Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Ferdis2
    No zaujímali by ma hospodárske vysledky, ak by nekúpili Eidos *1*
  • Časy sa menia. Kedysi zisk bol jednoducho zisk. Teraz si banda nenažrancov určí, koľko chce
    zarobiť a keď im ich prehnané nároky nevýjdu, začnú prepúšťať a vykrikovať, že maju stratu aj keď stratu vlastne nemajú. A potom sa začnú obzerať po nejakej sračke typu COD, aby si svoje zárobky poistili a onedlho nenájdete v ponuke ani jednu normálnu hru. Stále hiovorím do čoho sa namočia veľké peniaze a páni v kožených kreslách a všetko stojí len na maximálnom zisku, tak to vždy dopadne zle. Netvrdím, že by to mali robiť pre zábavu, ale úspešnosť je jav nepredvídateľnýa zisky zvyknú kolísať, ibaže tu si z nich niekto urobil modlu.
    Takto sa celé toto zábavne odvetvie dostane na úroveň televíznych reality show a nekonečných "panelákových" alebo " Ordinačných" sračiek. *7*
    • Na zaklade cerpas tyto dojmy? V clanku se totiz nic takoveho nedoctes. Oni proste nadhodnotili ocekavany prijem a navic meli i vetsi vydaje, ztrata je realna.
      • Pokud někdo dokáže být ve ztrátě i když prodá miliony kopií, je v té společnosti něco špatně. To Thorgal asi myslel, že si až příliš snadno zvykli na to, že se jejich her prodávají miliony a ta hra ani nemusí být tolik kvalitní. Potřebují se zase vrátit do reality trhu, což se teď stalo.
        I tvá otázka "na zaklade ceho cerpas tyto dojmy" je v podstatě blbost, je to evidentně názor a ty se, jako u úplně každého člověka včetně tebe, skládají z toho, co má za různé informace, zkušenosti a jak je interpretuje. Chlapče, už není komunismus, už není potřeba, aby byla správná interpretace napsána v jednom článku rudého práva. Může se čerpat i z jiných zdrojů a právě zkušeností.
  • Je to blbost. Tak to neodhadli a maji mensi vydelek, no... Nevidim duvod jak muze nakopnout firmu vyhazov lidi se zkusenostma kvuli chybe. Reseni to neni... *7*
    • Nemaji mensi vydelek, maji velkou ztratu. Tady snad nikdo neumi porozumet prectenemu textu.
      • Jason_dinAlt
        Přesně. V článku je jasně napsáno: "..celková ztráta se prohloubila na zarážejících 13 miliard jenů (počítalo se s 3,5 miliardami)"
        A důvodem tak velké ztráty, zdá se, jsou špatné odhady prodeje.

        Ty mínuska bych viděl spíš za zbytečně agresivní formu předávané informace.
      • No jejda, ty zase sbíráš mínuska, co?
  • WTF. To si snad management SQEENIXU dělá z lidí srandu. U restartů značek co nevyšly nejméně 4 roky mají prodeje přes 3 mega a u nové značky přes mega. Co by ještě chtěly? Vlastně to je jen řečnická otázka. Určitě by chtěli dojnou krávu jako COD nebo WOW, ale ta nepoštěstí přes noc nebo se nepoštěstí vůbec. Když ještě k tomu podělaly FF14 a FF13 je jen několikrát nastavovaná kaše.
  • Jason_dinAlt
    A je to podle mě v pořádku. Zdravý konkurenční boj. Kdo umí udělat produkt obdobných kvalit za menší náklady přežije na trhu spíše než ostatní.
  • pamatujete na clanky o predrazenem vyvoji her a ze ten stav je neudrzitelny ?
  • Vtipný... Před týdnem se tu Xcomik ještě rozepisoval jak bude fajn, až SE koupí Bioware...
    • Xcomik
      Samotný článek je sám o sobě skeptický oni nejsou ve ztrátě -13 miliard jenu ale vydělali oproti minulému fiskálnímu roku/(nebo jejich předpoklad pro tento fiskální rok byl) o 13 miliard yenu méně/(více). Jde hlavně o fakt že nasadili nejsilnější značky a právě díky tomu očekávali větší obraty což se nestalo. Následně čekali že bude stráta 4 miliardy + 2 miliardy viz pdf: http://www.hd.square-enix.com/130326.pdf

      V PDF se ale nepíše kolik celkově firma vynaložila peněz na vývoj her, reklamu a všechny kravaťáky včetně kanceláří poboček atd. Pochybuji že to je částka podobná příjmu (to by byla sama o sobě hloupost) Jinak nevím kdo kde vydedukoval strátu -13 miliard yenu pač 150- 128 není 13 ale 22milard. Buď na IGN vědí více než mi nebo by si tamní redaktor měl zopáknou první stupeň základní školy (co se matematiky týče)

      Update: Aha až na Vg247 je to trošičku lépe pochopitelné Původně očekávali 150 miliard po té to stáhly na 145 a od této částky ještě čekali propad o 3.5 miliardy Tedy 141.5 - 128 je 13.5 (a nějaké drobné). Nicméně se ale vracíme k faktu že očekávali původně 150
      • Ztráta. Ne stráta. To když už se posílaj redaktoři IGN zpět na první stupeň základní školy...
  • Xcomik
    Square Enix jako vydavatele mám hodně rád. Nicméně problém je v tom že do vývoje hry cpou naprosto zbytečně moc peněz. Jako typický příklad budiž firma Koch která si koupila značku Metro a k ní dostala i studio 4A Games. Jelikož na Metru dělá necelá 100 vývojářů a navíc na ukraině (kde je průměrný plat tuším něco kolem 10 tisíc korun na naše) Čili ve studiu pracují programátoři s platem třeba 17 tisíc korun to je pak jasné že takovému Metru stačí aby se prodalo něco kolem 1 milionu kopií hry a vývojáři jsou pak spokojeni.

    Jenže když někdo dělá hru ala stylem 300 vývojářů támhle v kanadě tak to je potom jasné že se hra musí celkově prodat aspoň se 4 miliony kopií jinak se to prostě nemůže zaplatit. Tady se ale nabízí otázka jestli někdo udělá AAA hru za 15% náklady a ta hra je přesto kvalitní a velice hratelná (osobně sem Metro 2033 otočil asi 5x) tak to ukazuje na to že je chyba v samotném konceptu vývoje (zbytečně placení lidé).

    Stejně tak je na tom i vývoj zaklínače i tam stačilo 1.5 milionu prodaných kopií k tomu aby to studio přežilo a mohlo vyvájet další díl a s příchodem dalšího dílu mohli expandovat a začít pracovat i na jiných hrách. V tom se ukazuje jedna podstatná věc zatím co mi slované jsme naučený makat každý za 3 lidi tak na západě jsou naučený makat 3 lidi za jednoho a výsledek je tatam.

    Navíc se tu ukazuje ještě jeden jev a to typycká hloupost velkovydavatelů typu EA, jestli-že mělo Metro 2033 prodeje cca 2 miliony kopií tak se to takovému vydavateli nevyplácí tu značku koupit ale už prostě nepřemýšlel nikdo nad tím kolik byla investice do samotného vývoje hry. Vývoj Metro 2033 mohl klidně stát nějakých 60 milionů korun takže v hrubém měřítku stačilo aby hru koupilo 100 tisíc PC hráčů v době začínajícího prodeje (kdy hra byla za cca 1000kč) Takže prvních 100 tisíc hráčů zaplatilo vývoj hry a zbytek jsou peníze které dopomohly jednak k vývoji dalšího dílu a hlavně k rozšíření studia (například o několik programátorů který hru naportují i na PS3).

    Kdyby THQ dále spolupracovalo s GSC a rozvíjelo vývojářská studia ve východní evropě jsem si naprosto jistý že by tu s náma bylo i dneska. Samozřejmě to není jen THQ kdo takhle pracuje třeba i Ubisoft má studio v rumunsku (tuším krom Silent Hunter serie se tam dělal i Hawx) a i u nich nezavíraj pobočky kůli tom že SH se prodal jen kolem milionu a Hawx na tom nebyl o moc lépe. Viz třeba připravovaný SH Online.
    Pokud jde ještě o Koch media tak já už dlouho říkám že němci jsou v tomto ohledu velice chytrý národ. Umějí si to spočítat (zatím co američané vůbec) proto také dneska vlastní velké řetězce, naší automobilku (která je na celém světě profláklá) a takhle bych mohl pokračovat. Zatím co jako národ moc nejsou schopný pracovat jako programátoři (čest vyjímkám typu Crytek ale i tam je ve studiu v menšině samotní němci). Ze zničeného poválečného německa vybudovat za cca 50 let jeden z nejsilnějších ekonomických států evropy je jen ukázkou toho co jsou jako národ zač.
    • spook.y
      Dobře napsáno. Pěkně jsem si početl a souhlasím. Bod pro tebe :D
  • Ani na Sleeping Dogs, ani na Hitmana nebola ofiko čeština, a neni, ani do dnes, ani amaterska, ja som už kupil hru, do ktorej sa preklad nikdy nespravil, ale už to neurobim, ked našmu trhu neveria, nech ani nič od neho ečakaju...
    • nauc se anglicky tupoune
      • Jason_dinAlt
        Víš jak to říkal Forest Gump? Pro hlupáka každý hloupý.
    • tvrdy.mar
      Na Hitmana už čeština je. Sice pár dní, ale je!
    • kubi-wan
      Miluju lidi vzlykající nad tim, že "tu hru hrát nebudou, protože nemá češtinu". Dřív se kdekdo naučil anglicky právě z her, dnes je to všecko zhýčkaný... ach jo.
      • Jason_dinAlt
        Prostě se musíš smířit s tím, že existuje spousta lidí, kteří angličtinou nevládnou a proto česká lokalizace je pro ně klíčovým faktorem při výběru hry. Představ si, že hra je pouze ve španělštině a někdo by se ti vysmíval, že se nechceš naučit španělsky při hraní.

        Stejně blbě by vypadalo, když by si miloval třeba vzlykající vozíčkáře z důvodu zhýčkanosti, protože si stěžují na absenci bezbariérových přístupů.

        Ale jinak to, že miluješ lidi je chválihodné. Ale proč jen "vzlykající"? Miluj všechny a časem zjistíš, že máš mnohem spokojenější život ;o)
      • A ja milujem ludi či tvrdia -ja viem anglicky, tak musi vedieť každy, nas učili v škole ruštinu mladej a kvoli niekomu sa teraz nebudem učiť anglicky, lebo je to IN a aby distributory učetrili na preklate takže FUCK IT...
        • Není povinností distributora ti dávat pod vousy překlad. Že se ti nechce učit nový jazyk chápu, a chápu, že ve vyšším věku je to obtížnější (také nejsem mladík), ale šance, že se budeš muset ještě za svého života jako chatrný stařík učit s novými, naprosto revolučními technologiemi je dost velká, tak proč už nezačít trénovat adaptabilitu teď a nezačneš s angličtinou? A nejen kvůli hrám, seriály, filmy a knihy se lépe shánějí v angličtině, než češtině.
          • No to je zase debata. Koukám hlupáků je pořád dostatek. Osobně si zahraji jakoukoliv hru, i když není lokalizovaná, nicméně čeština má velký vliv na můj zážitek ze hry. A pokud jde o hru se silným příběhem, na kterém celá hra leží, je to dost podstatné. Nejsem tak zdatný v angličtině abych v rychlosti porozuměl všemu co tam nakecají. Něco mi vždy unikne a buď si to musím pustit znovu nebo vynaložit hodně úsilí abych stihl vše přeložit. No a proč bych pak chtěl hrát hru, když nestíhám sledovat prostředí animace atd. a místo toho jsem na "hodině angličtiny ve škole". Není zase takový problém vydat to i s českými titulky. Takže s tebou nesouhlasím a myslím že jsi blb. Schválně si pusť film celý v angl. a jestli budeš rozumět úplně všemu a bude tě to bavit. Hodně lidem to dělá problém.
  • Popravdě jsem jim to i trochu přál, aspoň si konečně vytáhnou hlavu z p*dele (i když pochybuju - u EA to taky chvíli vypadalo, že dostaly rozum a udělali dokonce i pár zajímavejch IP jako Mirrors Edge a Dead Space - a když se podívám jak to dopadlo DS stáhli do sraček a na ME radši už nedělají vůbec). Třeba je i konečně napadne dělat JRPG, tak že do nich nebudou cpát západní manýry...

    A za to DLC do Uncharted (no vždyť víte, otevřenej svět, jinej skin postavy, luk a omezení cover systému), který je mě z nepochopitelnýho důvodu chválený až do nebes by se měli stydět...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit