Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Jack1947
    Učit se o hrách může být super, byt jen jako jeden z oborů ( kdyby to bylo, pouze herní a o pc grafice) ale i tak je to vítané všude ve světě to mají tak ted už i v čr *4*

    Je to ČVUT což je celkem složitá škola.
  • Pokud nedostanu práci u tebe, tak budu velmi smutný, ale z mostu skákat nebudu.

    Co od VŠ očekává hulvát jako ty není celkem podstatné. Tenhle obor je nový a já netuším, co přesně se tam studenti učit budou a nebudou, každopádně to aby někdo uměl od všechno trochu - trochu tvorby enginu, trochu tvorby grafiky, trochu tvorby zvuku, to by znamenalo akorát to, že jako 3letý bakalář nebude umět dohromady vůbec nic (nic použitelně).

    Engine, grafika a zvuk jsou prostě různé věci, které řeší různí lidé různých profesí. Nemluvě o tom, že nakódovat si v rámci studia vlastní jednoduchý engine - to je podobná pitomost jako nakódovat si vlasní GIS, nebo vlastní ERP systém.

    Ta 50ka pochopitelně platí jenom na půdě školy. Úplně stejně to fungovalo před těmi 15 lety, kdy jsi studoval ty, tak něchápu, čemu nerozumíš a proč kolem sebe házíš negramotné tupce.

    Chápu, že to pro tebe musí být rána - 15 let staré programy na FELu, které celý život hejtuješ jsou pryč. Už cca 5 let existuje velmi kvalitní obor Otevřená Informatika, který se podle přehledu předmětů hejtuje fakt blbě (ty to samozřejmě zvládáš, jsi fakt dobrý). Ale možná je čas si trochu aktualizovat info o okolním světě.
    • To patřilo pod diskutéra xy. Proč to skočilo sem, jako nový příspěvek, to nevím - klikal jsem na reagovat.
      • Jack1947
        Protože anonym + Proxy blbá kombinace ?
  • Bylo mi ze školy řečeno, že bor je výhradně zaměřen na technické aspekty vývoje her, a proto klade velký důraz na matematiku a programování. Předměty, které se zaměřují na design hry, jsou volitelné a mají zde sloužit spíše jako doplněk k technickému vzdělání.

    Zde je studijní plán bakalářského a magisterského oboru:

    https://www.fel.cvut.cz/cz/education/bk_peo/pruchody/pr701244330405.html
    https://www.fel.cvut.cz/cz/education/bk_peo/pruchody/pr713261043105.html

    Čili informaci, že obor nabídne i výuku v oblasti designu a tvorby 2D i 3D grafiky bych brala s rezervou. Podle všeho to bude jen velmi okrajové.
  • xy zjevně studoval na FELu někdy tak před 10-15 lety (spíš 15 ale nechci aby mě chytil za slovíčko) a první ročníky na něm zanechaly takový dojem že to musí řešit i po takové době.
    Od té doby nezůstal na FELu kámen na kameni, studium strukturované na Bc a Ing nejenom naoko, ale skutečně, úplně jiné studijní programy.
    Tenhle obor (přesněji specializace, tzv. minor) je v rámci oboru Otevřená Informatika, což je čistě informatický obor. Takže xy, zalez si svoje 15 let staré rány lízat jinam a nemať obecenstvo.
    http://studuj.fel.cvut.cz/otevrena-informatika
    Jestli je před něčím potřeba varovat, tak maximálně před tím, že obor je náročný, hodně kombinuje teorii s praxí a je tam hodně úkolů na doma. Čili žádné - na přednášky nechodím, cvika si poskládám do 2-3 dnů a semestrálky někde stáhnu.
    • Jasne hosane, a proto vyhazuju pravidelne od pohovoru naprosto neschopny a nepouzitelny absolventy nejen FELu.

      2d@rkWolf ... Jo, ten odkaz je dobrej ... Bezpečnost v elektrotechnice 1,2 ... ciste IT.
      Nebo treba takovej ... Řešení problémů a hry a kdyz to clovek rozklipne, tak to s hrama nema spolecnyho NIC. Příklady úloh: Spam filtr ... lol

      Je tam JEDEN predmet, kterej ma jakoz takoz cosi spolecnyho s grafikou a JEDEN kterej ma jakoz takoz neco spolecnyho s hrama.

      A ta moderna ... Literatura ... 2000,2008 ... boze, nejnovejsi vyuka praveku v praxi ... a ta koncepcnost ... jazyk se uci java, ale cvika sou v C# ... lol.
      • Ty píšeš na forum root.cz jako "j" tyhle kecy už roky, takže je zbytečné psát něco pro tebe, ale pro ostatní:
        Bezpečnost v elektrotechnice je nutná administrativní záležitost, aby člověk získal vyhlášku 50 a mohl se pohybovat po laboratořích. Všimněte si, že je to za 0 kreditů.

        Řešení problémů a hry - ty hry jsou tam dle definice z teorie her. Normální látka potřebná pro programátory, jeden ze základních kamenů umělé inteligence a pod.

        Tento "obor" je ve skutečnosti specializace = podobor. Takže absolvent je především univerzální vývojář s tím, že o vývoji her toho bude vědět více, než o vývoji v jiných oblastech. Nevím, kolik bys čekal specializovaných předmětů od bakalářského oboru. Ale je jich tam přes grafiku více než jeden. Nebo bys chtěl, aby tam bylo 5 předmětů, co se jmenují vývoj poč. her a nebyla tam umělá inteligence a paralelní výpočty?

        Literatura z roku 2000 a 2008 a to má být jako problém? Člověk se musí prvně naučit programovat. Obecné věci platné desítky let. A na to jsou učebnice staré desítky let. Pak dělá nějaký projekt a tam používá klidně nejmodernější framework, ale principy paralelizace, algoritmy řazení má naučeny z těch starých učebnic. To je úplně normální všude na světě.

        Že se učí různé programovací jazyky je opět normální - na kvalitní univerzitě - né na pěstírně cvičených opic.
        • Jo, presne takovy jako ty vypnu hned u CV, spousta plku o tom, co vsechno umej, ale napsat 10radku kodu nezvladnou.

          Vis co bych ty tatare od VS ocekaval? Ze si studenti vyzkousej realizaci jednoduchy hry, se vsim vsudy => od navrhu engine, pres jeho nakodeni, vyrobu grafiky, audio ... a k tomu samo odpovidajici vysvetleni proc zrovna takhle ... a ne zvasty vohovne.

          Jo, mimochodem, negramotnej tupec jako ty samo nemuze tusit, ze 50tku muze dostat leda elektrikar, a nekdo kdo ma obor grafika a hry neni elektrikar.
          • Tilwaen
            Jo, mimochodem, negramotnej tupec jako ty samo nemuze tusit, ze 50tku muze dostat leda elektrikar, a nekdo kdo ma obor grafika a hry neni elektrikar.

            Být tebou, moc se těmi negramotnými tupci neoháním. Padesátku do §4 můžeš získat i bez elektro vzdělání v rámci pracovního školení, což zjevně bude i případ FELu, aby měli posichrovanou bezpečnost práce v laboratoři.
          • Moje odpověď je nahoře jako nový příspěvek.
    • kecy v kleci...

      http://www.fel.cvut.cz/cz/education/bk/pruchody/pr701244330405.html

      tady je přehled povinných předmětů a je to jedném krátkém shlédnutí naprosto jasné...tady aspoň těm, co už něco takovýho zažili, ti, co se tam teprve chystaj, tak ty to oblbne, nebo tomu nebudou chápat, to znám z dob, co sem se po střední chystal na vejšku, jo v názvu je informatika, tak to je jasný...byl sem blbej, měl mě varovat už ten hňup, co nás na střední přišel z aplikované informatiky ze Zlína učit C++ když sem neviděl nikdy nic mimo Turbo Packal a Delphi...

      Užitečný věci se budou hledat složitě ve volitelných předmětech na doplnění creditů, který budou beznadějně početně nedostatečný, pamatuju si registrační zápolení na FITu, kde si pravidelně pár vtipálků napsalo script na turboregistraci, aby se zaručeně vešli do volitelnýho předmětu pro 30 lidí, kterej ale chtělo lidí 100 a bezpečně odstranili registrační server ze sítě pro celou fakultu...

      Na druhou stranu, lepší je nechat to lidi vyzkoušet, vona matematická analýza 1 a 2 stejně bezpečně odstraní zhruba polovinu uchazečů...
      • Jaké keci v kleci? Z toho průchodu je jasné, že to je čistě informatický program. Čili nic, co bylo na FELu před 15 lety, že programátor musel absolvovat hodně čistě elektrotechnicko-fyzikálních předmětů.

        Jak jsem psal už níže - vývojář počítačových her musí být v první řadě obecný vývojář. To tenhle obor naplňuje velmi dobře. Až pak je tam specializace na vývoj počítačových her. Jelikož Otevřená informatika není masový obor, tak bych se tam tolik nebál těch klasických problémů, které masové problémy mají.
        Jestli to bude tak, že tam budou nějaké úzkoprofilové předměty, to nevím, možná. Každopádně podle toho průchodu tomu těžko co vytýkat.
  • no, jediněj, kdo tu o tom má přesnej odhad je XY...

    šaškárna, koneckonců jako většina IT škol, 3 roky sem trčel na FIT, za tu dob mě mlátili o hlavu tolika programovacíma jazykama, že už dokupy nedám ani jejich názvy a 90% z nich je buď dávno mrtvých, nebo využitelných zhruba tak jedině v případě, že "budete dělat vědu na FIT", ale na reálnou práci zapomeňte...

    na FEL to bude ještě luxusnější...k zhruba 3m předmětům o grafice přidají epické záležitosti typu materiály, 6 semestrů narvaných několika předměty z fyziky a matematiky a přidají možná nějakej volitelnej pro zanedbatelnou část studentů o tvorbě WWW stránek *1*
    • a kde jsi studoval FIT ? CVUT/VUT nebo kde ?
  • Vazne FEL ? No tak to potes ... to bych videl, ze adept nejdriv bude muset absolovovat ... teorii pole, pak trebas ... fyzikalni chemii .... materialy, naucit se zpameti ... kolikata polozka v menu je ulozit. A to si prolozi fyzikou, nekolika matikama (to aby recitovat Maxwellky jak kdyz bicem ...) ... mno a pak bude mit mozna tak 2-3 predmety kdy bude na papire kreslit co by asi tak chtel vymodelovat, a resit se bude, jestli to dela tuzkou c. 3.
  • Kdyby tohle bylo dřív tak bych možná o studiu vysoké školy uvažoval. Buď tohle nebo nějakou astrofyziku to jsou aspoň zajímavé obory.
  • Matematika je důležitá, protože je to logický základ který se v čase mění minimálně a máte tedy na čem stavět. A jestli chce být dobří, tak hranice něčeho v IT posouvali lidé kteří vždy uměli skvěle matematiku. Jasně, pro nějaké html apod. to není nutnost. I bez toho někde někdo uplácá stránku ale logické myšlení vychází z matematiky a jestli chce zůstat u průměru...No, tak asi opravdu stačí umět jen něco a ještě namátkou z matematiky. Jestliže ale chcete být nejlepší (nemusí se vám to povést ale jde o to touhu se posouvat dále a umět svoje řemeslo lépe), tak je matematika nutnost. Řada funkcí vám pomůže a díky matematice vyřešíte problémy elegantně.

    Učit se jazyk je problém, protože se IT velice mění a základy se také mění. Tedy ne ty matematické ale ostatní ano. Napsal o tom v minulosti dobrý článek Michal Rybka: http://pctuning.tyden.cz/multimedia/16-elektronika/11869-jak_dlouho_se_dokazete_udrzet_v_it_na_spicce

    A rovněž výběr jazyka. Je řada knih apod. Ani prase se v tom nevyzná. Doporučuji se podívat, co se v praxi a kde používá a podle toho si vybrat jazyk a ten se učit a případně to doplnit více jazyky. Což je zdaleka nejlepší. Nemá smysl skočit třeba do jazyka A, když chci dělat něco kde se jazyk A používá minimálně. Nebo umět pracovat jen ve windows, když třeba práce kterou bych chtěl dělat vyžaduje jiné prostředí. Vždy se prostě podívejte na praktické požadavky.
    Škola vám většinou nic moc nedá. Maximálně kontakty a vše záleží na tom, kolik času navíc tomu dáte a jak využijete učitele aby vám poradili. Ty předměty jsou stavěné často obecně a kdyby jste jeli pouze podle toho, nikam to moc nevede. Navíc ČVUT je veřejná chudá škola a podle toho to tam vypadá. Viz památné FEL katakomby někde ve sklepě a zalagovné počítače, protože to vše běží se serveru který nestíhá.

    "If you think you're a really good programmer... read (Knuth's) Art of Computer Programming... You should definitely send me a résumé if you can read the whole thing."
    ~Bill Gates :) A jsme opět u toho. Matematika a řešení základů.
    • Myslel to Bill tak že je ta knížka opravdu tak těžká na pochopení nebo, že kvůli neustále se měnícím základům nebude vlastně nikdy dokončena?
      • Bill to myslel tak, že to ani nedočet, protože by to znovu zabilo i 3x oživenou mrtvolu
  • CRYPT
    Hm, skoda ze neco takoveho nebylo uz za mych mladsich let. Jsem mohl popremyslet, zda-li bych se tam nezkusil dostat
  • Dobrej nápad. Škoda, že nejsem mladší a hlavně blbej na matiku :)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit