Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Prej je to Prey dobré říkali v Games.cz. A ono, ne. Nuda, šeď a trapný konec.
  • Hele, ten syndrom zamcenych dveri... nedostanes se tam tak, ze se zmenis v hrnicek a proplizis se tam?
  • Ad to probírání zábavnosti/nezábavnosti dema ... SS 1,2 miluju, jako malej kluk jsem tam strávil hodně hodin a fakt jsem se na prey těšil, ale po dohrání dema jsem si říkal meh, vemu ve slevě .. divnej pohyb a pár věcí co mi dost vadilo, ale nakonec jsem tomu tu šanci dal a nelituju ani trošku. Demo bylo totiž naprosto nevypovídající, pohyb je opraven a korektní/přesný oproti input lagujícím demu, celková zábavnost o tisíc bodů jinde. Zatím jsem cca 15 hodin in (a hl. mise jen abych se vždycky posunul dál, když už nemůžu side questy dál řešit, protože potřebuju posun v main, taže jsem pořád cca v první čtvrtce) .. a totálně to hltám. I když teda už jsem měl málem tak 6 zástav srdce :D :D
    trošičku mě štve ten back tracking, ale je to obhajitelný v rámci game designu. A hlavně, když jsem po 8mi hodinách prey v kuse šel spát, tak jsem si radši vzal ikea skleničku a bílej hrnek jen podezíravě sledoval z povzdálí, takže pohlcen. *1*
  • Dohrál jsem Prey a konec mě zklamal, je ušitý horkou jehlou. Jinak hra je výborná.
    • nightborne
      Tak se ještě pořádně zamysli. Zpočátku jsem z něj měl stejnej pocit, ale čím víc sem o tom konci přemejšlel, tim mi přijde geniálnější.

      Ještě bych se optal, jak jsi ten závěr vlastně pochopil ale... spoilery, že.
      • Mně se nelíbí už ta forma - desetisekundová animace, potom deset minut nepřeskočitelných (!) titulků a potom krátká závěrečná scéna. Když musím při čekání na rozuzlení sahat po tabletu, abych se zabavil (protože kdo třetímu asistentovi pomocného režiséra dělal manikůru mě fakt nezajímá), tak je něco špatně. :) Co se týče úplného konce, pochopil jsem, resp. bylo mi vysvětleno, že invaze na Zemi už proběhla, že jsem Typhon se vzpomínkami a/nebo osobností Morgana a že se testováním snažili najít Typhona, který si osvojí schopnost empatie (aby ji předal kolektivní mysli a Typhoni nás nechali na pokoji nebo s náma žili v symbióze nebo tak něco).
        • nightborne
          Tak tak. To ti nepřijde výborný? Kterej konec si měl - sundali tě, nebo nabídli spolupráci?

          Celá hra byla v podstatě simulace, kdy zkoušeli opačnej proces - místo typhonských neuromodů lidem aplikovali lidskej neuromod typhonovi, a zkoušeli tim možnost implantace empatie rase, která ji nezná. Ten koncept snahy o vzájemný pochopení, kterýmu ale stojej v cestě vrozený překážky, tim dostává výbornou katarzi, podle mě.

          Navíc to, když se zamyslíš, vysvětluje třeba tu zdánlivou nahodilost postav, který se chovaj v podstatě samoúčelně. Nechovaj, chovaj se tak, aby tě dostávali do modelových situací a testovali tim tvoji "lidskost", což v kontextu toho závěru vlastně funguje. Počítala s tim celá hra, celej dosavadní průběh, proto bych osobně řekl, že to právě horkou jehlou šitý nebylo.

          Jo a btw, ty titulky sem přeskočil. Minimálně napodruhý, když jsem si zkoušel je sejmout místo přijmutí nabídnutý ruky. Někde se stala chyba =)).

          Spíš mě zajmalo, jaks pochopil tu samotnou implantaci Morganových vzpomínek. Byl to konstrukt, umělý prostředí poskládaný cíleně ze střípků osobnosti Morgana Yu, nebo se události na Talosu opravdu někdy předtím odehrály? Totiž, kdyby to bylo přehrávání už zaznamenaných událostí, nedávalo by smysl, že se v nich můžeš rozhodovat - a že na těch rozhodnutích to vlastně celý stojí. Podle mě to celý byla vlastně simulace.
          • Teďka koukám, že jsi to ještě upravoval, a já reagoval jen na první dva odstavce, cos tam měl původně.

            Tou horkou jehlou jsem myslel to, jak je to neorganicky poskládané (pidianimačka, extra dlouhé titulky (mimochodem, nepřeskočitelnost hlásí spousta lidí, těžko říct, jestli je bug, že jdou přeskočit, nebo že přeskočit nejdou...) - a potom pár vět a ahoj babi.

            Taky si myslím, že to byla simulace. Není vyloučeno, že něco z toho, co "Morgan" viděl, bylo dané tím, jak se jeho typhonská povaha postupně prokousávala lidským "mozkovým štěpem". Nicméně myslím si, že teorie, se kterými hráči přijdou, budou nakonec mnohem sofistikovanější než to, co měli na mysli tvůrci. :)
            • Jack1947
              Ještě že na to koukám jen na kompu lol. Jinak o tom konci jsem četl asi největší slabina jinak výborné hry *9*
            • Spoiler tag na mobilu nefunguje. *1* Jedna z deseti tisíc nedodělávek tady na webu.
            • Jack1947
              To je jako bych schválně hledal spojler a pak nadával lidem že mi zkazily konec *7*
            • tak díky za spoilery hoši; nemužete si to rešit soukrome? *7*
            • nightborne
              Chápu, na co narážíš, to zřejmě měl naznačovat ten komentář na konci, kterej se odvíjel od toho, kolik sis v průběhu hraní dal typhonských neuromodů, žejo.

              A máš úplnou pravdu, že v tom možná hledám moc, a ve skutečnosti tam tyhle myšlenky vůbec nebyly... ale už to, že ti nějaký dílo umožní o něm přemejšlet, místo toho, aby ses mu vysmál, beru jako věc hodnou poklony, osobně =)).
          • Nabídli mi spolupráci a já jsem přijal.

            Mně to nějak neoslovilo, ten příběh. Ale hratelnost to má skvělou a určitě si to rád zahraju zase. :)
            • nightborne
              Mně to právě přišlo takový velmi philip-k-dickovský, což už sem psal aj do recenze =). Taková ta polonejistota knižního Total Recallu, kdy nevíš, jestli se to všechno stalo, nebo to byl jenom implantát neexistujících vzpomínek. A to říkám jako kompliment, prostě suprový sci-fi. Ale jasně, ne každýmu musí sednout. Aspoň, že na tý hratelnosti se shodnem =).
  • Fight Club zrušit nebo ne, koukat se nebo nekoukat. To jsou palčivé otázky. Tentokráte to bylo lepší (?), údajně, snad i díky Prey, které dostalo v recenzi hezkých 9/10. *3*
  • JakubT
    Mně se tenhle Fight club líbil, a to nejsem do Prey nijak zapálený (po něm už o něco víc :)). Jakkoliv mám redakci rád, tak je fakt, že ty minulé FC působily trochu z nutnosti (zase co dělat, když se toho tolik neděje) - ale tady zase byl nějaký zápal a diskuze, to mi přišlo fajn.
  • OT

    Alan Wake bude po víkendu stáhnutý ze Steamu, jelikož končí licence na jednu píseň ve hře (asi od Orbisona). Každopádně proto je teď ve slevě. Samozřejmě všem zůstává v knihovně, ale už se nebude moci dát koupit.
    • Hmmm...tak jsem si todle přečetl 16.05. v 6:23 minut...to je po*er
  • TheGGG
    stejně jako samotná hra prey je i tento FC, trochu nudný, šedivý a zdlouhavý, ale ve výsledku lepší než drátem do oka a úplná ztráta času to taky není... prostě meh 6/10
    • -2/14
  • Také tak, Prey mne nijak neohromilo, spíš mám z toho celého humbuku kolem něj takový dojmy, jako bych zažíval mírné deja vu z dob Half-Life 2, kdy byli všichni tenkrát kolem naprosto hotový a zažívali denně několik orgasmů při myšlenkách jeho budoucího hraní.
    HL2 byl v té době ovšem revoluční, navíc se k plusu přidával i fakt, že jsme v této době procházeli právě i rozkvětem tehdejších revolucí v oblasti HW a hlavně grafických karet, který tento "fanatismus" umocňoval. Takový fenomén v dnešní době asi jen stěží najdeme, asi proto, že dnes máme všeho tři prdele, všechno bereme automaticky, když se něco rozbije, hned to nahradíme něčím novým, protože je všechno levné.

    Nedalo mi to a chvíli jsem přemýšlel, proč je zrovna z Prey tolik lidí odvařených, vždyť všechny prvky byly již obsaženy v různých hrách v minulosti. Navíc v té hře nevidím jediný wow element.
    V tom se mi vybavilo právě to dejavu a při FC, kde z něj jste taky mírně řečeno hotový, si stále říkám, proč? ..snaha si vybavit to dobré a kvalitní z dob minulých? OK, taky občas trpím příjemnou nostalgickou poruchou *4* ..nějaký bližší určitý vztah s vývojáři a jejich minulými projekty?

    Nemyslím to zle, možná Vám i tak trochu závidím kousek toho rozčarování. Mne už nijak zvlášť v mým věku asi žádná hra moc nenadchne, protože už vše vnímám jako kopie něčeho, co už tady nejednou bylo a prožitek už je víceméně oslaben. Občas si zahraji staré dobré hry, na kterých jsem ujížděl, ale už to prostě není ono.
    Snad už jen VT, který dostane nový rozměr, ale to asi nebude v následujících pár letech, to už budu asi rád za jiné věci budoucí doby pokročilého věku *1*
    • Jack1947
      Prostě to tu dlouho nebylo stagnace trhu kdy už není co nového vymejšlet tak se vrací již vytvořené. Překvapivě to i funguje *4*
    • Fraizer_cz
      too long did not read it
    • Hele a napadlo tě, že se jim ta hra líbila?
    • Hanzales
      Mno vidíš to, a mně je 37, profilovka asi mluví za vše a ze hry jsem absolutně nadšený.
      Prvně bych se vyjádřil ke dvěma nejvíce vytýkaným prvkům.
      1. Mix všeho co tady už bylo.
      Tohle beru spíše jako pozitivum, neboť veškeré herní mechaniky dávají smysl, motivují hrát a osobně mám pocit že je to vše smíchané velmi dobře. Navíc s odkazem na Systemshocky. Já na něco takového čekám od Bioshocku, který mé tužby po duchovním nástupci Systemshocku zcela nenaplnil. Rozhodně při hraní hry nemám pocit, že je to nějaká vykrádačka parazitující na skvělých FPS hrách.
      2. Backtracking.
      Opět z mé strany velká spokojenost. Jednak jsem nadšený z leveldesignu a z toho jak je celá stanice poskládaná. Všechno dává parádní smysl a logicky je spolu propojeno. Když vidíte arboretum z venku a pak se procházíte vevnitř, máte pocit, že jste na skutečné lodi a ne ve slepených levelech. Stejně tak když vidíte to samé okno zevnitř nějaké části stanice a z venku je díra, kudy pak vidíte to místo zpět. U reaktoru je vedle výtahu nouzové schodiště, v údžbářské šachtě jezdí dopravníky a celá stanice má všechny systémy proto aby mohla fungovat. Moc rád se pohybuji po tak rozlehlém komplexu, který dává dohromady pocit celistvosti a objevuju nové místa. S tím souvisí i výtvarná stránka, odkud jde nejvíce cítit ten Bioshock, ale naštěští je to více Sci-fi a s tím výtvarným stylem bylo naloženo s citem.
      Chápu že hráčům co chcou ždímat detaily ze svých 1080, zvyklí střílet po všem co se pohne a jsou leniví číst cokoli nad hrou zapláčou, ale pamětníci prvního Systemshocku si to podle mně určitě vynachválí. Situace jako když potřebujete někam postoupit, tam Technopatch, munice do Q-beamu a EMP granáty v háji, tak později a šup na něco jiného. No a poté co jsem tu munici vymlátil z robotů a udělal pár EMPček, poznal jsem kuchaře. Tady mi ten nelineární postup, kdy mám pocit že jsem opravdu malý, slabý, bez surovin a munice, kterou si musím neustále obstarávat velmi vyhovuje. Někdy se nepřátelům klidně radši vyhnout, jindy se s nimi vypořádat musíte tak jako tak a to že sílí a množí se taky dává smysl.
      Díky bohu za tuhle cokoliv, jenom ne nudnou hru. Počítám v tom utopím více času než v novém DeusEx, po 30 hodinách zdaleka nejsem u konce a pocit stereotypu nikde. Naopak se po dlouhé době těším na znovuzahrání.
      Pokud tady člověk chce hledat chyby, tak začne spíše řešit prkotiny jako že se nějaké itemy nestackují v inventáři :)
      Podle mně jsou celkem čtyři skupiny nespokojených hráčů. První je naštvaná ze zrušení Prey2, druhá od hry čekala akční střílečku s animacema, ta třetí si to nemůže zahrát (zatím) a ta čtvrtá v tom nevidí dost polygonů a super fotorealistických textur pro jejich super-duper uber PC :)
      • No podla mna to az take skvele nie je ako popisujes ty alebo recenzia, hru rozhodne odporucam, ale mam pocit, ze hraci/recenzenti prizmuraju oci nad niektorymi vecami ..cas ukaze. V kratkosti:
        -popisujete, ze hra nie je strielacka ..ale ona je, nuti ta do toho, nepriatelia sa neustale respavnuju, nemas zvacsa chvilu kludu, to mnozstvo textu a audiology, co sa spustaju v nevhodnych momentoch. Neviem si predstavit, ze by niekto chcel prejst hru stealth a popritom robit postranne misie
        -postranne misie su z 80% des naplnou, akoby ani nepatrili do tejto hry, ale skor do dakej rozpravky, su rozdelene az na privela casti.. a nezda sa vam zaujimave, ze sa dostanete skoro vsade, ale male skladiky su nepristupne a dostanete sa tam az za splnenie postrannej misie, to ak by mali takuto moznost, urcite by pozmykali ovela viac dveri tymto sposobom
        bonus: telepat ma pobavil, je jedno, ci postrielate kontrolovanu posadku alebo sa budete snazit opatrne zabit telepata, aj tak po jeho zabiti umru
        zaver: SS2 nie je ani nahodou prekonany o obnjektivnejsie by bolo dat hre 8/10, za mna 7
        • nightborne
          Neumřou. Upadnou do bezvědomí.
          • v raketoplane ale nesedeli, jaj teda padli pri obrane carga :-D ..no des, aj ten objektiv pred koncom, ze mas ist asistovat pri extrakcii neuromodu, to akoze ten inzinier nedokaze spravit sam?! ..a takto je to zvacsa pri obejktivoch
      • Pod tohle bych se mohl podepsat. Ta logika a detailnost prostředí je vážně skvělá. Nikde není nic navíc, všechno dává smysl. Každá z postav (ať už mrtvá či živá) tam měla svou pracovní pozici a kajutu, atd. Já jako člověk, co ve hrách prozkoumává každičký zákoutí, si to vysloveně užívám.
      • DwaR
        vďaka za recenziu hry :) normálne by si ma ukecal na kúpu (keby som už teraz nebol rozhodnutý)
    • DwaR
      "...protože už vše vnímám jako kopie něčeho..." no a? pokiaľ tomu rozumiem (prey som osobne ešte nehral), tak to nadšenie pramení práve z toho, že hra neprichádza nasilu s novými prvkami, ale perfektne mixuje tie jestvujúce, zabehnuté a overené.
      občas je viac nesnažiť sa byť revolučný za cenu kvality, ale kvalitný za cenu revolučnosti. a prey sa to (asi) podarilo.
    • Zníš trochu vyhořele, ale tak to nemusí být, ne každý 35+ je vybledlá troska bez zájmu o cokoliv, třeba je to jen takové období *1*
  • Prey mám, hraju ho a za mě dobrý... hodně mi to připomíná system shock *1*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit