Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • kubi-wan
    Ta hra má dva zásadní problémy. Jednim je zprasený ovládání a druhym celková nedodělanost, která je patrnější a patrnější, čim dál ve hře jste (jakože třeba v blázinci při hře za Curtise občach vyloženě chyběj stěny).

    Já hrál Angel of Darkness poprvý asi tak dva roky zpátky a vlastně mě to bavilo. Ale o to víc mě strašně mrzelo, jak z toho na každym kroku byly vidět ohromný ambice tvůrců, který zůstaly nenaplněný. Protože kdyby ta hra vyšla v tom stavu co měla, mohli jsme o ní dnes mluvit jako o jednom z nejlepších dílů.

    I přes všechny ty "kopance do kulí", co jsem během hraní dostával, jsem byl pohlcenej skvělou atmosférou, o kterou se dost postaral i vynikající soundrack, ze série asi i můj nejoblíbenější. To podivný okultistický tajemno bylo něco pro sérii úplně novýho a dost mi to sedlo, proto jsem byl schopnej leckdy zatnout zuby a pokračovat dál a většinu času mě to fakt vyloženě bavilo.

    Jen kdyby to ovládání...
    • Průhlednost textur u TR AOD je jen na PC, na PS2 tam jsou. Patrně si s tím neumí poradit dnešní grafické krarty, nebo se tam musí někde něco nastavit. Nejhorší situace je fakt v pevnosti Strahov a blázinci. Tam prostě chybí celé stěny. Patrně se jedná o průhlednost druhé strany textury tzv back-face culling, tedy textura je viditelná jen z jedné strany, z druhé je průhledná.
      Mě se AOD hodně líbil, a skutečně bylo v něm mnoho nedotažených věcí ale zase hra hráče držela od stereotypu. Když bylo hopsání dost, začalo vyšetřování, poznání nového charakteru, poté špionáž v muzeu a pak ty vykopávky, to byla parádička. Tuhle hru nemá mainstramový hráč šanci vyhrát a tak by to v případě TR mělo být. Už jen ten fakt, jak se malá děcka chlubí, jak dohráli Tomb Raidera. Prdlačku dohrály, zahráli si střílečku, prostříleli se k cíli, párkrát použili lano s šípem a to bylo vše. Nový Tomb Raider zlikvidoval vše, co tvořilo sérii jedinečnou. Tomb Raider není Tomb Raider ale Žena vs divočina.
  • To byl nejhorší tomb raider doteď si pamatuju jak jsem šílel při asi desátém pádu do prázdna. Ja mám nejraději Last revelation a chronicles. A nový model mi také sedí.
  • Za mě nejhorší asi Tomb Rider Chronicles. Naprosto přes kopírák s mizerným příběhem, že snad ani jako datadisk bych to nepřijmul o nic lépe. Tohle mělo být skvělé, ale pokud vím, tak Eidoes dost tlačil na vydání a proto to vyšlo v technickém stavu v jakém to vyšlo.
  • Hoši z redakce remake Tomb Raider II Dagger of Xian je pouze demo projekt. Cílem bylo vytvořit demo, toť vše. Nicobass (autor) se hodněkrát rozčiloval na fórech a komentářích, že se od něj očekává kompletní hra. Co se požehnání vývojářů týče, dílo nejen že dostalo zelenou, byla mu dokonce věnovaná část v knize "20 let Tomb Raider".
    Angel of the Darkness byl na sovu dobu slušná příběhová hra, kdo přistoupil na pravidla hry, zahrál si slušně. Krátké skoky, manuální zaměřování a další drobnosti musel hráč ve hře prostě objevit, jinak neměl moc šancí jí dohrát. Pokud jste si všimli, tak Lara postupem hry zrychlovala, a na konci už tak pomalá nebyla. Srovnáme li TR AOD s tehdejšími tituly, hra byla dost dobrá, srovnávat s Indym, který byl hratelně druhá liga nemělo moc smysl. Tahle hra měla větší rozmanitost, mnoho moderních věcí, které ještě nebyly tak prozkoumány a do her začleněny. Co je za hrdinství, udělat ze hry střílečku a lá Gears of War. Však víme, co všichni kopírují. Nový TR je RPG na otevřené mapě, značka rozbyla kánon jménem Lara Croft a vytvořila střílečku na téma žena vs divočina, kde strach z nezdárného skoku je naprosto pryč. Kde pocit strachu z úmrtí v hrobce není patrný, kde jediná činnost hráče je průzkum prostředí formou čtení deníků a sběrem surovin, které se aplikují na následný boj. Možná že to zabaví více ale pravý Tomb Raider to rohodně není. V první hře z roku 2013 jste se museli doslovně prostřílet do cíle, v druhé hře tomu bylo dost podobně a v Shadow tomu řekl bych nebude jinak. Lara byl sex symbol a tak to prostě bylo, ničit kánon tím, že ze sebevědomé šílené aristokratky uděláte cíťu v animacích a zabijáka v přestřelkách. No nevím. O Tomb Raiderovi mám trochu jiné představy. Třeba cestování po exotických lokacích, např. v Amazonce bych určitě uvítal kajak, v pralesu jeep, boj s obrovitými hady, krokodýly by byl fajn ale jak uvidíte, budete bojovat s domordoci a sektou Trinity. Bude to všechno ale strašně fajn protože to bude super střílečka. Mimochodem, už se těším na to jak se potřetí z Lary stane ta pravá Lara. Myslím že stará Lara nebyla jen pouhá postavička, ale osoba, která byla akrobatická, měla svůj charakter a ten definoval její dobrodružství Co se týče Tomb Raider Chronicles, příběh nám ukázal Laru ve vzpomínkách jejich přátel a odhalil v závěrečné animaci, že Lara smrti unikla. Když se nad tím retrospektivně zamyslíte, hry The Last Revelation, Chronicles a AOD byly příběhově propojené a to dost povedeně. AOD měl chyby ale v té době nebyly herní mechanizmy na tak rozvinuté úrovni jako dnes. Hra byla dost dobrá, za mě. Byla to fajn změna :-) PS. Ten remake jedničky byl tak povedený, že třeba celá scéna s T-REXem byla zabitá QTE animací, kde moment překvapení a snaha najít místo odkud ještěra zlikvidujete bylo pryč. Anniversary mi nepřipadal vůbec jako nějak povedená hra. Už jen ty checkpointy, omezené množství nesených věcí a hluchá nudná místa. Fakt bych vážil slova o starých hrách z let 1996-2003.
    • ucho
      souhlasím, že už to nemá to kouzlo původního Tomb Raidera. na druhou stranu ale musím říct, že i to nové pojetí mi přijde zábavné. ale ano, klasikou bych nepohrdnul, ale to už by počítám netáhlo ty masy lidí.
      • Já so také rád zahraji ty nové, jsou fakt technicky povedené, hratelně defakto bezchybné ale není to Tomb Raider. Věřím, že pro nové hráče ano, pro nás co jsme prožili s Larou dětství asi těžko. Když jsem dohrál Tomb Raider 3 v lednu, a to na PSX s memory kartou, však asi pamatuješ omezené ukládání na krystaly které najdeš a použiješt. Poslední level jsem šel téměř bez krystalů na defakto jeden život. No nakonec to byly tři savy ale posledního bose a závěrečnou střílečku jsem musel jít na jeden život, fakt maso, hrál jsem to hodiny a byl poháněn touhou jít dál a konečně ten díl zdolat bez podvodů. Dal jsem to, zatleskal si a měl asi týden neuvěřitelně příjemný pocit z dokončení tak těžké hry. Fotografie závěrečné tabulky se secrety mě i přes nekompletní sbírku dost těší, protože kolikrát jsem secret zvdal ve snaze uložit hru a pokračovat nežli ztrácet čas opakovaným úmrtím. Klíčem k úspěchu byly hbité prsty a cvik s Lařiným rejstříkem pohybů, zejména jejich kombinací. Důležitá byla ostražitost, rozvaha před zdoláním propasti, překážky, nástrahy a poté hlavně trpělivost při opakovaném postupu. Co si budeme povídat, hra byla postavena na opakovaných pokusech, kde smysl vycházel z bezchybné jízdy prsty na gamepadu. Bylo to jako hrát na piáno. Dnes to hraní je jen o přestřelkách, vše ostatní není výzva, je jakoby druhořadé, příběh je sice fajn, grafika též ale ta herní náplň Tomb Raideringu vázne. Řekl bych, že hráče si podmanila iluze že hrají Tomb Raidera, protože skutečný Tomb Raider v restartované hře je fakt hratelně jen o přestřelkách a jejich variabilitách v řešení, což je zmáknuto velmi dobře a díky možnosti schovat se, bude třetí Shadow ještě lepší. Je jen trochu hloupé, když si Lara vleze za roh, a stáže jí přestanou hledat, protože se po vzoru Ramba přitiskla ke stěně. Uvidíme, zdali to ještě vývojáři z prezentace v Londýně opraví. Působí to dost hloupě, inteligence nepřátel. Připadá mi i hloupé se vše stále dokola učit. Když se podíváme na projekt od Nicobasse a jeho remake, i přesto, že se jedná technicky o přísavkovou hru Tomb Raide Legend, Anniversary, Underworld, absence bílých říms a vodítka kam jít hráče dost zabaví. Však ta série byla primárně o tom, hledat cestu ne :-) Dnes je to o přípravě na boj, a sbírání surovin, nic víc. Jo ještě o čtené deníků, což kdyby jich nebylo tolik, by bylo super. Dost se mi to líbí ale častokrát se to čtení prostě v daný moment nehodí, a později už to nemá efekt. Přeci jen, deníky popisují konkrétní místo a dějství v něm. Nicobass to s deníky zvládl dobře, i když jich je v remaku dvojky v tom demu jen pár, jsou dost zajímavé, člověk by chtěl prozkoumat co přesně se tomu nebohému poutníkovi stalo, že uvízl v propasti, a že se to nakonec dozví, fak super. Škoda no. Demo remaku jasně demonstruje, jaký by TR byl, kdyby byl fakt Tomb Raider. Lara s lukem je fajn ale mohla to být třeba Sára s lukem, prostě někdo, kdo není Lara Croft. Je to jako vzít Mária, sebrat mu klobouk a knír, a místo prdeláčů mu dát bumerang. Neočekávám, že se klasická Lara vrátí na konci Shadow. Jestli se Jonah objetuje aby jí zachránil a ona ho tím ztratí, potrhá si kalhoty na šortky, stoupne si celá potlučená a zadýchaná na vrchol zigguratu a bude se dívat na zachráněný svět, bude to jistě pěkné ale bude to už někdo jiný. Také jsem zvědav jak se bude hráčům líbit ta animace při nadechování se, kdy namísto manuálním nádechu ve výduti ve skále uvidíme jen animaci. Řekl bych že obtížností je celá ta série cílená na mainstram, tak aby si hru zahrál každý. Dříve to byl titul, dohrát Tomb Raidera, málo kdo u toho vydržel až do konce. Řekl bych, že jen Laře věrný a oddaný služebník XD
        • SpeedyRedy: Smekám a podepisuju. Sám bych to líp nenapsal.
        • ucho
          já hrál Tomb Raidery jen na PC a nepřišlo mi, že je to o hbitých prstech. pohyb Lary měl jasně daná pravidla, kterých když se člověk držel, prakticky nemohl udělat chybu. z mého pohledu šlo spíš o takový hlavolam i co se týče level designu (který vycházel z nedokonalosti grafiky tehdejší doby), kdy člověk zkoumal okolí a musel najít, odkud se dá kam skočit a kam se dostat. tedy občas při těch pokusech skákal špatně. řekl bych, že Tomb Raider je krásný příklad toho, kdy větší důraz na realističnost prostředí hru připravil o to, co tu hru definovalo a vlastně bylo tou hrou.
        • Jack1947
          Jistě zajímavé poznatky ale musel jsem to vzdát číst... to prostě na monitoru bez odstavců se čte hrozně blbě. Ano tu dobu jsem nezažil byt věk na to mám, bohužel jsem zažil až éru PS2 a o tom Legendárním TOmb raideru jen četl a v roce 1997 ? nebo kolik ani neveděl.
  • Wow TR:AoD v Retro, škoda že som nestihol live, ale aj tak veľká vďaka páni !
    Retro TR jednotky a dvojky si vždy rád znova pozriem :)
  • TR je nesmrtelna hra a kazdy dil potesi.
  • to byla ta temná éra kdy Lara jela na heráku
    • Coffin.Corner
      ...a nosila zvony.
      • a tak černý brejle, že by se za nima schoval i Keith Richards
  • Lukyz
    Tohle jste si pánové naordinovali za trest? Jinak nevím, proč by to dnes někdo hrál *1*
    • Tá hra vôbec nie je zlá. Určite by som si to zahral radšej ako ten reboot. To má s TR spoločný len názov a meno hlavnej postavy.
      • Jack1947
        Jedna z nejhorších Tomb raider her ? oh wel...
      • Lukyz
        Ta hra je a byla naprosto otřesná *1* To že se ti nelíbí reboot série chápu, ale rozhodně to z tohodle bazmeku nedělá dobrou hru. AoD mělo otřesný ovládání, příběh i všechny pokusy o invenci herních mechanik jako adventurní prvky, více hratelných postav, zlepšování skillů a stealth. Snad jediná povedená věc byla soundtrack. Doporučuji sundat růžovky a zkusit si to znovu zahrát *3*
        • Vyšlo hodně patchů na úpravu ovládání, vyšlo pár HD modů. AoD jsem hrál cca před měsícem a je to úplně o něčem jiným s tím lepším ovládáním. Pro mě je tenhle díl stále jeden z nejlepších TR, naprosto úžasný příběh. A co se plánovalo do trilogie je taky super, Murti (autor příběhu) zveřejnil dost materiálů, co se mělo stát v následujících hrách.
        • ucho
          jako to ovládání bylo celkem těžkopádný, ale nakonec to tak špatný Tomb Raider nebyl. ano, ve srovnání s ostatními možná nejhorší, ale zajímavou atmosféru to vykouzlit občas umělo.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit