Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Zrovna Original Sin II se mi fakt líbí, ale udělat zrovna z elfů kanibaly byla podle mě hrozná blbost a doufam, že hra jde dohrát bez tý "koštovací" schopnosti.
    • S elfy je to dost složité. Co kultura, to jiná mytologie. Podle naší byli třeba elfové vlastně cikáni (slovo "cikáni" používám z dobových důvodů. Není to tak dlouho, co se po strastiplné cestě evoluce stali z cikánů romové.). Holdovali kočovnému životu, měli hrstku nadpřirozených schopností a unášeli především mladé může od svých rodin. V Irsku tuším zase žili v podzemí a nepatřili mezi stvoření, s kterými se chcete potkat.
      Hádám, že především "Tolkien" nasadil elfům v poslední době jistou zásadní podobu a je kolem ní logicky hodně "hypu", který ovlivňuje poznání mladé generace. To ale nemění nic na tom, že jejich podoba se ani trochu neztotožňuje se skutečnou mytologií a nejsem si tím pádem jist, zda je skutečně správná.
      Každý autor čehokoliv má právo si zvolit podobu elfů podle sebe, protože jejich skutečná mytologická podoba je velmi různorodá. Každopádně podoba elfů, tak jak ji známe teď (od Pána Prstenů až po třeba WoW) je úplně milná a velmi vzdálená realitě jakékoliv kultury. Tím pádem i tvůj komentář je naprosto chybným. Elfové nikdy nebyli hodní, byli zlí.
      • Než příště začneš psát zbytečné traktáty a recitovat irelevantní wikipedii, tak si zjisti alespoň základní fakta. Tolkienovi elfové vychází mimo jiné z mýtů o Hyperborejcích, tzv. prvních lidech, kteří žili v souladu s přírodou, neumírali na stáří a po katastrofických událostech na Zemi se část z nich stáhla do podzemí a část obývala povrch, především pak právě Irsko, kde jsou dodnes známí jako Tuatha Dé Danann, tedy bytosti identické s Aos Sí, kteří jsou také ochránci přírody. Jako zlé je popisovali Galové, kteří je vyhnali z Irska a kromě nich v pozdější literatuře všechny přírodě nepřátelské civilizace.

        Ve všech kulturách bez výjimky se opakuje motiv elfa tropícího neplechy lidem narušujícím klid a rovnováhu přírody a nosícímu štěstí těm ostatním. Ústní lidová slovenost a fantazie jednotlivých vypravěčů pak může za neshody ve vzhledu v různých krajích a nové historky nekorespondující s mytologií. Texty lišící se od toho zobrazení pochází ze středověku nebo mnohem modernější doby, jako tebou zmiňovaní Santovi pomocníci. Středozemní elf je naopak inspirován prastarou mytologií, protože Tolkien ovládal spoustu již dávno mrtvých jazyků a čerpal inspiraci z nich. Na jeho elfy pak navazuje Dungeons & Dragons, Warhammer, Warcraft a další.

        Elfové v Divinity se těmto elfům také velmi podobají, ale navíc mají telepatickou schopnost vázanou na mrchožroutství, což by dávalo daleko větší smysl např. u ještěrek nebo nemrtvých. Podle mě nešťastné designové rozhodnutí, které bourá imerzi, ale pořád to ještě není takový nesmysl jako to, cos tady napsal ty.
        • Podívej, já ani nevím, co ti mám napsat na tvůj komentář, pouze předávám nějaká fakta. Proto nechápu, proč na mne vyjíždíš tak nepřátelsky. O T. jsme se zmínili v tom kontextu, že jeho podoba elfů, jak správně zmiňuješ, se momentálně objevuje úplně všude a každý se bojí vybočit. Tohle studio si jen vypůjčilo světově rozšířené označení elf a napasovalo ho na své příběhy. To, že se vám nelíbí jejich schopnosti je úplně zcestné, protože takovou podobu mají v jejich kultuře. Co chceš víc slyšet? Pokud se ti líbí víc ti od T., tak běž hrát třeba Warcrafty, DaD a cokoliv, co se ti zlíbí, ale tito autoři je změnili a za mě mají velké plus za originalitu a konečně nějakou změnu.
          Nějaká historie kolem nikoho nezajímá, my se tu bavíme o studiu a o této hře.
          • Právě ty jsi tu vyzvracel spoustu nesmyslů a polopravd, arogantně ses navážel do podle tebe zcestných a naprosto chybných představ ostatních, i když o tom nic nevíš a teď ze sebe děláš chudinku, na kterou nepřátelsky vyjíždím, když poukazuju na ty tvoje bláboly? Udělat něco jinak neznamená udělat to dobře a proč si to v tomhle případě myslím, jsem jasně a srozumitelně vysvětlil, zatímco ty to jen okecáváš "originalitou". Mně se OS 2 taky líbí a považuju to za zbytečnou vadu na kráse, která nedává smysl tím spíš, když v prvních minutách hry zjistíš, že ta schopnost funguje i dotekem s kůží, protože elfka se vůbec nemusí masa dotknout, ale v jiných případech najednou musíš chroupat.

            O historii a mytologii jsi začal zrovna ty, přestože teď tvrdíš, že "Nějaká historie kolem nikoho nezajímá, my se tu bavíme o studiu a o této hře." Jsi neznalý demagog, tak radši nepiš nic.
            • Podívej, já jsem se sem s tebou nepřišel hádat. Sám mne kritizuješ za to, že tu píšu jakési traktáty a potom napíšeš to samé. Já jsem si dával zatraceně záležet, abych nepsal zbytečně do hloubky a jen povrchně, aby to bylo pochopitelné i pro ty, která celá tahle věc míjí a dal jsem jim nějaké zdroje, aby si o tom přečetli ve svém volném čase sami pokud je to bude zajímat a udělají si na to své vlastní názory. Budu se opakovat, nemám, co bych na tvůj příspěvek napsal, protože jsi toho vypsal dost a já netvrdím, že nemáš pravdu. Určitě by se dalo o elfech napsat mnohem víc a i ty jsi nezacházel do nějaké extrémní hloubky, ale tohle je přesně to, čemu jsem se třeba já osobně chtěl vyhnout. Nemusíš mne poučovat o věcech, o kterých vím :) Tolik k tomuto tématu z mé strany, já nemám potřebu tu s tebou diskutovat a upozorňovat, že tam máš jisté nepřesnosti nebo doplňovat to, co jsi nenapsal. Ať si to najdou ti, co to zajímá...
              Příspěvek, na který reaguji jsem dočetl po "...arogantně ses navážel do...". Pak už mne to přestalo zajímat, když ani ty, očividně chytrý a rozumný člověk, tady potřebuje vypisovat nějaká fakta, jak z učebnice, na které 99% čtenářů games ani není vůbec zvědavých. Jasně, my si tu můžeme spolu vést diskuzi, ale ani mne to konkrétně nezajímá. To si můžeme nechat na večer do hospody k pivu.
              Mně příspěvky s urážlivou tématikou nezajímají a zanechávají naprosto chladným... piš si tu co chceš klidně sám se sebou, je mi to úplně fuk, své jsem už napsal dávno nahoře (na to si tu najdi místní přeborníky).
      • Tady máte třeba odkaz z en wiki na elfy z Irska (vše najdete pod pojmem Sidhe):
        https://en.wikipedia.org/wiki/Sidhe_(disambiguation)
        Asi existují i různé variace příběhů, ale četl jsem o nich jako o elfech, kteří žijí v podzemí a tam přepadají nebohé návštěvníky. Zabijí je, snad i snědí. A proč, že to vlastně píšu k této hře?
        https://www.noddingheadsgames.com/about
        I autoři této hry se nechali inspirovat elfy z Indie a vzhledem k tomu, že i ti naši z Evropy nepatří mezi klaďasy, tak bych se vůbec nedivil, že i u nich to bude dosti podobé :)
        Nedejte moc na Tolkiena, jeho podoba elfů je sice fascinující a cool, ale ta skutečná mytologická je mnohem lepší a je postavena na pořádně bohaté fantazii našich předků :)
        Já zapomněl na elfy, co pomáhají Santovi s dárky... aha odtud ta vaše zcestná představa
        *1* *1* *1*
        • Zatímco Tolkien neměl bohatou fantasii, že ano. Jinak to tvoje "mnohem lepší" je čistě subjektivní.
          • Ne, nepochopil si můj příspěvek. Nikde sem se nebavil o tom, že autor nemá právo si vytvořit vlastní pohled a ani sem nekritizoval změnu Larianu. Moje reakce byla konkrétně na tvůj výrok, že původní mytologie je lepší a je postavená na bohaté fantasii. Tolkienovo lore je taky postavené na bohaté fantasii, tzn. nevidím jediný (objektivní) důvod, proč by mělo být horší. Je jen jiné. To, že ho často kopírujou s tím nemá co dělat. Je pěkný, že Larian šel svojí cesto a udělal to jinak, na druhou stranu, to, že je to jiné, automaticky neznamená, že se to musí každému líbit.
          • Jestli dobře rozumím tvému příspěvku, tak ty nechápeš, co znamenají slova fantazie, mytologie.
            Já jsem jasně řekl, že každý autor má právo na svou tvorbu (to je ta fantazie, kde autor záměrně mění nějaké zažité vlastnosti...), jen ta skutečná mytologie (ta se zakládá již na vymyšlených věcech, kde autor jen opisuje) se zakládá na peprných představách našich předků. Však se podívej na ty klony Tolkiena všude kolem. Čeho je moc, toho je prostě příliš. Však je jen dobře, že si Tolkien udělal elfy po svém, ale netřeba to cpát do většiny fantasy her, literatury. Proč tedy za jiný pohled kritizovat tohle studio z Indie?
            Většina her, která přináší nějakou změnu je mnohdy docela úspěšná. Asi jsou hráči už dost přejedení Tolkienem a mají rádi změnu. Jasně otázka je, kde je ta hranice té změny. Kdy je to ještě ok a kdy už nikoliv?
            Pokud tedy do toho mám zapojit subjektivní názor, tak jsem jedině rád, že vyšla hra, která není kopírka Tolkiena a čerpá z nových a nevšedních příběhů.
  • KrPa
    uprime jsem rad za kazdou hru, ktera je schopna zpracovat jine nez recke/rimske, severske a egytpste bohy
    • jamar28
      Jo no. Taky je škoda, jak se skoro všichni vývojáři při tvorbě lore inspirují historií. Kdyby to udělali u pár her, tak by to až tak nevadilo, ale ono je to snad všude. Třeba ta Římská říše ve Skyrimu mě fakt místy dost iritovala. Je to fantasy, tak proč nepopustit uzdu fantazii?
      • Khanemis
        Tak ono zrovna v sérii Elder Scrolls je Impérium od samého počátku koncipované jako variace na starověký Řím, s tím, že samotný první díl, Arena, byl celkově celkem generický fantasy svět. Až postupem času se začal vyvíjet a získávat více na jisté unikátnosti. Nicméně některé věci jsou už dané a tak těžko mohli pro Skyrim udělat Impérium diametrálně odlišné.
        Na druhou stranu to je třeba důvod, proč mě takový třetí díl z téhle série, Morrowind, oslovuje daleko více, protože je tahle oblast kulturně a výtvarně inspirována více právě hinduismem a starověkou Mezopotámií (přestože imperiální vliv tam má stále tu římskou podobu), což prostě působí velice zajímavě.

        Samozřejmě to jsou stále vlivy z reálného světa. Ono ale vymyslet něco úplně nového není tak snadné, protože skoro vše je nějakou variací na už viděné. Jde jen o to, jak moc okaté to je. Autoři pak raději volí přiznanou inspiraci, protože to zase lidem umožňuje snáze uchopit ten svět. Když někdo vidí římsky vypadající fantasy svět, tak hned zhruba ví, co má čekat a snáz se do toho vpraví.

        Netvrdím, že je to správný přístup, ale řekl bych celkem pochopitelný. Sám mám také ale rád trochu více originality:)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit