Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Carnage666

    Tak Division 2 bych si stejně nekoupil ani na Steam protože mě jednička moc nebavila, ale pokud to udělají i s AC sérii a Far Cry tak holt nebudu jejich hry kupovat jako nekupuju EA hry to je úplně jednoduchý 🙂 nebo mam ješět PS4 kde tyhle hovadiny a klienty řešit nemusim.

  • Wolfcastle
  • Kravicka

    no steam, no buy

  • Cajicek

    Dopadne to stejne jako Thronebreaker.... taky to bylo jen na GoG... pak zjistili ze toho neprodaj tolik, protoze se vetsina lidi, kteri by si to mozna koupili ale neni to pro ne must have titul, ani nebudou ten klient instalovat.... pokud to chces neni problem a asi to nainstalujes, ale ja si treba kvuli Thronebreaker gog neinstaloval... nemel jsem takovy zajem... pak to prioslo na steam a koupil jsem si to...  ;)

    me treba hodne stve ze steamu zmizelo kvuli Epic Satisfactory... ale nebudu kvuli tomu Epic instalovat.... pockam az to bude na steamu... a jako ze to tam bude rychle ;)

    • Bumtaratabumbumbum

      GoG je v tomhle směru trošku jiný, protože jejich klienta si instalovat nemusíš. Jde normálně stáhnout drm-free instalačku rovnou z jejich stránek. GoG Galaxy (klient) je jen dobrovolný.

  • Kovmenius

    Tyhle nářky PC hráčů jsou strašně vtipné. Reálně jediná věc, co musíte udělat, je nainstalovat si jeden jediný pár megový program a vytvořit účet. Fakt hrůza. Lenost a senilita spousty PC hráčů tady nezná konce. Exkluzivita pro distribuční platformu je stále milionkrát menší zlo, než exkluzivita hardwarová. 

    Místo toho, abyste byli rádi, že konečně něco nutí Valve dělat nějaké věci, tak nadáváte. Protože Steam je vlastně skvělý. Vůbec. Komunita na Steamu je jeden velký toxický odpad a v případě, že mám se hrou nějaký problém, klidně napíšu přímo developerovi a nebudu řešit problémy na forech Steamu. I uživatelské recenze kdysi měli mírně větší váhu, jak recenze magazínů. Dokud nezačalo tisíce lidí ty recenze trollit, protože "bééé, oni udělali něco, co se nám nelíbí, hra se mi líbila těch 1000 hodin co jsem odehrál před tímhle updatem"

    • iSpirit

      "Exkluzivita pro distribuční platformu je stále milionkrát menší zlo, než exkluzivita hardwarová"


      Můžeš mi to vysvětlit?  Takže když si Sony udělá vlastní hru pomocí vlastních studií, kterým za vlastní peníze zajišťuje provoz a nakonec si vydají výslednou hru jen na vlastním HW, tak je to milionkrát větší zlo než, když hra vyjde jen na xtém klientu pro PC?


      Tak snad to chápu špatně a ty jsi to jen špatně formuloval.

      • formuloval to naprosto spravne


        hw zamek nedovoli, aby si hru zahrali hraci napric platformami, skutecny zlo = sony


        sw zamek je jen otravnej

        • iSpirit

          Vysvětli mi, proč by Sony mělo pouštět svoje hry někam jinam? Exkluzivní hry od Sony jsou od studií Sony. Jak jsem psal, Sony platí elektřinu(zjednodušeno řečeno) a pak to pustí na konkurenční platformy? To si snad děláš prdeel, nebo jsi jen hloupé PC děcko.

          • Kovmenius

            Jestli ti vadí to, že musíš mít na PC o jeden program navíc, aby sis zahrál hru, ale nevadí ti hardwarový zámek, tak je něco špatně (ale pouze, pokud ti vadí ten program navíc). Business model Sony samozřejmě chápu. Ono ty exkluzivity jsou reálně snad jediná věc, co má Sony lepší, jak konkurence, takže něco tu konzoli tahat musí (mimo zavedené značky). Nic to ale nemění na tom, že obecně pro hráče je hardwarový zámek spíše zlo, než dobrá věc. Držet hardwarovou exkluzivitu je jen pojištění, že se ti daný hardware bude prodávat (což se Sony očividně daří). 

            Otázkou je, jak by se PlayStation prodával i bez hardwarových exkluzivit. Podle mě +- stejně a Sony by teoreticky mohlo vydělat více peněz, kdyby své exkluzivity vydali jako multiplatformní. Ono to je ale taky o důvěře ve svou značku.

            Za poslední roky Sony neudělalo pro herní komunitu zhola nic a reálný tahoun, co dělá něco pro hráče aspoň na oko, je Microsoft - první s crossplayem, první s Play Anywhere, Gamepass apod. Pokud si dobře pamatuji, Sony se crossplaye štítilo několik měsíců, dokud nakonec teda neustoupilo. 

            Panečku, to byly časy, kdy se Sony vysmívalo Microsoftu s půjčováním her. 

            Takže  jednoduše shrnuto - hardwarová exkluzivita je z obecného hlediska zlo, z business hlediska jistota prodejů. Zkrátka zlo, co všichni tak nějak akceptují, ale kdyby to zmizelo, všichni by byli šťastnější. 

            • iSpirit

              Zcela jistě ty bys byl Mirek Dušín. Kdybys vlastnil firmu, platil lidi, platil prostory, tak bys svoje produkty dával konkurenci na svoji platformu. Jo, to dává smysl. Takhle bys hodně daleko došel a hodně bys uspěl.

              Proč tedy Microsoft nevydá Forzu na PS? Proč MS nevydá svoje hry na Steamu? Proč Nintendo nevydá Zeldu na PC, PS4, Xbox? Protože Zlá Sony, že jo? :D Nech toho, jsi trapný. Spiderman prodal 9 milionů kusů za půl roku, God of War  7 milionů. Bloodborne jako nová IP se na PS prodává mnohem lépe DS3, což je zajetá série. Tohle jsou fakta, tohle jsou nepopíratelná čísla. Podívej se na nárůst prodaných konzolí PS4 v období vydání God of War a Spidermana. Spousta nových majitelů zaplatí Plus, čili tohle generuje další peníze pro Sony. Exkluzivity dávají naprostý smysl z ekonomického hlediska a samozřejmě i z hlediska prestiže. 

              Tobě doporučuji nainstalovat desátého klienta na PC a užívat si každou hru na jiném klientu :) To je panáčku super.


              Steam ,GOG, Origin,Uplay, Battlenet, Epic, Social Club, Windows Store, Bethesda Launcher, Itch.


              To by mě asi mrdlo být PC hráčem.


              • Kovmenius

                Reakce na příspěvek:

                Takže dle tvé logiky by se Spidermana a God of War prodalo méně, kdyby to byly multiplatformy? 😂Sorry, ale na Wikipedii nemá Sony ani jednu hru, co by se dostala do seznamu nejprodávanějších her historie. S výjimkou Ninetnda to jsou všechno multiplatformy. Minecraft, GTA V, Skyrim, Diablo… Z toho takové GTA V prodalo 100 milionů kopií. 

                Proto jsem mluvil i o tom, že by bylo zajímavé vidět, jak by se dané konzole prodávaly bez výrazných exkluzivit. A taky by bylo zajímavé vidět, jestli by ztráta exkluzivity nepřinesla v konečném důsledku větší zisky pro vydavatele. 

                Takže hardwarový zámek na konzoli je opravdu jenom tah na spotřebitele, jak ho donutit aby si koupil i hardware a v konečném důsledku utrácel své peníze na dané platformě. V tomhle jsou mistři v Sony a v Nintendu.

                A ano, Sony je i nadále zlá. Nintendo nemělo s propojením sítí takměř žádný problém. 

                • iSpirit

                  Reakce na příspěvek:

                  Ty jsi trošku natvrdlý, že jo? Tak ještě jednou a pomaleji pro ty hloupější z nás(pro tebe). Dark Souls 3 je třetí díl zajeté série. První Dark Souls je mnohými považován za nejlepší hru historie. Bloodborne je nová IP. Bloodborne má více prodaných fyzických kopií než PS4+Xbox+PC verze Dark Souls 3. Takže ano, klidně by se mohlo stát, že by se prodalo méně nebo stejně. To nikdo neví, ale Bloodborne je krasný příklad síly exkluzivity. Dále jsem naprosto validně argumentovat s PS+, spoustu např. fandů Marvelu si koupí PS4 kvůli Spidermanovi, natož si lidi zaplatí PS+, což generuje další velké zisky pro Sony, což pro Sony může být výnosnější(a pravděpodobně i bude), než kdyby ztratila u dané hry exkluzivitu a to i za předpokladu, že by prodala třeba i o nějaký ten milion navíc. Dále tu máme prestiž. Máte tu GOTY a vítězství pro Uncharted, God of War, Last of Us, což samozřejmě zvyšuje prestiže celého Sony a kupní sílu značky. Díváš se na to jednoduše očima PC děcka, co není schopno si dát 1+1. Exkluzivity dávají naprostý ekonomický smysl pro Sony. Exkluzivity od nepaměti prodávaly konzole. Exkluzivity taky navíc vypadají mnohem lépe než multiplatformy, lépe běží, lépe vypadají, to jsou další fakta, což je pro hráče velice příjemný benefit.


                  "Sorry, ale na Wikipedii nemá Sony ani jednu hru, co by se dostala do seznamu nejprodávanějších her historie."

                  Lež. Proč mi tu lžeš? Myslíš, že si to nedohledám?  Je tam GT. Přes 16 milionů. 


                  S tím zámkem jdi už někam. Sony má svoje studia a ty nebude pouštět nikam jinam. Vždycky jde o prachy, pokud jsi ty Mirek Dušín a peníze tě nezajímají, tak to napiš rovnou. Netflix taky nepustí svůj obsah na HBO GO, taky si musíš zacvakat další službu. 


                  Měl bys pochopit, že každého hráče motivuje něco jiného, tebe motivuje hrát na PC a mít nainstalovaných 10 klientů a hrát každou hru z jiného, mě motivuje mít hry, co mě zajímají na jedné platformě na jednom storu s přidanou hodnou exkluzivit. Tvůj pohled na herní byznys a byznys obecně je na úrovni děcka.

                  • Kovmenius

                    Reakce na příspěvek:

                    Ty jsi teda řádný troll.

                    1) nejsem PCčkář

                    2) O businessu vím toho dozajista více, jak ty.

                    Vůbec jsem se nebavil o tom, co z toho má Sony, ale co z toho mají vývojáři. To, že Sony rýžuje na ekosystému, je jasné, a rozhodně jsem tohle nikdy nevyvrátil. 

                    To jen ty tady musíš omílat, jak je to výhodné pro Sony, což jsem nikdy neřekl, že není. LMAO. Nauč se číst, co lidi píšou, a pak si tu dávej ty svoje pasivně agresivní komentáře. 

                    A srovnávat Bloodborne s DS 3 je taky trošku úlet. Zatímco DS3 je stále to stejné DS, akorát novější, Bloodborne je od ověřených vývojářů a pro hráče zajímavé tím, že to je nový svět. Takže Bloodborne je pro hráče takové lepší DarkSouls. To, že to je PS exkluzivita, nemá s tím úspěchem nic, ale vůbec nic společného. 

                    • iSpirit

                      Reakce na příspěvek:

                      1) irelevantní(kokoot jsi určitě, pravděpodobně i ulhaný kokoot) 

                      2) těžko můžeš vědět

                      3) Stávající IP je skoro vždy lépe prodávána než nová IP. Viz xtý díl Call of Duty, BF, AC. Nový AC je např. nejrychleji prodávanou hrou ze série. Takže prosím, netroll ju, už si se ztrapnil dost. Evidetně toho o bussinesu moc nevíš, když tohle vypustíš z huby.

                      4) Vyliž si kokoote 

            • Jack1947

              Po pár letech můžou třeba vyjít budou v lepší grafice s vysokým eozlišení textur a podporou 4k a bůhví čím navíc. Jenže Sony se zaplatilo u exkluzivek neprůraznou exkluzivitu takže smůla no.

  • Koupe Ubisoftich her jinde nez primo na Uplay opravdu nema moc smysl a to hlavne z duvodu slevy 20%, ktera se da koupit za tech jejich 100 bodu. Epic storu ale presto drzim palce, protoze steam potrebuje konkurenci jak sul. A narek zdejsich lidi, ze sluzba, ktera je na svete teprve par mesicu zatim jeste nema stejny ficury jako sluzba, ktera tu ma pres 10 let monopol, mi prijou k smichu/placi.

  • Jakej masochista by si na Epic Store kupoval hry? Vždyť ten klient neumí nic, nemá žádnou komunitu. Předpokládám žádná politika vrácení peněz, žádné recenze uživatelů, hodnocení a mnoho a mnoho dalšího. Třeba Steam zabere a přesvědčí opět vydávat u sebe, ale já tak jako tak zůstanu u Steamu, protože mi je fuk, kolik si Valve bere z cen her, to není moje věc a uživatelsky je Steam prostě o 15 let dál než nějaký Epic Store.

  • Veskoslav
    Jenom masochista si koupí Ubisoft hry přes prostředníka...Stejně musí mít toho klienta od Ubisoftu...Navíc výhoda pro koncové hráče je naprosto nula. Hra není levnější, takže Ubisoft akorát nechtěl platit větší výpalné Valve.
  • Vidlec

    Division 1 byl po všech tech přídavcích už docelka dobře hratelný, takže jestli v Division 2 bude to co v jedničce, plus o hodně víc, tak by to nemusel být fail. Ale i tak nemám absolutně žádná očekávání.


    Nebo spíše očekávám fail, a může mě to jen příjemně překvapit :D

  • Jack1947

    Hehe, to Steam docela projíždí.

    • Wolfcastle

      no aby to nebyl Epic fail 😉

      • Jack1947

        No, zatím přišel o 2 hry.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit