Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • plescher
    Že dneska adventury nikdo nehraje? Myslím, že lidé, kteří na Kickstarteru obětovali 435 000 dolarů by s tebou nesouhlasili.
    • To jsou ale právě pokračování adventurních legend - jak jsem psal o těch nostalgických důvodech.
      • PLuto.petr
        Kickstarter ze své podstaty potřebuje v nabídce zkušené autory. Neznámému týmu by nikdo nic nedal. A jak Jane Jensen, tak třeba Double Fine rozhodně nenabízí pokračování starších děl, ale naopak zbrusu nové příběhy, nové adventury.
  • no tak v tomto jsem hodně skeptický. Pro mě nejlepší adventura je právě GK 3. Moebius mě zatím nechává chladným.
    • PLuto.petr
      GK 2 a GK 3 patří taky mezi moje nejoblíbenější. Na rozdíl od Gray Matter (která se mi ale taky líbila) má Jane nad přípravou Moebiusu plný vliv a věřím, že se jí podaří vytvořit velice kvalitní dílo (které pak dopomůže k vytvoření GK 4 *5* )
      • Gray Matter byla hodně béčková záležitost, která přesně vystihuje všechny negativa, který zmiňuje ten člověk někde pdoe mnou. Takže týhle hře věřím ještě míň, než kdyby byla od úplně nezkušenýho studia. Adventury miluju, a co děla Daedalic jsou pecky, srovnatelný s ti mnejlepším z 90ek.
        • PLuto.petr
          No, o Gray Matter jsme se přeli už dříve, na jejím hodnocení se plně neshodneme. Každopádně, u něj udělala Jane jen námět a prvotní scénář, ale pak šla ta hra sama přes různé tvůrce, kteří ji postupně upravovali. U Moebiuse bude vše pod kontrolou Jane, tak doufám, že se jí to podaří.
  • davidBray
    "budu doufat, že názvy Gabriel Knight nebo naposledy Gray Matter vám pořád něco říkají. "
    to je hrozný jak stárnem :D
  • řekněte, koho ještě dneska zajímaj adventury a proč? pokud tedy pominu nostalgické důvody...
    • preco adventury? Pretoze ma nebavi strilat a tvarit sa ze ta hra ma pribeh. Jedina dobra strielacka bola Spec ops. Inak dobry pribeh mozme hladat len v adventurach
    • PLuto.petr
      Řekněte jediný důvod, proč by nás neměly adventury zajímat?
      • Já se ptal první, otázkou umí odpovědět každej. Ale ok, můj názor: je těžký "vyškrtnout" z podvědomí těch pár nostalgických kousků typu Monkey Island nebo Gabriel Knight a dívat se tak na celou situaci střízlivě, ale ruku na srdce, kolik lidí dneska hraje SOUČASNÝ point and click adventury? Třeba Gemini Rue, kolik tvejch kámošů nebo známejch to hrálo, upřímně? Pro většinu hráčů je nuda čučet hodinu na statickou obrazovku a hledat někde v koutu místnosti zapadlej objekt, aby se mu "otevřela" nová lokace. Mění se doba, mění se technologie, měl by se měnit i přístup - např. otevřený svět namísto skriptovaných eventů, kdy se navíc postava ovládá klikáním myši. Je jasný že kdysi v době Monkey Islandů to jinak nešlo, ale dneska se právě hodně sází na tu nostalgii - "Děláme to jen pro ty hardcore adventuristy, kteří si chtějí zavzpomínat na staré dobré časy". Jsem otevřený debatě, budu rád když mě přesvědčíte o opaku, ale dneska fakt radši každej šáhne po Tomb Raideru když už si musí zahrát "adventuru". Vždyť o co jde, příběh tam narveš taky, moderní grafiku a ještě si u toho zastřílíš a zaskáčeš...
        • PLuto.petr
          Díky za fundovanou odpověď, teď už mlžu reagovat i já. Tak třeba Gemini Rue jsem nehrál ani já. Naštěstí je pořád dost těch, kteří si i adventury zahrají. Jasně, mění se doba, lidem už se nechce přemýšlet, život je hektičtější. To ale neznamená, že by všichni nutně museli přejít za každou cenu na nějakou střílečku. Já osobně akční hry nemám rád vůbec, nebaví mě je hrát. Spíš naopak, hrám, ve kterých se "jen bohapustě" střílí, mlátí nebo bojuje se vyhýbám. Což ale neznamená, že bych celý akční žánr odsuzoval, jen to není můj šálek kávy. Kupodivu jsem ve velké míře i proti otevřeným světům. Adventury hraju hlavně kvůli příběhu (a logickým hádankám) a právě ten příběh se dá kvalitně vystavět díky skriptování. Když je volný svět, tak autoři musí udělat ve scénáři úlitby pro jiné možné varianty řešení příběhu případně je hráč rozmělněn neustálým zbytečným chozením namísto řešení hádanek a posouváním se příběhu (tohle mi třeba vadilo na Dreamfallu). I ve filmu je jeden souvislý příběh bez výraznějších kliček (čest vyjímek patří Kinoautomatu a Rozpakům kuchaře Svatopluka). Jak by vypadali např. Andělé a démoni, kdyby diváci u obrazovek sledovali kompletní procházení Římem mezi jednotlivými lokacemi? Strávili by víc času "nudným chozením" než sledováním hádanek, což by na atmosféře i výsledném efektu moc neprospělo. Samozřejmě jsou tu ale pak adventury, které na větší volnosti procházení naopak staví, ale tam jde většinou hlavně o atmosféru než příběh.
        • A co když nechceš střílet a skákat? Já mam adventury rád, Walking dead je nejenom dle mě jednou z nejlepších současných her, Gemini Rue jsem dohrál hned třikrát za sebou. Otevřený svět je sice fajn, ale čeho je moc, toho je příliš, a ve čtvrtém dílu assassins creed mě to třeba už dost nudilo a radši bych jen sledoval příběhovou linii bez nutného dobíhání sem a tam nebo naprosto zbytečného kosení nepřátel (které je tak jednoduché, že tam ani nemuselo být, akorát to zdržuje). A za další - cílovou skupinu "adventuristé" tvoří třeba i moji rodiče, kteří jsou naprosto neschopni hrát hry ve kterých musí jednou rukou obsluhovat klávesnici a druhou myš. Adventury jsou pro ně ideální volbou.
        • Já jsem třeba Gemini Rue hrál :D

          i podle mě jsou adventurky docela mrtvé, ale právě proto s povděkem kvituju každou novou slušnou, která se objeví. Je to o osobních preferencích, např. na Syberii 3 se těším maximálně, v posledních letech jsem hrál např. Posel smrti 3, Samorost, Machinarium, Botanicula, právě to Gemini Rue. Kvalitních point & click adventur je tu jak šafránu, ale právě proto je jméno Jane Jensen magnetem.
  • PLuto.petr
    Mno, vypadá to hodně zajímavě, už se nemůžu dočkat.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit