Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • hmm to hodnotenie bolo divné-- akože nič proti.. ale.. ked už si len vezmem že to hrám na slabučkóm notebooku s lozlíženim 800x600 v niektorích oblastiach hrya ked mi to sekanie vadi tak aj na 640x480 ale to a dá tiež trochu upraviť so tzv scale možnostou nastavenia... TAK som za nieraz zastavil a pokochal sa tou NAADHERNOU krajinou.. napr. v Tavare pri pohlade na Maják... a hneď mi prišlo na roum ake bolo tažke v Gothic 2-ke na 1-druhej úrovni.. A pokochal sa výhladom na more.. :O Bojoví sytém sa mi zo začiatku zdal náročnejši ako v risen 1. v Risen 3 bol čudný a pre mna nepochopitelný. ako si som nemohol prerušit utok príšer.. ale Tu v Elexe ten Jetpack dosť pomaaha. No čo mi tu vadí je napr. neviem kolko skúseností mám. či napr.určité nedostaky v questoch .(V tavare vo Forte mate doručit baliček s bombou pre Acsa aleaj ked mata minimapu tak vam nezobrazi kam ten baliček treba zaniesť) A NAJČUDNEJŠIA a pre mna nepochopitelna vec je minimapa rpe pirnhu bytes . tak už ked ju sem dali a aj možnosť ju tiež vypnut tak by mohla byť bezchybná.. no dobre dajme tomu..Tkˇže cez všetky nedostakty aj dostatky tejto hry ma baví s prestavkami cca 27 hodín (som tesne za 1. kapitolou) čiže Je pre mna neprekvapitelne stále zaujimava a ohromujuca
  • Přijde mi to jako trochu nevyvážená kombinace falloutu a risen 3 a ty řeči kolem velikosti světa mně taky děsí, velký světy jim nešli ani když byli kompletní. Ale za pokus to snad stojí, on ani ten risen 3 nebyly úplně vyhozený peníze a tohle je jen alpha
  • Bohužel, z toho, že kovář ková meč se skutečně dnes už nikdo na zadek neposadí a Risen 3 pro mě byla jedna z nejotravnějších her posledních let (poctivě jsem ji dohrál až do konce, protože se snažím RPG dohrávat).

    Obecně mi přijde, že RPG jsou teď trochu ve slepé uličce. Sice už hodně firem umí udělat velkou a krásnou hru, ale vychází pořád dokola to samé (Piraně, Bethesda, Bioware) a tlačí se na technické provedení a množství copy/paste obsahu, ale herní mechanismy a herní obsah se stále zjednodušuje a zhoršuje.

    Bylo by mi milejší jedno komplexní a propracované RPG třeba z jednoho města nebo podzemní říše ve stylu Arx Fatalis než další otevřený svět, kde vlastně nikdo pořádně neví, jak vyladit loot, level-scaling a vývoj postavy - takže ve výsledku mám inventář plný haraburdí (stovky mečů k ničemu), souboje znuděně proklikávám a když panák udělá level, ani se nenamáhám mu rozdělovat body.

    Elex si určitě zase zahraju, ale zatím to vypadá spíš na poctivou porci nudy.
  • Jenom malá poznámka. Jasně, denní cykly npc, z toho si dneska na pihel nikdo nesedne. Ale rád bych upozornil, že první Gothic tohle zvládal líp, než cokoliv, co kdy vydala Bethesda (která mimochodem taky už dlouhý léta jede podle jednoho mustru - pro rejpaly, co tvrdí, že Piraně dělaj furt to samý... i když, ne, že by nedělaly). Takže kdyby se jim povedlo udělat podobnej skok, jako v roce 2001 s původnim Gothicem, určitě by to byla věc, která nemá obdoby - opravdu živej otevřenej svět.
  • Firingo
    Za mě Gothic 1 rozhodně pecka :) Mě naopak moc nechytla dvojka, nevím proč, ale jednička mě chytla o dost víc. Trojka taky super, hromady propařených hodin jen jsem to nikdy nedohrál do konce *1* A Risen 1 taky naprosto super :) Další hry už jsem od nich nehrál. Risen 2 mám koupený na steamu ale ještě jsem to nehrál. Dělají dobré hry, ale je pravda, že od prvního Gothicu je to pořád vlastně to samé a to je škoda opravdu by to chtělo se probrat a uvědomit si že s čím měli obrovský úspěch v roce 2001 už dnes prodejní rekordy netrhnou...
    • to tak väčšinou býva .. že prvý diel vždy bude NAJ..
    • já si právě myslím, že nikdo od doby G1 a G2 stejně kvalitní hru nevydal, v mém osobním herním žebříčku spolu sdílí první místo, R1 je druhý. a proto netrhají prodeje, protože to co vydali potom, jsou v podstatě blbiny, G3 je fajn hra, ale myslím, že kdo to párkrát dohrál, uzná, že to působí genericky a ploše, ve srovnání s G1 a G2. já věřím, že kdyby dnes vydali stejně kvalitní hru jako v roce 2001, byl by to zase stejnej boom. mě přijde, že se k tomu od té doby nikdo ani nepřiblížil. ale mám gothic fakt hodně rád, tak vím, že je to dost subjektivní pohled..
  • KrPa
    Taková kombinace fantasy se steampunk sci-fi je docela dobre fungujici kombinace.
  • Me to prijde fajn

    Radeji byhc samozrejme poradnyho Gothica, nebo klidne i Risen - neco jako prvni dil, ne ty piratsky s*ance.
  • mondzi
    Ako prve by ma napadlo spytat sa ich, ako vysvetluju prelinanie fantasy a sci-fi vo svojom svete. Nepadlo o tom ani slovo pri prezentacii dema? Lebo takto to zatial vyzera iba ako povrchny tah ozvlastnit obohrane prostredie, pricom zaklad hry vyzera rovnako ako mnoho dalsich open-world RPG.
    • http://games.tiscali.cz/preview/rpg-elex-od-tvurcu-gothicu-nabidne-kombinaci-postapokalypticke-sci-fi-a-fantasy-277122

      Tu v článku "RPG Elex od tvůrců Gothicu nabídne kombinaci postapokalyptické sci-fi a fantasy " je to celé vysvetlené.
      • mondzi
        Precital som preview a nevyzera to uplne marne. Aj ked je vysvetlenie zalozene na jednom "vsemocnom" prvku (elex) dost zjednodusujuce (a podobne napr. element-zero z Mass Effectu), existencia roznych frakcii a stret ich ideologii by mohol byt zaujimavy. Otazka je ako kvalitne to bude spracovane.
  • Piranha Bytes už dávno ztratili šťávu a jedou víceméně na automat. S každou další hrou se snaží nějak překonat staré Gothicy, ale místo toho, aby jejich mentalitu a hlavní prvky převedli do moderní hry, jenom recyklují zastaralé mechaniky a engine, které obalí nehodícím se zasazením (pirátská hra ve které se nedá plavat, WTF?) a zjednoduší pro nové hráče. Prodávat hru na měnící se denní době a aktivitách NPC jen ukazuje, jak jsou zaseklí v minulosti, když to všechno měl už první Gothic před 16 lety.
    • Toto sa dá povedať o každej hernej sérii. GTA, Hitman, Assassins Creed, Fallout, atď, atď. Každá opakuje to isté a pridáva bonusy a variácie toho istého. A výraznejší posun tiež môže byť zlý, ako Splinter Cell, či Resident Evil do akčného žánru.
      Samozrejme, že Gothic neprekonali, lebo to čo je prvé je vždy svojim spôsobom čarovné. Máloktorí vývojári prekonajú sami seba. Ale Risen 3 bola parádna hra. Až na to, že mala malý rozpočet a teda bola maličká. Ale rôzne možnosti, kombinácie a prelínanie úloh fungovalo. Bethesda napríklad mala vždy poriadnejšie svety (samozrejme sa nedá porovnávať veľkosť vývojárov), ale nevedela podať tak previazané a ovplyvňujúce sa úlohy.
  • Kdyz uz se tu nakouslo spojeni scifi-fantasy / palne zbrane - chladne mimo hezkeho zpracovani Wizardy se nabizi i Herbertova Duna. Nevidim duvod, proc by to nemohlo fungovat.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit