Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Trochu mi to připomnělo zrušený Hellraid, ten vypadal opravdu skvěle.
  • Panu vyvojari drzim palce! akorta tedy proc snad vsechny novodobe dungeony vypadaji tak stranse podobne, nasvicene, nalestene, zamenitelne? Kdyz mi nekdo ukaze obrazek z podzemi v Dungeon Masteru, Wizardry, Might&Magic, Black Crypt, Ravenloft...tak vidim okamzite jasny rukopisy a nezamenitelnost. Ackoliv na poli 2d adventur a 2d plosinovek se autori snazi o vizual z 90.let, u dungeonu to zrejme nikdo neda :)
    • Protoze tenkrat to bylo casto kresleny rucne profikama a v nizkym rozliseni, takze to byl vlastne takovej pixel art. Dneska je to bud v hnusnym low poly 3D s nejkyma generickyma texturama, kde to damozrejme ve vysokym rozliseni vypada jeste hur nebo je to delany v nejakym flashi a postavy vypadaj jak ze South Parku. Proste na to nejsou lidi a hlavne prachy. ;)
  • MickeyMutant
    Shrnutí textu:

    Krokovací dungeony zažívají renesanci. Tohle není krokovací dungeon. Fantasy středověkými katakombami se procházíte naprosto svobodně a plynule, považte. S nepřáteli bojujete zblízka nebo z dálky. On to vlastně není ani opravdový dungeon, protože se budete procházet i venku. I s fantasy středověkem se to má všelijak, všude totiž syčí parní stroje a zdmi se prohání střídavý proud. Znáte klasický RPG systém vylepšování postavy? Ten tu taky není. Unreal Engine se v jiných hrách občas nechá zapírat, ale tady ne, tady se nezapře. Poslední věc - hru dělá jeden člověk, tak je jasné, že mu bude trvat ukrutně dlouho a vyjde bůhvíkdy. Tedy vlastně ona vyjde už příští rok na podzim.

    Že jste z toho lehce mimo? Nevěšte hlavu, já taky. Hmm, tak abych snad ten článek škrtnul a začal úplně jinak, ne?
  • yenda1
    Taky mi to připomnělo, jak bych si strašně, příšerně, neskonale rád (znovu) zahrál Wizards & Warriors. *16*
  • No výborně, volný pohyb v pěkném dungeonu, to už má ambice udělat něco, jako byla Ultima Underworld. Těším se, až nějaký takovýhle indie samotář udělá něco, co strčí do kapsy Garriota i s Avatarem (co tam tak dlouho dělají - když pak vidím tohle?).

    Jinak, právě ty japonské dungeony, které u nás nikdo nezná, podle mě ukazují, že na západě už o krokovací dungeony není moc zájem (viz jak zapadl skvělý dungeon Might and Magic X).

    Osobně mi krokovací dungeony moc nechybí, i když mě samozřejmě mrzí, že série Wizardry na západě úplně zanikla. Kdyby dal někdo na Kickstarter nové Wizardry, to by bylo...
  • flash789
    Krokovaci dungeony zazivaji renesanci mozna na zapade. V japonsku je tenhle zanr popularni celou dobu a dungeonu ktere si berou za vzor stare Wizardry tam je plnej vagon. Ale holt zapadni izolovana bublina nepripousti jejich existenci. Pritom systemem hry a obtiznosti strci do kapsy vsechny grimmrocky atd.
    https://www.youtube.com/watch?v=BAGnbT6HKLg&index=5&list=PL5dr1EHvfwpM_vXaHbGA0G0P8afS6kZTC

    A tady je nekorunovanej kral vsech klasickych krokovacich dungeonu napric vekem a zemekouli. 105 pater naprosteho silenstvi ktere vetsina hracu vzda hned v patre prvnim:)
    https://www.youtube.com/watch?v=8dWqjuaXjNE
    • Kouknul jsem na kus letsy playe, hráčům co to odinstalují po jednom patře se ani moc nedivím
    • Ok, ale nemuzes dat priste link rovnou na hru namisto lets playe? Nechci davat traffic YT a nechci travit minutu psanim a klikanim abych se dostal k prehledu hry nekde na gogu ci steamu. Zvaz to, bylo by to fajn.
      Btw udivuje me, ze hazis link na lets play. Myslel jsem, ze zrovna ty tadyty blbosti odsuzujes.
    • Králem je samozřejmě Dungeon Master, speciálně Chaos Strikes Back na Amize. Asi nejtěžší dungeon vůbec. Ještě bych vypíchl Ultimu Underworld, kterou japonci ne uplně kvalitně okopírovali ve hře jménem King's Field.
      • Tak dungeon master je legendarni, o tom bych nepolemizoval. Ale v ramci moji zdejsi japanofilni osvety trochu glorifikace nezaskodi, navic japonci maj ty dugeony fakt dobry. A obtiznost? Tezko rict, Elminage je fakt brutalni.
      • Odulin
        S Dungeon Masterem souhlasím, ale hlavně proto, že byl můj první. :) Ba ne kecám vlastně...moje první byla Elvira uz na C128. Ale kdybych hrál první Lands of Lore, tak by to asi bylo jinak.
        • Lands of Lore byla moje první originálka... ale po dohrání jsem byl spíš zklamaný. Podle mě Lands of Lore byla sice pěkná, ale dost zjednodušená (streamlined) hra ve srovnání s konkurencí... v podstatě komerční, dnes by se řeklo "casual" hra oproti ostatním (od Dungeon Mastera přes Wizardry, Might and Magic, Krondor, Ultimu Underworld atd.).

          (Jinak samozřejmě, Dungeon Master FTW).
      • snorgrind
        rikejte si co chcete ale muj nejoblibenejsi byl a vzdycky bude Lands of Lore *4*
    • yenda1
      Obě tebou zmíněný hry jsou pecky. Ale, musím říct, taky jsem je nedal. Ani jednu. Hlavně kvůli tomu že jsem si vědom enormního množství času, který takový kolosální hry vyžadují. Možná jednou.

      Mně hodně baví/bavila tahle bestie:
      http://jhoppipolla.blogspot.cz/2016/09/etrian-odyssey-labyrint-do-hracova-nitra.html
    • Odulin
      Díky za dobrý tip!
  • bukrr
    Moc krokovacích dungeonů jsem nehrál, ale z traileru vypadá souboják jako klasika - TES, Dark Messiah. Prostě mlácení hlava nehlava, bez nutnosti čekání na doplnění staminy a tak podobně. Nebo to bude nějak upravované?
    • stamina se hodi spis do akcnejsich her nez do dungeonu nebo rpg, zvlast pokud je to tahovy
  • Odulin
    Dobrá zpráva, tak snad se to povede. Kvalitních krokovacích dungeonů není nikdy dost.*14* Jinak předevčírem vyšel scifi dungeon StarCrawler a můžu jen doporučit. Zatím mám sice za sebou jen necelé 2 hoďky, ale vypadá to solidně a recenze na steamu jsou pochvalné. Zkuste.
    • ma to podobny desing jako ss2
    • Na tomto krokovacím dungeonu je podstatná jedna věc - vůbec není krokovací.
      • Odulin
        Ok beru na vědomí. Viděl jsem akorát screeny a video mi pustit nešlo. Ale to vůbec nevadí, protože i nekrokovacích kvalitních dungeonů není nikdy dost.:)
        • To je fakt.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit