Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Problém vidím v tom najít vydavatele, který nebude do vývoje a kreativity píčovat. To je ta nevýhoda velkýho distributora - kdo přináší prachy, má moc rozhodovat o tom, co ve hře nakonec bude. Víme jak dopadla Mafia 2, že ano?
  • každe spravne rpg se da hrát za víc stran, tak doufám že tohle bude možne hrat nejen za husitu ale i za krizaka, nebo cirkevniho hodnostare. Proste tohle je takova černa šmouha česke historie a Vavra by si mel uvedomit že ne každy husity vnima jen pozitivne.
    • to neni uplne pravda. Ak berieme klasicke offline rpg kde je nejaky pribeh, tak ano hrac si moze vybrat charakter, rasu, postavu v nejakom charater creatore ale to neznamena ze ma zrazu uplne iny pribeh z "druhej strany", pokial to samotne rpg nema implamentovane pribehove linky za kazdu stranu, co povecsinou nemaju. Staci sa pozriet na elder scrolls seriu, kde hrac mal vzdy ten isty pribeh, tak isto fallouty a dalsie. A aj z hladiska eknomickeho pochybujem ze Vavra resp. Warhors budu mat dostatok casu a financii na tvorenie pararelnych pribehovych liniek. Skor je bezne ze podla zvolenej rasy alebo skor v tomto pripade zvolenej skupine ku ktorej hrac patri, sa moze menit obsah dialogov, respektive reakcie NPC ale to je asi tak vsetko. Ale stale je to len spekulacia :-)
      • možna budou husite jen takove historicke pozadi hry ale pribeh se jich vubec nebude tykat. jinak nečekam samostatne paralelní pribehove linky ale neco na zpusob jako byl v gothicu vyber frakce, nebo ve vampires bloodlines nebo ve falloutu (2, NV)
        • jo budem si vybirat mezi husity, mnichy a krizaky :P
  • Keyz
    Nějaké neznáme prostředí je celkem jedno. Viz AC, taky to zasadili do historie a určitě to hodně lidi přesně nezná kde to je, a co se v té době dělo. Hodně to zjednodušili a bylo to.
    • Magister_Peditum
      Křížové výpravy do svaté země jsou celkem notoricky známé události středověku. Renesance taky. Americká válka za nezávislost v USA minimálně taky. A o pirátech z Karibiku snad ani nemusíme vůbec uvažovat, ne? Mně naopak přijde, že co se týká zasazení, tak bylo AC celkem sázkou na jistotu. To s husitskými válkami je to už méně známé téma, minimálně mimo oblast střední Evropy. *3*
      • Když se dobre zvladne marketing tak by se tahle tematika dala prodat, naprikald hlaškami jako "4 rozprasene krizove vypravy", "nejlepší valecnici stredoveku", "neporazitelni valecnici", "založeno na skutečne historii" a pod. A k tomu zabery na nejakeho drsnyho husitu.
        • Bohuzel podle historie by to byl spis zaber na particku peasantu, campujicich za vozovejma hradbama :p
  • No, nevím nevím... Z principu bych jim velice přál úspěch, už jenom kvůli tomu, s jakou poctivostí ke své práci přistupují. Epické středověké RPG na špičkovém enginu (Cryengine 3 ?) by bylo jistě velice vítáno. Problém ovšem vidím v tom, v čem je jejich titul paradoxně originální - v zaměření na husity a Žižku. Pro Čechy a potažmo část Evropanů, by to jistě bylo zajímavé, Ovšem PC nebo konzolová hra se připravuje pro globální trh a tam si už fakt nejsem jistý, jestli tohle někoho zaujme, zvlášť pokud se bude jednat o přísně "realistické" RPG s absencí věcí jako je magie apod. Myslím, že pokud to vyjde, bude z toho velmi kvalitní nezávislý titul, kvalitou zpracování vysoce převyšující úroveň kvality jiných nezávislých titulů, který si své hráče najde. Určitě nic míň, ale asi taky, bohužel, nic víc. *7*
    • No vetsina RPG svetu je ve svem pojeti v podstate evropsky stredovek a ocividne to ne-evropanum nijak zvlast nevadi. Mezi smyslenou lokaci a realnou lokaci, kterou hrac nezna, tak v podstate neni rozdil a neni tak duvod, proc by melo jit o nevyhodu. Hlavni nevyhoda spis bude ono "neni to fantasy". Osobne bych nejake to fantasy riznuti ve stylu Witchera uvital a ciste historicke pojeti si dost dobre predstavit nedokazu (napriklad kvuli nedostaku rozmanitosti nepratel). Ale necham se prekvapit.
    • Ze zahraničí se k nám taky dostává plno tématických chujovin, který s naší historií nemají nic společnýho a lidi o nich ví vesměs kulový a přesto se o nich lidi básní a hrají se. Podle mýho jde hlavně o to, aby ten předpokládaný propracovaný svět fungoval po hratelnostní, atmosferické a zábavný stránce, a přinesl konečně něco při zemi z otevřenýho světa, kde netajtrdlíkujou čarodějný lahvičky, elfové, pandy a draci. Což by mohlo zaručovat už tahák a že po takové hře zájem existuje, nejen u nás, páč zájem o slučně ztvráněný historický hry je. To, že tématicky to bude středověký historický RPG, který se má nejspíše ( ! oficiálně nic konkrétního) odehrávat v 15. století na pozadí husitskýho konfliktu přece nemusí být na závadu. I v zahraničí můžou hru ocenit pro to jaká je a světěm založeným historicky a geograficky na našim středoevrospkým plácku se mohou jednak bavit úplně stejně jako s jiným tématem a stejně tak k tomu se něčemu přiučit. Úplně stejně jako když se vzájemně u hráčů přijímá západní, východní nebo dálně východní produkce od nich vzdálených lokalitách. Proč by to tedy nemohlo fungovat z ČR? I když třeba Mafia, Cold war assault, H&D a další místní hry přinášely tématicky pro zahraniční hráče něco blízkýho, dokázaly si udělat kvalitní jméno a pokud se to povede u hry od Warhorse, potom není důvodu, proč by zvolené téma mělo být fatálně na obtíž. Je fakt, že sám Vávra se v jednom rozhovoru nechal slyšet, že některými investory je jejich projekt označován jako příliš spešl na jistotu širokého pokrytí hráčskou obcí, ale to můžou být jen typický strachem o finance podložený kydy typické pro současnou situaci průmyslu zázejícího na omýlané téma a je otázkou, jakou roli tam hraje fakt, že prezentovaný koncept zahrnuje nebo má zahrnovat tématiku Husitů. Konekonců taky si se mohl v blogu dočíst, že někteří při prezentaci s tím neměli problém a že historický komentář ke hře probíhal a koncept zaujal. Každopádně, uvidíme.
      • Podla mna dost zalezi od toho aky typ hry to je. Pri beznej strategii, pokial nesimuluje realne historicke bitky, je uplne jedno kde sa dej/bitka odohrava. Bezna FPS, pokial to neni uplne scifi, je dobre ked sa pre priemerneho pupkateho americana odohrava v aspon zopar znamych lokalitach nech sa s tym moze stotoznit. Teda nieco co aspon ako tak pozna z bedne, ak je to druha svetova tak sa europa scvrkne na omaha beach a Normandia + Berlin, z vychodu potom Stallingrad a Kursk, popripade este zopar levelov zo Severnej Afriky. Ak je to nieco aktualnejsie tak afganistan, blizky vychod a potom nejake tie lokalne levely zo svernej ameriky, pokial mozno nieco katastroficke. Pri RPG, ak je to fantasi/historicke tak je to vecsinou dizajnovy mix europskeho stredoveku a vymyslenych realii ale lokality su vecsinou vzdy vymyslene. Tak isto si treba uvdomit s cim si hraci spajaju urcite obdobie/pozadie. Mafia ako hra by asi moc nefungovala v nejakom meste na juhu, povedzme na Floride. Proste kazdy ma spojene mafianske obdobie, aspon v tom ako ho ta hra vykreslila, s 30-40 rokmi a s mestami na severe USA.
    • XorxoxTalarius
      No ano i ne ... vem si ze to bude neco noveho a ze velka cast hracu ma pres 30 a tudiz hledaji hry ktere jeste nehrali, tohle je prave ono. V tehle oblasti neni trh.
      Je to asi to same jako kdyby nekdo vydal poradnou RTS, tak ma odbyt taky
  • Taky jsem zvědavej, jak ta jejich hra dopadne. S tím, jak Vávra pořád každého kritizuje co udělal špatně, tak by ta jeho hra měla dostat na Games hodnocení 15.
    • Koukám, vlákno zaměřené na vzývání Vávry jako boha. Každý kdo tu napsal něco kritického, tak má hned mínusky. Funny.
      • takže kritizuješ Vávru za to že všechny kritizuje a pak si stězuješ že tu lidi mínuskují příspěvky co ho kritizují? To dává smysl *4*
  • kostejnesmrtelny
    Jo, pičovat umí Vávra fakt dobře. *7*
    • To je tak vsechno co umi radoby chytre a velkohube kecat a nadavat. Na to byl vzdy expert. Neverim ze tu hru dotahne. Ne on.
      • Hele ...az tu hru zabali, tak ji preber, vylepsi a dotahni ...Vavrovi neverim, ale tobe jo :)
      • to si zas nemyslim, třeba Mafie byla skoro ve všech směrech lepší a propracovanější hra než současně s ní vycházející GTA 3
        • To v jistém ohledu možná ano (i když v některých věcech mělo navrch GTA 3), ale úspěch Mafie spočíval mimo jiné ve zpracovaném tématu, kterému každý rozumněl a pro většinu lidí bylo zajímavé. U husitských válek o tom přesvědčen nejsem...
  • Hmm Valve... hmmm.
  • Dana "chybí mi tu záchody" Vávru mám moc rád a strašně mu držím palce. Články na blogu jsou napínavé jako detektivka, jak to celé dopadne. Warhose držím všechny palce a na jejich hru se těším. Pevně doufám, že ve hře budou kadibudky.
    • JezboX
      Myslím, že si to netroufnou vydat bez kadibudek *1* A přece už někde ukazovali, že je tam mají.
      • Ve Skyrimu byly zachody taky a presto mel tento duvod v top 100 uveden *2*
        Proste se nemuzou divit kdyz to lidi nebudou kupovat,protoze tam nejsou zachody. *1*
        • On tam mel tech nepravdivych duvodu myslim trochu vic :)
  • Moc Danovi přeju aby mu to vyšlo, já si stejně myslím, že už mají podepsanou smlouvu s někým a Dan chce napínat. Tím víc se o to lidi budou zajímat, když bude psát blogy o tom jak shánějí vydavatele a všechny trampoty okolo toho. Super čtení
  • Tak je to hlavne o penezich. Bakala zacaloval prototyp a protoze se s uhlim dostava do prusvihu, Dan asi potrebuje silneho vydavatele, ktery potahne dalsi vyvoj. Tak jsem zvedav kolik z puvodnich ambici v te hre nakonec zustane. Aby nedopadla uplne stejne jako Mafie2. *13*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit