Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Kozy
    Ne, raději knihu.
    • presne tenhle koment jsem napsal asi pred mesicem k jednomu clanku a nepochopitelne mi ho smazli.
      • A nenapsal si spíš něco jako "Ne, raději knihu. Píčusové.", protože pak už bych to smazání chápal.
        • ne, leda by mi cetli myslenky.
  • Gone Home, Dear Esther a pod. prostě nejsou hry pro každého. Nejsou to ani hry pro hráčskou "většinu", ale rozhodně je dobře, že takové hry (ano, "hry") vznikají.
    • Zayl
      Pokud vím tak Gone Home je simulátor cmrndání po prázdném baráku a čtení. Na to ti stačí hledat klíče a potom si sednout ke knížce. Dear Esther je o cmrndání po prázdném ostrově do kterého ti furt někdo kecá. Doporučuju se jít projít kolem bloku a potom si přečíst nějakou poesii, vyjde zhruba nastejno, akorát se protáhneš a ušetříš peníze.

      Být to hříčky za dva dolary které se nebudou nazývat hrami ... pro mě za mě ... ale 20 dolarů za Gone Home je urážka všem ostatním vývojářům kteří produkují skutečné hry.
      • hry hraješ jen proto, abys v nich mohl dělat věci, co ve skutečnosti nemůžeš? tak to nejspíš ani nekoukáš v televizi na komedie, protože umíš bejt sám vtipnej :)
        • Teda to je argument jak stehno, ty nejspíš hraješ jen simulátor nakupování rohlíků, simulátor psaní komentářů na diskuse.... 20 doláčů za takovou krátkou nehru je zločin, kdyby to byla flashovka zadara přes prohlížeč tak by si tu slávu zasloužila ale hodnocení 9,5 na gamespotu vůbec nechápu, třeba ta typka co to psala je nepochopená lesbička ale to neznamená že by měla objektivně zhodnotit hru. I když budu brát ekonomické hledisko - za baldurs gate 2 jsem dal svého času 200 korun, protože se mi ztratilo jedno cd a kupoval ho znovu no a nahrál jsem v něm cca 5000 hodin, gone home jsem si naštěstí nekoupil, jen se díval na gameplay na youtube a za 20 dolarů 30 minut hraní a nepředpokládám, že by se k té hře kdokoliv vracel je totální nesmysl, to je lepší si za to koupit hulení nebo ty prachy použít jako papírek a dá ti to větší porci zábavy
          • Já to vidím trochu jinak. Když dělám hru 1-3 roky, určitě ji nebudu chtít prodávat za 2 dolary. Dear Esther nebo Gone Home bych nikdy nesledoval ve videích, protože to absolutně níčí můj subjektivní zážitek, který je u tohoto druhu zásadní. A hodnocení bych také nehrotil, protože to je taky subjektivní názor. Ještě nikdy jsem si hru nekoupil podle toho, jestli dostala osmičku nebo devítku, musela mě oslovit svými dobrými mechanikami.

            Krátká herní doba mi obvykle vadí, ale když je obsahově hra udělaná dobře, a natahování by ji škodilo, jsem rád, že si to vývojáři uvědomují a zkracují ji. Alespoň můžu vyzkoušet větší počet her a porovnávat je mezi sebou. A v neposlední řadě vyplnit čas při čekání na tituly z Kickstarteru apod.
            • zkracování herní doby na konto dobrého obsahu, jo chápu tvůj pohled, ale dovedeš si pak představit herní dobu singleplayeru call of duty? *1* už takhle je to bída
          • to pak můžeš říct, že 20 doláčů za lístek do kina na nějakej psychologickej film je taky vyhozenej peníz... třeba tam na sebe jen 10 minut beze slova koukaj! :D snad nikdo netvrdil, že je Gone Home epický RPGéčko, kde plníš questy typu ztracenejch spodků ze šuplíku, tak nežvaň o zločinu :)
            • v době kdy torchlight 2 byl novinka abych to upřesnil
            • prosímtě kam chodíš do kina, 4kila jsem za lístek nikdy nedal, ale koupil jsem si za stejný prachy třeba torchligt 2
        • Robotron3
          Ale neumí bejt třeba tak vtipnej jako Luis De Funes ;) Pro mnoho lidí je možnost ve hře okusit to, k čemu by ses jinak nedostal, nebo stěží, asi tím nejlákavějším. Potloukat se po baráku a číst si nějaký letáky neni moc zábava ve skutečnosti a ve hře mě to nebavilo zrovna tak.
          • To se velmi různí u každého hráče, já například potloukání se po pustém, tajuplném ostrově plném záhadných správ za doprovodu podmanivé hudby a krásných dopisů naprosto zbožňoval, ani ten prázdný dům za bouřlivé noci mi nebyl až tak proti srsti, ovšem u toho jsem tedy dlouho nevydržel, to se přiznám. Nápad asi dobrý, ale nuda nakonec převládla. Každopádně, ani jednu z těch věcí bych asi jen tak v reálném životě nezažil .)

            Každý hráč hledá od hry něco jiného, a proto jsem řekl, že je dobře, že i tyhle hry vznikají.
            • Ehm... *zpráv, samozřejmě :D
          • asi je na to potřeba nějaká ta empatie no... :)
            • Rozhodně. Záleží na temperamentu hráče. Gone Home je ideální hra pro melancholiky. Pro mě je to jedna z nejlepších her vůbec.
    • Dear Esther výborná záležitost, Gone Home považuju za feminizovanou slátaninu.
      • GlaDOS
        Co je na hře feminizované? Že je jedna z protagonistek lesbička? Už je to stačí k nálepce feministická slátanina?
        • Ano. Nebaví mě hry, které jsou vybudovány na základě jiné pohlavní orientace, ze které je v dnešní době uměle vytvářená ctnost. Nestojím o podobné příběhy ve hrách.
  • Robotron3
    Gone Home jsem nějak nepochopil? Podle mě to nebyla hra. Docela se divim, že Gone Home inspiruje další vývojáře k tvorbě. Snad tam přidají víc hratelnosti :)
    • Jazzpunk je také spíše interaktivní film, jenomže to dělá s takovou grácií, že ho klidně hrou nazývat můžu.
      • ale jo klidně si to nazývej hrou, my co máme tohle jméno spojené s albem fenomenálního kytaristy jménem David Fiuczynski a celým hudebním stylem to nadále budeme nazývat urážkou. Jinak Vávru fakt nemusím, ale jeho vysvětlení pojmu co je to počítačová hra je přesné a jazzpunk je pouze interaktivní kolekce dělání si srandy z popkultury, čehož je plné youtube a to je taky interaktivní, protože musíš napsat jméno dalšího videa nebo kliknout na related
        • Beru tvůj názor. Jazzpunk je natolik dobrý, že jsem si ho užil od začátku do konce. A rozhodně nezapadne mezi některé pokusy, které jsou občas na Steamu.

          I když je to velice krátká hříčka, stejně jako Octodad taky zkouší zaujmout hráče svérazným humorem. Reakce jsou vesrze pozitivní, takže to autorům otevírá dveře k dalším projektům. Těmto dvěma rozhodně prospělo, že se neberou vážně. Žádné video z YT mě nerozemálo tak, jako tyhle kousky. Už bylo načase, aby někdo zaplnil mezeru po Evil Genius nebo NOLF.
          • ok a je fajn že hnedka neútočíš, v pohodě já jen že už slyším odevšad indie že už na to pomalu začínám být alergický, je to něco jako opačný extrém ke hrám typu call of duty. Když si chci zahrát něco malého tak spíš šáhnu po online flash hře. moc indie rpg neznám - to je třeba žánr co bych si zahrál, ale pro mě je důležitá grafika - ale v trochu jiném smyslu, musí být líbivá, nemusí to být ručně kreslené jako můj svatý grál baldur, ale nedávno tu byla recenze na nějaké tahové rpg a možná to byla fajn hra, ale ta grafika byla odpudivá, že bych se nedonutil
            • ok dík za tipy
            • I u nezavislých věcí je třeba vybírat. Na druhou stranu, menší studia mě momentálně víc překvapují. Co se týče grafiky, proti moderním postupům nic nemám, ale rád experimentuji. Já jsem spíše alergický na to, že např. plošinovky se hází do jednoho koše. Za poslední dobu jsem projel Vessel, Capsized, Rochard, Dust: An Elysian Tail, The Swapper a každá nabízí úplně něco jiného. A nekopirují se navzájem, což je plus.

              Co se týče RPG, občas něco najdu. Můžu doporučit Barkley, který je zadarmo.Druhý díl měl na Kickstarteru úspěšnou kampaň Hodně dobrý je výše zmíněný Dust, Rogue Legacy, Unepic nebo Avadon. Jestli chceš něco na způsob Baldurů, zkus Age of Decadence, pokud tíhneš k Falloutům, počkej na Wasteland nebo Underrail. RPGčkům se hodně věnuje Marek Král v rozcestníku. Stačí hledat :) - na flashovky moc nejsem, ale mohu doporučit jednu hodně vydařenou záležitost: Swords and Sandals II.

              A jinak, CoD a dlouhé kampaně, i dnes by byla šance na pořádný single. Nedávno jsem projel první Medal i s datadisky - trvalo to hodně dlouho, než jsem se dostal na konec :)
      • Robotron3
        To mi připomnělo uplně z jinýho soudku, že teď hraju Larryho 1, tu první verzi, tu textovou, a tam se ta hra v manuálu prezentuje jako 3-D interaktivní film. Uplně opačně. Což mě docela rozesmálo, jak se v herní historii chtěli titulovat takovými ultra cool názvy, a v pozdější době už to bylo synonymum pro sprzněnou hru :)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit