Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Ahoj, chtel bych si zahrat nejake dobre rpg. Rozhoduju se mezi pillars, tyranny, wasteland 3, age of decadence a divinity.
    Muzete mi prosim neco doporucit? Mozna i z jinych her ktere neznam. Predem dekuji.
    • Ja sem hral pillars a divinity a obe ty hry stoji za pendrek. Jako velky fanda rpg nedoporucuji.
    • z těch jmenovaných jsem hrál Pillars a Divinity, obě jsou docela dobré. Divinity má lepší gameplay (zábavné souboje), Pillars má lepší questy a příběh, ale slabší gameplay (souboje). Jestli chceš víc bojovat a míň číst, tak Divinity. Pokud chceš číst spoustu textu, tak Pillars.
      Docela dobré je taky Underrail, ale je to hodně hard-core. Jakmile si uděláš špatný build, tak se prostě dál nehneš. Pokud chceš dobré RPG ze staré školy a nehrál jsi, tak zkus Drakensang
    • wasteland a decadence jsem nehral, z tech zbyvajicich by to byly pillars
    • ved si zahraj vsetky
  • Magister_Peditum
    U Obsidianů se mi líbí, že jsou schopní klasický příběh brát z jiného úhlu pohledu. Příkladem je třeba KotOR 2. KotOR postavil dosavadní pojetí SW (alespoň ve hrách) na hlavu a rozostřil klasické členění na temnou a světlou stranu. Kreia je pak po právu považována za jednu z nejlépe napsaných postav universa SW vůbec. V
  • ja si nemuzu pomoc, ale ty dnesni izo rpg me vubec nebavi (pillars of eternity, tyranny), pritom prave ted hraju baldurs gate 2 asi po milionte a bavim se u toho jako kral, tu hru si uzivam, je to super, proste muzete milovat izo rpg hry, ale kdyz nekdo udela blbost a mysli si, ze vas to bude bavit jenom proto, ze jste neco takoveho uz 10 let nehrali, tak to stejne fungovat nebude
    • Možná je to proto, že Baldur's Gate 2 je postavený na lety prověřených a promakaných pravidlech a světě D&D - důmyslná a uvěřitelná magie s tunou možností, masivní lore, propracovaný systém classů, magický předměty, který fakt působí jako magický, můžou často rozhodnout bitvu, inteligentně navržený potvory, u kterých se člověk musí naučit jak na ně, alignment systém atd.

      PoE je proti tomu takový chudý a nedovařený hokus pokus (ve smyslu mechanik), který je ještě inspirovaný ne moc dobře přijatou 4 edicí. Taky ten combat je až přehnaně "microidní" a docela chaotický... mnohem radši bych bral tahový, protože spamovat mezerník a u toho sledovat path-finding faily mě přijde jako dost otravný řešení (resp. kompromis) pro jakože realtime boj.
    • Ted je otazka, zda te BG2 nebavi proto, protoze tu hru uz znas, tj. nemusis se ucit mechaniky hry, nemusis peclive cist texty abys pochopil pribeh apod. Ja to mam treba tak, ze kdyz hraji nejakou novou hru, tak pribeh si uziji nejvic pri prvnim hrani, ale hratelnosti me hra bavi vetsinou vice pri druhem pruchodu (zalezi na zanru hry, u RPG je to tak z 90%), protoze uz to znam a mam to zazite, tj. nedelam tolik chyb apod.
    • Magister_Peditum
      Nevím jak PoE, ale Tyranny bych za blbost rozhodně nepovažoval. Až na ten mírně řečeno useknutý konec, tomu nemám co vytknout.
  • Tady to vždy vypadá jako po nájezdu mínuskovací CRPG čety, pak kouknu na Steam, kde nejvíce lidí hraje GTA V, CoDko a tohle tam nikdo nehraje. O Tyranny už teď nikdo neví. Tady se vždy pár bláznu snaží přes proxy snaží udělat dojem, že to někoho zajímá, ale statistika nelže. Nikoho to nezajímá.
    • To je fakt zvláštní, že GTA a CoD, který v marketingu utopí víc prachů, než kolik stál vývoj všech CRPG za posledních 10 let dohromady si koupí víc lidí. Čim to asi bude...
    • jamar28
      A nenapadlo tě třeba, že GTA a CoD mají multiplayer, takže se dají hrát klidně stovky hodin, zatímco příběhové hry jako Tyranny si většina lidí rychle zahraje a pak třeba na rok odloží? Vyvozovat něco zrovna z tohohle mi nepřijde jako dobrý nápad.
    • Hlavne ze o tom pises *15*
      • Jeho to samozřejmě nezajímá nejvíc a proto o tom musí brečet u každého článku o izo RPG. *15*
        • Koukám, že trollové ještě nevymřel... a to jsem naposledy byl v nějaké internetové diskuzi tak před třemi lety...
  • Zrovna pillars of eternity melo pribeh dost o nicem *10* A kvuli pribehu jsem si to hlavne kupil...
    • mně ten příběh bavil, četl jsem všechnu tu lore, historii válek, Engwitany. A výborné bylo to odhalení na konci, jaká je podstata Bohů. Bylo to něco jako Xenogears, kde člověk zjistil, že Deus není bůh, ale umělá inteligence.
  • flash789
    Tady mate celkem dlouhy clanek o tom co hlavne tvori dobry rpg, a jak koukam o pribehu se moc nemluvi. Vite jak, rpg bez pribehu bude porad rpg, kdezto rpg bez systemu bude uz jen adventura.
  • ripper
    Odkaz na ten originální článek od Sawyera by nebyl?
  • Zabavne a kvalitni rpg co jsem hral naposled byl FNV, predtim a potom dlouho nic (mozna prvni Risen). Proti izometrickym hram nic nemam, i Diablo 3 je izo, ale vydavat v dnesni dobe 2d hru je hanba a drzost.
    • izometrické hry jsou jen o penězích, prostě jsou levnější. Udělat velké RPG ve 3D je hrozně náročné a dovolit si to můžou většinou jen velká studia (pár vyjímek jako Warhorse, CD Projekt existuje).
      FNV je v podstatě Fallout 2 ve 3D. NWN2 je Baldurs Gate ve 3D. Když si člověk odmyslí tu prezentaci (izo vs 3D) tak jsou to dost podobné hry. Osobně mám radši 3D, ale to zda je hra 3D nebo iso není rozhodující, jsou důležitější věci jako RPG mechaniky, příběh atd.
      Hrát Baldurs Gate v době jejího vzniku bylo jako zjevení, zvlášť když člověk předtím hrával stolní Dračí Doupě. Bylo to jako vzít Dračí doupě a udělat z toho úžasnou PC hru na desítky hodin. Když k tomu připočtu BG2, tak na stovky hodin. To samé původní Fallouty. Dnes už se technologie posunuly. FNV kombinuje nejlepší z obou světů - moderní engine + starý game a rpg design z dob původní falloutů nebo BG. Škoda že takových her se dělá hrozně málo.
      • flash789
        Znam celkem dost lidi kteri povazuji fallout 1+2 nebo treba baldurs gate za skvely hry, ale o F:NV rekli ze to byla nuda k po*rani. Me celkem bavil, ale ze by to teda bylo nejaky rpg eldorado rict nemuzu.
        • nuda k posrání je silné slovo. Právě to hraju, mám v tom 120 hodin a dokončuju poslední DLC (Lonesome road). Pravda je, že už to chci dokončit a hrát něco jiného. Ta hra má trochu slabší příběh. Na druhou stranu její hrozně silné stránky jsou svoboda a volba. Svoboda dělat prakticky co chceš (Caesara nebo House můžeš zabít prakticky kdykoliv) a volba v tom smyslu, že všechny tvé činy mají nějaké následky ve hře. Objevovat ten svět byla zábava, questy jsou většinou dobře napsané. Mé oblíbené byly třeba White Glove society (kanibalové v Ultra Luxe), Omertové (mafie co jsem kompletně zlikvidoval), ghoulové co jsem vystřelil v raketě. Každý z těch questů lze řešit 10-ti způsoby. Hra jako taková má desítky různých konců.
          Za mně tak 93/100
          • FNV bylo dobré, mnohem lepší jak F3, ale je pravda, že asi po 40h hraní, mě začal dost štvát level scaling potvor, zvlášť u mutantů. to mě obecně štve u her od Bethesdy, ale tady mně to přišlo extrémní hlavně u mutantů. Tady si myslím že systém z F1 a F2, kde síla moster byla dána lokacemi byla vhodnější.
            Ale je pravda, že to plánuji rozehrát znovu s tím, že hru trochu upravím pomocí Modů.
          • flash789
            ceasar je tak nevyraznej ze plno lidi ani nevi ze tam je, mozna proto ze je to cele tak svobodne..
            pro me osobne nejlepsi cast byli vsechny DLC, ty se fakt povedly, ale zakladni hra..no usla.
            • Fordzy
              Drizzt: Hrát za Ceasara je dost akční. Tě pošle vyrubat všechny tábory NRC a když začneš být dost věrohodný a začneš ho poznávat osobně, tak si začneš uvědomovat, že to vlastně není žádný magor, ale že v jeho vraždění, otrokářství a všem je vlastně dost chytrý systém, který funguje. A zjistíš, že má v hlavě nádor a bez operace zemře. Když máš velký lékařský skill, tak ho můžeš operovat a při operaci se rozhodnout jestli ho zabiješ nebo zachráníš a když ho zabiješ, tak pak musíš mít i vysoký skill kecání aby si dokázal ukecat jeho strážce, aby tě nezabili. Když máš vysoký skill inteligence, tak můžeš opravit lékařského robota, který provede operaci za tebe. O těch možnostech bych mohl básnit hodiny a hodiny. Asi si to znova zahraju. *1*
            • a v tom je taky obrovská znovuhratelnost, tj. v jednom projetí hrou neuvidíš všechno, co ta hra nabízí. Jednou můžeš hrát za House, pak za NRC, pak Legii, pak sám za sebe. A každá z těch liní obsahuje desítky questů, které se ti uzavřou, pokud zvolíš jinou linii. Hrát za Caesara je prý docela legrace, pro změnu můžeš zvolit melee nebo unarmed build
  • Izometricke rpg je mrtve, ludia chcu Uncharted a Last Guardian, to su hry s velkym H.
    • To říkalo pár bláznů i o PC. Vždy se tomu zasměju.
      • zaty
        Asi tak. Pokud budou isometrické RPG umírat tak dlouho, jako PC gaming, tak jsem klidný ;)
    • Dovolím si nesouhlasit. Já zrovna patřím k lidem, kteří milují izometrické rpg *1* Když vemu v úvahu ty neizometrické, tak do mého prvního elder scrols (Oblivion) se pouštím právě teď a to pouze kvůli modifikaci NEHRIM. Tak jsem zvědav jestli to vůbec bude stát za to (až si tam ještě přidám tunu dalších modifikací *1* ). Anebo raději skočím na Wasteland 2.

      Pařbě zdar *1*
      • jakubc
        Oblivion není nic extra, ale s OOO módem je to skvělý zážitek. :-)
        • Já používal OOO i FLC... pak už to byla "celkem" slušná hra...
        • flash789
          OOO z toho dela uplne jinou hru, coz treba me dost vadi, me spis zajima co nadesignovali originalni tvurci. U oblivionu jsme pouzival spsi Francesco leveled creature and items, ktery meni system na pozadi ale svet necha takovy jaky je.
    • Mohou být klidně i s velkým R a Y... já je hrát nebudu. *3*
    • kdyby izometrické RPG bylo mrtvé, tak by se tak uspěšně neprodávaly hry jako PoE, Divinity OS, Numenera atd. Uncharted a Last Guardian jsou typické konzolové mainstreamovky ve stylu Lara Croft. Lepší zhlédnout letsplay na youtube, protože jsou to přímočaré koridorovky. Jdi, postřílej pár borců, zhlédni filmovou sekvenci, jdi, postřílej pár borců, zhledni filmovou sekvenci, jdi, postřílej pár borců... Toto není právě vrcholem gamedesignu. Svoboda je v tom žádná. Jediné co je dobré je příběh a grafika.
      • flash789
        last guardian je opravdu pitomej priklad, tu hru neni schopno dost hracu vubec hrat a kdyz jo tak za pomoci youtube, mainstream to urcite nebude. kdyz uz tak prihlouplosti jako assasin creed a obecne tvorba od UBI, to je teprve ten pravej hardcore stupid mainstream.

        izo rpg pochazeji z dob minulych a rozhodne tenkrat nebyli nizkorozpoctove pres crowfunding, meli obrovskou reklamu, psalo se o nich o sto sest a prodalo se jich vagony. byl to stejnej mainsteam jako dneska asassin creed, jen se zmenila doba, a nektery lidi si uz 15 let zapomeli koupit novej kalendar.
        • Bože... pro ty méně chápavé jako tady mistr mimoň flash - já se samozřejmě LOGICKY nebavil o tom, jak na tom byly izo RPG tenkrát, ale z dnešního hlediska. Je jasné, že tenkrát na tu dobu měly i tyhle hry velký náklady, dnes jsou to ale spíš drobný a LOGICKY... v době Baldur's Gate nebyl žádnej Kickstarter ani PoE, který sem uváděl jako příklad.

          "jen se zmenila doba, a nektery lidi si uz 15 let zapomeli koupit novej kalendar."

          A některý lidi nechápu jednoduše psaný text ani po desítkách let čtení. *7* Jinak mě celkem pobavilo, že TLG dost hráčů údajně není schopno dohrát. To je smutný pokud to je pravda, vzhledem k tomu, že ty puzzly jsou tam docela primitivní.
          • flash789
            http://fajnpark.cz/wp-content/uploads/2016/04/mimon.jpg
        • Last Guardian vůbec neznám, reagoval jsem hlavně na toho Uncharted.
      • Souhlas s Drizztem. Vzhledem k tomu, že izometrické RPG jsou:

        a) relativně malorozpočtové
        b) často přes crowdfunding
        c) nepíše se o nich tolik v médiích, stačí se podívat, kolik má ten Uncharted nebo TLG recenzí na Metacriticu a kolik třeba PoE
        d) nemají tak silnou reklamu
        e) počty prodaných kopií jsou v jiných dimenzích

        Myslím, že tady je celkem jasné, které hry mají blíž k mainstreamu.
      • Femto
        Proboha ty tvoje izometrické RPG jsou daleko větší mainstream tvorba než hry o Uedy. To je tak specifická a neuchopitelná tvorba, že nazývat to typickou mainstream tvorbou je pouze tvoje neznalost. Vytvořil tři hry za patnáct let. Isometrických RPG vznikne tři do roka....
        • danny_the_hound
          Podľa tvojej logiky je potom Duke Nukem Forever umelecké dielo nesmiernej hodnoty a čistý art, ktorého genialitu tiež akosi ľudia nevedeli správne uchopiť a doceniť *3*
          • KrPa
            Brzy se tam zaradi i ceske DayZ *1*
          • A pixel artovky jsou největší mainstream, protože se jich dělá stovky ročně. *15*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit