, muzou v jednom poradi oba minout, ale pri prohozeni poradi se trefi aspon jeden atp. nebo se muzou trefit oba, kdyz v jednom poradi se trefi jen ten s vyssi sanci, ale ma na to zbytecne dobry kostky, takze pri prohozeni mu staci horsi z ty druhy pozice a na ty jeho to zahaluzi i ten s mensi
  • Taky jsem dohral a opravdu bych tomu nedal vice jak 75% nebo 7/10 vydat hru v takovem stavu... a to hraju uz celkem dost opatchovanou verzi... A po precteni te nevyrovnane recenze kde se autor jen rozplyva a zapomina na takovou horu hruzy co je uvnitr...

    Celkove sice graficky uplne super, pribeh pekne klape a dobre je zpracovany. QA ale snad nikdy ani nebyla udelana, strategicka cast je odflaknuta. V Unreal engine je i vypocet a pravidla viditelnosti pocitan dle ctvercove geometrie!!!
    Procenta u cekoholiv od zasahu az po hackovani jsou stupidni a spise bych to chapal jako generator nahodnych cisel neb realita nema s tim nic spolecneho (a i ten generator nahodnych cisel by byl lepsi). Priklad za vsechny 5 vojaku strili na obranou vez. Vez se nema kam schovat a ani jeden z nich se na 2 metry netrefi. Nebo Emzak je kryty kaminkem z vychodu... ja na nej strilim ze zapadu takze vidim na nej bez problemu, emzak stoji na strazi takze se ani nikam nehyba nebo maximalne se jen volnou chuzi muze nekam premistovat. Emzak mne nevidi. mam 85% zasahu i kdyz z nejakeho nelogickeho duvodu mam 25% penalizaci neb emzak je kryty tim kaminkem za nim... z 4 z 5 pokusu se vojak netrefi.
    AI je celkove snuska scriptu uzasne pomalych a nefunkcnich - vyhodnoceni zda mne nepritel vidi nebo ne vypada jak kdyz se hra zasekla a to mam Skylake na 4,5GHz s GEforce 980Ti. Grafika je super, ale optimalizaci se take nikdo neparal... 40FPS tam kde Armored Warfare HD s maximalnimi detaily funguje 130-170FPS... jak pisu 7/10 po opatchovani a uvedeni do prodejneho stavu ne tu betu co tam je.
    • me dost irituje, ze zase emzaci cekaj na trigger, takze zatim jsem v naprosty vetsine bojoval proti trojici, respektive mise se nesou v postupnym nabehu trojic

      jednou jsem si neuvazene "hacknul" emzaka, takze jsem jich probudil 5+1 najednou

      jinak se mi stalo jen v jedny terror misi, ze jsem vlez do garaze, triggnula se jedna parta a ta asi privolala dalsi dve, protoze ve trech vlnach jsem je postupne vystrilel z garaze a bylo po misi (zachranil jsem 11 ze 13 domorodcu, jindy tak 7-8)
  • Výborná recenze. Lukáš umí, když se mu chce.
    • Tak dá se asi chápat, že po tak hrozné události v životě se mu už do her moc nechce. Ale souhlasím, dobrá recenze. Snad jich bude víc.
  • Corvus
    Má někdo zkušenosti s módem disable timers, který ruší tahově omezené mise? Stáhnul jsem si mód z Nexusu a postupoval dle rady KAM soubory nainstalovat a hned v první misi, kde mám za úkol stabilizovat jádro mi jede odpočet 8 tahů... Kdyby někdo věděl jak na to, budu velice vděčný za rady. Děkuji!

    Jde o tento mód: http://www.nexusmods.com/xcom2/mods/61/?tab=2&navtag=http%3A%2F%2Fwww.nexusmods.com%2Fxcom2%2Fajax%2Fmodfiles%2F%3Fid%3D61&pUp=1

    Rada jak instalovat tato: If you wish to install this mod manually, rather than using NMM, add the folder in the zip file to \XCOM 2\XComGame\Mods. If you're missing the Mods folder, make one in the XComGame folder.
    • Tiez mam mod timer a rusi odpocitavanie v random misiach, pribehove a ufo misie by mali ostat s casom. Druhy podobny mod len pridava pocet tahov.
  • a ted mi vysvetlete, proc tato hra v dnesni dobe forcuje mymu monitoru obnovovaci frekvenci 60hz, ja potrebuju 75, jinak mi monitor neustale poblikava (starej cinzak a je tu nakej fazovej posun ci co v rozvodech), takze se z toho bud pozvracim nebo zblaznim
    • neda se to snad nastavit v ovladacich ?
      • to mi prave ta hra overridne, ze 75 na 60, ted abych hledal nakou utilitu, co to zvladne naopak

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit