Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Honze
    Když to nechápete, tak nerozumím vašemu hodnocení Outlast. Hra je o zážitku z atmosféry a příběhu, kdežto hraní samotné je nudné a stereotipní ač funkční - stejně jako u Amnesie. Ale hlavně, že je o čem psát.
    • Outlast byl o tolik silnejsi a desivejsi(v dobrym slova smyslu) zazitek nez machine for pigs,ze bych tyhle hry ani nesrovnaval. I technicky jsou jinde- grafika outlastu je spis aaa titul nez indie hra. Obecne me nova amnesia trochu zklamala,i kdyz hlavne asi zasluhou neprekonatelnyho prvniho dilu.
      • súhlasím a Outlast vnímam skôr ako AAA titul za cenu béčkovej indie hry. Máloktorá hra má tak dobrý pomer cena/kvalita, navyše využíva mnohdy dosť nekonvenčné postupy k navodeniu strachu, čo sa o amnesii povedať nedá. Neviem sa dočkať až si hru prejdem znovu s Oculusom :)
        • GlaDOS
          Moc dobře nechápu, co bylo na Outlastu nekonvenčního. Vždyť se autoři dopustili spousty začátečnických chyb.
          • ukáž mi hru ktorá neobsahuje "začiatočníckej chyby" , hneď si ten zázrak pôjdem zahrať. Nekonvenčné na Outlaste je to ako jeho skúsení autori inteligente uchopili a hlave pochopili význam slovného spojenia survival horror, narozdiel od Amnesie ktorá zo seba robí niečo viac čo v skutočnosti je a fatálne v tom zlyháva.
  • Black_Hand
    2 ruzne recenze? games a level? nevadi, jen houst :). 2 lide muzou napsat 2 ruzne recenze z 2 ruznych uhlu pohledu a porad mohou oba 2 objektivni. je skoda, ze spousta lidi si mysli, ze objektivni muze byt vzdycky jen jeden nazor a jedno hodnoceni :(. to jestli je nejaky nazor objektivni nezalezi na uhlu pohledu, jde o konzistentni uvazovani, uprimnost a minimalizaci pokrytectvi.

    osobne mam rad jak tyhle interaktivni diorama/panorama (vidim je jako maroldovo panorama, ktere si mohu osahat a mam k nemu komentar prizpusobeny tomu, kde jsem a na co se divam), a urcite si planuju zahrat treba Gone Home. ale hry mam rad take. sice typicky ve hrach preferuji, kdyz mi nejaky zazitek predavaji herni mechaniky, ale taky si rad poctu/poslechnu. vzdyt Planescape: Torment povazuju za nejlepsi hru co jsem hral a ten se cetl do urcite miry jako kniha... podporena hernima mechanikama, ktere se na vypraveni podilely. podobne je to u Bastionu. takze to rozhodne neni cernobile. treba takove call of duty take stoji nekde mezi filmem a hrou a cimdal tim vic jde k onomu filmu.

    docela me zarazilo, ze Curry si mysli, ze jeji interaktivni diorama osvobozuji hrace. ja si myslim presny opak. Just Cause a Saints Row atd. osvobozuji hrace daleko vice. vubec je zajimave, ze si mysli, ze odstraneni mechanik osvobozuje. podle me nejvetsi svoboda je nekde mezi. trochu mi to pripomina konec Neon Genesis Evangelion, kdy Shinji zjistuje, ze svet absolutne bez "mechanik" neni zadna vyhra.
  • Jack1947
    Souhlas, a neni duvod proc by se nemuseli libit vsem, ( to je cil ne oslovit i hrace co by jinak nezavadily ne (massy).
  • Priznam sa cely clanok som necital ale je fakt ze trh je dostatocne velky a priestor maju vsetky druhy hier a aj hernych mechanizmov. A vzdy aj tak zalezi od toho aky zamer ma samotny autor danej hry. Skor je ale smutne ze v tom mainstreame a pri AAA hrach malokto chce riskovat alebo odbocit od rozbehnuteho standardu a hlavne velka vecsina ide po ceste ktoru jasne diktuju financie a vydavatel. Proste to co sa dobre predava to sa aj vyraba aby sa vratili naklady. Je ale docela skoda ze postupne, aspon v tom hlavnom prude , vykapali niektore zanre alebo skor mechanky v zanroch a uz sa prakticky nevyskytuju. Ja by som si napriklad rad zahral nejaku rychlu FPS v style Quake1/3.
    • Pokud by to byly tvoje peníze, které bys měn investovat, taky by sis dvakrát rozmyslel jestli to vrazíš do nějaké riskantní záležitosti. Přeci jen, jde o miliony dolarů tak se to dá pochopit.. většina lidí co na to nadává by jednala stejně mít zodpovědnost za tu investici.
      • trochu slusnejsi hra se vzdycky zaplati (zkuste si vzpomenout, kolik opravdu dobrych her rocne vyjde, jako safranu), jenze investor nechce vratit naklady, investor chce inkasovat nasobky investice... tak se proste vari porad dokola to samy, dokud jsou naivky ochotny platit (podobne fungujou treba serialy, staci solidni namet, a dokud na to lidi koukaj, tak nastavujou kasi, kdyz opadne zajem, vyslou serial do hybernace nebo nasilne ukonci)
        • tak investor chce vzdy hlavne zarobit, ale hlavne ak sa jedna o vydavatelov tak je to vecsinou o tom ze jedna uspesna hra, ktora zarobi nasobky nakladov, vecsinou zafinancuje niekolko menej uspesnych projektov plus tie uplne stratove.
      • Ano , pri projekte na ktorom pracuje viac ako stovka ludi, je to na niekolko rokov a rozpocet je v milionoch dolarov je jasne ze sa hra na istotu a nikto nebude riskovat pri AAA titule. Aj ked vdaka bohu niektory to skusia a obcas sa podari zaujimavy titul.
        Lenze dnes sa da prave klasicky titul spravit za nepomerne menej penazi, aj vdaka licencovaniu hotovej technologie. Ano Indie scena to vlastne takto skusa, lenze vela krat tie hry su naozaj skor amaterske pokusy. Keby taky isty titul robilo profesionalne studio bolo by to poznat. Tak isto mam pocit ze uz aj pri Indie scene citit ako im zavonali peniaze, a mnohy kopiruju prave AAA trendy lebo proste prinasaju velke zisky.
  • u Machine for Pigs som sa ku koncu modlil nech to už konečne skončí... čo je o to horšie, že hra je pomerne krátka. Ak z toho chceli urobiť atmosferický zážitok, nemali do toho pchať radšej žiadne infantilné mechaniky typu odnes poistku, prines poistku, vlož poistku, prines koliečko, vlož kolečko, potiahni páčku ... mohol by som menovať desaťročie staré horory s 10x lepšími mechanikami. Lakačky sú navyše provoplánované a nefungujú. Tá hra je krátka, otravná, zastaralá a strach by som v nej musel hľadať lupou. Amnesia bola určite lepšia ale ani tá ma nebavila. Horor si predstavujem inak a keď už hrať nejaký moderný horor tak určite Outlast.
  • Má pravdu v tom, že pro "zážitkové a atmosfrické" hry tade rozhodně místo je. Ale Machine for Pigs bych zrovna nevyzdvihoval, ne kvůli až minimalistickým herním mechanikám, ale proto že ta hra byle ve VŠECH ohledech horší než Dark Descent. Je to sice jen můj subjektivní názor, ale příběh byl v MfP hodně předvídatelný, konec až směšný a strach se z celé hry nějak vytratil.
    Jako příklad bych uvedl momenty z DD, ve kterých se dozvídáte pravdu o Danielovi. Hlavně tyhle chvilky se mnou v DD opravdu zamávaly. V MfP nic takového není.
  • nekromant33
    S Amnesií zkušenost nemám, ale třeba takové The Walking Dead je taky hlavně o příběhu, ač tam jako hlavni mechanika slouzi rozhovory a QTE, více sledujete než hrajete. Nevidím na tom nic špatného. Ač mám rád i ostatní žánry, přese všechno zmíněné je pro mě TWD jedna z nejlepších HER roku 2012.
  • walltar
    Osobně si myslím, že není důvod aby se žádná hra líbila všem (kromě toho finančního). Pokud hra míří na užší skupinu, tak se může specializovat a tím pádem je mnohem lepší, než jakýkoliv generalizovaný AAA titul, který se dělá pro maximum prodejů. NAštěstí je tu pořád indie scéna, která si specializované tituly může dovolit (technicky je dělat musí, protože nemá prostředky, které vyžaduje AAA titul)

    Dneska má každý možnost si najít hru, jaká ho baví, ale člověk, který hledá specializovanou hru se musí spokojit s indie, nebo nízkorozpočtovou hrou, protože AAA studio by na takové hře nevydělalo.
  • Tak ono to tu kdysi uz bylo ... rikalo se tomu "interaktivni film" a bylo to zamereno prave na ten zazitek ... ovsem hrat se to nedalo, nebylo jaksi co. Dnes technologie pokrocily, takze jiste lze udelat neco na ten zpusob, s velmi dobrym dejem, uzasnou atmosferou ... ale porad to nebude hra.

    Hru bych si dovolil definovat jako cosi, co dela hrac, a zabava spociva prave v te cinnosti (a nemusi to byt hra pocitacova). Pokud cinnost hrace spociva v tom, ze si vybere jestli doleva nebo doprava ... tak uz to jaksi neni hra, protoze sama jeho cinnost rozhodne zabava neni.
    • janchor
      Když se např. procházím po ostrově v Dear Esther, není to "něco, co dělá hráč"? Jdu, dívám se kolem sebe, vnímám ten virtuální prostor a nějak ho myšlenkově zpracovávám. Protože mě upoutal podáním, jsem v něm ve skutečnosti zaangažovanější, než v libovolným Call of Duty. Bavím se.

      Že to samý nebude bavit někoho jinýho je naprosto pochopitelný - a irelevantní.

      Hry bych si dovolil definovat jako cosi, co vyžaduje hráčův vklad. A je šumafuk, jestli se ten vklad týká tolika a tolika herních mechanik, nebo jen hráčovy "přítomnosti". Tohle médium má dost širokou náruč, aby se do něj vešlo lecos, od interaktivních filmů přes meditativní věci po mechanikama komplexní tituly. Nevidím důvod, proč cokoli vyhazovat z kola ven..?
      • Black_Hand
        mozna k tomu vkladu. i do knihy davam svuj vklad. svou interpretaci. kdyz se semtam bavim na toto tema s mou kamaradkou, ktera je vice nez zbhela v hudbe a literature (z jineho uhlu pohledu nez ja, vystudovana cestina a myslim *8*, ze i hudebka v nejake forme), tak ta by byla prvni, ktera by rekla, ze posluchac/ctenar dava do dila svuj vklad skrze svou interpretaci.
        • čtenář do díla nedává vklad, dílo dává vklad do čtenáře - resp. ty něco čteš, to si interpretuješ po svém, čili dílo obohacuje tebe, ne ty dílo. V podstatě každý si může v určitém díle najít svou rovinu, něco, co je pro něj blízké a různě jej interpretovat. Je pak v podstatě lhostejné, jak toto sdělení prvoplánově zamýšlel autor, 1984 si také každý může vyložit jinak a vztahovat to k něčemu sobě blízkému. Tak se poznají přelomová díla - například věci od Asimova - dneska vidíš Karu od Quantic Dream (scénka postavená na základech HODNĚ starého sci-fi) a pořád to v tobě nevyhnutelně vyvolává otázky.
          • Black_Hand
            dava. spoluutvari ten svet. pridavas do nej veci, ktere tam autor puvodne nedal.
            • Tak nic. Ale zkusil jsem to, to nemůžeš zase říct. V Čechách je to trošičku těžší.
      • Kdyz sedis na sesli pred TV ... a kochas se ... je to hra? Neni ... stejne tak neni hra volit uhel kamery nebo se nekde prochazet ... ty nehrajes, jen se kochas. Jisteze to muze byt zabava, ale neni to hra - zabava nevychazi z toho, co delas.
        • janchor
          TV sleduju pasivně. Obejde se bez jakéhokoli mého vkladu.

          Zábava v Dear Esther vychází právě z toho, co dělám - procházím se po ostrově. Vžívám se do prostoru. Pohybuju se v něm podle sebe. To je daleko víc, než jen "volit úhel kamery".
          • keď si odmyslím prostý fakt, že tú tv musíš zapnúť (joke), tak tvoj vklad spočíva v tom, že nad tým čo vidíš rozmýšlaš, snažíš sa vžiť do deja, zosobniť sa s postavami, už len samotná koncentrácia na film je tvoj vklad bez ktorého by si z filmu nemal nič a vpodstate ani nerozumel o čo v tom filme ide.

            Zábava v DE nespočíva v samotnom prechádzaní sa na ostrove ale ako si následne napísal vo vžívaní sa do priestoru, kde ovládanie panáka tento zážitok už iba umocňuje.
            • Průzkum je činnost :) Záleží jen na tom, jestli je něčím ztížený, například schopností dostat se na určité místo, ale i tak, pořád je to průzkum. Jako hledat houby v klestí. Nic extra, ale proč ne? Zábavnost je daná možností volby, tady volíte jen kam se vydáte a každému to nestačí. Ale rozhodně to nebude činností samotnou. Jde o to, že na vás svět obvykle reaguje, a čím zajmavější ta reakce je a čím jsou možnosti pestřejší, tím to víc baví. Tady je svět pasivní, ale někomu to vyhovuje... Někoho baví pokud si určí směr a někomu stačí plout. Obojí zpravidla nefunguje.
  • V AAA titulech se toho moc měnit nebude. Nikdo nechce udělat chybu, protože to může ohrozit celý vývoj. S novou generací konzolí vidím zatím posun jen v grafice. Uvidíme, jak se časem vyplní obsah. Indie vyvojář může víc experimentovat. Hry zafinancované samotnými hráči zase mohou oživit zapomenuté mechaniky, protože je vyvíjí lidé převážně ze starší generace.

    Vždy budu rád, když někdo přijde s nečím novým, (či alespoň hratelným a zábavným) ale rozhodně pryč jakýsi přesah, který se vymyká standartu. Ten pocit jako při hraní Portálu nebo Planescapu bude vzácnější.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit