Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Skyrim opravdu potrebuje tu novou "hratelnost"
  • Narozdil od jejich predesleho modu Nehrim jsem Enderal nedokazal dohrat dokonce. Nuda me prepadla nekde v puli.
    • já jsem nedokázal dohrát do konce ani vanillu Skyrim, po 40ti hodinách nuda. Byl jsem šéfem guildy zlodějů, guildy mágů, guildy válečníků, měl jsem vycraftované zbraně, které zabíjely všechno. Žádný challenge, žádná zábava, příběh nezajimavý.
      Bethesda je promarněná šance. Umí udělat krásné světy a dobrý engine, ale neumí udělat RPG systém a vyplnit ten svět příběhem a questy. Opět uvádím srovnání Fallout 3 vs Fallout New Vegas. Obě hry na stejném engine ze stejného univerza, ale dělané různými studii - Bethesda vs Obsidian. Kéž by Bethesda udělala engine a svět, a Obsidian nechala udělat RPG systém a questy ve Fallout 4 nebo Skyrimu. Tak bysme tu měli skvělé hry místo promrhaného potenciálu.

      PS: pokud někdo znáte nějaký mod, který Skyrimu překope RPG prvky, tak doporučte, třeba tomu dám ještě šanci.
      • člověče, mít hotový 3 guild questliny za 40 hodin, to seš rychlík. kolik míst na mapě si za těch 40 hodin stačil prozkoumat?
      • To je problém TES her. Paskvil, u kterýho si člověk říká, že u toho snad nikdo nepřemýšlel a pak si to dodělá modama, aby to alespoň trochu dávalo smysl. Pamatuju si na systém nastavení obtížnosti v Oblivionu, kde člověk mlátil skřeta 5 minut, žádnej challenge, jen mraky HP (a když si udělal pár levelů, posílil kouzla, tak si potkal stejnýho skřeta, akorát měl jiný jméno a opět si ho dával 5 minut - ale to už je na jinou debatu :]])). Svojí obtížnost to mělo - unudilo to xmrti. *1*

        @Chumbaba
        Nejsem si jistý, jestli je argument "má to dobrou grafiku, takže si nemůžou dovolit udělat tolik questů" dostatečně dobrej. Mě to jako hráče taky vůbec nemusí zajímat.
      • Drizzte, zkus si ve Skyrimu nastavit vyšší obtížnost. Sice budeš pořád šéf všech gild (to není obtížností, to je prostě tím, že udělat dabované, animované atd. questy je dražší, než textové questy v době Morrowindu, takže jich Bethesda udělala míň a proto je musela zpřístupnit všechny, aby jich nebylo v součtu málo), ale souboje budou o dost těžší a tak nějak to člověka donutí, začít RPG systém trochu řešit. Mě RPG systém ve Skyrimu oproti Oblivionu zklamal, ale vyšší obtížnost podle mě dost pomůže.

        Jinak, co je lepší/zábavnější, je věc názoru, mě bavil Fallout 3 a nebavil mě New Vegas, ale to sem nepatří.
      • jenom ještě když zmiňuju ty guildy. Např. ve Skyrimu si člověk v jednom hraní může projet questy všech guild a stát se arcimágem, arcizlodějem, arciválečníkem. Fallout NV to řeší uplně jinak. Jsou tam systémy fakcí a když se člověk přidá k jedné fakci, tak tím naštve jiné fakce, kterou s ní nejsou přátelské. Tím pádem v jednom hraní nemůžete hrát současně za Legii a NRC, za prašné gangstery atd. Stejně to měl i gothic, buď hrajete za paladiny, nebo za mágy, nebo za zloděje, nemůžete za všechny současně. Toto obrovsky zvyšuje zvovuhratelnost. Bethesda prostě RPG hry neumí.
  • Jako vážně to ma az tak vysoké hardwarové nároky? Na čem vám to šlo v pohodě?
    • na stredni detaily na pc z roku 2008
      4gb RAM
      intel q8200 2,4ghz 4jadro
      amd sapphire 5570 1gb
  • Asi tu budu jeden z mála, koho Enderal nebavil. čekal jsem na to dva roky, hned jak ohlásili, že to je Skyrim mod inspirovanej atmosférou Gothicu. fakt jsem se těšil. a vůbec mě to nebavilo.
  • Enderal jsem vyzkoušel, poctivě jsem si vypsal klady a zápory, bohužel zápory převážily:

    - soubojový systém postrádá logiku (zvýšila se tuhost nepřátel, což je dobře, ale mělo to dopad na základní logiku boje. Uvedu příklad - střílím šípy na vlka a trolla. Zatímco u trola mi je v podstatě jedno, jestli chcípne po 10 šípech nebo 15 nebo po 3, protože to je fiktivní "postava" a hned neodhadnu, kolik šípů je třeba a taky protože je velký a chlupatý, beru, že šípy nemají takovou účinnost, abych ho zabil na jednu ránu, u vlka bije do očí, že klesne až po 8 - 9 šípu. Protože vlka znám, pochybuju, že by přežil víc jak 2 šípy, když je má navíc v hlavě. Pak vypadá velice trapně, když mě nahání vlk s čumákem jak jehelníček a navíc má po jednom šípu v očích).
    - bugy (hned první opravdový vedlejší quest mi nešel dokončit. To pěkně otráví. Sem tam textura ve vzduchu nebo kus křoví na hladině uprostřed řeky.)
    - přehnaně silní "společníci". (V rámci hlavního questu doprovázím frajera do vedlejšího města. Můžu jen držet klávesu pro pohyb a dát si u toho kafe, protože čipera sám zmasí 7 členou bandu lupičů, smečku vlků a nějakého mága. Najednou.)
    - skyrimovské neduhy. (Některé mechaniky pro Skyrim typické si mohli autoři odpustit. Např. repetetivní přítomnost truhly a pytle u každé "lokace". Tábor lupičů, opuštěná věž, vrak lodi, všude najdete stejnou truhlu s nějakými krámy a stejný pytel s jablkem nebo solí. Tím pádem pořád dokola stejná mechanika plnění questů a odměňování, u postav loot k ničemu, všechno je v truhle a většinou to je i hloupé - naběhne lapka s rezavým mečem a v truhle za ním je o třídu lepší zbraň nebo kostlivci hlídající vrak s pytlem zelí a drobáskama a koženou čapkou v truhle. Že ve VYRABOVANÉM !!! domě najdu v truhle peníze hned v první místnosti je taky taková pitomost až na půdu.)
    - zase šipka vedoucí k úkolu (předmětu, postavě, atd.)
    - s tím vším souvisí fakt, že byť je hra dobrá, má tu nevýhodu, že je postavena na enginu, který byl vytvořen pro povrchní sandbox, fakticky nepřipouštějící existenci zajímavých postav, lokací nebo jakýchkoliv hlubších postupů. Počáteční nadšení u mě vyprchalo v první osadě, protože paradoxně do té doby se podařilo autorům ty typické skyrimovské otravnosti vynechávat. Pak to sklouzne do starých kolejí a já měl najednou pocit, že hraju DLC Skyrimu a ne novou hru.
    • Nektery veci jsou opravdu nesmyslny. Napr. ta odolnost nepratel naprosto bije do oci. Nechapu jak mohou byt vyvojari tak pitomi, ze povazujou za zvyseni obtiznosti nesmyslne naddimenzovani zraneni, ktere mobove unesou.
      • Tohle jsou takový designový berličky / díry, který jen poukazujou na nepromyšlenost celýho systému. Viz D&D inspirovaný ale bohužel horkou jehlou ušitý systém v PoE, kde potvory ani neměly imunity a kde si třeba potvory které nemají oči mohl oslepit nebo ohnivého elementála usmažit ohněm atd. - to vše aby náhodou postava, která používá hlavně oheň nebrečela, že nemůže někoho zabít - prostě rádobybalanc, který zku*ví unikátnost postav a eliminuje nutnost se učit slabosti potvor a připravovat se na souboje.
      • Protoze je to bezna praxe u RPG her. Pokud hrac s rostoucim lvlem je XXX nasobne silnejsi, musi to byt nejak osetreno, aby jen nebezel a vse kolem nej padalo jak mouchy.
        • Bezna praxe u rpg her je to jen proto, ze tvurci jsou pohodlni a hraci kupuji a neremcaji.
      • Vypadá to, že vybalancovat obtížnost v open world hře není tak jednoduché, jak si někteří diskutující a redaktoři představují. Bethesda zřejmě ví, proč ten level scaling do her dává (a netvrdím, že vždycky dobře - viz vanilkový Oblivion).
        • Vybalancovat obtížnost v open world hře není jednoduché jen pokud se snažíš o to, aby hráč od začátku do konce bez ohledu na to kam jde neměl s ničím problém, prostě casual friendly nuda přístup.
        • Bethesda je totální vývojářská lama. Srovnej si Fallout 3 a Fallout New Vegas.
          • Hrál jsem, srovnal jsem, Fallout 3 se mi líbil víc.
            • to je samozřejmě věc subjektivní a každý si musí udělat názor sám. Obsidian Fallout NV dle mého mnohem líp vybalancoval. Ve Fallout 3 bylo možné mít všechny SPECIAL 10 a mít skoro všechny perky a všechny skilly na 100 - prostě typický superman. Ve Fallout NV je to mnohem omezenější, musíš si zvolit, jakým směrem chceš "role playovat", tj. zda být inteligentní a dělat vědu nebo chceš být stealth pistolník atd. Můžeš získat jen asi 400 skill pointů, tj. jen 4 skilly na max, SPECIAL nemůžeš mít 10 všechny hodnoty, perky musíš plánovat. Podle mého názor je Fallout NV mnohem líp nadesignovaný. Je to opravdová RPG hra, která umožnuje velkou znovuhratelnost kvůli různým buildům, různým fakcím atd. Fallout 3 má RPG prvky typicky bethesdovské. Fallout 4 už snad není ani RPG, to je open world FPS
    • Zkus to vzít z té lepší stránky:
      - je to výzva a nak nemusíš až na dno dungu aby jsi našel jakž takž protivníka
      - je škoda když hru kazí bug, ale pochybuji že jsi ho reportoval i jinam než sem kam asi kluci z sureai nechodí (a navíc mě přijde že na dnešní poměry je těch bugů vážně málo)
      - každej q co někoho doprovádíš tak je uber nuda. by sis to chtěl zopakovat. jde o to posunout se v příběhu
      - to je zase o tom abys neměl každou hru na chlup stejnou. to máš argument na každý rpg. mě třeba víc vadí když z jezevce vypadne obouručák a nebo když už z pátýho vlka v řadě nepadne questový vlčí maso
      - kdo si to má všechno pamatovat. a taky to není u každýho q
      - poslední odstavec je tak plný protimluvů a paradoxů že ho raději necháme analyzovat myslitele v 35. století, bo ani kolektivní myšlení veškeré současné primitivní civilizace nemá potenciál na jeho rozluštění
      • To ma byt lepsi stranka ? Tak to asi teda dal listovat nebudeme...
  • enderal je supeer prave ho hraji a posal jsem i donate bo za tohle si to opravdu zaslouzi
  • a bude to ?
  • Enderal jsem si stáhl na vánoce, tak doufám, že nezklame.
  • Tak je to DLC, nebo mod? *1*
  • Enderal..je tohle i na verzi pro herni krabice?

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit